راهنمای سفر به استان شمالی مازندران

4.6
(238)

اگر قصد سفر به استان مازندران را دارید ما در این مطلب قصد راهنمایی شما برای سفر به این استان را داریم؛ استان مازندران در شمال ایران، یکی از سرسبزترین مناطق ایران است که به دلیل مجاورت با دریای خزر و کوهستان‌ های اطراف دارای آب و هوای بی نظیری است. بنابراین پیشنهاد میکنیم با کیان باتری تا انتهای مطلب همراه شوید.

استان مازندران در شمال ایران را بیشتر بشناسیم

راهنمای سفر به استان مازندران
راهنمای سفر به استان مازندران

مازندران استانی در شمال ایران و در کرانه‌های جنوبی دریای خزر قرار دارد و بزرگترین شهرستان آن ساری است و یکی از پرجمعیت‌ترین مناطق ایران از لحاظ تراکم جمعیتی است.

این استان به علت وجود جنگل ‌ها، مراتع، سواحل، آبشار و رودخانه‌ ها و دیگر آثار طبیعی و تاریخی خود گردشگران زیادی را به سوی خود میکشاند و به یکی از قطب ‌های گردشگری ایران تبدیل شده است.

استان مازندران دارای ۱۶ شهرستان میباشد اما ساری، رامسر، چالوس، بابلسر و محمود آباد از پر گردشگرترین شهرستان‌ های این استان هستند. مازندران پر از جاذبه ‌های گردشگری است که در ادامه مطلب تعدادی از آن‌ ها را به شما معرفی خواهیم کرد.

آب و هوا و بهترین زمان سفر به مازندران

اوج زمان سفر به این استان علاوه بر تعطیلات نوروزی، در تعطیلات آخر هفته و فصل بهار است. بهترین زمان سفر به این استان در فصل بهار و اوایل فصل پاییز خواهد بود.

راهنمای گردشگری سفر به استان مازندران
دانلود عکس: راهنمای گردشگری سفر به استان مازندران

چگونه از تهران به مازندران سفر کنیم؟

برای رسیدن به شهر های استان مازندران میتوانید با هواپیما، قطار وخودرو شخصی و اتوبوس سفر کنید.

سفر به مازندران با هواپیما: اگر مقصدتان شهر‌ های ساری، رامسر، قائمشهر و نوشهر هستند میتوانید سفری هوایی داشته باشید.

سفر به مازندران با قطار: سفر با قطار به مقاصد شمالی هم بسیار لذت بخش است و برای رسیدن به شهر ساری و قائمشهر میتوانید از این راه سفر کنید.

سفر به مازندران با اتوبوس: اگر دوست دارید با اتوبوس سفر کنید، از تهران میتوانید تقریبا به تمام شهر های این استان مسافرت کنید.

مسیر های مسافرت از تهران به مازندران

 بهترین مسیر مسافرت به شمال
بهترین مسیر مسافرت به شمال (مازندران)

اگر از تهران قصد سفر زمینی با اتومبیل شخصی خودتان به استان مازندران دارید، یکی از جاده‌ هایی که شما را به این استان میرساند، جاده فیروزکوه میباشد که به شهر های شمالی این استان یعنی قائمشهر، ساری و بابل منتهی میشود.

جاده هراز هم با مسیری زیبا و دلنشین شما را به شهر های آمل، محمود آباد، چالوس، رامسر و نور راهنمایی میکند.

اگر از آن نوع گردشگرانی هستید که در طول مسیر از دیدنی ‌ها استفاده میکنند و تنها هدفشان رسیدن به مقصد نیست، جاده قزوین-رشت یکی از زیبا ترین مسیر های دسترسی به استان مازندران است. این جاده از قزوین، رشت، اسالم و خلخال عبود میکند.

جاده چالوس

 دیدنی های مازندران در پاییز
دیدنی های مازندران در پاییز

از معروفترین و زیباترین مسیر های منتهی به استان مازندران، جاده چالوس است. این جاده مسیری پیچ در پیچ، زیبا و البته کمی خطرناک دارد و در روز های تعطیلات رسمی شاهد ترافیکی سنگین میشود. این جاده شما را به شهر های چالوس، کلاردشت، رامسر، تنکابن و نمک آبرود میرساند.

مقاله پیشنهادی: چک کردن ماشین قبل از سفر

جاذبه های گردشگری استان مازندران

استان مازندران با دیدنی‌های بسیار یکی از مکان‌هایی است که در هر تعطیلات مردم را به سوی خود جذب می‌کند، مکان های گردشگری متعدد و جذاب آن بی شمار است مکان هایی مانند جواهرده، دریاچه کوهستانی ولشت، رامسر، نمک ‌آبرود، پارک جنگلی سی‌سنگان و. . .

مازندران سرشار از مناطق دیدنی و بکر است که شاید شما نتوانید با یک بار سفر به این شهر از همه آنها دیدن کنید. در این مطلب تلاش شده است تا مناطق توریستی این استان را برای شما معرفی کنیم.

فیلبند طبیعت بکر مازندران

استفاده از طبیعت بکر فیلبند در سفر به مازندران
استفاده از طبیعت بکر فیلبند در سفر به مازندران

فیلبند را دیگر تمام طبیعت دوستان می شناسند، رفته اند، عکس های آن را دیده اند یا اینکه حداقل نام آن را شنیده اند. این منطقه با طبیعت بی نظیر و منظره ای که پیش روی گردشگران می گذارد، توانسته به یکی از قطب های گردشگری و بهترین مناطق شمال ایران تبدیل شود.

مسیر دسترسی: از تهران تا فیلبند تنها ۱۸۶‌ کیلومتر راه است که از نظر زمانی حدود سه ساعت و نیم طول می کشد. اگر می خواهید از تهران به فیلبند بروید، وارد جاده هراز شوید. بعد از رودهن، آبعلی و تقریبا ۵۰ کیلومتر بعد از گزنک و ۲۵ کیلومتر مانده به آمل، یک خروجی در سمت راست جاده وجود دارد که به سنگچال می‌رسد. بعد از روستای سنگچال به ارتفاعات فیلبند می رسید.

پلنگ دره از مناطق طبیعت گردی مازندران

پلنگ دره از مناطق طبیعت گردی مازندران
پلنگ دره از مناطق طبیعت گردی مازندران

از آبشارهای زیبای ایران در ناحیه شیرگاه استان مازندران بوده که تا تهران تنها ۴ ساعت راه دارد. مسیر پیاده روی رسیدن به پلنگ دره هر گردشگر و طبیعت گردی را مجذوب خود می کند. بیشتر تورهایی که برای این منطقه برگزار می شود، از جاذبه های مسیر مانند عبور از رودخانه و جنگل، گذشتن از تنه های درخت افتاده روی رود و آب و هوای خنک آن هم بهره می برند.

مسیر دسترسی: از تهران جاده فیروزکوه را تا شیرگاه پیش گرفته و در نهایت باید به سمت شمال شرقی شیرگاه مسیری یک ساعته را در میان جنگل های این منطقه پیاده روی کنید.

چاذبه های گردشگری استان مازندران به تفکیک شهرستان

 چاذبه های گردشگری استان مازندران به تفکیک شهرستان ها
چاذبه های گردشگری استان مازندران به تفکیک شهرستان ها

دیدنی های ساری در سفر به مازندران

شهرستان ساری به‌عنوان مرکز استان مازندران، دارای اماکن ديدنی و جاذبه‌های مختلف تاريخی و طبيعی است. مجموعه اقامتی سد شهيد رجايی، هتل اسرم، بادله، هتل ساحل نارنج و سالاردره از مهم‌ترین مراکز اقامتی ساری هستند.

در این مطلب ما سعی کرده‌ایم به صورت مختصر جاذبه‌ها و مکان‌های دیدنی این شهرستان که از مهم‌ترین جاهای دیدنی استان مازندران شناخته می‌شوند را به شما معرفی کنیم.

سد سليمان تنگه

سد سليمان تنگه ا جاذبه های گردشگری ساری در مازندران
سد سليمان تنگه ا جاذبه های گردشگری ساری در مازندران

در اطراف سد سلیمان تنگه امکانات تفریحی مناسبی برای اقامت و گردش روی آب ایجاد شده است که با توجه به عظمت سد، زیبایی دریاچه و فضای دلپذیر اطراف آن در حال حاضر یکی از زیباترین چشم‌اندازهای مازندران محسوب می‌شود.

امکانات رفاهی و تفریحی سد سلیمان تنگه عبارتند از متل، رستوران، سرویس بهداشتی، دهکده آرامش، تاج سد، اسکله شیرین رود، قهوه‌خانه تلاونگ.

سد سلیمان تنگه در ۴۵ کیلومتری جنوب شهرستان ساری در نزدیکی روستای افراچال قرار گرفته است.

چشمه‌های باداب سورت

چشمه‌ سورت با عنوان باداب یاد یکی از جاذبه های گردشگری ساری
چشمه‌ سورت با عنوان باداب یاد یکی از جاذبه های گردشگری ساری

آن دسته از مسافران و گردشگران که به دنبال طبیعت بکر هستند، بهتر است سری به بخش چهاردانگه شهرستان ساری بزنند. چهاردانگه جایی است که کوه و جنگل به هم می‌رسند و طبیعت بیش از همه در چشمه‌های آب سرد و گرمی که از دل کوه بیرون می‌زنند و در حاشیه جنگل آرام می‌گیرد، جلوه‌گری می‌کند.

چشمه‌ سورت که محلی‌ها از آن به‌عنوان باداب یاد می‌کنند، یکی از صدها چشمه‌ای است که در منطقه چهاردانگه ساری گردشگران را به سوی خود می‌کشاند.

پناهگاه حیات وحش دشت‌ناز

پنگاه های حیات وحش ساری از دیدی های مازندران در تابستان
پنگاه های حیات وحش ساری از دیدی های مازندران در تابستان

این منطقه کوهستانی با مساحت ۱۶,۹۰۴ هکتار در حدود ۹۵ کیلومتری جنوب شرقی شهرستان ساری، دارای گونه‌های گیاهی و جانوری بسیار متنوعی است. این منطقه از نظر ویژگی‌های بوم‌شناختی نظیر آب و هوا، ‏ توپوگرافی خاک و زمین‌شناسی متنوع است. پناهگاه حیات وحش دودانگه با پارک ملی کیاسر، منطقه حفاظت‌شده پرور و منطقه حفاظت‌شده بولا هم‌مرز است.

غیر از انواع درختان و گیاهان جنگلی و مرتعی، مجموعه‌ای از گونه‌های حیات وحش نیز در آن وجود دارد که مهم‌ترین آنها عبارتند از گوزن، شوکا، کل، بز و میش، پلنگ، خرس، گراز و انواع پرندگان به ویژه قرقاول، کبک معمولی و کبک دری.

ساحل خزر‌آباد (فرح‌آباد)

ساحل خزر‌آباد (فرح‌آباد) از جاهای دیدنی سفر به مازندران
ساحل خزر‌آباد (فرح‌آباد) از جاهای دیدنی سفر به مازندران

مجموعه تاريخی فرح‌آباد در ۲۸ کيلومتری شمال ساری و در ورودی خزرآباد در سه کيلومتری ساحل دريای خزر قرار دارد. اين مجموعه شامل مسجد و ديوارهای برجای‌مانده از يک کاخ سلطنتی است که به دستور شاه عباس صفوی ساخته شده و تفرجگاه ساحلی شاهان صفوی بوده است.

پناهگاه حیات وحش سمسکنده

پناهگاه حیات وحش سمسکنده دومین پناهگاه حیات وحش شهرستان ساری است که در ۱۰ کیلومتری جنوب شرق ساری واقع شده است. مسیر دسترسی آن نیز از جاده بین‌المللی ساری به نکا و جاده روستای سمسکنده است.

از دیگر مناطق گردشگری شهرستان ساری می‌توان به پارک جنگلی شهيد زارع، برج رسکت، مسجد جامع ساری، خانه قديمی کلبادی، حمام وزيری، امام‌زاده عباس، برج سلطان زين‌العابدين، آب‌‌انبار ميرزامهدی، و آب‌انبار نو اشاره کرد.

رامسر زیباترین جاهای دیدنی شمال

رامسر بهشت استان مازندران
رامسر بهشت استان مازندران

رامسر غربی ترین شهر استان مازندران است و در شمال ایران قرار دارد. این شهر که پیش از این سخت سر نام داشت، از سمت شرق با تنکابن، از غرب با چابکسر، از جنوب با رشته کوه های البرز و از سمت شمال با دریای خزر همجوار است. همچنین از مناطق گردشگری آن دهستان جواهر ده، قلعه مارکو،  موزه تماشاگه خزر،  تله کابین رامسر،  بوستان جنگلی صفارود، آب‌های گرم معدنی، هتل قدیم رامسر است.

دهستان جواهر ده رامسر

دهستان جواهر ده رامسر
دهستان جواهر ده رامسر
 جواهر ده یکی از مناطق زیبا در استان مازندران و شهرستان رامسر است. جواهرده با زیبایی‌های وصف ناپذیر که می‌توان از آن به عنوان یکی از شاهکارهای خلقت در عرصه طبیعت یاد کرد، در ۲۶ کیلومتری رامسر واقع شده است. مسیر دسترسی به این ییلاق سنتی، از منتهی‌الیه مسیر غربی رامسر به طرف گیلان منشعب شده است و با عبور از میان کوه‌های مشجر و در امتداد رودخانه خروشان صفارود ادامه می‌یابد و با شیب و افزایش ارتفاع در طول مسیر، به تدریج نوع پوشش گیاهی تغییر می‌یابد و از تراکم درختان کاسته می‌شود.

کاخ موزه رامسر

کاخ موزه رامسر از آثار تاریخی سفر به مازندران
کاخ موزه رامسر از آثار تاریخی سفر به مازندران

یکی از پربازدید‌ترین موزه‌ های ایران است که در آن آثاری همچون مجسمه‌ های برنزی و مرمرین نفیس، تابلو هایی از نقاشان مشهور جهان، آثار بلوری، آثار و یافته ‌های باستان شناسی و فرش ‌های دستبافت هنرمندان ایرانی نگهداری میشود.

قلعه مارکوه

هم یکی از قدیمیترین قلعه ‌های تاریخی کشور است که در جاده میرزا کوچک خان جنگلی و ۱۵ کیلومتر بعد از تنکابن قرار گرفته است.

جنگل دالخانی

این استان دیدنی ‌های بسیاری دارد که از میان آن ها میتوان به جنگل دالخانی یا دالان بهشت رامسر اشاره کرد که در ۳۰ کیلومتری رامسر قرار دارد و قدم زدن در آن حس بسیار خوبی به شما منتقل خواهد کرد.

 دریاچه چورت

دریاچه چورت، دریاچه ای که در اثر زلزله به وجود آمده!
دریاچه چورت، دریاچه ای که در اثر زلزله به وجود آمده!

دریاچه چورت که نام دیگرش دریاچه میانشه است با وسعت حدود ۲٫۵ هکتار، در حد فاصل ساری تا کیاسر در استان مازندران قرار دارد و یکی از جاهای دیدنی این استان به شمار می رود. این دریاچه در شکاف دره‌ای با شیب زیاد قرار گرفته و دور تا دور دریاچه را پوشش‌های جنگلی بکر و درختان قدیمی در بر گرفته‌است.

دیدنی های شهرستان تنکابن

جاهای دیدنی شهرستان تنکابن در سفر به مازندران
جاهای دیدنی شهرستان تنکابن در سفر به مازندران
این شهرستان از تمامی انواع جاذبه های طبیعی برخوردار است. در تنکابن به دریا و کوه و جنگل و دشت به آسانی دسترسی دارید. آب و هوای مطبوع آن، پارک های جنگلی فراوان و دسترسی آسان به دریا از ویژگی های این شهر است. طبیعت این شهر، روح شما را برای مدتها سیراب می کند.
 پارک جنگلی چالدره با 18 کیلومتر فاصله از تنکابن در مسیر دوهزار قرار دارد. آبشار فرهاد جوی و آب گرم معدنی فلکده از جاذبه های گردشگری دیگر تنکابن هستند. در این شهر توریستی، به انواع اقامتگاه ها و هتل ها دسترسی دارید.
همچنین مراکز درمانی، سرویس های بهداشتی و مراکز خرید نیز در دسترس شما هستند. در تنکابن می توانید به منطقه خشکه داران سفر کنید که در جنوب تنکابن و با فاصله 60 کیلومتر از آن قرار گرفته است. در آنجا جنگل های بکر و گونه های متعددی از گیاهان و جانوران را مشاهده می کنید. موزه ای تاریخی نیز در خشکه داران وجود دارد که حیوانات تاکسیدرمی شده مناطق شمالی ایران در آن نگهداری می شوند.

 دشت دریاسر در تنکابن

دریاسر دشتی وسیع در جنوب شهر تنکابن
دریاسر دشتی وسیع در جنوب شهر تنکابن
دریاسر دشتی وسیع در جنوب شهر تنکابن است که از زیباترین مناطق ایران به شمار می‌رود. این دشت در بین چهار کوه واقع شده که در ارتفاعی دوهزار متری از سطح دریا قرار دارد. الموت بلندترین کوهیکه از سمت جنوب دشت را احاطه کرده است.
این دشت مرزی است که جنگل های سرسبز شمال را به پوشش برفی کوه الموت متصل کرده است. این دشت در فصل بهار مملو از گل های زرد رنگ بابونه می‌شود که در چمن زار سرسبز دشت رخ نمایی می‌کند.
یکی از جالب‌ترین ویژگی‌های دریاسر این است که در کف آن ده ها چشمه وجود دارد که از میان سبزه ها می‌جوشد به‌ طوری که در فصل بهار به سختی مکانی خشک را می توان در دشت پیدا کنید. به دلیل موقعیت استراتژیکی این منطقه در فصول مختلف مناظر کم نظیری را می توان دید.

پارک و اسکله بابلسر

پارک و اسکله بابلسر از جاذبه های گردشگری مازندران
پارک و اسکله بابلسر از جاذبه های گردشگری مازندران

شهر بابلسر در استان مازندران و از شهرهای ساحلی دریای خزر است. رودخانه بابلرود که از وسط شهر بابلسر میگذرد، شهر را به دو قسمت تقسیم می کند و دو پل زیبایی که بر روی این رود ساخته شده منحصر به فرد است.

وجود اسکله های قایقرانی با انواع قایق ها و صنوبرهای بلند در دو طرف رودخانه بابلرود به جذابیت این رود افزوده است. امکاناتی چون اسکله های قایق رانی، پدالو، سفره خانه، قلیان سرا، رستوران، کافی شاپ و پارک و فضای سبز اطراف رودخانه مکانی بسیار خوب جهت تفریح و استراحت در شهر بابلسر است.

شهرک توریستی نمک آبرود

شهرک توریستی نمک آبرود از جاذبه های طبیعی سفر به مازندران
شهرک توریستی نمک آبرود از جاذبه های طبیعی سفر به مازندران

شهرک توریستی نمک آبرود که در دوازده کیلومتری غرب چالوس در استان مازندران واقع شده است. شهرک نمک آبرود از شمال به دریای خزر و از جنوب به ارتفاعات مدوبن ( از ارتفاعات سلسله جبال البرز ) مشرف است و همه زیبایی های طبیعت را یکجا شامل می شود.

در حاشیه جنوب شرقی شهرک نمک آبرود، مرتفع ترین تله کابین کشور قراردارد. تله کابین نمک آبرود در سال 1372 با تلاش کارشناسان ایرانی احداث و به بهره برداری رسیده است. تله کابین منحصر بفرد نمک آبرود بازدیدکنندگان را در مدت 12 دقیقه در ارتفاع 970 متری به قله کوهستان مدوبن با اشراف بر منظره زیبای پانورامای جنگل و دریای خزر می رساند.

فریدون کنار شهر ساحلی شمالی

فریدون کنار شهر ساحلی شمالی
فریدون کنار شهر ساحلی شمالی در سفر به مازندران

از شهرهای کناره ساحل خزر است که در میان شهرهای آمل، بابل، بابلسر و محمود آباد قرار گرفته است. این شهر هم از جمله شهرهای مازندران است که در میان بهترین مناطق شمال کشور نامش را خواهید شنید.

این شهر با ساحل ماسه ای به امتداد ۱۰ کیلومتری که دارد از قدیم الایام مکانی برای تفریح بوده و هم اکنون به خاطر محیط زیست درنای مشهور سیبری به نام امید مشهورتر شده است. منطقه های تاریخی و قدیمی شهر به نام های دامگاه پرندگان ازباران و سوته پل دیدن دارند. زمین های شالیزاری منطقه به همراه بازار بزرگ ماهی فروشان، باغ پرندگان و پارک های جنگلی مانند زاهدکلا و سوته از دیدنی های فریدون کنار هستند.

جدای از مناطق دیدنی شهر، تالاب فریدون کنار ارزش زیست محیطی بسیار بالایی داشته و همه ساله میزبان پرندگان مهاجر مختلفی است. این تالاب با قوهای وحشی زیباتر از همیشه می شود.

 مسیر دسترسی: جاده فیرزوکوه به سمت آمل را طی نمایید. از سمت جاده محمود آباد ورودی بیشه کلا بروید تا در نهایت به فریدون کنار برسید.

جاهای دیدنی شهرستان امل مازندران

 جاهای دیدنی مازندران امل
جاهای دیدنی مازندران امل

در آمل به بازدید از پارک زیبا و جنگلی میرزا کوچک خان بروید. جنگل الیمستان محل بسیار مناسبی برای کسب آرامش و عکاسی است. روستای بلیران آمل را به عنوان بهشتی مخفی در مازندران می شناسند که در مسیر جاده قدیم بابل قرار دارد.

دریاچه ساهون آمل و آبگرم استراباکو از دیگر دیدنی های این شهر هستند. آبگرم استراباکو به دلیل خاصیت درمانی برای بیماری های کلیه و کبد بسیار مفید است. پارک زیبای دهکده طلایی آمل دارای امکانات تفریحی زیادی مانند باغ وحش، شهربازی، قایق و پلاژ است.

آتشکده آمل یکی از جاذبه های باستانی این شهر است که به عنوان بزرگترین آتشکده در قرن نهم شناخته شده است.

در این شهر هتل ها و ویلاها و اقامتگاه های ساحلی زیادی وجود دارند.

جاهای دیدنی سوادکوه مازندران

جاهای دیدنی سوادکوه مازندران
جاهای دیدنی سوادکوه مازندران

جنگل راش، در سواد کوه مازندران مکانی زیبا برای تماشای گونه های کمیاب درختان راش هستند. زیبایی جنگل و آبشارهایی که در دل این جنگل جاری هستند، گزینه بسیار مناسبی برای جنگل نوردی در مازندران به شمار می روند. می توانید شب را در دل جنگل چادر بزنید و شبی متفاوت را تجربه کنید. این جنگل در 50 کیلومتری شیرگاه در سوادکوه قرار گرفته است.

دریاچه شورمست و ارفع کوه از زیبایی های دیگر سوادکوه هستند.

کلاردشت از جاهای بکر و دیدنی شمال

کلاردشت از جاهای بکر و دیدنی شمال
کلاردشت از جاهای بکر و دیدنی شمال

از دیگر مناطق زیبای این استان که نمایی زیبا از منطقه را به شما میدهد کلاردشت است که اهالی تهران نیز علاقه زیادی به آن دارند. این استان روستا هایی بکر و دیدنی دارند که گردش در آن‌ ها شما را به روزگاران قدیم میبرند و حالتان را عوض میکند.

آبشار شاهان دشت

آبشار شاهان دشت آمل با ارتفاع ۶۲ متر در دشت لاریجان شهر آمل قرار گرفته و زیبایی آن در کنار شادابی مناطق اطراف باعث جذب گردشگران زیادی شده است.

آبشار آب پری

از دیگر آبشار ‌های این استان میتوان آبشار آب پری رویان را نام برد که در شهری در ۵۰ کیلومتری چالوس، به اسم رویان قرار دارد. رانندگی در جاده این آبشار بسیار لذت بخش است.

غار آبی دانیال

اگر به دنبال یک ماجراجویی خوب و هیجان انگیز هستید حتما به غار آبی دانیال مازندران بروید و کمپینگ در کنار دریاچه‌ هایی همچون ممرز نوشهر، ولشت مرزن آباد، شورمست سوادکوه، فراخین، چورت ساری، دریاچه رامسر، الیمالات نور و آویدر نیز خاطره ‌ای به یاد ماندنی در ذهن شما بر جای خواهد گذاشت.

پارک جنگلی نور

برای چادر زدن و برپا کردن یک پیک نیک عالی، پیشنهاد ما به شما پارک جنگلی نور مازندران است که در جاده نور به محمود آباد قرار گرفته و از ویژگی ‌های آن مسیری آسفالتی است که  از میان سرسبزی پارک میگذرد و شما را غرق در لذت و آرامش میکند.

جنگل دو هزار و سه هزار

این استان به علت موقعیت جغرافیایی خود جنگل ‌های بسیاری دارد که یکی از آن ‌ها جنگل‌ های دو هزار و سه هزار میباشند که در نزدیکی هم قرار گرفته ‌اند و جاده‌ ای بسیار زیبا ساخته‌ و  با درختان انبوه و بلند پوشیده شده‌ اند.

دشت آزو و تالاب میانکاله

علاوه بر جنگل ‌ها، دشت ‌ها و تالاب‌ های مازندران هم مکان خوبی برای کسب آرامش و چادر زدن هستند. شما میتوانید یک روز کامل خود را در دشت آزو و تالاب میانکاله بگذرانید.

سوغات مازندران

خرید سوغاتی های سفر به مازندران
خرید سوغاتی های سفر به مازندران

اگر به مازندران سفر کردید مراقب باشید که غافل از خرید سوغاتی‌های این استان نشوید، شما از این استان می‌توانید کالاهایی چون شیرینی‌های سنتی، رشته به رشته، قماق، برنجک، کماج، حصیر، گلیم و جاجیم را تهیه کنید.

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

بین 1 تا 5 ستاره نمره دهید

عضو شوید
آگاه شوید
guest
0 نظرات
فید بک نظرسنجی داخل متن
مشاهده تمام نظرات
سبد خرید
اسکرول به بالا
مشاوره رایگان و ثبت سفارش