3.6
(213)

معمولا در انتخاب بهترین سیستم صوتی خودرو یا همان سیستم پخش عوامل مختلفی را باید بررسی کنید. که ما در این مقاله از کیان باتری، با بررسی برندهای معروف سیستم صوتی خودرو و تحلیل تمام معیار های مهم یک سیستم صوتی حرفه ای، مشاوره خوبی در زمینه خرید بهترین سیستم صوتی ماشین در ایران را به شما داده ایم. بنابراین با ما همراه باشید!

بهترین ضبط 219 300x173 راهنمای خرید بهترین سیستم صوتی ماشین
راهنمای خرید بهترین برند سیستم صوتی ماشین

به این نکته دقت داشته باشید که صدای بلند سیستم عموما مربوط به توان خروجی آن بوده محدود است. هر چه سیستم شما در این زمینه قوی‌تر باشد یعنی راحت‌تر می‌تواند صدای موسیقی را به گوش شما رسانده و نویزهای خارجی مانند صدای اتوبان و سایر ماشین‌ها را حذف کند.

کیفیت بهتر و بالاتر یکی دیگر از مزایای استفاده از سیستم صوتی مناسب است. سیستم‌های صوتی که مجهز به اکولایزر هستند بهترین کیفیت صدای ممکن را به شما هدیه می‌دهند. این مورد باعث می‌شود که ابعاد جدیدی از موسیقی را درک کنید که تجربه تازه‌ای برای شما خواهد بود. هر چه کیفیت سیستم شما بیشتر و بهتر باشد ظرافت و قدرت بیشتری در کاهش نویز و ارائه صدای با کیفیت و خالص خواهد داشت.

مفهوم برخی نمادها در راهنمای خرید ضبط صوت خودرو

جهت خرید بهترین سیستم صوتی ماشین شناخت برندها به تنهایی کافی نیست، لذا باید اطلاعات فنی کافی در این زمینه داشته باشید:

1ـ نماد A در سیستم‌های دیجیتال آمپر را نشان می‌دهد و ولتاژ با نماد V بیان شده است.

2ـ قدرت خروجی باندها و سیستم ضبط صوت با نماد W مشخص شده و Ω مقاومت این وسیله الکترونیک است.

3ـ نماد PMPO به عنوان توان مجازی و غیرواقعی بلندگوهاست و RMS قدرت واقعی آنها را نشان می‌دهد که هرچه عدد مربوط بالاتر باشد نشانه قدرتمند بودن بلندگوهاست.

4ـ Hz فرکانس دستگاه است که حجم تفکیک صدا را بررسی می‌کند و هرچه پایین‌تر باشد صدای بم به گوش می‌رسد و هرچه بالاتر باشد صدا ریزتر خواهد شد.

5 ـ Single Din یا Double Din: این نکته برای تهیه سیستم صوتی اتومبیل بسیار مهم است، چون در صورتی که به آن توجه نداشته باشید ممکن است نتوانید از سیستم خریداری شده استفاده کنید.

به عنوان مثال امکانات موجود روی اتومبیل‌هایی مثل پراید، پژو 206 و سمند صرفا برای استفاده از ضبط صوت‌های single DIN برای کاربران مهیا کرده در حالی که اتومبیل‌هایی مثل تویوتا کمری، مزدا3، اسپورتیج و سانتافه به دلیل امکانات بیشتری که سازندگان در آن استفاده کرده‌اند قابلیت نصب سیستم‌های Double DIN را برای کاربران تدارک دیده‌اند.

برندهای معروف سیستم صوتی خودرو

راهنمای انتخاب بهترین سیستم صوتی 300x200 راهنمای خرید بهترین سیستم صوتی ماشین
راهنمای انتخاب بهترین سیستم صوتی خودرو

 

با توجه به هدف و انگیزه شما برای خرید بهترین سیستم صوتی ماشین برند‌های مختلفی از ارزان‌ قیمت با کارایی پائین و متوسط تا پخش‌کننده‌های گران‌ قیمت با ورودی‌های بیشتر و کیفیت صدای بالاتر در بازار موجود‌اند که می‌توانید آن‌ها را انتخاب کنید.

برند‌های شناخته شده‌ای مانند سونی Sony، پایونیر pioneer، آلپاین Alpine، جی‌وی‌سی JVC، کلاریون Clarion و… به دلیل سابقه طولانی در زمینه تولید سیستم‌های صوتی و کیفیت بالا به طبع قیمت گران‌تری نسبت به سایر برند‌ها دارند. اما برند هایی مانند کنکورد Concord، هنزا Henza، مارشال Marshal، سیلکس Sillexx که طی سال‌های اخیر وارد بازار شده‌اند قیمت و کیفیت پائین‌تری نسبت به برند‌های نام آشنا دارند.

توجه داشته باشید که با توجه به نیازتان از سیستم صوتی برند مورد نیاز خود را انتخاب کنید. برای مثال اگر دنبال کار خاصی نیستید و استفاده‌ای معمولی از سیستم صوتی دارید نیازی نیست که پولتان را صرف پخش‌کننده‌هایی با توان و ورودی‌های بالا کنید و می‌توانید در هزینه‌های خود صرفه‌جویی کنید.

بهترین برندهای سیستم صوتی ماشین

ویدئوی زیر راهنمای خرید بهترین برند سیستم صوتی ماشین می باشد که 5 برند معروف را به طور کامل معرفی می کند، آن را از دست ندهید!

1- سیستم صوتی مارک پایونیر

برند پایونیر 300x320 راهنمای خرید بهترین سیستم صوتی ماشین
راهنمای خرید بهترین برند سیسم صوتی ماشین

 پایونیر یکی از پیشگامان صنعت ساخت سیستم صوتی برای اتومبیل است. این شرکت سال ۱۹۳۸ در توکیو تاسیس شده و در زمینه ساخت گیرنده، بلند گو، سایر قطعات صوتی برای خانه و وسایل نقلیه فعالیت می‌کند. این شرکت یکی از برترین شرکت‌های الکترونیکی در زمینه فعالیت خودش در جهان است که طیف گسترده‌ای از تجهیزات مدرن را در اختیار کاربر قرار می‌دهد.

یکی از بهترین استریوهای مربوط به خودرو در جهان به شرکت پایونیر تعلق دارد و از کلیه فرمت‌های رسانه‌ای پشتیبانی می‌کند. اخیرا شرکت پیونیر از آخرین ساخته خود که کمال مطلق سیستم‌های پخش کننده خودرو است رونمایی کرده که تعالی صدای موسیقی را به شما هدیه می‌دهد.

به گفته کاربرانی که از این سیستم استفاده کرده‌اند، گویی موزیک پخش شده جان دارد و شما می‌توانید بدون هیچ نویزی عالی‌ترین کیفیت ممکن را از این سیستم بشنوید. این محصول که با نام Pioneer DEX-P99RS وارد بازار شده است تقریبا ۱۳۴۹ دلار قیمت دارد و کمال مطلق موسیقی را با حذف نویزهای خارجی به شما هدیه خواهد داد. کافی است موسیقی مورد نظر خود را انتخاب کرده، آن را پلی کنید و احساس کنید که ارکس سمفونی در صندلی پشتی شما قرار دارد و کنترل این ارکستر به دست شما است.

نکات مثبت سیستم پخش برند پایونیر

یکی از بهترین سیستم‌های صوتی دنیا در سال ۲۰۱۹ توسط شرکت پیونیر ساخته و معرفی شد. این گیرنده مجهز به دو بلندگوی ۵/۶ اینچی و دو بلندگوی ۹*۶ اینچی است.

این بسته نرم افزاری شامل یک تک گیرنده از مدل  DIN MVH-295BT و یک تقویت کننده چهار کاناله با ۶۵۰ وات قدرت است. قدرتی که گیرنده این بلندگوها به شما هدیه می‌دهد، نتیجه‌اش صداهای واضح و بدون نویز خواهد بود که تنظیم صدای باس هر موزیک را می‌توانید خیلی راحت از طریق کنترل از راه دور در دست داشته باشید.

این سیستم از کلیه فرمت‌های پخش مانند CD، MP3 و غیره پشتیبانی می‌کند و به شما اجازه می‌دهد تلفن همراه خود را چه آیفون باشد یا اندروید با سیستم پخش هماهنگ کنید. علاوه بر این با این دستگاه می‌توانید تماس تلفنی برقرار کرده و به سایر برنامه‌های روی تلفن همراه خود دسترسی داشته باشید. با استفاده از ورودی AUX و USB می‌توانید تلفن همراه خود را شارژ کرده یا برای پخش موسیقی از آن استفاده کنید.

 بلندگوهایی که به طور اختصاصی توسط شرکت پیونیر برای این سیستم طراحی شده‌اند از نوع Alphasonik Pioneer بلندگوهای خطی بوده و به گونه‌ای طراحی شده‌اند که صدای استریو را در تمام فضای داخلی خودرو شما پخش کنند. بلندگوهای ۹*۶ اینچی این سیستم حداکثر ظرفیت انتقال ۵۰۰ وات را دارند.

معایب سیستم صوتی مارک پایونیر

از جمله نکات منفی سیستم پیونیر می‌توان به این اشاره کرد که ممکن است در بروز رسانی دچار مشکل شوید یا این که در هنگام تابش نور خورشید صفحه نمایش شما کمی کم رنگ شود. البته مشکلات سیستم‌های قبلی در نمونه فعلی رفع شده و این سیستم تا جای ممکن پیشرفت کرده است. البته در جدیدترین نسخه ساخته شده از این شرکت که با نام تجاری Pioneer DEX-P99RS وارد بازار شده است، همه این مشکلات رفع شده و می‌توانید تعالی کامل موسیقی را با این سیستم تجربه کنید.

2- سیستم پخش برند کن وود Kenwood

برند کن وود 300x300 راهنمای خرید بهترین سیستم صوتی ماشین
سیستم صوتی ماشین برند کن وود

یکی از بهترین نمونه‌های سیستم پخش کننده صوتی اتومبیل در سال ۲۰۱۹ ساخت شرکت kenwood بوده که با دو بلندگوی ۶*۹ اینچی برای طاقچه اتومبیل و دو بلندگوی ۵/۶ اینچی برای درهای جلو خودرو و سیم بلندگو توانسته تبدیل به یکی از پر فروش‌ترین نمونه‌های خود شود.

این سیستم صوتی مجهز به تک گیرنده DIN KDC-BT33 و یک جفت بلندگوی KFC-6965S، ۶*۹ اینچی و ۵۰ فوت سیم بلندگوی ۱۶ گیگا بایتی است. با توجه به همه موارد گفته شده از این سیستم، این پکیج جایگزینی عالی برای هر سیستم است و به کمک آن می‌توانید لذت شنیدن موسیقی واقعی و بدون نویز را در اتومبیل خود تجربه کنید.

مزایای این برند سیستم پخش کننده صوتی

کن وود 2 300x270 راهنمای خرید بهترین سیستم صوتی ماشین
راهنمای خرید سیستم صوتی حرفه ای ماشین

ویژگی‌های بسیار زیادی دارد که باعث شده این سیستم تبدیل به یکی از بهترین سیستم‌های پخش کننده صوتی خودرو در سال ۲۰۱۹ شود. برای مثال این سیستم از کلیه فرمت‌های پخش مانند mp3 یا cd پشتیبانی کرده و به راحتی می‌توانید تلفن همراه خود را از طریق بلوتوث به آن وصل کنید.

علاوه بر این ورودی AUX مخصوص برای اندروید و آیفون نیز در این سیستم وجود دارد و شما با هر وسیله‌ای که داشته باشید خیلی راحت می‌توانید به سیستم وصل شده و موزیکی که دوست دارید را گوش دهید. از صفحه نمایشگر این سیستم می‌توانید پیام‌ها یا لیست مخاطبین را مشاهده کرده و از منشی هوشمند خود مانند سیری بخواهید کار تماس یا ارسال پایمک را برایتان انجام دهد.

علاوه بر این درگاه USB برای استفاده از فلش نیز در این سیستم طراحی شده است. سیستم صوتی kenwood یک اکولایزر سه بانده دارد که کیفیت بی نظیری از صدای موسیقی با حذف نویزهای خارجی را به شما هدیه خواهد داد.

بلندگوهای سه بعدی ۹*۶ اینچی می‌توانند تا حداکثر ۴۰۰ وات توان را تحمل کنند. بلندگوهای ۵/۶ اینچی نیز هر کدام ۳۰۰ وات قدرت دارند. این سیستم صدای موزیک را سه برابر واضح‌تر به گوش شما رسانده و باس‌های عمیقی دارد که مکمل موسیقی شما خواهد بود.

نکات منفی سیستم صوتی مارک کن وود

 اگر یک نکته منفی درباره این سیستم وجود داشته باشد این است که، سیستم kenwood به اندازه کافی توسط آمپ داخلی فشار نمی‌یابد تا بهترین صدای ممکن را به شما بدهد. علاوه بر این مشکلاتی از قبیل سیم کشی نیز وجود دارد که ممکن است باعث اختلال در گزارش گیرنده شده و تیوتر را از کار بیاندازد. گاهی ممکن است با اتصال بلوتوث به سیستم ساعت از صفحه نمایش شما نیز ناپدید شود.

3- سیستم صوتی مارک جی بی ال (JBL)

جی بی ال 300x300 راهنمای خرید بهترین سیستم صوتی ماشین
برندهای معتبر سیستمک پخش ماشین

 از سال ۱۹۴۸ شرکت جی بی ال به صورت مستقل کار خود را در لس آنجلس و کالیفرنیا آغاز کرد. حوزه تخصصی این شرکت ساخت بلندگوهای حرفه‌ای برای استفاده شخصی است. این دستگاه تخصص خاصی در ساخت ساب ووفر هایی دارد که می‌توان آن را در خانه و خودرو استفاده کرد. یکی از بهترین نمونه‌های بلندگوی ساخته شده توسط این شرکت اسپیکر قابل حمل Flip4 با قابلیت اتصال به بلوتوث است.

4- سیستم پخش برند الکترونیک آلپ

برند آلفین 300x146 راهنمای خرید بهترین سیستم صوتی ماشین
برند آلفین سیستم صوتی خودرو

 این شرکت که به صورت اشتراکی بین دو شرکت ابر قدرت Alps Electric و Alpine اداره می‌شود در سال ۱۹۶۷ در توکیو با نام Alps-Motorola شروع به کار کرد و بعدها در سال ۱۹۸۷ به اسم کنونی یعنی آلپ الکترونیک (Alpine Electronic) تغییر نام و به فعالیت خود ادامه داد. سیستم‌های صوتی ساخته شده در این شرکت اکثرا در خودروهای مدل بالا مانند BMW و Honda استفاده می‌شوند. این شرکت علاوه بر این که موفقیت چشم گیری در ساخت سیستم‌های پخش کننده خودرو دارد، بهترین استریوهای مربوط به خودرو مانند CDE-HD149BT Car Stereo را نیز تولید می‌کند.

5- سیستم پخش کننده صوتی خودرو JVC

برند jvc 300x300 راهنمای خرید بهترین سیستم صوتی ماشین
خرید بهترین سیستم صوتی ماشین

 

یکی دیگر از رقیبان پر قدرت این صحنه در سال ۲۰۱۹ سیستم پخش کننده صوتی خودروی JVC است که شامل یک تک گیرنده از نوع R370  و آمپلی فایر داخلی است. وجود آمپلی فایر در داخل سیستم نکته بسیار مهمی است زیرا سیستم‌های مانند پیونیر فاقد آمپلی فایر داخلی هستند.

این آمپلی فایر می‌تواند قدرت صدا را تا ۵۰ وات در هر سیستم و هر دو بلند گوی بی سیم ۵/۶ اینچی تقویت کرده و صدا را در کل اتومبیل شما پخش کند. سیستم پخش کننده صوتی خودرو JVC یکی از بهترین سیستم‌ها در زمینه خود است که اصلا فضای زیادی را در ماشین شما اشغال نخواهد کرد.

علاوه بر این در این سیستم یک صفحه نمایش LCD ۱۳ اینچی قرار دارد که می‌توانید با دکمه‌های قرمز روی سطح آن تنظیمات مورد نظر خود را اعمال کنید. در کنار همه موارد گفته شده بلندگوهای اضافی، یک اکلولایزر اضافی و سه باند برای تنظیم صدای خوب نیز در این سیستم وجود دارد. بلندگوهای بی سیم می‌توانند ۳۰۰ وات قدرت اوج داشته باشند.

از نکات منفی این سیستم می‌توان به این اشاره کرد که اگر دوست داشته باشید رادیو گوش دهید ممکن است برای پیدا کردن موج FM  یا AM درچار مشکل شوید. بسته به اتومبیلی که دارید پیدا کردن جای مناسب برای بلندگوها برای گوش دادن به رادیو می‌توانید کارآمد باشد. گاهی ممکن است در هنگام نصب و استفاده از این سیستم دچار مشکل شوید که بهتر است کار را به کاردان سپرده و اجازه دهید مشکلات سیستم شما را شخصی حرفه‌ای رفع کند.

بهترین ترکیب سیستم صوتی ماشین

در مقاله معرفی اجزای سیستم صوتی ماشین،به برسی کامل اجزای انواع پخش های خودرو، انواع آمپلی فایر ها،انواع بلندگو ها و تمامی اصطلاحات دیگر که در اینجا به کار میرود،پرداخته ایم پس از معرفی دوباره آنها صرف نظر میکنیم. در اینجا،تنها روش هایی برای ترکیب آنها را در اختیار شما میگذاریم.

چگونه یک سیستم صوتی خوب جمع کنیم؟

1- ترکیب پخش و باند

باند و پخش 300x172 راهنمای خرید بهترین سیستم صوتی ماشین
رده بندی سیستم صوتی ماشین

بسیاری از افراد، دوست دارند که دستکاری زیادی در سیستم فابریک خود نبرند. در این موارد، تنها به خرید یک پخش با کیفیت و بلندگو های بهتر از نمونه های فابریک، بسنده میکنند. در این سیستم ها، ممکن است در بسیاری از خودرو های جدید، پخش نیز دارای کیفیت قابل قبول برای چنین سیستم ساده ای باشد پس میتوان از خرید پخش نیز صرف نظر کرد. در این سیستم ها، آمپلی فایری وجود ندارد پس تا حد ممکن از خریدن باند های برند و گران قیمت، صرف نظر کنید، مگر آنکه بعدا بخواهید آمپلی فایری به سیستم اضافه کنید.

در این سیستم ها، از تمامی قسمت هایی که در خودرو برای بلندگو ها تعبیه شده است استفاده کنید. برای مثال، خودروی پژو 405 یا پارس، دارای یک ووفر روی رودری جلو و یک تیوتر روی داشبورد است. پیشنهادی که من میدهم، این است که بلندگوی داخل درب آنرا با یک بلندگوی کواکسیال (دارای تیوتر) تعویض کنید و به تیوتر های داشبورد یا روی درب، هم دست نزنید.

برای طاقچه، از یک جفت باند 9*6 کواکسیال معمولی استفاده کنید، حتی بر روی پخش فابریک نیز صدای با کیفیت و از نظر حجمی قابل قبولی دریافت خواهید کرد، اگر قطب مثبت و منفی تمامی بلندگو ها را درست رعایت کرده باشید. برای داشتن بهترین کیفیت، از سیم های مرغوب تر برای باند ها استفاده کنید. البته برند های متفرقه زیادی برای این باند ها وجود دارد، کیفیت را میتوان از روی سایز مگنت، سایز تیوتر، جنس صفحه، و. . . تشخیص داد تا بتوان بهترین آنها را انتخاب کرد.

2- ترکیب باند و آمپلی فایر

ترکیب باند و آمپلی 300x164 راهنمای خرید بهترین سیستم صوتی ماشین
ترکیبات ساخت سیستم صوتی خودرو

در اینجور سیستم ها، نیاز به باند های کواکسیال مرغوبی همانند کنوود 718 یا هر باند حرفه ای دیگری که صدایش را دوست دارید، میباشد و یک آمپلی فایر دو کانال با قدرت نسبتا پایین، یا یک آمپلی فایر چهار کانال اگر از 4 عدد باند استفاده میکنید یا بعدا میخواهید ساب نیز اضافه کنید.

اگر میخواهید باند هایتان زود نسوزد، سراغ برند های متفرقه نروید. حواستان باشد اصلا از میدرنج و تیوتر اضافه در این سیستم ها استفاده نکنید که صدا سردرد آور خواهد بود(مورد داشتیم همکاران گرامی، تنها از میدرنج و تیوتر یا فولرنج استفاده کرده بودندقضاوت با خودتان)در این سیستم ها نیز تقویت اسپیکر های جلو نیز فراموش نشود، میتواند از بلندگو های کامپوننت یا کواکسیال استفاده کنید.

همچنین، اگر درب عقب نیز جای بلندگو دارد، همانند پژو 206 و 207، یا زانتیا، میتوانید از کواکسیال های مرغوب استفاده کنید، این بلندگو ها نیازی به امپلی فایر ندارند و مستقیما به پخش متصل میشوند، آمپلی فایز پخش برای آنها کافی است. اگر به علاوه ی بلندگوی طاقچه و آمپلی فایر، سیستم فابریک را نیز به همین صورت تقویت کنید، تفاوت محسوسی را شاهد خواهید بود(دیده ام که در اکثر ماشین ها به بهانه ی بی کیفیت بودن باند های روی در ها، آنها را کلا قطع میکنند که کار درستی نیست).

3- ترکیب باند، امپلی فایر و ساب

ترکیب باند ساب آمپلی 300x300 راهنمای خرید بهترین سیستم صوتی ماشین
روش های ساخت سیستم پخش حرفه ای ماشین

طبیعتا در سیستم های قبلی، شما به خاطر استفاده از باند های کواکسیال یا کامپوننت، پاسخ فرکانسی بالا تا 20 کیلو هرتز را به راحتی خواهید داشت اما برای پخش فرکانس های زیر 50 هرتز، حتما به ساب نیاز خواهید داشت. در این سیستم ها نیازی به استفاده از ساب و آمپلی فایر بسیار قوی نیست چون بحث سر داشتن حجم صدایی دلنشین به همراه کیفیت و پاسخ فرکانسی با است، نه داشتن قدرت بسیار بالا.

برای انتخاب ساب ووفر مناسب، سابی را انتخاب کنید که فرکانس های زیر 80 هرتز را به خوبی پخش میکند. ساب های 12 اینچ تک کویل برای این کارها بسیار مناسب هستند چون اگر میخواهید از ساب دو کویل استفاده کنید باید یک آمپلی فایر مونوی دیگر مخصوص ساب، به سیستم اضافه کنید که هزینه بر خواهد بود و همچنین، صدای بیس بیش از حد خواهید داشت که عذاب آور است.

اما یک ساب ووفر تک کویل میتواند به راحتی با آمپلی فایر 4 کانال شما مچ شود، دو دو کانالش بریج شود برای ساب. در این سیستم ها، بحث بسیاری سر این است که ساب را میتوان روی طاقچه نیز نصب کرد؟باید گفت که در باکس های پورتد، شما صدای پشت صفحه ی ساب را نیز به علاوه ی صدای جلوی صفحه خواهید داشت.

این ترکیب صدا به خاطر جبران اختلاف فاز بین پشت و روی صفحه که توسط باکس انجام میشود، باعث داشتن صدایی قوی تر میشود اما اگر ساب را روی طاقچه بگذارید، تنها صدای صفحه ی جلوی ساب را خواهید داشت، که باعث میشود فرکانس های بسیار پایین، ضعیف تر پخش شده و در کل، تقریبا 30تا40 درصد حجم صدایی کمتر از ساب درون باکس خواهید داشت.

4- ترکیب میدرنج، ساب و تیوتر

میدرنج توییترذ 300x278 راهنمای خرید بهترین سیستم صوتی ماشین
نحوه ساخت سیستم صوتی حرفه ای خودرو

به این سیستم ها، سیستم های کامپوننت میگویند. در اینجا شما میتوانید سیستم بسیار حرفه ای داشته و بسته به سلیقه ی خود، صدا بگیرید. در این سیستم ها باید حداقل از دو آمپلی فایر استفاده کنید، یک آمپلی فایر مونو برای ساب 12 یا 15 اینچتان که دو کویل است و یک آمپلی فایر دو تا چهار کانال برای بلندگو های روی طاقچه.

اگر فرضا آمپلی فایر 4 کانالی دارید که روی هر کانال 2 اهم جواب میدهد، میتوانید از دو کانال برای اتصال به 4 عدد میدرنج 6. 5اینچ، ترکیبی از 6. 5 اینچ و 8 اینچ، و یا میدباس و میدرنج، استفاده کنید و دو کانال دیگر را برای تیوتر ها بگذارید. اگر از سیستم های کامپوننت نیمه حرفه ای استفاده میکنید میتوان از دوکانال بریج برای ساب و دو کانال دیگر برای تیوتر ها و میدرنج ها استفاده کنید.

حتما دقت کنید اگر از چنین سیستم هایی استفاده میکنید، فقط از میدرنج به عنوان پخش کننده ی فرکانس های بالا، یا فولرنج های بدون تیوتر، استفاده نکنید، چون پاسخ فرکانسی بالاتر از 16 کیلوهرتز نخواهید داشت.

در این سیستم ها، دقت کنید که نسبت اندازه ی بلندگو ها، با یکدیگر مچ باشد مثلا استفاده از 4 عدد میدرنج اینج و یک ساب 12 اینچ، مطمعنا بیس کمی خواهید داشت، یا استفاده از دوعدد ساب 15 اینچ قوی به علاوه 4 عدد یا بیش تر میدرنج، اما استفاده از تنها یک جفت تیوتر 3 اینچ، طبیعتا فرکانس های بالای خوبی به شما نمیدهد.

نکات دقیق در جمع کردن بهترین ترکیب سیستم پخش

همچنین پیشنهاد میشود به جز بلندگو های رو در، از بلندگو های کواکسیال دیگری در کنار سیستم استفاده نکنید. مثلا اگر در کنار میدرنج و تیوتر، از یک جفت باند خربزه ای استفاده کنید، اگر باند دارای تیوتر های قوی باشد، صدایش با تیوتر های کامپوننت جمع شده و صدای زیر، بسیار بالا میرود، که اگر تیوتر های کامپوننتی را حذف کنید، باز ممکن است صدای زیر، بسیار کم تر به نظر بیاید.

دقیقا به همین خاطر، در سیستم های حرفه ای اون طرف آب، به جای استفاده از میدرنج و تیوتر، کلا از کامپوننت های آماده با کراس اور های آماده، یا حتی کواکسیال ها، استفاده میکنند، حتی در سیستم های فوق حرفه ای، کاری که در ایران کمتر رواج دارد اما کار اصولی تری است:

اما تنها، بستن بلندگو و آمپلی فایر در این سیستم ها، انتهای کار نیست. شما باید تا حد ممکن از بهترین کابل برای تغذیه ی آمپلی فایر ها استفاده کنید، و همچنین بیگ تری را انجام دهید تا زمین مدار، قوی باشد و هنگامی که منفی تغذیه آمپلی فایر را به بدنه متصل میکنید، بهترین برگشت جریان به سمت قطب منفی باطری را داشته باشید.

همچنین، باید از خازن ها نیز کمک بگیرید، و اگر از دو عدد ساب ووفر استفاده میکنید، حتما باید به فکر یک باطری هرچند کوچکتر، در کنار خازن ها باشید و دینام خودرو را نیز عوض کرده و از دینام قوی تری استفاده کنید. اگر از دو عدد یا بیش تر، آمپلی فایر استفاده میکنید، آنها را در جاهای خنک نصب کنید. برای داشتن بهترین کیفیت از بهترین کابل ها استفاده کنید، و بهترین باکس را برای ساب هایتان طراحی کنید تا بازدهی آنها بالا رود.

مقاله پیشنهادی: آموزش روش نصب سیستم صوتی خودرو

سؤالات متداول مشاوره خرید سیستم صوتی ماشین

سوالات خرید سیستم صوتی 300x149 راهنمای خرید بهترین سیستم صوتی ماشین
مشاوره خرید بهترین سیستم صوتی ماشین
سوال : آیا یک گیرنده دو DIN بهتر است یا یک گیرنده تک DIN ؟

پاسخ : در واقع نمی توان به این سوال پاسخ دقیقی دارد. انتخاب گیرنده بستگی به این دارد که کدام مورد برای ماشین شما مناسب است. اکثر وسایل نقلیه جدید دارای گیرنده دو DIN هستند. به این معنی که هر نسخه کار خودش را انجام می دهد. اما گیرنده های Double DIN دارای صفحه نمایش لمسی بوده که نمونه تک DIN فاقد آن است. اما در سایر ویژگی ها این دو فرق چندانی با هم ندارند.

سوال : آیا به یک آمپلی فایر خارجی نیاز دارم ؟

پاسخ : خیلی راحت به این سوال می توان پاسخ خیر داد. درست است که نداشتن آمپلی فایر یا همان تقویت کننده به شدت بر کیفیت صدا تاثیر می گذارد، اما بیشتر بلندگوهای ساخت کارخانه های با آمپلی فایر داخلی و گیرنده ساخته شده اند. پس اگر دوست دارید شدت و قدرت بیشتری از بلندگوهای خود بشنوید می توانید به صورت جداگانه یک آمپلی فایر خریده و از صدای با کیفیت و قدرت باس آن لذت ببرید.

سوال : اکولایزر چقدر اهمیت دارد؟

این که شما چقدر به اکولایزر اهمیت می دهید بسته به استریوی ماشین تان دارد. اگر فقط قصد دارید که به صدای با کیفیت موزیک یا پادکست ها گوش دهید در واقع نیاز چندانی به آن ندارید. اما اگر فردی ماشین باز بوده که به شدت به سیستم صوتی خودرویش اهمیت می دهد می توانید از یک اکولایزر برای کاهش حداق نویزها استفاده کنید.

در هر صورت اگر به دنبال تجربه بهترین صدای ممکن هستید می توانید اکولایزر خریداری کنید. اما بسیاری از دستگاه های پخش کننده خودرو، اکولایزر دارند پس نیازی به خرید دیگری ندارید، تنها می توانید نمونه فابریک قرار داده شده را با نمونه ای قوی تر جایگزین کنید.

سخن پایانی

سخن پایانی راهنمای خرید بهترین سیستم صوتی ماشین
راهنمای خرید بهترین سیستم صوتی ماشین

این که شما تصمیم بگیرید بر حسب بودجه ای که دارید کدام سیستم صوتی را برای خودروی خود انتخاب کنید، مسئله ای کاملا شخصی است اما به این دقت کنید، همانقدر که به سیستم صوتی خانه خود اهمیت می دهید باید برای انتخاب سیستم صوتی ماشین نیز وقت بگذارید، به خصوص اگر شاغل هستید و وقت نسبتا زیادی را در خودروی خود می گذرانید.

در واقع شما با خرید بهترین سیستم صوتی ماشین و انتخاب دقیق و صحیح موسیقی می توانید در خودرویتان فضایی آرامش بخش ایجاد کنید که به دور از هر گونه سر و صدا و ترافیک خارج از خودرو باشد. جایی برای شما و آرامشتان که در آن می توانید کارهای روزانه را بررسی کرده یا کتاب گویا و پادکست مورد علاقه خود را گوش دهید. همه چیز به شما و این که چه قدر به گوش اهمیت می دهید بستگی دارد.

شما با انتخاب یک سیستم صوتی خوب می توانید روز خود را بسازید، تصور کنید زمانی که همه در شلوغی ترافیک هستند و بیرون از ماشین شما پر از سر و صدا است کافی است با فشردن یک دکمه موزیکی که دوست دارید را پشخ کنید، یا در عوض پادکست های آرامش بخش و کتابی که فرصت خواندن آن را پیدا نکرده اید اکنون با کیفیت در ماشین خود گوش کنید.

گویی که گوینده در کنار شما نشتسه و با صدایی رسا کتاب مورد علاقه تان را می خواندريال یا حتی در ابتدای صبح می توانید از پادکست های انگیزشی استفاده کرده و صبح خوب و با انرژی شروع کنید. پس دقت داشته باشید جمله به گوش خود احترام بگذارید فقط مخصوص انتخاب دقیق موسیقی نیست، بلکه مربوط استفاده از وسایل صحیح برای شنیدن بهتر و با کیفیت موسیقی نیز می شود.

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

بین 1 تا 5 ستاره نمره دهید

عضو شوید
آگاه شوید
guest
47 نظرات
قدیمی ترین
جدیدترین بیشترین رای
فید بک نظرسنجی داخل متن
مشاهده تمام نظرات
اسدی
اسدی
3 سال پیش

سلام اگر برای ماشین سیستم نصب کنم باید باتری با آمپر بالا نصب کنم ؟

کیان باتری
کیان باتری
در جواب  اسدی
3 سال پیش

با سلام
اگر سیستم صوتی حرفه ای نصب کنید برای گرفتن خروجی مناسب و با کیفیت نیاز هست ک باتری با ظرفیت بالاتری استفاده کنید ولی سیستم صوتی معمولی را همان باتری اورجینال جوابگو می باشد

سلامی
سلامی
3 سال پیش

سلام اگر سیستم روی ماشینم نصب باشه باید آمپر باتری بالاتر نصب کنم

کیان باتری
کیان باتری
در جواب  سلامی
3 سال پیش

سلام دوست عزیز بله هنگامی که شما بر روی خودروی خد سیستم صوتی نصب میکنید به دلیل استفاده برقی بیشتر خودرو، باید از باتری با آمپر بالاتر استفاده کنید تا پاسخگوی تمامی نیاز برقی خودروی شما باشد.

هادی خرم نیا
هادی خرم نیا
در جواب  سلامی
7 ماه پیش

اگه سیستم اصولی و بر پایه SQL یا همون بر پایه کیفیتی و معقول سوار کنید هیچ نیازی به افزایش ظرفیت باطری نیست اما اگه سیستم SPL یا همون سیستم قدرتی نسب کنید که کیفیت درش معنا نداره بله باید با ظرفیت بالاتر باشه مثلا طرف تو بساط خودروی پارس ورداشته دو جفت میدرنج و دو جفت هورن و سوپر تیوتر دو جفت ساب 25 اینچ و دو عدد آمپلی چینی درجه 3 نسب کرده که مصرف برق بالایی هم دارن با یه پخش چینی!

AMIR
AMIR
3 سال پیش

سلام خسته نباشید
واقعا لذت بردم از توضیحات زیباتون
متشکرم

سمیرا
3 سال پیش

سونی با کیفیت تر از هر محصول

عرفان
عرفان
3 سال پیش

سلام من پشت ال نود یک جفت ۶۹۷۵ دارم ۱۰ ساله ک دارمش آخ نگفته الان یک ساله خراب شده درستم میکنم باز خراب میشه شما چه باندی رو غیر از این و چه ساب ووفری رو پیشنهاد میدید در حدی ک صداش برای داخل ماشین باشه ی سیستم معمولی چه چیزی را پیشنهاد میدید

Mahdi
Mahdi
3 سال پیش

سلام خسته نباشید.

ببخشید من میخواستم یه ساب بگیرم.

می خواستم بدونم یه ساب ۸ یا ۱۰ اینچ بدون امپلی و با صدای پخش کار می‌کنه؟

یعنی اینکه که منظور فقط صدا بده در این حد یا اصلا کار نمیکنه و حتما باید امپلی باشه؟؟

میلاد
میلاد
2 سال پیش

سلام خسته نباشین.

برای میدرنج سایز ۱۰ گرند زیروچه سابی رو با قیمت پایین توصیه میکنید تا صدا زیاد تیز نباشه و بیس خوبی داشته باشه؟(ترجیحا گرند زیرو باشه)

Ali
Ali
2 سال پیش

سلام اگر یک پخش پایونیر 155UI داشته باشیم باند کنوود 718 رو بدون امپلی جواب می ده؟؟؟؟

میثم
میثم
2 سال پیش

سلام خسته نباشید
جناب بنده میخوام یک عدد ساب باکس اینفینتی مدل پریمس ۱۲۰۰t رو با یک جفت باند پایونیر مدل TS-A6963E رو نصب کنم به یک امپلی فایر نیازمندم که اینا رو باهاش جفت و جور کنم ولی از طرفی مبلغم به حد و اندازه ای نیست که بتوانم هر چیزی بخرم کل مبلغ باقیمانده من ۱۷۰۰ است.mb-4110 gf. و آدیو کوارت مدل aq r480 هم رو مد نظر دارم حال از شما استاد محترم می خواهم بنده را راهنمایی کنید.
ممنون از سایت خوبتون

علی
علی
2 سال پیش

سلام ببخشید آیا میدرنج رو با پایونر ۶۹۷۵ میشه ترکیب کرد ؟

هادی خرم نیا
هادی خرم نیا
در جواب  علی
7 ماه پیش

میشه اما صدا اصولی و کیفیتی نخواهد بود!

امیر
امیر
2 سال پیش

سلام
ببخشید من یه جفت ۶۹۷۵ دارم
میخواستم یه جفت باند برای توی در یه امپیلی بگیرم
م
به نظر شما چه باند و امپیلی بگیرم؟؟؟

MOBIN
MOBIN
2 سال پیش

سلام وقت بخیر
یه سیستم میخاستم برای ماشین تو رنج قیمتی 4 میلیون میخاستم بدونم شما چه چیزایی رو پیشنهاد میکنین

مهدی
مهدی
1 سال پیش

باند سونی خوبه ؟؟

کیان باتری
کیان باتری
در جواب  مهدی
1 سال پیش

با سلام
محصولات سونی بیشتر برای افرادی مناسب است که دنبال شفافیت صدای سونی هستند و قصد استفاده از آمپلی فایر را ندارند. این محصولات تفکیک صدای عالی و مثال زدنی دارند و در رده قیمت خود یکی از قویترین بلندگوها محسوب می شوند.

مهدی
مهدی
1 سال پیش

باند سونی با آمپلی خوبه ؟

هادی خرم نیا
هادی خرم نیا
در جواب  مهدی
7 ماه پیش

بستگی به مدلش داره عزیز

امیر
امیر
1 سال پیش

سلام چهارتامیدرنج خوبه برای طاقچه عقب یا باندخوبه یک جفت میدرنج۱۲اینج ویجفت۱٠ ویساب بوستر

هادی خرم نیا
هادی خرم نیا
در جواب  امیر
7 ماه پیش

هیچ کدوم خوب نیست! صدای میدرنج کلا کامل نیست و روی اعصاب سریع تاثیر خواهد گذاشت. توصیه اکید میکنم نرید سراغ میدرنج ملت خیلی ناآگاهن!!! میدرنج فقط حجم صدا داره اونم تو فرکانس میانی. نه صدای فرکانس بالا رو دقیق و اصولی در میاره نه پایین رو حتی اگه پرچمدار باشه! برای یک صدای کیفیتی برید سراغ کامپوننت بعدش اسپیکر یا همون باند! هیچ نیازی هم به هزینه برای تجملات استیج عقب نیست اگه سیستم کیفیتی میخوای برای استیج جلو هزینه کن چون مهمترین قسمت که به سرنشین و راننده نزدیک هست اونجاست اگه خانواده پژو و ایران خودرویی هستی… خواندن ادامه ...

امیر
امیر
1 سال پیش

سلام ، از اینکه با حوصله و حرفه ای جواب می‌دادید لذت می‌بردم.
من یک پخش پایونیر 5050 دارم ، پنج میلیون بیشتر ندارم . چطور میتونم نسبت به بودجه یک صدای خوب داشته باشم . این شماره بنده است و راننده تاکسی ، هر جا که دستور بفرمایید برای راهنمایی و یا نصب خدمت میرسم .
09936323995
Pouyma@gmail.com

کیان باتری
کیان باتری
در جواب  امیر
1 سال پیش

با سلام درود بر شما و سپاسگذاریم. شرکت کیان باتری یک استارتاپ تخصصی در زمینه باتری‌های استارتر خودروی‌های مختلف است که به صورت شبانه‌روزی در مناطق 22 گانه شهر تهران به ارائه خدمات حمل و نصب رایگان در محل مشتری می‌پردازد. با توجه به توضیحات ارائه شده، خدمات این شرکت در زمینه تخصصی باتری خودرو است و متاسفانه هیچ نوع خدماتی در زمینه سیستم صوتی ارائه نمی کنیم. مقاله هایی که در وب سایت کیان باتری با موضوع سیستم صوتی خودرو بارگذاری می شوند صرفا جهت افزایش اطلاعات مشتریان و کاربران این شرکت ارائه شده اند. توصیه می شود برای… خواندن ادامه ...

هادی خرم نیا
هادی خرم نیا
در جواب  امیر
7 ماه پیش

فقط و فقط با این هزینه میتونید دو جفت کامپوننت پایین رده اما خیلی بهتر از اسپیکرهای فابریک خودروتون تهیه کنید و راضی باشید.
فقط برید سراغ کامپهای برندهای معتبر نه متفرقه که تو بازار ریخته!

رضا
رضا
1 سال پیش

سلام برای ساینا اس مانیتور دار
میخوام کیفیت بهتری داشته باشم باند فابریک خوب نیست چی پیشنهاد میکنین ک قیمت مناسبی هم در بیاد؟

هادی خرم نیا
هادی خرم نیا
در جواب  رضا
7 ماه پیش

اگه نمیخوای مانیتورت حذف بشه میتونی یه پخش سینگل دین داخل داشبورد کار بذاری که صدای با کیفیت رو از اون بگیری یا اگه نمیخوای زیاد هزینه کنی بهتره بفکر یه پروسسور باشی که صدا از پخش تو پروسسور بیاد و تفکیک بشه و با کیفیتر بعدش آمپلی فایر بره برای تقویت صدا بعدش اسپیکرها پخشش کنه… برای خرید اسپیکر هم تا جایی که اطلاع دارم سایز فابریک خودروهای سایپاجات استیج جلو سایز 10 و عقب سایز نامتعارف 12 بود که میشد 13 بصورت فابریکی و بدون برش بست. پس یه جفت کامپ 13 برای عقب در نظر بگیر و… خواندن ادامه ...

ابراهیم
1 سال پیش

سلام
در حد 10م میشه یه سیستم نسبتا خوب گذاشت ؟
برند کدوم مارکا بهترن ؟

کیان باتری
کیان باتری
در جواب  ابراهیم
1 سال پیش

با سلام
شرکت کیان باتری یک استارتاپ تخصصی در زمینه باتری‌های استارتر خودروی‌های مختلف است که به صورت شبانه‌روزی در مناطق 22 گانه شهر تهران به ارائه خدمات حمل و نصب رایگان در محل مشتری می‌پردازد.
اکثر مقالات تخصصی ارائه شده در وبسایت کیان باتری جهت ارتقای معلومات و دانش تخصصی مشتریان ارائه شده اند و خدمات خرید و فروش سیستم صوتی را انجام نمی دهیم.

هادی خرم نیا
هادی خرم نیا
در جواب  ابراهیم
7 ماه پیش

با ده تومن در حال حاضر فقط میتونید یه پخش میان رده با دو جفت کامپوننت پایین رده نصب کنید که کیفیت مطلوبی میده اما عالی نخواهد بود چون آمپلی و ووفر هم بیاد روش کامل میشه که امکانش با این هزینه نیست متاسفانه

میلاد
میلاد
1 سال پیش

سلام و وقت به خیر
میخواستم اینارو برای سیستم صوتی ماشینم بخرم ، نظر شمارو میخواستم بپرسم که راهنماییم کنید .ممنونم

پخش کننده پایونر DEH-X7750UI
اسپیکر پایونر TS-1675V2
ساب ووفر پایونر TS-WX3000T
میدرنج پایونر TS-650 PRO
آمپلی پایونر GM-A6704

آخرین ویرایش 1 سال پیش توسط میلاد
هادی خرم نیا
هادی خرم نیا
در جواب  میلاد
7 ماه پیش

بجای هزینه روی میدرنج بهتره برید سراغ کامپوننت یا حداقل اسپیکر بیضی 6/9 که اکثرا میگن باند خربزه ای. چون رنج کامل صداهای فرکانس بالا و پایین رو نمیتونی از میدرنج بگیری اما کامپوننت یا اسپیکر این امکان رو بهت میده که هم صدای زیر داشته باشی هم بم و هم میانی! اما میدرنج فقط قابلیت پخش صدای میانی رو داره.
بهتره پخش هم بلوتوث دار باشه چون زمان فلش و سی دی گذشت. اسپیکر هم که تفکیک صداش در حد کامپوننت نیست اما بهتر از میدرنج ها هست.

حسن
حسن
1 سال پیش

سلام
اگر مخزن سوخت CNGداشته باشیم آیا میتوان از سیستم قوی تری برای خودرو استفاده کرد؟

کیان باتری
کیان باتری
در جواب  حسن
1 سال پیش

با سلام
بله این امکان وجود دارد اما حتما بایستی زیر نظر یک کارشناس این کار را انجام دهید.

علیرضا
علیرضا
در جواب  حسن
1 سال پیش

بالا ۴۰۰ ۵۰۰ ار ام ساب نزار اصلا چون شل میکنه همه چیز رو

رامتین
رامتین
1 سال پیش

سلام وقتتون بخیر
من یه پخش کننده پایونر DEH 3250 ۴ کاناله دارم میخوام روش سیستم ببندم در حد فقط میدونم ساب ووفرم رو JBL ببندم چون دیدم چه خروجی بالایی داره این برند ولی دیگه بقیشو نمیدونم در حد ۲۰ میل شما چه پیشنهادی میدید؟
ممنون میشم راهنمایی کنید

هادی خرم نیا
هادی خرم نیا
در جواب  رامتین
7 ماه پیش

با این پخش 4 خروجی برای ساب ووفر نیاز به تبدیل جدا خواهید داشته که از کیفیت نهایی کاسته میشه اما قابل نصب هست. از برند جی بی ال بهتر هم هست تو دنیای کارآدیو. همچنین مهمتر از ساب ووفر بهتره روی کامپوننت هزینه کنید تا رنج کامل صداهای فرکانس بالا و فرکانس پایین رو بدست بیارید. تو بازه قیمتی 20میلون هم میتونید از دو جفت کامپ آلپاین یا آودیسون یا هرتز تهیه کنید و لذتش رو ببرید توصیه بیشتر رو برند آلپاین هست!

اراز یاری
اراز یاری
1 سال پیش

سلام من می خوام یه جفت component بندازم در جلو یه جفت میدرنج در عقب و یه آمپلی و یه ساب ووفر (اصلا نیازی بهش هست؟) هم اضافه کنم. باندهای اورج روی طاقچه رو هم غیر فعال کنم آیا این ترکیب مناسب هستش؟ یا برای رو طاقچه یه جفت باند هم نیاز هست؟ ماشین هم تیبا هست. میخوام رنج صدای خوب و عمیق و شفافی داشته باشم و نمیخوام بیس اهنگ ماشین رو بپکونه یا قطعات ماشین بعد یه مدت به صدا بیفته یا بخواد باعث ایجاد موج در بدنه بشه.

هادی خرم نیا
هادی خرم نیا
در جواب  اراز یاری
7 ماه پیش

هیچ نیازی به میدرنج نیست و دیگه زمان میدرنج گذشته. میدرنجها فقط صدای میانی رو خوب در میارن نه صدای فرکانس بالا دارن و نه پایین پس بهتره اگه هزینه میکنید دو جفت کامپوننت هم برند و یه آمپلی ببندید و اگه از صدای فرکانس بالا راضی نبودید یه ساب هم بهش اضافه کنید و با این مجموعه کاملترین رنج صدا ها رو داشته باشید.

امیر
امیر
1 سال پیش

سلام من در حد 15 تومن برای دنا پلاس چه بخریم

هادی خرم نیا
هادی خرم نیا
در جواب  امیر
7 ماه پیش

دو جفت کامپوننت هم سایز دربهای خودروتون + یه آمپلی فایر میان رده و یه پخش درست و درمون دو یا سه خروجی از برندهای آلپاین، جی وی سی، پایونیر و اینا…
تنوع قیمتی هم زیاده مثلا کامپ های هرتز از 2 تومن شروع میشه تا بالا یا آلپاین در حال حاضر از 6 تومن شروع میشه تا بالا بستگی به سلیقه و بودجه و کیفیت متریال برندها داره

یوهنا رسول
یوهنا رسول
1 سال پیش

سلام خسته نباشید

من یه جفت باند 718 دارم
میخوام یک صدای قویی و واضح داشته باشم

و هزینه اقتصادی میخوام انجام بدم

آیا همین باند ها و یه آمپ و یه ضبط چهار خروجی
و یه کامپوننت روی درب جلو ، کیفیت خوبی ارائه میده ؟

Amir
Amir
1 سال پیش

سلام.یه پخش ۱۲۵پایونیر یه سابA30S4یه امپلی سناتور ۸۶۹۰
یه تک باند ۶۹۷۵و تک باند۶۹۷۵ v2. و یه جفت سوپر تویتر اینا با هم مچ می شن ؟؟؟؟

آخرین ویرایش 1 سال پیش توسط Amir
amin
amin
10 ماه پیش

خسته نباشید
وب سایتی هست که مثل همین وب سایت جامع و کامل در مورد اکولایزر توضیح داده باشند؟

MR,R
MR,R
6 ماه پیش

سلام ، مدل کنوود ۷۱۸ و ای ایکس چه فرقی میکنه و اینکه اختلاف کیفیتش با پایونیر ۶۹۷۵ چقدره ( یعنی نسبت به اختلاف قیمت ارزش داره ) ؟

مشاوره رایگان و ثبت سفارش