خودروهای وارداتی کیا

4.6
(178)

در این مقاله از کیان باتری به بررسی خودروهای وارداتی کیا در سال 2023 می پردازیم. میان خودروهای وارداتی کیا به ایران کدام را بخریم؟

خودروهای کیا از گذشته در ایران دارای محبوبیت بسیار زیادی بوده اند و حتی نسخه های کارکرده آن نیز بسیار مورد استقبال مصرف کنندگان قرار گرفته است.

پس از تأیید مجوز واردات خودرو در هیئت دولت و ابلاغ ضوابط کلی آن، می توان انتظار واردات خودروهای کره ای از جمله محصولات برند محبوب کیا موتورز را داشت. بر اساس متن آیین نامه واردات خودرو، تنها محصولات زیر 20 هزار دلار باید وارد بازار ایران شوند.

بنابراین در ادامه خودروهای کیا که این امکان را دارند و در لیست انتظار واردات هستند را برای شما معرفی خواهیم نمود. پس اگر می خواهید خودروهای وارداتی کیا مدل 2023 را بشناسید تا پایان این مقاله همراه ما باشید.

خودروهای وارداتی کیا 2023
خودروهای وارداتی کیا

بازگشت کیا موتور به ایران

خودروهای وارداتی کیا 2023
خودروهای وارداتی کیا

 

پس از بررسی شرکت های واردکننده خودرو توسط وزارت صمت (صنعت، معدن، تجارت)، کوشا خودرو به عنوان نماینده کیا موتورز تأیید و این شرکت را به لیست واردکنندگان خودرو اضافه کردند. کوشا خودرو از سال 1387 فعالیت خود را آغاز کرده و علاوه بر واردات خودرو، در زمینه تأمین و توزیع قطعات خودرو نیز فعالیت دارد.

بیلبوردهای محیطی سطح شهر حاکی از این بود که کوشا خودرو نخستین شرکتی است که پس از چند سال ممنوعیت واردات خودرو، تبلیغات جدید خود را آغاز نموده است.

 

همچنین بخوانید: باتری مناسب خودروهای کیا

شرکت کوشا خودرو

شرکت کوشا خودرو بیش از یک دهه است که به عنوان عضو رسمی و فعال انجمن واردکنندگان خودرو کشور با واردات بیش از 25000 نوع خودرو سواری و همچنین تأمین و توزیع قطعات یدکی اورجینال در زمینه واردات خودرو فعالیت می کند.

همچنین با ورود و شروع فعالیت های توسعه فناوری بومی مبتنی بر دانش خودرو و حمل و نقل، سعی در ایفای نقش و کمک به توسعه کشور دارد.

با توجه به تجربیات چندین ساله این شرکت و با تکیه بر دانش فنی تیم و زیرساخت های قدرتمند خود، کوشا خودرو هم اکنون نماینده برند کیا در ایران است و سعی دارد با واردات محصولات جدید کیا، خدمات شایسته ای به مردم ایران ارائه نماید.

از طریق شماره تلفن های موجود در وب سایت شرکت کوشا خودرو، ایمیل و شبکه های اجتماعی این شرکت می توانید سوالات خود را مطرح نموده و مشاوره دریافت نمایید.

کوشا خودرو تا امروز موفق شده نخستین نمونه‌های کیا سراتو، کیا پگاس، کیا سونت و کیا سلتوس را در شوروم خود در معرض دید عموم قرار دهد، این شرکت همچنین وعده عرضه مدل های کیا K5، کیا اسپورتیج، کیا پیکانتو، کیا ریو و کیا سید را نیز در آینده نزدیک داده است.

 

شرکت کوشا خودرو عمل خودروهای وارداتی کیا
کوشا خودرو (عامل خودروهای وارداتی کیا)

شرایط ثبت نام و تحویل خودروهای وارداتی کیا

با توجه به اینکه تمامی وارد کنندگان خودرو ملزم به فروش از طریق ارائه خودرو در سامانه یکپارچه هستند پس از حضور کوشاخودرو در سامانه و معرفی خودرو های موجود، از زمان انتخاب خریدار تا تحویل خودرو بر اساس نوع خودرو انتخاب شده از دو هفته تا سه ماه تحویل خودرو انجام خواهد پذیرفت. در حال حاضر بر اساس قوانین جاری، امکان فروش خودرو خارج از سامانه یکپارچه وجود ندارد.

با توجه به قوانين واردات خودرو و توجه به اینکه تعیین قیمت فروش وابسته به عواملی همچون تعیین ارزش گمرکی، تعرفه و عوارض مختلف، نرخ ارز و … است، قیمت خودروها در زمان عرضه در سامانه یکپارچه اعلام عمومی خواهد گردید.

طبق برنامه ریزی و مصوبه هیئت دولت تا کنون برای ورود هشت نمونه خودرو کیا مدل 2023 به ایران برنامه ریزی و هماهنگی انجام شده است که عبارتند از:
1. Kia Picanto / 1200 cc
2. Kia Pegas / 1400 cc
3. Kia Sonet / 1500 cc
4. Kia Seltos / 1600 cc
5. Kia Cerato / 1600 cc
6. Kia Ceed / 1600 cc
7. Kia Sportage / 1600 cc (turbo) / 2000 cc
8. Kia K5 (Optima) / 1600 cc

کوشا خودرو عامل خودروهای وارداتی کیا
کوشا خودرو (عامل خودروهای وارداتی کیا)

 

شرکت کوشا خودرو نگین، نماینده جدید کیا در ایران، ظرفیت پذیرش خودروهای کیا برای عرضه در بورس کالا را به شرح زیر اعلام نموده است. بر اساس اطلاعات موجود، در فاز نخست عرضه کیا در بورس کالا، مجموعا 2 هزار و 140 دستگاه از انواع کیا وارداتی کوشا خودرو، از طریق بورس فروخته می‌شوند.

ظرفیت هر کدام از خودروهای عرضه شده به صورت زیر اعلام شده است:

1. کیا پیکانتو: 100 دستگاه
2. کیا پگاس: 100 دستگاه
3. کیا سونت: 70 دستگاه
4. کیا سلتوس: 70 دستگاه
5. کیا سراتو: 500 دستگاه
6. کیا سید: 200 دستگاه
7. کیا اسپورتیج: 500 دستگاه
8. کیا K5 (اپتیما): 500 دستگاه

در حال حاضر شرکت کوشاخودرو بر اساس سفارش های انجام شده اقدام به واردات خودرو با سه تیپ استاندارد، نیمه فول و فول آپشن نموده است و انتظار می رود در آینده با گسترده شدن واردات خودرو، امکان سفارشی سازی این خودروها نیز فراهم گردد.

در ادامه این مقاله سعی داریم به معرفی و بررسی خودروهای وارداتی کیا در سال 2023 به ایران بپردازیم، با ما همراه باشید.

خودورهای وارداتی کیا پیکانتو (Kia Picanto)

بررسی خودروهای کیا (کیا پیکانتو)
بررسی خودروهای وارداتی کیا (کیا پیکانتو)

 

یکی از خودروهای وارداتی کیا در سال 2023 به کشورمان کیا پیکانتو است که پدیده جدیدی در صنعت خودروسازی نیست. کوچک ترین کلاس خودرو که برخی آن را سگمنت A و برخی دیگر آن را سوپر مینی می نامند. گاهی با نام City Car و گاهی به نام Kei Car شناخته می شود. نام های دیگری مانند Micro Compact یا Micro Car نیز وجود دارد.

سال ها قبل از ظهور شرکت کیا، انگلیسی ها مینی ماینر و ایتالیایی ها فیات 500 را ساختند، شاید رویکرد فعلی صنعت و بازار خودروی جهان به تدریج از این محصولات دور شود، اما خودروهای کوچک همچنان مشتریان خاصی دارند. دلایل مختلفی برای این محبوبیت وجود دارد. از طراحی عالی و ابعاد مناسب برای شهر گرفته تا مصرف سوخت بسیار پایین و لذت عجیب رانندگی.

اینها دلایلی بود که باعث شد کیا از نخستین پروژه خود در سگمنت A در سال 2003 رونمایی کند. این محصول پیکانتو نام دارد. البته نخستین پیکانتو بر روی پلتفرم هیوندای Getz ساخته شد که خود این خودرو نیز بر روی پلتفرم مدل Altos ساخته شده بود. یعنی کره ای ها با خودروهای این سگمنت آشنا بودند.

بررسی خودروهای کیا (کیا پیکانتو)
بررسی خودروهای وارداتی کیا (کیا پیکانتو)

 

نخستین نسل کیا پیکانتو تا سال 2011 روی خط تولید بود و سپس نسخه جدید آن به سرعت وارد بازار و جایگزین نمونه قبلی شد. اگر چه نسل سوم پیکانتو در ایران دیده نشد، اما در سال 2017 وارد بازار شد.

نسل دوم پیکانتو از نظر طراحی، فناوری، ایمنی و کیفیت، به مراتب بالاتر از مدل قبلی بود. این خودرو خیلی زود برای تولید راهی کارخانه های مالزی، تایوان، ویتنام، الجزایر و پاکستان شد، کشورهایی که خودروهای کوچک در آنها بسیار محبوب هستند. جالب است بدانید خودروی کیا پیکانتو در بخش طراحی توانسته است جوایز معتبری مانند iF و Red Dot را کسب نماید.

یکی از دلایل محبوبیت کیا پیکانتو، موتور آن است. قلب تپنده ای که توانایی تولید 85 اسب بخار قدرت در 6000 دور در دقیقه را دارد. گشتاور آن 120 نیوتن متر در 4000 دور در دقیقه است. حجم موتور آن نیز 1.2 لیتر (1200 cc) است.
گیربکس این خودرو 4 سرعته اتوماتیک و شتاب 0 تا 100 آن 12 ثانیه است. وزن آن نیز 940 کیلوگرم است. اما جالب اینجاست که حداکثر سرعت پیکانتو 175 کیلومتر در ساعت است.

جدول مشخصات فنی کیا پیکانتو
خودروکیا پیکانتو
سگمنت بدنهA (Super Mini)
موتورچهار سیلندر 16 سوپاپ – 1248 سی سی
گیربکسچهار دنده اتوماتیک تیپ ترونیک
توان85 اسب بخار – 120 نیوتن متر
شتاب 0-10012 ثانیه
مصرف سوخت (lit/100km)5.3 ترکیبی
فاصله محوری2385 میلی متر
حجم مخزن سوخت
35 لیتر

 

باتری کیا پیکانتو و باتری کیا سراتو در کیان باتری با قیمت مناسب و ارسال و نصب رایگان در شهر تهران است.

خودورهای وارداتی کیا پگاس (Kia Pegas)

بررسی خودروهای کیا (کیا پگاس)
بررسی خودروهای وارداتی کیا (کیا پگاس)

 

هدف تولید خودروهای کوچک کیا، بازارهای کمتر توسعه یافته از جمله کشورهای شرق آسیا و تا حدی خاورمیانه است. محصولاتی مانند پیکانتو، سونت و در نهایت پگاس کوچک ترین محصولات کیا در بازار ایران را تشکیل می دهند که با هدف پوشش دادن به اقشار متوسط و مشتریان خودروهای اقتصادی روانه بازار شده اند.

یکی دیگر از خودروهای وارداتی کیا در سال 2023 به کشورمان کیا پگاس است. با توجه به محدودیت‌های جدیدی که در دور جدید از واردات خودرو اعمال شده است، بخش عمده سهم مشتریان ایرانی از خودروهای کیا، معطوف به محصولات اقتصادی این شرکت همچون کیا پگاس خواهد بود.

کیا پگاس در چین با همکاری دانگ فنگ تولید می شود. در واقع قیمت اقتصادی این مدل در کنار برند کیا روی آن دلیل فروش گسترده این مدل در بازارهای مختلف خواهد بود.

تولید کیا پگاس از سال 2017 آغاز شده و تا به امروز ادامه دارد. این خودرو با جایگاه پایین تری نسبت به کیا ریو در سبد محصولات این خودروساز قرار دارد و از این رو می توان آن را نسخه جدید کیا پراید در دوران مدرن دانست.

کیا پگاس از هر نظر به کیا پراید معروف است. این خودروی کوچک، اقتصادی و ارزان، حداقل تجهیزات ممکن را در اختیار کاربران قرار می دهد.

 

بررسی خودروهای کیا (کیا پگاس)
بررسی خودروهای وارداتی کیا (کیا پگاس)

 

کیا پگاس از یک موتور 1.4 لیتری تنفس طبیعی چهار سیلندر تغذیه می کند که حداکثر 94 اسب بخار قدرت و 132 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. گیربکس در نظر گرفته شده برای کیا پگاس نیز از نوع چهار سرعته اتوماتیک است.

از این نظر می‌توان گفت که کیا پگاس با ترکیبی کاملاً اقتصادی به بازار ما خواهد آمد. مصرف سوخت کم آن نیز بزرگ ترین مزیت کیا پگاس برای مشتریان است، چرا که این خودرو تنها 6.1 لیتر در صد کیلومتر بنزین مصرف می‌کند.

کیا پگاس دارای امکانات رفاهی و قابلیت هایی از جمله قفل و مهارکننده صندلی کودک (ISO FIX)، سیستم ورود بدون کلید، ایموبلایزر، کیسه هوای ایمنی راننده و سرنشین جلو، سیستم ترمز ضد قفل (ABS)، برنامه پایداری الکترونیکی (ESP)، سیستم مانیتورینگ فشار باد تایر (TPMS) است.

جدول مشخصات فنی کیا پگاس
خودروکیا پگاس 2023
سگمنت بدنهسدان کوچک
موتورچهار سیلندر تنفس طبیعی – 1.4 لیتر
گیربکسچهار دنده اتوماتیک AT
توان94 اسب بخار – 130 نیوتن متر
شتاب 0-10013 ثانیه
مصرف سوخت (lit/100km)5.7
فاصله محوری2570 میلی متر
حجم صندوق عقب475 لیتر

 

بیشتر بخوانید: کیان باتری | خرید اینترنتی باتری ماشین

خودورهای وارداتی کیا سونت (Kia Sonet)

بررسی خودروهای کیا (کیا سونت)
بررسی خودروهای وارداتی کیا (کیا سونت)

 

یکی دیگر از خودروهای وارداتی کیا در سال 2023 به کشورمان کیا سونت است و یکی از محصولات ناشناخته این خودروساز کره ای در بازار جهانی است که در سال 2020 معرفی شد. در واقع این خودرو را منحصراً برای بازار کشورهای در حال توسعه در نظر گرفته اند.

این کراس اوور کوچک در کارخانه کیا در هند تولید می شود و بازار هدف آن کشورهای در حال توسعه آسیایی است.

یکی از بزرگ ترین مزیت های کیا سونت طراحی داخلی زیبا و جذاب این خودرو است. نتیجه تلاش طراحان این خودرو داشبوردی زیبا و با جزئیات فراوان است که برای یک کراس اوور کوچک رضایت بخش به نظر می رسد.

 

بررسی خودروهای وارداتی کیا (کیا سونت)
بررسی خودروهای وارداتی کیا (کیا سونت)

کیا سونت یک کراس اوور کامپکت است و نباید انتظار داشت که در چنین خودروهایی با موتور قدرتمندی روبرو شوید. موتور در نظر گرفته شده برای کیا سونت نیز 1.5 لیتری تنفس طبیعی است. این موتور حداکثر 114 اسب بخار قدرت و 144 نیوتن متر گشتاور تولید می کند. گیربکس اتوماتیک CVT نیز وظیفه انتقال نیرو به دیفرانسیل جلو را بر عهده دارد.

یکی از بزرگ ترین مزیت های کیا سونت مصرف سوخت پایین و راندمان اقتصادی برای مشتریان است که در واقع هدف از تولید این خودرو را تشکیل می دهند. مصرف ترکیبی این خودرو 7.2 لیتر در 100 کیلومتر است و حداکثر سرعت آن 170 کیلومتر بر ساعت است.

کیا سونت دارای امکانات رفاهی و قابلیت هایی از جمله قفل و مهارکننده صندلی کودک (ISO FIX)، سیستم ورود بدون کلید، ایموبلایزر، کیسه هوای ایمنی راننده و سرنشین جلو، سیستم ترمز ضد قفل (ABS)، برنامه پایداری الکترونیکی (ESP)، سیستم مانیتورینگ فشار باد تایر (TPMS) و سنسور هشدار دنده عقب است.

 

جدول مشخصات فنی کیا سونت
خودروکیا سونت 2023
پیشرانهچهار سیلندر تنفس طبیعی با آرایش خطی سیلندرها و سیستم تزریق سوخت چندنقطه‌ای (MPI)
حجم موتور (cc)1497
حداکثر قدرت113 اسب بخار در 6300 دور
حداکثر گشتاور144 نیوتن متر در 4500 دور
گیربکساتوماتیک ضریب‌متغیر (CVT)
مصرف سوخت (ترکیبی)5.7 لیتر در صد کیلومتر
شتاب صفر تا 100 (S)12.5 ثانیه
حداکثر سرعت (Km/h)170 کیلومتر بر ساعت
حجم مخزن سوخت (L)45 لیتر
حجم صندوق بار (L)392 لیتر
ابعاد لاستیک‌ها215/60R16
سیستم تعلیق جلومک فرسون
سیستم تعلیق عقبمیله پیچشی (CTBA)
وزن خالص (Kg)1233 کیلوگرم
طول×عرض×ارتفاع (mm)4120 × 1790 × 1647
فاصله بین دو محور (mm)2500 میلی متر

 

خودورهای وارداتی کیا سلتوس (Kia Seltos)

بررسی خودروهای وارداتی کیا (کیا سلتوس)
بررسی خودروهای وارداتی کیا (کیا سلتوس)

 

یکی از خودروهای وارداتی کیا در سال 2023 به کشورمان کیا سلتوس است که محصولی جدید و جوان در سبد محصولات خودروساز کره‌ای محسوب می‌شود و از سال 2019 به برنامه تولید کیا اضافه شده است.

این خودرو جایگاهی بین کیا سونت و کیا اسپورتیج دارد. سلتوس نامی یونانی است و به نظر می رسد با توجه به چهره خشن این کراس اوور، کیا قصد دارد مشتریان را متقاعد کند که با خودرویی افسانه ای مواجه شده اند.

کیا سلتوس در دو نسخه فول آپشن و معمولی تولید می شود. نسخه فول آپشن آن در کره جنوبی تولید شده و برای بازار آمریکای شمالی در نظر گرفته شده است. از سوی دیگر، نسخه های معمولی کیا سلتوس در هند تولید می شود و قرار است در کشورهای آسیایی به فروش برسد. کیا سلتوس در بازار اروپا حضور ندارند و به همین دلیل یک مدل منحصر به فرد در بازار ما به شمار می رود.

 

بررسی خودروهای وارداتی کیا (کیا سلتوس)
بررسی خودروهای وارداتی کیا (کیا سلتوس)

 

کیا سلتوس به پیشرانه 1.6 لیتری تنفس طبیعی مجهز است که حداکثر 123 اسب بخار قدرت و 151 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. موتور سلتوس پیچیدگی‌های خاص پیشرانه‌های توربو را ندارد و بنابراین تمامی کاربران به راحتی قادر به استفاده از آن هستند.

برای انتقال قدرت در کیا سلتوس از گیربکس شش سرعته خودکار استفاده شده است که گزینه مطلوبی برای یک کراس‌اوور اقتصادی محسوب می‌شود. کیا سلتوس برای رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت به ۱۲.۳ ثانیه زمان نیاز دارد.

کیا سلتوس دارای امکانات رفاهی و قابلیت هایی از جمله قفل و مهارکننده صندلی کودک (ISO FIX)، سیستم ورود بدون کلید، ایموبلایزر، کیسه هوای ایمنی راننده و سرنشین جلو، سیستم ترمز ضد قفل (ABS)، برنامه پایداری الکترونیکی (ESP) و سیستم مانیتورینگ فشار باد تایر (TPMS) است.

 

جدول مشخصات فنی کیا سلتوس
مدل خودروکیا سلتوس 2023
پیشرانهچهار سیلندر تنفس طبیعی با آرایش خطی سیلندرها و سیستم تزریق سوخت چندنقطه‌ای (MPI)
حجم موتور (cc)1591
حداکثر قدرت121 اسب بخار در 6300 دور
حداکثر گشتاور151 نیوتن متر در 4850 دور
گیربکس6 سرعته اتوماتیک
مصرف سوخت (ترکیبی)6 لیتر در صد کیلومتر
شتاب صفر تا 100 (S)11.5 ثانیه
حداکثر سرعت (Km/h)180 کیلومتر بر ساعت
حجم مخزن سوخت (L)50 لیتر
حجم صندوق بار (L)433 لیتر
ابعاد لاستیک‌ها215/60R17
سیستم تعلیق جلومک فرسون
سیستم تعلیق عقبمیله پیچشی (CTBA)
وزن خالص (Kg)1200 کیلوگرم
طول×عرض×ارتفاع (mm)4315 × 1595 × 1620
فاصله بین دو محور (mm)2610 میلی متر

 

    ماشینت روشن نمیشه؟ خرید باطری ماشین از کیان باتری با ارسال و نصب رایگان در شهر تهران می باشد با تست باتری قبلی و دریافت مبلغ باتری در محل، کارت آسون میشه. حالا با 02188882222 تماس بگیرید!

خودورهای وارداتی کیا سراتو (Kia Cerato)، کیا فورته، Kia K3

بررسی خودروهای وارداتی کیا (کیا سراتو، فورته، K3)
بررسی خودروهای وارداتی کیا (کیا سراتو، فورته، K3)

 

یکی از خودروهای وارداتی کیا در سال 2023 که به بازار کشورمان بازگشته کیا سراتو است. سدان کوچک این خودرو ساز کره ای یعنی کیا سراتو، حدود دو دهه است که در بازار جهانی حضور دارد و نخستین نسل آن از سال 2003 به بازار داخلی کشورمان نیز راه پیدا کرده است.

نسل دوم و سوم این خودرو در ایران بسیار مورد استقبال واقع شده و اکنون نیز نسل چهارم به راه خود ادامه خواهد داد. نسل چهارم کیا سراتو با کد اتاق BD در سال 2018 معرفی شد. نسخه مشابه کیا سراتو در بازار چین با نام کیا K3 شناخته می شود و چهره آن تهاجمی تر از سراتو اصلی است.

درون کابین کیا سراتو 2023، همه چیز سرجای خودش قرار دارد و محیطی ایده آل برای رانندگی روزمره است. خبری از الگوهای طراحی عجیب و غریب یا الگوهای مینیمالیستی افراطی در آن مشاهده نمی‌شود و کاربران به سادگی با این خودرو سازگار خواهند شد.

 

بررسی خودروهای وارداتی کیا (کیا سراتو، فورته، K3)
بررسی خودروهای وارداتی کیا (کیا سراتو، فورته، K3)

 

نسل چهارم کیا سراتو با طیف متنوعی از پیشرانه‌ها به بازار جهانی عرضه شده است اما انتظار می رود نسخه‌ای که به ایران می‌آید، به پیشرانه 2 لیتری تنفس طبیعی همانند نسل‌های قبل مجهز شده باشد.

این پیشرانه که اکنون مورد بازنگری قرار گرفته است، حداکثر 147 اسب بخار قدرت و 179 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. گیربکس 6 سرعته اتوماتیک نیز وظیفه انتقال قدرت به چرخ‌های جلو را در کیا سراتو 2023 برعهده دارد.

کیا سراتو 2023 دارای امکانات رفاهی و قابلیت هایی از جمله رینگ های آلیاژی 17 اینچی اسپرت، رکاب های جانبی اسپرت و اسپویلر عقب، چراغ های مه شکن LED، چراغ های عقب و چراغ های روشنایی در روز، فرمان طرح اسپرت، صندلی‌های اسپرت با روکش پارچه‌ای و SynTex، صفحه نمایش لمسی 10.25 اینچی با ناوبری، کیا کانکت و رادیو ماهواره ای SiriusXM®، کلید هوشمند با راه اندازی از راه دور، فناوری تشخیص نقاط کور و دستیار جلوگیری از برخورد متقابل از عقب است.

جدول مشخصات فنی کیا سراتو 2023
مدل خودروکیا سراتو 2023
پیشرانهچهار سیلندر تنفس طبیعی با آرایش خطی سیلندرها و سیستم تزریق سوخت چندنقطه‌ای (MPI)
حجم موتور (cc)1999 سی سی
حداکثر قدرت147 اسب بخار در 6200 دور
حداکثر گشتاور179 نیوتن متر در 4500 دور
گیربکس6 سرعته اتوماتیک IVT
مصرف سوخت (ترکیبی)6 لیتر در صد کیلومتر
شتاب صفر تا 100 (S)10.5 ثانیه
حداکثر سرعت (Km/h)200 کیلومتر بر ساعت
حجم مخزن سوخت (L)53 لیتر
حجم صندوق بار (L)434 لیتر
وزن خالص (Kg)1320 کیلوگرم
طول×عرض×ارتفاع (mm)4315 طول – 1800 عرض – 1435 ارتفاع
فاصله بین دو محور (mm)2700 میلی متر

 

بیشتر بخوانید: نقد و بررسی کیا سراتو آپشنال و وارداتی

 

خودورهای وارداتی کیا سید (Kia Ceed)

بررسی خودروهای وارداتی کیا (کیا سید)
بررسی خودروهای وارداتی کیا (کیا سید)

 

کیا سید ۲۰۲۳ یکی دیگر از خودروهای وارداتی کیا است که به صورت اختصاصی برای اروپا طراحی شده و از این نظر با بقیه خودروهای وارداتی کیا متفاوت است.

کیا سید نخستین مرتبه در سال 2006 در نمایشگاه خودرو پاریس معرفی شد. این خودرو در ابتدا Cee’d نام داشت اما در سال 2018 به Ceed یا سید تغییر نام داد. این خودرو که شباهت بسیاری به سراتو دارد در دسته خودروهای کامپکت قرار می گیرد و در سگمنت های استیشن و هاچ بک موجود است.

در ایران نسخه فیس لیفت نسل سوم را خواهیم داشت که در کلاس هاچ بک قرار می گیرد و از جدیدترین خط طراحی کیا بهره می برد.

هنوز مشخص نیست کیا سید با چه تجهیزاتی به ایران می آید اما در نسخه فول آپشن کیا سید 2023 امکاناتی چون 6 ایربگ برای سرنشینان جلو، کلاستر دیجیتال، صفحه نمایش مرکزی، ترمز پارک برقی، سیستم صوتی JBL، شارژر بی سیم، اتوهلد، کروز کنترل تطبیقی، سیستم رانندگی بین خطوط، رادار و سنسور نقطه کور، سیستم تشخیص هوشیاری راننده و غیره هستیم که احتمال می رود به دلیل محدودیت های واردات اصلاح شوند.

 

بررسی خودروهای وارداتی کیا (کیا سید)
بررسی خودروهای وارداتی کیا (کیا سید)

 

کیا سید 2023 از یک موتور 4 سیلندر 1.6 لیتری MPI تنفس طبیعی بهره می برد که در بهترین حالت خود می تواند 128 اسب بخار قدرت (6300 RPM) و 155 نیوتن متر گشتاور (2500 RPM تا 4500 RPM) تولید کرده و همراه با گیربکس 6 سرعته AT به چرخ های جلو منتقل کند.

شتاب ۰ تا ۱۰۰ این خودرو به ۱۱.۶ ثانیه می‌رسد و مصرف سوخت آن هم در حالت ترکیبی و در هر ۱۰۰ کیلومتر مسیر، تقریبا برابر ۶.۸ لیتر است.

جدول مشخصات فنی کیا سید
خودروکیا سید 2023
سگمنت بدنههاچ بک
موتورچهار سیلندر تنفس طبیعی – 1.6 لیتر
گیربکسشش سرعته AT
توان128 اسب بخار – 155 نیوتن متر
شتاب 0-10011.6 ثانیه
مصرف سوخت (lit/100km)6.8 لیتر
فاصله محوری2650 میلی متر

خودورهای وارداتی کیا اسپورتیج (Kia Sportage)

بررسی خودروهای وارداتی کیا (کیا اسپورتیج)
بررسی خودروهای وارداتی کیا (کیا اسپورتیج)

 

طی سال های متمادی پس از تولید کیا اسپورتیج، پنج نسل مختلف از این خودرو به بازارهای جهانی عرضه شده است. البته ما ایرانی ها یکی از مشتریان خوش شانس اسپورتیج هستیم چرا که علاوه بر نسل اول، نسل دوم (اتاق KM)، سوم (اتاق SL) و چهارم (اتاق QL) این خودرو وارد کشور ما شده اند و اکنون منتظر نسل پنجم (اتاق NQ5) آن هستیم.

کیا اسپورتیج نیز مانند سایر تولیدات کیا موتور با پیشرانه های مختلفی از جمله پیشرانه گازسوز (LPG)، دیزلی Euro6، هیبرید، پلاگین هیبرید و پیشرانه بنزینی در 3 تیپ مختلف تولید می شود که تفاوت موتورهای بنزینی آن به شرح زیر است:

بررسی مشخصات پیشرانه های بنزینی کیا اسپورتیج 2023
پیشرانه1.6 لیتری2 لیتری2.5 لیتری
سیستم سوخت رسانیتوربوشارژ MPIتنفس طبیعی MPIتنفس طبیعی GDI
حداکثر قدرت178 اسب بخار154 اسب بخار187 اسب بخار
حداکثر گشتاور265 نیوتن متر192 نیوتن متر245 نیوتن متر
گیربکس7 دنده DCT6 دنده MT یا AT8 دنده AT

 

بررسی خودروهای وارداتی کیا (کیا اسپورتیج)
بررسی خودروهای وارداتی کیا (کیا اسپورتیج)

 

کیا اسپورتیج 2023 دارای سطح مناسبی از امکانات و آپشن ها است. سقف پاناروما، صندلی ترکیبی از چرم و پارچه، تنظیم برقی صندلی و… از امکانات این خودرو است.

در طراحی بدنه این خودرو از خطوط شکسته و زوایای تند استفاده شده که جذابیتی اسپرت به آن بخشیده است و در نمای جلو، شاهد طراحی متفاوت و جذاب چراغ ها هستیم. طراحی کابین این خودرو نیز بر اساس زبان طراحی جدید کیا موتور انجام شده است.

طراحی داخلی کیا اسپورتیج نیز بسیار تغییر کرده است. شکل خاص دریچه های سیستم تهویه، طراحی متفاوت کنسول وسط، ترکیب دو رنگ متفاوت در فضای داخلی کابین و وجود دو عدد نمایشگر دیجیتال و صفحه کیلومتر مشترک و کشیده جزو مهم ترین آپشن هایی است که در فضای داخلی این خودرو استفاده شده است.

 

بررسی خودروهای وارداتی کیا (کیا اسپورتیج)
بررسی خودروهای وارداتی کیا (کیا اسپورتیج)

 

با توجه به محدودیت های قیمتی اعمال شده و با نگاهی به مشخصات کیا اسپورتیج های عرضه شده در کشورهای حاشیه خلیج فارس، احتمال می رود که این خودرو در نسخه دیفرانسیل جلو با پیشرانه 2 لیتری به بازار کشورمان وارد شود.

خودورهای وارداتی کیا (Kia Optima) Kia K5

بررسی خودروهای وارداتی کیا (کیا اپتیما K5)
بررسی خودروهای وارداتی کیا (کیا اپتیما K5)

 

آخرین خودرو در لیست خودروهای وارداتی کیا به ایران، کیا K5 نام دارد که با نام کیا اپتیما DL3 نیز شناخته می‌شود، پنجمین نسل از کیا اپتیما، یک سدان خانوادگی سایز متوسط ​​(بخش D) از کیا است که از سال 2019 تولید می‌شود و هنوز هم در حال تولید است. برای این نسل از خودروی مورد نظر، کیا موتورز اصرار بر کنار گذاشتن نام اپتیما و استفاده از نام K5 را داشت.

نسخه جهانی خودرو کیا K5 مدل ۲۰۲۳ در ۵ تریم ارائه می‌شود که عبارت‌اند از LX ،LXS ،GT-Line ،EX و GT. دور از ذهن است که شاهد ورود نسخه GT-Line 2023 این خودرو به کشور باشیم ولی احتمال می رود تیپ LX با موتور 1.6 لیتری توربو وارد بازار داخلی گردد.

 

بررسی خودروهای وارداتی کیا (کیا اپتیما K5)
بررسی خودروهای وارداتی کیا (کیا اپتیما K5)

 

کیا K5 از یک موتور 4 سیلندر 1.6 لیتری توربو با فناوری سوخت رسانی GDi بهره می برد که 178 اسب بخار قدرت در 5500 دور در دقیقه و 265 نیوتن متر گشتاور از 1500 تا 4500 دور در دقیقه تولید می کند. این قدرت تولیدی از طریق گیربکس 8 سرعته اتوماتیک AT به چرخ های جلو منتقل می شود و کیا K5 در 7.2 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر در ساعت می رسد.

کیا K5 از سیستم تعلیق مک فرسون در محور جلو و سیستم تعلیق مولتی لینک در محور عقب استفاده می کند. ترمزهای این خودرو از نوع دیسکی هستند و به امکاناتی مانند ترمز ضد قفل ABS، توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD و ترمز اضطراری EBA مجهز شده اند.

جدول بررسی مشخصات کیا K5
مدل خودروکیا K5 مدل 2023
پیشرانهچهار سیلندر توربوشارژر با آرایش خطی سیلندرها و سیستم تزریق مستقیم سوخت (GDI)
حجم موتور ( cc) ۱۵۹۸ سی سی
حداکثر قدرت۱۷۸ اسب بخار در ۵۵۰۰ دور
حداکثر گشتاور۲۶۵ نیوتن متر در ۱۵۰۰ – ۴۵۰۰ دور
گیربکس۸ سرعته اتوماتیک با قابلیت تیپ‌ترونیک
مصرف سوخت (ترکیبی)۷.۴ لیتر در صد کیلومتر
شتاب صفر تا ۱۰۰ ( S)۷.۲ ثانیه
حداکثر سرعت ( Km/h)۲۰۶ کیلومتر بر ساعت
حجم مخزن سوخت ( L)۵۶ لیتر
حجم صندوق بار ( L)۴۵۳ لیتر
ابعاد لاستیک‌ها205/65R16
سیستم تعلیق جلومک فرسون
سیستم تعلیق عقبچند اتصالی (Multi Link)
وزن خالص ( Kg)۱۴۱۳ کیلوگرم
طول×عرض×ارتفاع ( mm)۴۹۰۵ × ۱۸۵۹ × ۱۴۴۵
فاصله بین دو محور ( mm)۲۸۵۰ میلی متر

 

بیشتر بخوانید: نقد و بررسی کیا اپتیما JF و جی تی لاین

 

کیا K5 به 6 ایربگ برای سرنشینان جلو، جانبی و پرده ای مجهز است. این خودرو با دریافت بالاترین امتیاز از موسسه آمریکایی IIHS، به عنوان خودرویی ایمن در تصادفات رانندگی شناخته شده است. وجود سیستم های کمکی رانندگی و ایمنی مانند سیستم کنترل پایداری ESP، سیستم کنترل کشش TCS و رادار بین خطوط نیز به ایمنی خودرو در حین رانندگی کمک می کند.

 

بررسی خودروهای وارداتی کیا (کیا اپتیما K5)
بررسی خودروهای وارداتی کیا (کیا اپتیما K5)

 

کیا K5 در نسخه پایه LX به امکاناتی نظیر شیشه بالابر های برقی اتوماتیک، آینه های جانبی با تاشونده برقی، استارت سوییچی، صندلی های جلو دستی به همراه گرمکن، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک دو منطقه ای، سنسور نور، سنسور باران، کروز کنترل، سیستم مولتی مدیا با مانیتور 8 اینچی، کلید های کنترل فرمان همراه با اندروید اتو و اپل کارپلی، درایو مود 4 حالته با حالت های Normal – Sport – Smart – Custom، ترمز پارک برقی و اتوهلد مجهز است.

طبق اطلاع رسانی عمومی کوشا خودرو، این سدان به زودی و شاید تا پایان سال جاری شاهد نخستین نمونه های این خودرو در ایران باشیم.

 

باتری کیا اپتیما در کیان باتری با قیمت مناسب و ارسال و نصب رایگان در شهر تهران است.

 

در پایان به عنوان جمع بندی مقاله خودروهای وارداتی کیا مدل 2023، می توان اینطور بیان کرد که خودروهای وارداتی کیا موتور از بسیاری جهات با ذائقه ایرانی ها همخوانی دارد و با ورود مجدد به بازار کشورمان خواهد توانست خاطره خوب نسل های قبل کیا موتور را زنده نموده و آمار فروش خوبی به ثبت برساند.

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

بین 1 تا 5 ستاره نمره دهید

عضو شوید
آگاه شوید
guest
12 نظرات
فید بک نظرسنجی داخل متن
مشاهده تمام نظرات
سلیمانی
سلیمانی
1 سال پیش

داشتم مقالتون رو مطالعه میکردم رسیدم به امکانات ماشین یجاش نوشته بودید مصرف سوخت ترکیبی،،، برام سوال پیش اومد منظورتون ازین آپشن چیه؟؟؟؟

خان زاده
خان زاده
1 سال پیش

وقتتون بخیر یک سوالی داشتم اینکه حجم مخزن هم جزء آپشن ماشین حساب میشه؟ هرچی حجم مخزن بیشتر باشه ینی ماشین خوبی هست؟

صحرایی
صحرایی
1 سال پیش

سلام کیفیت خودروهای شرکت هیوندا بهتره یا خودروهای شرکت کیا؟

علوی
علوی
1 سال پیش

منظور از گشتاور موتور چیه ؟ کارش چیه و چه تاثیری بر حرکت ماشین داره؟

امیری
امیری
1 سال پیش

عجب مقاله ای دمتون گرم خیلی اطلاعاتم زیاد شد ممنونم ازتون

صابونچی
صابونچی
1 سال پیش

سلام روز خوش ببخشید ی سوال داشتم منظور از حداکثر قدرت چیه که داخل مقالتون ارائه دادید الان حداکثر قدرت ماشین کیاK5 صد و هفتاد و هشت اسب بخارهست این ینی خیلی امتیاز خوبیه؟؟؟

اسماعیل پور
اسماعیل پور
1 سال پیش

با سلام خدمت شما دوست عزیز از مقالتون خیلی لذت بردم واقعا ممنونم فقط یک سوالی برام پیش اومد اینکه آیا وزن ماشین هم در روند سرعت تاثیر بسزایی داره یا اینکه تاثیر چندانی نداره و میشه با المان های دیگه جبران ضعف کرد 

گودرزی
گودرزی
1 سال پیش

وقتتون بخیر خواستم بپرسم شما هم ثبت نام این خودرو ها رو انجام میدید؟

علی ابراهیمی
علی ابراهیمی
1 سال پیش

درود
دوتا خودروی سراتو و K5 مشخص شد با چه موتوری وارد خواهند شد؟
سپاس

فرهادیان
فرهادیان
1 سال پیش

سلام خسته نباشید
کیا اسپورتیج دارم سیستم سنگین نصب کردم روی ماشین میخواستم یک باطری اضافه کنم روی ماشین کدام قسمت ماشین میتونم کار بذارمش و بالاترین امپری که میتونم کار کنم چند امپر هستش
ممنون از سایت کیان باطری واقعا مقالتون عالی بود

علی
علی
1 سال پیش

سلام خسته نباشید ممنون بابت مطالب مفیدی که گذاشتید
میخواستم بپرسم برای خودرو کیا اپتیما 2014 امکان نصب باتری 74آمپرهست؟ بالاترین آمپری که میشه نصب کرد چه آمپری هست؟

سبد خرید
اسکرول به بالا
مشاوره رایگان و ثبت سفارش