نقد و بررسی کامل مزایا معایب ولوو XC90

3.8
(43)

در این مقاله از کیان باتری به نقد و بررسی ولوو XC90 و مزایا و معایب آن می پردازیم. این خودروی سوئدی در سال 2015 برای اولین بار طراحی شد و از آن به بعد هر ساله با تغییرات شگفت انگیزتری روانه بازار شد!

نقد و بررسی کامل مزایا معایب ولوو XC90
نقد و بررسی کامل مزایا معایب ولوو XC90

معرفی و بررسی ولوو XC90

ولوو XC90 بزرگ‌ترین شاسی‌بلند کمپانی قدرتمند ولوو و لوکس‌ترین محصول این کمپانی سوئدی است. این خودرو یک شاسی‌بلند هفت نفره‌ لوکس است که در بازار جهانی رقبایی همچون بی ام و X5 و آئودی Q7 را در مقابل خود دارد. آخرین نسل ولوو ایکس سی 90 کاملا با مدل‌های قبلی ولوو تفاوت دارد و زبان طراحی جدید این شرکت را نشان می‌دهد.

همین طراحی زیبا و خاص سبب شده است تا این خودرو از زمان رونمایی خود تاکنون به‌شدت موردتوجه قرار گیرد. ولوو XC90 هم‌زمان با بازار جهانی در سال 2016 توسط شرکتی به نام افرا موتور و در سه تیپ Momentum، R-Design و Inscription وارد بازار ایران شد و توانست در ابتدای ورود خود به بازار داخلی فروش نسبتا موفقی را تجربه کند. در ادامه می‌خواهیم به معرفی ولوو XC90 پرداخته و طراحی، قوای فنی، ایمنی، وضعیت بازار و تجربه‌ رانندگی این خودرو را بررسی کنیم.

فیلم تست و بررسی ولوو ایکس سی 90

ویدئوی زیر خودروی ولوو XC90 را معرفی و مورد بررسی قرار داده است. و مشخصات و عملکرد فنی آن پرداخته است که به خریداران این خودرو کمک زیادی می کند.

بررسی مشخصات فنی ولوو XC90

مشخصات خودرو ولوو XC90، خودرویی است که دارای 4 سیلندر 16 سوپاپه، 1969 سی سی و تنفس موتور به صورت سوپرشارژ و توربو شارژ است!

انتقال نیرو موتور آن به شکل دو دیفرانسیله بوده و دارای حداکثر قدرت 316 اسب بخار بوده و می‌تواند 5700 دور در دقیقه گردش داشته باشد. حداکثر گشتاوری که در مورد خودرو ولوو XC90 2020 ثبت شده‌است، 400 نیوتن در متر و 2200 دور دقیقه است. این خودرو با جعبه دنده 8 سرعته خودکار، می‌تواند تا 230 کیلومتر بر ساعت حرکت کند و در کمتر از 7 ثانیه از صفر تا 100 برسد.

مشخصات فنی موتور ولوو x c90

ولوو XC90 در بخش فنی به یک پیشرانه 4 سیلندر 1969 سی‌سی مجهز شدهاست که به‌طور هم‌زمان از توربوشارژر و سوپرشارژر بهره می‌برد. این موتور بسیار پیچیده، توانایی تولید 320 اسب بخار قدرت و 400 نیوتن‌متر گشتاور را دارد که چنین نیرویی از طریق یک گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک به چرخ‌های خودرو منتقل می‌شود.

جدول مشخصات فنی ولوو XC90

کشور تولید کنندهسوئد
نام برندولوو
مدلXC90 اینسکریپشن
سال ساخت2014
نوع موتوربنزین سوز
حجم موتور1999 سی سی
تعداد سیلندر4
تعداد سوپاپ16
حداکثر توان خروجی316 اسب بخار در 5700 دور در دقیقه
حداکثر گشتاور خروجی400 نیوتن متر در 1800 تا 5000 دور در دقیقه
توان خروجی حجمی160 اسب بخار به لیتر
ظرفیت باک70 لیتر
کلاس بدنهشاسی بلند
کلاس اتومبیل

Segment J

وزن2117 کیلوگرم
تعداد فضای سرنشینان7
ابعاد خودرو (طول/عرض/ ارتفاع)4950*2009*1775
حداکثر سرعت250 کیلومتر بر ساعت
شتاب 0 الی 100 (ثانیه)6.1 ثانیه
مصرف سوخت (سیکل ترکیبی)7.7 لیتر در 100 کیلومتر
استاندارد آلایندگی یورو 6

باتری کشنده ولوو FH460 در کیان باتری با قیمت مناسب و ارسال و نصب رایگان در شهر تهران است.

معرفی امکانات و آپشن های رفاهی  ولوو XC90

ولوو XC90 از امکانات رفاهی بالایی برخوردار است و می شود آن را جزء شاسی بلندهایی دانست که امکانات رفاهی بالایی را در اختیار سرنشینان خود قرار می دهد.

تیپ اینسکریپشن ولوو xc90 نمونه فول آپشن این خودرو در بازار ایران به شمار می‌رود و از امکاناتی به شرح زیر سود می‌برد:

کروز کنترل تطبیق‌پذیر، سامانه‌های کنترل کشش و پایداری، کنترل ایستایی در سربالایی و سرعت در سرازیری، سیستم ضد واژگونی، اتوهلد، اتو پارک ۴ حالت رانندگی، حسگرهای پارک و باران و فشار باد تایر، سامانه هشدار خواب‌آلودگی راننده، رادارهای نقطه کور و تغییر لاین، رادار هشدار تصادف از جلو و پشت سر، رادار تابلو خوان، سنسور تشخیص عابر پیاده و دوچرخه‌سوار، سنسور دمای بیرون، ترمز پارک برقی و ترمز اضطراری، دیلایت اتولایت، نوربالا اتوماتیک، ارتفاع نور اتوماتیک، مه شکن عقب، چراغ چرخشی، چراغ شوی، فرمان برقی چهار حالته حساس به سرعت، گرمکن فرمان، سیستم صوتی با ۱۰ اسپیکر، سامانه تشخیص صدا، نمایشگر ۹ اینچی لمسی، دوربین‌های عقب و جانبی و ۳۶۰ درجه، بلوتوث و اپل کارپلی، نمایشگر ۱۲ اینچی دیجیتال پشت فرمان، ۶ عدد کیسه هوا، پشت سری فعال، ورود بدون کلید استارت دکمه‌ای، تهویه اتوماتیک چهارگانه، صندلی راننده و سرنشین با تنظیمات ۱۲ حالته برقی، گرمکن صندلی‌های جلو و عقب، صندلی جلو و ماساژور، صندلی جلو، صندوق برقی، آینه وسط الکتروکرومیک، آینه‌های جانبی تاشونده برقی با گرمکن، سقف پانوراما، سانروف، مموری آینه، سقف جیر.

 دانلود دفترچه راهنمای ولوو XC90

    بررسی طراحی ظاهری ولوو xc90

    ولوو را می شود جزء آن دست خودروهایی دانست که زیبایی طراحی بدنه ی آن تا مدت ها در ذهن مردم می ماند و می شود گفت که ولوو XC90 از یک طراحی بسیار زیبا در کنار امنیت بسیار بالا بهره برده است.

    بررسی طراحی بدنه ولوو ایکس سی 90

    فرم بدنه به مدد بهره‌گیری از برخی خطوط حجمی، چربی‌های زائد خود را کنار گذاشته و عضلاتی استوار برای شاهزاده سوئدی به نمایش می‌گذارد. استفاده از تزیینات کروم رنگ در بخش‌های مختلف به ویژه قاب پنجره‌های جانبی و برخی قسمت‌های سپر جلو نیز هماهنگی جذابی در ظاهر ولوو xc90 به وجود آورده است.

    در نمای عقب می‌توان امضای برند ولوو یعنی چراغ‌های امتدادیافته تا اطراف شیشه پشت را به خوبی مشاهده کرد. طرح مناسب این چراغ‌ها به همراه فرم زیبای درب صندوق و همچنین طراحی اسپرت سپر با سر اگزوزهای چهارضلعی، در مجموع نمایی بسیار شیک، متناسب و قابل قبول به بخش عقب ولوو ایکس سی ۹۰ اعطا کرده است.

    به طور کلی هماهنگی قطعات بدنه ولوو ایکس سی 90 آنقدر دقیق است که اگر شما این خودرو را برای بار اول از نزدیک ببینید، بسیار برایتان جالب می آید و اولین چیزی که به ذهنتان می رسد، این است که این خودرو در عین سادگی بدنه بسیار جذاب است. اگر بخواهیم طراحی بدنه این خودرو را با رقیبان آن بررسی کنید، به نقاط قوت بسیار خوبی خواهیم رسید.

    طراحی داخل کابین ولوو xc90

    کابین خودرو ولوو XC90 نیز مانند بیرون آن از طراحی لوکس، زیبا و مدرنی برخوردار است. متریال استفاده شده در ساخت کابین از چرم با کیفیت و کریستال های دست ساز شرکت Orrefprs می باشند که موجب لوکس تر شدن کابین این خودرو شده است. صندلی ها با ارگونومی بسیار خوب، راحتی و آسایش را برای سرنشینان در مسافت های طولانی فراهم می آورند.

    در مرکز کنسول شاهد یک نمایشگر تمام لمسی رنگی با ابعاد 12.3 اینچی هستیم که از طریق آن می توان به اطلاعات و کنترل تمامی امکاناتداخل کابین دسترسی و کنترل داشت. از طریق کلیدهای موجود بر روی فرمان، کنترل و دسترسی سیستم صوتی، هدایت و ناوبری نیز برای راننده امکان پذیر می باشد.

    تریم به کار رفته در داخل کابین در تمام نسخه ها از چوب گردو و در نسخه آر دیزاین، فیبرکربن یا آلومینیوم پولیش شده می باشد که فضایی اسپرت تر به کابین می دهد. اتاق وولوو XC90 فضای زیادی به سرنشینان اختصاص داده و با تجهیزات و امکانات بسیار، راحتی و آسایش را در سفرهای طولانی برای آنها به ارمغان می آورد. همچنین صندلی های ردیف دوم و سوم قابلیت جمع شوندگی داشته و می تواند فضای زیادی را ارائه نماید.

     مزایا و معایب ولوو xc90

    مواردی همچون طراحی ظاهری بسیار متشخص و با پرستیژ بالا، کابین بسیار باکیفیت و زیبا، فضای جادار کابین، آپشن‌های فراوان، شتاب و عملکرد فنی بسیار مناسب و دارا بودن صندلی‌های ردیف سوم در زمره نقاط قوت ولوو xc90 می‌گیرند. در سمت دیگر مباحثی همچون پیچیدگی فنی و همچنین خدمات پس از فروش نه‌چندان مطلوب را نیز از جمله نقاط ضعف ولوو xc90 در بازار ایران به شمار می‌روند.

    چرا ولوو XC90 بخریم؟مزایا

    مهم ترین مزیت هایی که ولوو ایکس سی ۹۰ دارد عبارتند از:

    • فضای کابین مناسب
    • آپشن های مختلف
    • کیفیت بالای ساخت و قطعات
    • سرعت و شتاب بالا
    • آخرین تکنولوژی و بروز ترین استاندارد

     معایب ولوو XC90

    • پیچیدگی فنی
    • خدمات پس از فروش
    • حساسیت پیشرانه به بنزین کم‌کیفیت
    • هزینه نگهداری بالا و نبود خدمات

    برخلاف رقبایی چون تویوتا و لکسوس که خدماتشان در اکثر استان های کشور به چشم می خورد، خدمات ولوو تنها در تهران قابل دریافت است. علاوه بر این به واسطه حضور گسترده محصولات این خودروسازان ژاپنی در بازار کشورمان، یافتن تعمیرکار یا حتی قطعات مصرفی چنین خودروهایی به مراتب راحت تر از ولوو XC90 به نظر می رسد که همین مسئله باعث می شود تا خدمات پس از فروش تبدیل به یک گزینه در معایب ولوو XC90 شود.

    پشتیبانی فنی ولوو در کشور نیز تعریف چندانی ندارد و قطعات خودرو یا کمیاب هستند یا قیمت بالایی دارند. همین خدمات ضعیف در کنار سایر معایب ولوو XC90 که در ادامه به آن ها می پردازیم، می تواند باعث شود تا برخی خریداران عطای ولوو را به لقایش بخشیده و سراغ گزینه های کم دردسرتری مانند لندکروزر یا بی ام و X5 بروند.

    • پیچیدگی های سیستم مالتی مدیا

    پیچیدگی سیستم مالتی مدیا یکی از معایب معایب ولوو XC90 به شمار می آید؛ سیستم مالتی مدیا که این روزها در خودروهای جدید باب شده اند، با این که نمادی از مدرنیسم در صنعت خودرو محسوب می شوند، اما چندان هم کاربردی به نظر نمی رسند.

    برای مثال شما سیستم تهویه یک خودروی عادی(مثلا یک رنو ساندرو) را می توانید در هنگام رانندگی و بدون اینکه چشم خود را از جاده بردارید تنظیم کنید؛ اما چنین کاری در مورد سیستم مالتی مدیای پیچیده ی خودرویی مانند ولوو XC90 چندان صدق نمی کند و حتما باید به دقت آن نگاه کرده تا بتوانید تنظیمات مدنظر خود را اعمال کنید.

    از نظر سرعت پاسخگویی و جلب نظر کاربر نیز باید گفت سیستم های مالتی مدیای متعددی در بازار وجود دارد که از رابط کاربری ساده تری برخوردار هستند و قطعا ولوو از این نظر بهترین نیست. البته باید اعتراف کرد که کیفیت صفحه نمایش XC90 خیلی خوب است و اگر آن را با سیستم مالتی مدیای خودرویی چون مرسدس بنز مقایسه کنید سرعت پاسخگویی بهتری هم دارد.

    The new Volvo XC90 T6, exterior
    • مشخصات فنی پیچیده و موتور حساس

    ولوو XC90 در بخش فنی به یک پیشرانه 4 سیلندر ۱۹۶۹ سی سی مجهز شده است که به طور هم زمان از توربوشارژر و سوپرشارژر بهره می برد. این موتور بسیار پیچیده، توانایی تولید 320 اسب بخار قدرت و 400 نیوتن متر گشتاور را دارد که چنین نیرویی از طریق یک گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک به چرخ های خودرو منتقل می شود.

    شاید در نگاه اول همه چیز بسیار عالی به نظر برسد، اما درواقع یکی از معایب ولوو XC90 پیچیدگی فنی و درعین حال حساسیت بالای این موتور قدرتمند، به کیفیت سوخت و روغن موتور است. ایرادهای موتور ولوو XC90 به همین موارد ختم نمی شود؛ این موتور از تسمه تایم استفاده می کند و این یعنی در فواصل معینی باید نسبت به تعویض تسمه تایم آن اقدام کرد.

    با این وجود اگر دردسرهای یافتن نمونه اصلی چنین قطعه ای را کنار بگذاریم، سرویس تسمه تایم این روزها برای یک خودروی ارزان مانند پژو ۲۰۶ نیز هزینه کمی ندارد، حال تصور کنید خودرویی مانند XC90 باقیمت میلیاردی چه هزینه ای بابت تعویض کیت تسمه تایم روی دست مالک خود خواهد گذاشت.

    نیاز به مراقبت بیشتر و هزینه نگهداری بالاتر، دستمزدی است که تمامی موتورهای توربو بابت قدرت بالا و مصرف کم از مالک خودرو دریافت می کنند، اما ازآن جایی که ولوو XC90 رقبای جان سختی مانند تویوتا لندکروزر و لکسوس LX570 را در مقابل خود دارد، پیشرانه پیچیده و حساس آن تبدیل به پاشنه آشیل این شاسی بلند سوئدی در بازار کشورمان شده است.

        ماشینت روشن نمیشه؟ خرید باطری ماشین از کیان باتری با ارسال و نصب رایگان در شهر تهران می باشد با تست باتری قبلی و دریافت مبلغ باتری در محل، کارت آسون میشه. حالا با 02188882222 تماس بگیرید!

    وضعیت ایمنی ولوو xc90

    خودرو ولوو ایکس سی 90 جزء خودرو هایی در جهان محسوب می شود که هیچ کم و کسری ندارد. این خودرو مجهز به برترین و مدرن ترین سیستم امنیتی در جهان است. این امر سبب شده تا دزدیدن و سرقت این خودرو برای سارقان امری ناممکن گردد.

    متخصصان سوئدی با نصب دوازده ایربگ بر روی خودرو های ولوو توانسته اند امنیت آن را در هنگام تصادفات چندین برابر افزایش دهند. علاوه بر آن، وجود سیستم های هشدار دهنده همچون سنسور ناهمواری جاده، ترمز اتوماتیک، سنسور الکل و. … توانسته است این تضمین را به مصرف کنندگان بدهد که هیچکس جان خود را در این خودرو از دست نخواهد داد. چرا که امنیت ولوو xc90نسبت به خودرو های لوکس و گران قیمت در جهان حرف اول را می زند.

    فیلم تست تصادف ولوو XC90

    بررسی رقبای ولوو ایکس سی 90

    در ایران تنوع خودروهای شاسی بلند کمی کم است و نمی شود یک رقیب جدی برای این خودرو پیدا کرد. برای همین در ایران بیشتر خودروهای هم قیمت ولوو XC90 را رقیب می دانند. به طور مثال تویوتا لندکروز، پورشه کاین، لکسوس LX و لکسوس RX از رقیبان هم قیمت این خودرو در ایران هستند.

    ارزش خرید ولوو xc90

    یک موضوع بسیار جدی که مشتریان این خودرو را از خرید خود پشیمان کرده است، نبود نمایندگی و تامین قطعات این خودرو بوده است. بهتر است بگوییم ارزش خرید این خودروی سوئدی به دلیل نبود نمایندگی معتبر و تأمین قطعات می تواند در ایران بسیار پایین باشد.

    در کل ولوو XC90 یک خودروی فوق العاده است و در این مسئله هیچ شکی نیست ولی در کشور ما به علت مسائلی این خودرو از آن حالت عالی خارج شده است و به یک حالت آزار دهنده تبدیل شده است. پس بهتر است برای داشتن یک خودروی شاسی بلند لوکس در ایران به سراغ رقبای هم قیمت این خودرو بروید.

    نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

    بین 1 تا 5 ستاره نمره دهید

    عضو شوید
    آگاه شوید
    guest
    3 نظرات
    فید بک نظرسنجی داخل متن
    مشاهده تمام نظرات
    Ali
    Ali
    6 ماه پیش

    ماشین بسیار عالی از همه نظر فقط مشکل نمایندگی هستش اگه حل شه همه استقبال مکنند

    جاوید محسنیان
    جاوید محسنیان
    7 ماه پیش

    باسلام خدمت کیان باطریهای محترم واقعا از بررسی و نقد شما لذت میبرم .
    ایکاش در کنار بررسیها تمام خودروهای بررسی شده رو با خودروهای داخلی ما مثلا پراید وپژو مقایسه میکردید تا تفاوت فاحش بین تولیدات ما وچیزهایی که درطول روز، ما مردم سوارشون میشیم و جون مون رو در خطر میندازیم با تولیدات غربیها که سراسر رفاه و امنییت برای مردمشونه رو بدونیم .
    باتشکر

    کیان باتری
    در جواب  جاوید محسنیان
    7 ماه پیش

    با سلام
    درود بر شما
    در مقایسه خودروهای مختلف، المان های بسیار مختلفی را مد نظر قرار می دهیم که هر دو خودرو باید بسیار به هم نزدیک و یا در یک سطح باشند.
    از جمله مهمترین آنها سگمنت خودرو، پیشرانه خودرو و رنج قیمتی آنهاست.

    سبد خرید
    اسکرول به بالا
    مشاوره رایگان و ثبت سفارش