نقد و بررسی میتسوبیشی اوتلندر phev هیبریدی

4.3
(56)

در این مقاله از کیان باتری به نقد و بررسی میتسوبیشی اوتلندر هیبریدی و مزایا و معایب آن می پردازیم. شرکت آرین موتور در روزهای پایانی سال ۹۶ از میتسوبیشی اوتلندر پلاگین هیبریدی یا همان PHEV برای بازار ایران رونمایی کرد. این خودرو در حال حاضر پر فروش ترین کراس اور پلاگین هیبریدی جهان محسوب می گردد که بدلایل عملکرد فنی مناسب و ظاهر جذاب توانسته به این جایگاه دست باید.

میتسوبیشی اوتلندر PHEV را می‌توان بزرگ‌ترین ریسک آرین موتور دانست زیرا نخستین ماشین هیبرید با قابلیت شارژ با برق شهری است که به ایران وارد شده است، نخستین کراس اوور پلاگ این هایبرید محسوب می‌شود و در بدو ورود به بازار قیمت بالایی داشت و همچنان هم یک خودرو گران‌قیمت محسوب می‌شود.

نقد و بررسی میتسوبیشی اوتلندر 2016 - 2018
نقد و بررسی میتسوبیشی اوتلندر 2016 – 2018

معرفی و بررسی میتسوبیشی اوتلندر هیبریدی

 مخفف (Plug-In Hybrid Electric Vehicle) میباشد اوتلندر PHEV هم که در زمره محصولات پلاگین هیبریدی دسته بندی می گردد از ویژگیهای منحصر بفردی برخوردار است که می تواند یک گزینه مناسب برای علاقمندان به کراس اور های های لوکس در عین حال مقرون به صرفه باشد.

میتسوبیشی اوتلندر پلاگین هیبریدی (یا همان PHEV) در سال 2012 برای اولین بار وارد بازار جهانی شد ولی حضور اولین مدل این خودرو در ایران مربوط به سال 2018 است. در این خودرو یک پیشرانه بنزینی 2 لیتری و 2 موتور الکتریکی 60 اسبی در محورهای جلو و عقب وجود دارد.

بررسی تیپ های مختلف میتسوبیشی اوتلندر هیبرید

میتسوبیشی اوتلندر پلاگین هیبرید ۲۰۱۸ چهار چرخ متحرک در بازارهای جهانی در ۲ تیپ اصلی به فروش می‌رسد. این دو تیپ عبارتند از:

  1. SEL S-AWC
  2. GT S-AWC

فیلم تست و بررسی میتسوبیشی اوتلندر PHEV

ویدئوی زیر خودروی میتسوبیشی اوتلندر هیبرید را معرفی و مورد بررسی قرار داده است. و مشخصات و عملکرد فنی آن پرداخته است که به خریداران این خودرو کمک زیادی می کند.

بررسی مشخصات فنی اوتلندر هیبریدی

نکته قابل توجه این که میتسوبیشی اوتلندر PHEV همیشه جزو 3 خودروی پر فروش پلاگین هیبریدی در جهان بوده است. در بحث موتور باید گفت این خودرو با دیگر خودروهای هیبریدی در بازار تفاوت عمده ای دارد. این تفاوت مربوط می شود به دارا بودن 2 موتور برقی بر روی دو محور، که بر روی محور جلو قدرتی معادل 82 اسب بخار و گشتاور 137 نیوتن‌متر تولید می کند.

مشخصات فنی موتور میتسوبیشی اوتلندر PHEV

اوتلندر پلاگین هیبرید دارای موتوری 4 سیلندر 16 سوپاپه، با آرایش خطی است، که توانایی تولید 140 اسب بخار را دارد.

دو موتور الکتریکی که با باتری شارژ می شود نیز به کمک موتور 2 لیتری بنزین سوز آمده، و توان خروجی آن را به 220 اسب بخار افزایش داده است.

درواقع وجود یک موتور برقی بر روی هریک از محور های خودرو، از ویژگی های محصر به فرد اوتلندر است که آن را از دیگر هیبریدی های بازار متمایز می کند.

332 نیوتن متر در 4500 دور در دقیقه نیز گشتاور این خودرو است، که با کمک جعبه دنده cvt خودکار، شتاب فوق العاده 11 ثانیه ای را برای یک شاسی بلند رقم می زند. انتقال نیروی اعمال شده به دو دیفرانسیل جلو و عقب خودرو منتقل می شود.

اوتلندر هیبرید قادر است تا 120 کیلومتر در ساعت را تنها با موتور برقی خود، برای 52 کیلومتر بپیماید. شارژ کامل باتری موتور الکتریکی، با برق شهری 5 ساعت به طول می انجامد.

البته نکته ی بسیار خوبی که در خودرو های هیبرید وجود دارد، توانایی شارژ موتور برقی، با تبدیل نیروی جنبشی موتور الکتریکی است.

در واقع هرچه بیشتر در ترافیک شهری بمانید به نفع شماست! چرا که باتری های موتور الکتریکی اوت لندر شارژ خواهند شد.

عبارت پلاگین بر سرعنوان هیبریدی، به این معناست که می توان با کابل مخصوص این خودرو، باتری ها را تنها در عرض 30 دقیقه 80 درصد شارژ کرد!

مصرف سوخت میتسوبیشی اوتلندر هیبرید

مصرف سوخت ترکیبی اوتلندر 1.8 لیتر در هر صد کیلومتر است. میزان تولید کربن دی اکسید اوتلندر هیبرید 42 گرم در هر کیلومتر است، عددی که حتی از تویوتا پریوس نیز کمتر است.

استاندارد آلایندگی که اوتلندر پلاگین هیبرید از آن بهره میبرد نیزو یورو 6 است. حجم باک 45 لیتر می باشد.

جدول مشخصات فنی میتسوبیشی اوتلندر هیبریدی

مدلاوتلندر پلاگین هیبرید
نوع موتورخطی بنزینی

دو موتور برقی

حجم موتور۲.۴ لیتر
سیلندر / سوپاپ۴ / ۱۶
تنفس موتورطبیعی
حداکثر قدرت۲۲۱ اسب بخار
حداکثر گشتاور۱۹۵ نیوتن متر
گیربکستک سرعته اتوماتیک
محور محرکدو دیفرانسیل
شتاب۱۲.۶ ثانیه
حداکثر سرعت۱۸۵ کیلومتر بر ساعت
مصرف سوخت—–
استاندارد آلایندگییورو ۶
سیستم فرمانبرقی
نوع بدنهکراس‌اوور
نوع رینگآلومینیومی
نوع شاسییکپارچه
ترمز جلودیسکی خنک‌شونده
ترمز عقبدیسکی

باتری میتسوبیشی اوتلندر هیبریددر کیان باتری با قیمت مناسب و ارسال و نصب رایگان در شهر تهران است.

معرفی امکانات و آپشن های رفاهی میتسوبیشی اوتلندر

اوتلندر PHEV امکانات و تجهیزات رفاهی اوتلندر قبلی را دارد به علاوه اینکه امکاناتی همچون رادار نقطه کور و رادار تشخیص عابر پیاده به خودرو اضافه شده است. همچنین اوتلندر PHEV از یک مانیتور ال‌ای‌دی بهره می‌برد که حالت نمایش ۳۶۰ درجه دارد و تمام سرنشینان خودرو می‌توانند تصاویر را به راحتی در آن نگاه کنند. همچنین اوتلندر PHEV قرار است به سیستم RCTA مجهز شود؛ این سیستم قادر است اطراف خودرو را تا شعاع ۵ متری آنالیز کند تا خودرو هنگام بیرون آمدن از جای پارک خود به اتومبیل دیگری برخورد نکند.

جدول تجهیزات رفاهی اوتلندر هیبریدی

تجهیزاتمیتسوبیشی اوتلندر PHEV
چراغچراغ‌های جلو: چراغ‌های جلو LED، دارای چراغ روز (Daylight)، دارای شوینده چراغ، دارای مه شکن LED، دارای سنسور نور جهت عملکرد خودکار چراغ‌ها چراغ های عقب: چراغ‌های LED به همراه مه شکن
سیستمهای مولتی مدیادارای هندزفری، بلوتوث با قابلیت کنترل تلفن همراه از روی فرمان، دارا نمایشگر 6.4 اینچی لمسی به همراه دوربین عقب، دارای درگاه USB
رینگ ها۱۸ اینچ
آینهآینه‌های جانبی برقی دارای گرمکن، تاشوی برقی، دارای راهنمای روی آینه، دارای آینه‌ی الکتروکرومیک
تهویه مطبوعدارای سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک دو گانه
صندلیصندلی‌های جلو: صندلی ها دارای روکش چرمی، تو دری‌های چرمی، دارای گرمکن، قابلیت تنظیم صندلی راننده به صورت برقی در ۸ جهت صندلی‌های عقب: صندلی‌ها دارای روکش چرمی، تو دری‌های چرمی، تاشو با قابلیت دسترسی به صندوق عقب
شیشهجلو و عقب برقی + قفل کودک، شیشه های عقب دودی، دارای سنسور بارن برای عملکر خودکار برف پاک کن‌ها
سیستم های هشدار دهندهسیستم جلوگیری از تصادفات احتمالی UMS، سیستم هشدار صوتی به عابرین  AVAS
سایر امکاناتسیستم کروزکنترل و محدود کننده سرعت، دارای سنسور پارک جلو و عقب، ترمز دستی الکتریکی، اتوهلد

 دانلود دفترچه راهنمای میتسوبیشی اوتلندر PHEV

    بررسی طراحی ظاهری میتسوبیشی اوتلندر PHEV

    چهره میتسوبیشی اوتلندر و میتسوبیشی اوتلندر PHEV یکسان هستند و این یعنی همه ویژگی های ظاهری میتسوبیشی اوتلندر PHEV با نمونه بنزینی برابر است اما به منظور داشتن وجه تمایز زیر سپرها و رکاب کمی تغییر داشته و طراحی رینگ میتسوبیشی اوتلندر PHEV هم تغییر کرده است. و به شکلی می‌توان گفت ظاهر اوتلندر PHEV فیس‌لیفتی از اوتلندر ۲۰۱۷ است.

    ظاهر داخل کابین هم با نسل قبلی اوتلندر تفاوتی ندارد و فقط میتسوبیشی، دور دوزی قرمز را به عنوان یک آپشن اضافه برای اوتلندر PHEV در نظر گرفته است که افراد هنگام سفارش خودرو، می‌توانند آن را با پرداخت مبلغ بیشتر به طراحی صندلی اتومبیل اضافه کنند.

    شاید تنها تفاوتی که اوتلندر PHEV با نسل قبلی دارد، فرم و ظاهر رینگ‌های چرخ‌ها است که از متد جدید دایمن کات برای طراحی آن‌ها استفاده شده است.

    طراحی بیرون اوتلندر PHEV

    چراغ‌های جلویی باریک و کشیده بوده و هماهنگ با جلو پنجره چند تکه و یکپارچه به سپر جلویی طراحی شده‌اند. خططو جانبی نیر مستقیم و بدون زاویه تا بخش عقبی امتداد یافته و ارتفاع بالای سقف، فضای کافی برای سر سرنشینان ردیف دوم را فراهم می‌کند. فرم طراحی این بخش به گونه‌ای بوده که علاوه بر القای حس قدرت، با توجه به زاویه دار بودن شیشه عقبی، اندکی چاشنی اسپرت را نیز به خودرو اضافه نموده است.

    در بخش عقبی نیز چراغ‌های نسبتا بزرگ و کشیده بوده و به همراه سپر عقبی با کمترین برجستگی‌های ممکن و چراغ‌های مه شکن کوچک در دو قسمت جانبی سپر، نمایی متفاوت نسبت به نمونه‌های موجود در خیابان را از خود به نمایش می‌گذارند.

    در مجموع هرچند از لحاظ طراحی خارجی، اوتلندر فو مدل سال ۲۰۱۸ را نمی‌توان نمونه‌ای مدرن به حساب آورد، اما تمامی بخش‌ها به همراه استفاده از تزئینات براق و به رقم کروم، ظاهری لوکس و هماهنگ را برای آن پدید آورده‌اند.

    طراحی داخل کابین میتسوبیشی اوتلندر هیبرید

    در کابین میتسوبیشی اوتلندر پلاگین هیبرید نیز مانند نمای ظاهری از طراحی نسبتا قدیمی و از مد افتاده‌ای استفاده شده است که آن را به یکی از نقاط ضعفی اصلی این خودرو گرا‌ن‌قیمت (در بازار ایران) تبدیل نموده است. البته نباید این نکته را از نظر دور داشت که کیفت مواد اولیه و ساخت بالا و در حد قابل قبولی است.

    زبان طراحی در بخش داخل ساده بوده و فرم کلی، با استفاده از خطوط منحنی و داشبورد نسبتا تخت، ظاهری بسیار ساده را به وجود آورده‌اند. صفحه نمایش اصلی رنگی لمسی به همراه کنترلرهای سیستم تهویه مطبوع در یک قاب در در بخش میانی داشبورد قرار گرفته‌اند.

    خروجی‌های سیستم تهویه نیز برخلاف بسیاری از خودروهای موجود، چینشی نامتقارن دارند. یک خروجی در بخش راستی نمایشگر به راننده اختصاص یافته و دو خروجی مجزا در بخش جلویی سرنشین کناری تعبیه شده که ظاهری متفاوت را در داخل کابین ایجاد می‌کنند. فضای اختصاص داده شده برای محفظه بار نیز در حدود ۸۶۰ لیتر بوده که در صورت خم کردن صندلی‌های ردیف عقبی تا رقمی در حدود ۲.۲۰۰ لیتر افزایش خواهد یافت.

     مزایا و معایب میتسوبیشی اوتلندر

    چرا میتسوبیشی اوتلندر هیبرید بخریم؟مزایا

    • مصرف سوخت پایین
    • گارانتی و خدمات پس از فروش مناسب
    • قیمت مناسب نسبت به رقبای پلاگین هیبریدی
    • عملکرد مناسب سیستم انتقال قدرت به هر چهار چرخ
    • امکانات و تجهیزات پایه قابل قبول
    • صدای بسیار کم پیشرانه در هنگام حرکت

      معایب میتسوبیشی اوتلندر هیبرید

      همان‌طور که گفتیم خودروی میتسوبیشی اوتلندر در دو مدل بنزینی و هیبریدی در بازار وجود دارد. در مدل هیبریدی متأسفانه زیرساخت‌های کافی برای استفاده از آن‌ها در داخل کشور وجود ندارد و روند واردات آن‌ها نیز با سختگیری‌های پی‌درپی مواجه می‌شود.

      به همین دلیل نمی‌توان ادعا کرد که اوتلندر هیبریدی که با نام اوتلندر PHEV شناخته می‌شود یک محصول پرفروش در ایران باشد. در مقابل اوتلندر بنزینی وجود دارد که علیرغم استقبال بسیار شدید جهانی در طول سالهای اخیر تغییرات چندان زیادی را ندیده است. بنابراین خرید مدل‌های پایین‌تر آن با مدل‌های جدیدتر تفاوت چندانی ندارد.

      • طراحی ظاهری قدیمی
      • کابین نامتناسب با خودروی مدرن امروزی
      • فاصله کم کف خودرو از سطح زمین که موجب کاهش قابلیت‌های آفرود می‌گردد
      • لذت سواری و هیجان رانندگی پایین

          ماشینت روشن نمیشه؟ خرید باطری ماشین از کیان باتری با ارسال و نصب رایگان در شهر تهران می باشد با تست باتری قبلی و دریافت مبلغ باتری در محل، کارت آسون میشه. حالا با 02188882222 تماس بگیرید!

      وضعیت ایمنی میتسوبیشی اوتلندر PHEV

      محصولی مانند اوتلندر PHEV قطعا توانسته تست‌های ایمنی مراکز معتبر را با موفقیت پشت سر بگذارد و ایمنی آن کاملا امیدوارکننده است. براساس اعلام بنیاد یورو انکپ و IIHS آمریکا، این خودرو توانسته 5 ستاره ایمنی را از آن‌ها دریافت کند که یک ایمنی بسیار بالا را به خریداران نوید می‌دهد.

      از جمله تجهیزات ایمنی در نظر گرفته شده برای میتسوبیشی اوتلندر PHEV نیز می‌توان به 7 کیسه هوا، ایموبلایزر، سیستم هشدار دهنده، ورود بدون کلید، سیستم کنترل پایداری، سیستم کنترل کشش، ترمز کمکی در سطوح شیبدار، ترمز ABS و سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز اشاره کرد.

      جدول تجهیزات ایمنی میتسوبیشی اوتلندر PHEV

      تجهیزاتمیتسوبیشی اوتلندر PHEV
      تجهیزات ایمنی و حفاظتیدارای سیستم ایموبلایزر، ورود و روشن کردن خودرو بدون کلید KeyLessStarter
      کیسه هوامجهز به ۷ کسیه هوای ایمنی (جلو، جانبی، پرده‌ای، زانو راننده)
      سیستم ترمز4 چرخ دیسکی، چهار چرخ دیسک و مجهز به سیستم ضدقفل برای هر چهار چرخ (ABS چهار کاناله)، سیستم ترمز ضد قفل ABS، سیستم توزیع الکترونیکی ترمز EBD، کنترل پایداری فعال ASC، سیستم کنترل کشش TCL، ترمز کمکی سطوح شیب دار HSA، سیستم ترمز کمکی BA

      آیا خودروی میتسوبیشی اوتلندر هیبرید ارزش خرید دارد؟

      خودرو میتسوبیشی اوتلندر پلاگین هیبرید با برخورداری از طراحی زیبا، آلایندگی کم، تجهیزات و امکانات زیاد، مصرف سوخت پایین، خودرویی ارزشمند به حساب می آید، اما افرادی هم هستند که کند بودن و ظاهر کمی قدیمی آن را نمی پسندند. از طرفی در بازار داخلی کشورمان، خودروهای هیبریدی به اندازه ای که در اروپا پرطرفدار هستند، هنوز جایگاه خود را به صورت گسترده پیدا نکرده اند.

      هرچند با میزان آلودگی موجود در برخی از شهر های کشورمان، ضرورت استفاده از خودروهای هیبریدی آشکار می شود. از رقبای غیر هیبریدی میتسوبیشی اوتلندر در این کلاس در بازار داخلی می توان به خودروهایی نظیر هیوندای سانتافه، تویوتا RAV4، کیا سورنتو اشاره کرد که خودرو مورد نیاز خود را می توانید با توجه به آنچه که انتظار دارید، خریداری نمایید. علاوه بر این از رقبای هیبریدی میتسوبیشی اوتلندر می توان به تویوتا CHR و لکسوس NX اشاره کرد که هردو فاقد پلاگین هستند.

      نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

      بین 1 تا 5 ستاره نمره دهید

      عضو شوید
      آگاه شوید
      guest
      1 دیدگاه
      فید بک نظرسنجی داخل متن
      مشاهده تمام نظرات
      عباس آقائی میبدی
      عباس آقائی میبدی
      1 سال پیش

      من ۷ساله ماشین هیبریدی تویوتا دارم
      بازم هیبریدی از نوع ژاپنی بیاد میخرم اونم۲۰۲۳ اوتلندر phev
      فقط ژاپنی
      نه اینکه هیبریدی باشه و چینی باشه
      این ریسک رو که صرفا هیبریدی هست نمیکنم
      فقط تویوتا و میتسوبیشی

      سبد خرید
      اسکرول به بالا
      مشاوره رایگان و ثبت سفارش