نقد و بررسی سانگ یانگ نیو کوراندو 2017

4.4
(68)

در این مقاله از کیان باتری به نقد و بررسی سانگ یانگ کوراندو و مزایا و معایب آن می پردازیم. خودروی سانگ‌یانگ کوراندو  SsangYong Korando در دسته خودروهای SUV کوچک قرار می‌گیرد ولی از بسیاری از خودروهای این دسته بزرگ‌تر و جادارتر است. کوراندو تاکنون در 3 نسل مختلف عرضه شده که نسل دوم و سوم آن در خیابان‌های کشور تردد می‌کنند.

نقد و بررسی سانگ یانگ نیو کوراندو 2017
نقد و بررسی سانگ یانگ نیو کوراندو 2017

معرفی و بررسی ساگ یانگ کوراندو

سانگ یانگ کوراندو یک کراس اوور کوچک شهری محسوب می شود که از سال ۱۹۶۹ روی خط تولید قرار گرفت. نسل اول این خودرو در همین سال معرفی شد که البته خودرویی بر پایه جیپ cj-7 بود. ولی زمان زیادی گذشت تا سانگ یانگ نسل دوم کوراندو را معرفی نماید که نهایتا در سال ۱۹۹۶ سانگ یانگ کوراندو نسل دوم را ارائه کرد.

نسخه ۲۰۱۵-۲۰۱۷ سانگ یانگ کوراندو نیز نسل سوم محسوب می شوند که با اسم نیوکوراندو در دو تیپ اپتیمم و پرمییوم تولید شدند که در ایران توسط شرکت رامک خودرو عرضه می شوند. هر دو تیپ از یک موتور ۴ سیلندر دو لیتری با قدرت ۱۵۰ اسب بخار و گیربکس ۶ سرعته اتومات با قابلیت تعویض دنده از روی فرمان و سردنده مجهز هستند.

همچنین تعداد محدودی از نمونه های فیس لیفت نسل سوم با مدل ۲۰۱۸ نیز به بازار روانه شدند.  این مطلب به بررسی سانگ یانگ نیو کوراندو 2017 و 2018 میپردازد.

فیلم تست و بررسی سانگ یانگ کوراندو 2018

ویدئوی زیر خودروی نیو کوراندو 2018 را معرفی و مورد بررسی قرار داده است. و مشخصات و عملکرد فنی آن پرداخته است که به خریداران این خودرو کمک زیادی می کند.

بررسی مشخصات فنی سانگ یانگ نیو کوراندو

کره‌ای‌ها سه موتور برای سانگ یانگ نیو کوراندو در نظر گرفته بودند. یک موتور بنزینی و دو موتور دیزلی. این کراس‌اوور فقط با موتور ۲ لیتری بنزینی با قدرت ۱۴۹ اسب بخار و گشتاور ۱۹۷ نیوتن متر به بازار ایران رسید.

در ایران نسل دوم شاسی‌بلند کوراندو توسط شرکت بنیان توسعه صنعت خودرو “بن‌رو” با دو پیشرانه 4 و 6 سیلندر 2.3 و 3.2 لیتری با دو نوع اتاق ساده و هاردتاپ، دو جعبه‌دنده دستی و خودکار و نیز سیستم انتقال نیرو با توانایی حرکت چهارچرخ در شهر ساوه در میانه سال‌های 1385 تا 1388 به تولید رسید و پایان آن به آغاز بحران‌ مالی این شرکت پیوند خورد.

مشخصات فنی موتور کوراندو 2017 و 2018

این خودرو با استفاده از پیشرانه 4 سیلندر 2.3 لیتری با 150 اسب‌بخار نیرو و 210 نیوتن‌متر گشتاور تولیدی و یک جعبه‌دنده دستی 5 سرعته، توانایی رسیدن به شتاب صفر تا صد کیلومتر 11.4 ثانیه و بیشینه سرعت 166 کیلومتر بر ساعت را داراست و مصرف سوخت ترکیبی آن 13.2 لیتر در 100 کیلومتر پیمایش است.

همچنین پیشرانه 6 سیلندر 3.2 لیتری کوراندو که از آرایش V بهره می‌برد توانایی تولید 220 اسب‌بخار نیرو و 306 نیوتن‌متر گشتاور را داراست و با استفاده از جعبه‌دنده 4 سرعته خودکار شتاب صفر تا صد 9.8 ثانیه‌ای و بیشینه سرعت 171 کیلومتر بر ساعت به همراه مصرف سوخت 14.9 لیتر در سیکل ترکیب را به ارمغان می‌آورد.

توان سانگ یانگ کوراندو تحلیل رفته تا جایی که موتور ۶ سیلندر ۳.۲ لیتری در نسل دوم با نمونه های ۴ سیلندر دو لیتری جایگزین شدند.

نیروی تولیدی پیشرانه سانگ کوراندو ۲۰۱۸ توسط گیربکس ۶ سرعته اتومات به چرخ های خودرو منتقل می شود تا این کراس اوور در عرض ۱۴ ثانیه از شتاب صفر به صد برسد. توان خروجی این پیشرانه به همراه عملکرد نرم و دقیق گیربکس ساخت شرکت آیسین ژاپن سبب شده سانگ کوراندو ۲۰۱۸ یک کراس اوور مطلوب برای استفاده روزانه به نظر برسد.

جدول مشخصات فنی سانگ یانگ کوراندو 3200 و 2300

 مشخصات / مدلسانگ یانگ کوراندو 3200سانگ یانگ کوراندو 2300
موتور6سیلندر 4 سیلندر
حداکثر قدرت220 اسب بخار در 6500 دور در دقیقه 150 اسب بخار در 6200 دور در دقیقه
حجم موتور3199 سی سی 2199 سی سی
 تعداد سوپاپ24 16
جعبه دنده4 سرعته اتوماتیک 5 سرعته دستی
محور محرکدو دیفرانسیل دو دیفرانسیل
شتاب ۰ تا ۱۰۰9.8 ثانیه 11 ثانیه
حداکثر سرعت200 کیلومتر بر ساعت 165 کیلومتر بر ساعت
 وزن خالص1790 کیلوگرم – کیلوگرم

باتری سانگ یانگ کوراندو در کیان باتری با قیمت مناسب و ارسال و نصب رایگان در شهر تهران است.

معرفی امکانات و آپشن های رفاهی سانگ یانگ نیو کوراندو

در بررسی ها مشخص شد سانگ یانگ کوراندو ۲۰۱۸ در سه تیپ اپیتمم، پرمیوم و پرمیوم پلاس به بازار کشور ما وارد شده است که نسخه اپتیمم کمترین امکانات و نسخه پرمیوم پلاس با بالاترین میزان تجهیزات همراه است.

نیو کوراندو دارای یک نمایشگر لمسی ۷ اینچی و مجهز به ناوبری ماهواره‌ای است. سنسورهای عقب پارک نیو کوراندو را راحت‌تر می‌کند.

مدل‌های موجود در ایران دارای صندلی‌های چرمی و گرم‌کن صندلی در ردیف‌های جلو و عقب هستند، اما فقط صندلی راننده سردکن دارد و می‌توان آن را به صورت برقی تنظیم کرد.

 دانلود دفترچه راهنمای سانگ یانگ نیو کوراندو

    بررسی طراحی ظاهری سانگ یانگ نیو کوراندو

    در طی سال ها سانگ یانگ کوراندو تغییرات زیادی را تجربه کرده تا با دیگر کراس اوورها به رقابت بپردازد. نسل سوم سانگ یانگ کوراندو محصول زبان طراحی جدید شرکت سانگ یانگ محسوب می شود و برعکس نسل های قبلی ظاهری زیبا و دلچسب دارد.

     بررسی طراحی بدنه نیو کوراندو 2018

    بررسی ها نشان می دهد سانگ یانگ کوراندو ۲۰۱۸ با تغییرات ظاهری  از جمله جلو پنجره ای باریک، چراغ های جدید و ورودی هوای عریض همراه شده است و در بخش عقب نیز چراغ های جدید باز طراحی شده است و برجستگی روی گلگیر سبب شده تا این کراس اوور پهناور دیده شده و اسپرت تر به نظر برسد.

    یافته ها حاکی از آن است نسل سوم سانگ یانگ کوراندو برای نخستین بار در سال ۲۰۱۳ با فیس لیفت همراه شد و کره ای ها تصمیم گرفتند در سال ۲۰۱۷ مجددا ظاهر خودرو را کمی تغییر بدهند. فیس لیفت دوم دارای جلوپنجره ای و چراغ های جدید بوده و ضمنا مه شکن ها چهره متفاوت تری دارند.

    رینگ های آلومینیومی ریل سقفی، لوله اگزوز دوتایی کرومی و چراغ های ال ای دی از سایر تغییراتی است که در کوراندو ۲۰۱۷-۲۰۱۸ صورت گرفته است. با این وجود اگر کوراندو ۲۰۱۸ اگر کنار هیوندای توسان و کیا اسپورتیج قرار بگیرد، طراحی آن قدیمی تر به نظر می رسد.

    طراحی داخل کابین نیو کوراندو

     

    در بررسی طراحی داخلی سانگ یانگ کوراندو ۲۰۱۸ می توان اشاره داشت که فاصله ۲۶۵۰ میلی متری بین محورهای جلو و عقب حکایت از یک کابین جادار دارد. صندلی های عقب فضای کافی برای سه سرنشین داشته و برای راحتی بیشتر به عقب متمایل گشته اند. طراحی فرمان به راننده این امکان را داده تا تسلط بیشتری هنگام رانندگی داشته باشد.

    با این وجود به کار رفتن پلاستیک خشک و طراحی قدیمی داشبورد سبب شده مخاطب در هنگام خرید این کراس اوور دچار تردید شود. ولی از مزیت این محصول می توان به صندوق عقب با ظرفیت ۴۸۶ لیتر اشاره کرد که ۷۰ لیتر گنجایش بیشتری از نیسان قشقایی ارائه می دهد.

     مزایا و معایب سانگ یانگ نیو کوراندو

    از جمله مزایایی که این خودرو دارد می‌توان به قابلیت آفرود بالا، کیفیت ساخت بسیار مناسب، موتور بسیار قدرتمند، ترمزهای قدرتمند و هندلیگ مناسب اشاره کرد.

    از معایب این خودرو نیز می‌توان به آپشن‌های کم، مصرف سوخت بالا و بازار خرید و فروش نه‌چندان مناسب اشاره کرد.

    چرا سانگ یانگ نیوکوراندو بخریم؟مزایا

    • امکانات رفاهی کامل
    • مصرف سوخت مناسب
    • خدمات پس از فروش خوب
    • چهره ای به روز وزیبا

     معایب سانگ یانگ نیو کوراندو

    • بازار دست دوم تعریفی ندارد
    • فضای بار نسبتا کم

        ماشینت روشن نمیشه؟ خرید باطری ماشین از کیان باتری با ارسال و نصب رایگان در شهر تهران می باشد با تست باتری قبلی و دریافت مبلغ باتری در محل، کارت آسون میشه. حالا با 02188882222 تماس بگیرید!

    وضعیت ایمنی سانگ یانگ کوراندو

    هرچند که اطلاعاتی از تست تصادف این خودرو در وبسایت سانگ ‌یانگ وجود ندارد ولیکن به لطف امکانات ایمنی متعدد، می ‌توان به ایمن بودن این خودرو امیدوار بود. کوراندوی جدید مجهز به کیسه هوا برای سرنشینان جلو، سرنشینان عقب، پرده ‌ای و جمعا به تعداد 8 عدد است. ترمز های جلو و عقب به صورت دیسکی بوده و علاوه بر ABS، کوراندو دارای سیستم کنترل لغزش در شیب ( HAS )، سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز ( EBD ) و سیستم کمک به پایداری خوردو ( ESP ) است. همچنین می ‌توان به سنسور عقب، پشت‌ سری‌ های فعال ‌شونده و کمربند های ایمنی سه‌ نقطه‌ ای محافظ جان تمام سرنشینان اشاره نمود.

    اما تجهیزات ایمنی کاملی برای سانگ کوراندو ۲۰۱۸ لحاظ شده و از نظر استحکام بدنه هم در وضعیت خیلی خوبی قرار دارد. این خودرو در سال ۲۰۱۶ در تست موسسه ایمنی یوروانکپ موفق به دریافت ۴ ستاره ایمنی شده است. از این رو می توان از ایمنی سانگ کوراندو ۲۰۱۸ در مقایسه با کراس اوورهای همتای چینی اطمینان پیدا کرد.

    رقبای سانگ یانگ کوراندو 2018

    سانگ یانگ کوراندو ۲۰۱۸ در بازار کشور ما با خودروهای هم وطن خود یعنی کیا اسپورتیج و هیوندای توسان و بعضی کراس اوورهای لوکس چینی به رقابت می پردازد. مزیت های این خودرو نسبت به دو رقیب کره ای خود قابل توجه می باشد. در صورتی که سانگ یانگ کوراندو ۲۰۱۸ با تبلیغات مناسبی روانه بازار می شد می توانست تجربه فروش خوبی داشته باشد.

    نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

    بین 1 تا 5 ستاره نمره دهید

    عضو شوید
    آگاه شوید
    guest
    0 نظرات
    فید بک نظرسنجی داخل متن
    مشاهده تمام نظرات
    سبد خرید
    اسکرول به بالا
    مشاوره رایگان و ثبت سفارش