نقد و بررسی سانگ یانگ نیو اکتیون 2015

3
(66)

در این مقاله از کیان باتری به نقد و بررسی سانگ یانگ نیو اکتیون و مزایا و معایب آن می پردازیم. پس از شکست نسخه‌های اولیه سانگ‌یانگ اکتیون (مدل‌های 2010 تا 2013) در بازار کشورمان، که عمدتا به چهره عجیبش مربوط می‌شد، فیس‌لیفت این خودرو در مدل 2014 دوباره به ایران برگشت ولی این‌بار با نام «نیو اکتیون» وارد شد.

خودرو سانگ یانگ نیو اکتیون یک کراس اوور جمع و جور کره ای است که توسط رامک خودرو وارد بازار داخلی کشورمان شده است و در دو نسخه لاکچری و کامفورت در نسخه های دست دوم به فروش می رسد.

نقد و بررسی سانگ یانگ نیو اکتیون 2015
نقد و بررسی سانگ یانگ نیو اکتیون 2015

معرفی و بررسی سانگ یانگ اکتیون

بررسی سانگ یانگ اکتیون 2010
بررسی سانگ یانگ اکتیون 2010

سانگ یانگ اکتیون یک کراس اوور شاسی بلند کامپکت است که توسط گروه خودروسازی سانگ یانگ موتور کره جنوبی در سال 2005 به خطوط تولید این شرکت اضافه شد و روند ساخت آن تاکنون نیز تداوم داشته است.

این محصول در قالب دو مدل شاسی بلند کوپه ( اکتیون ) و یا وانت پیکاپ ( اکتیون اسپرت ) در دسترس مشتریان در بازارهای بین‌المللی قرار گرفته است. جالب است بدانید که سانگ یانگ اکتیون جایگزین مدل موسو شده و از سال 2010 به ایران رسیده است.

مدل فیس قدیم سانگ یانگ اکتیون علیرغم برخورداری از ویژگی‌های فنی دینامیکی قابل قبول، دارای چهره‌ای به مراتب نامتناسب و زشت بود که همین امر نیز سبب شد نکات مثبت سانگ یانگ اکتیون فیس قدیم به کلی تحت‌الشعاع قرار بگیرد و این محصول نتواند آن‌طور که شایسته‌اش بود، به جایگاه‌های والا در بازار ایران دست یابد.

نیو اکتیون 2014 - 2015
نیو اکتیون 2014 – 2015

چند سال بعد مدل نیوفیس اکتیون از سال 2014 با چهره‌ای پخته‌تر و همه‌پسندتر وارد بازار ایران شد که دیگر اثری از چهره و قیافه نامتعادل مدل پیشین در آن مشاهده نمی‌شد.

در هر حال در مطلب پیش رو بر آن شده‌ایم تا سانگ یانگ اکتیون نیوفیس را از جهات مختلف مورد بررسی قرار دهیم. بنابراین اگر تمایل به کسب اطلاعات بیشتر پیرامون این کراس اوور کوپه دارید، می‌توانید ادامه این مقاله را مطالعه کنید.

فیلم تست و بررسی سانگ یانگ اکتیون

ویدئوی زیر خودروی نیو اکتیون را معرفی و مورد بررسی قرار داده است. و مشخصات و عملکرد فنی آن پرداخته است که به خریداران این خودرو کمک زیادی می کند.

بررسی مشخصات فنی سانگ یانگ اکتیون

طول، عرض، ارتفاع و فاصله بین محورهای سانگ‌یانگ نیو اکتیون به ترتیب 4.455، 1.88، 1.735 و 2.741 متر اعلام شده که آن را در رده شاسی‌­بلندهای میان‌سایز قرار می­‌دهد.

شتاب این کراس اوور 1936 کیلو گرمی چیزی در حدود 15 ثانیه بوده و بیشینه سرعت آن 170 کیلومتر بر ساعت خواهد بود. همچنین میزان مصرف سوخت این خودرو به طور میانگین 11.3 لیتر در هر 100 کیلومتر عنوان شده است. ناگفته نماند که قابلیت آفرود مناسب، توانایی فنی قابل قبول، رانندگی نرم و سواری راحت از جمله ویژگی‌ های عملکردی سانگ یانگ اکتیون خواهد بود.

مشخصات فنی موتور نیو اکتیون

نیو اکتیون به پیشرانه تنفس طبیعی 2.3 لیتری با خروجی 150 اسب‌بخار قدرت در 5500 دور در دقیقه و 214 نیوتن‌متر گشتاور در 4600 دور در دقیقه مجهز شده است. نیروی موتور از طریق جعبه‌دنده تیپ‌ترونیک 6 سرعته به هر چهار چرخ منتقل می‌­شود.

جدول مشخصات فنی سانگ یانگ نیو اکتیون

نام خودروسانگ‌یانگ اکتیون
کشور سازنده
کره جنوبی
سال (طراحی)2014
موتور4 سیلندر 16 سوپاپه
حجم موتور2300 سی سی
تنفس موتورتنفس طبیعی
انتقال نیرودو دیفرانسیل
حداکثر قدرت148 اسب بخار در 5500 دور در دقیقه
حداکثر گشتاور214 نیوتن متر در 4600 دور در دقیقه
جعبه دنده6 دنده خودکار تیپ ترونیک
شتاب 0 تا 10015 ثانیه
حداکثر سرعت170 کیلومتر در ساعت
وزن1887 کیلوگرم
اندازه (میلیمتر)4465 طول – 1880 عرض – 1735 ارتفاع
فاصله بین دو محور2741 میلیمتر
مصرف سوخت داخل شهر11.2 لیتر در هر صد کیلومتر
مصرف سوخت خارج از شهر7.8 لیتر در هر صد کیلومتر
مصرف سوخت ترکیبی9.6 لیتر در هر صد کیلومتر
حجم باک75 لیتر
استاندارد آلایندگییورو 4
میزان تولید CO2259 گرم در هر کیلومتر

باتری سانگ یانگ اکتیون در کیان باتری با قیمت مناسب و ارسال و نصب رایگان در شهر تهران است.

معرفی امکانات و آپشن های رفاهی سانگ یانگ اکتیون

سانگ یانگ نیو اکتیون با دو مدل کامفورت (نسخه پایه) و لاکچری (نسخه فول آپشن) به دست مشتریان ایرانی رسیده است که در ادامه به مهمترین تجهیزات نمونه فول آپشن اشاره خواهیم کرد:

کروز کنترل، کنترل سرعت در سرازیری، کنترل پایداری، سامانه ضد واژگونی، سنسور پارک عقب، حسگر باران، ترمز ضد قفل ABS، توزیع نیروی ترمز EBD، اتولایت، چراغ‌های مه شکن جلو و عقب، فرمان هیدرولیک دو حالته با دکمه‌های کنترل به علاوه دکمه تعویض دنده روی فرمان، سیستم صوتی با ۶ اسپیکر، نمایشگر ۷ اینچی، سامانه نویگیشن دوربین عقب، بلوتوث ۴ عدد کیسه هوای راننده و سرنشین جلو و پرده‌ای، کمربند ایمنی پیش کشنده، سیستم تهویه اتوماتیک با کنترل رطوبت، صندلی راننده ۸ حالته برقی، صندلی سرنشین ۴ حالت دستی، صندلی عقب تاشونده، گرمکن صندلی جلو، روکش صندلی چرمی، ایزوفیکس صندلی، پورت برق ۱۲ ولت، آینه وسط الکتروکرومیک، آینه‌های جانبی تاشونده برقی با گرمکن، سانروف، شیشه بالابر آنتی‌ترپ راننده.

 دانلود دفترچه راهنمای سانگ یانگ نیو اکتیون

    بررسی طراحی ظاهری سانگ یانگ اکتیون

    سانگ یانگ نیو اکتیون در قالب مدل‌های ۲۰۱۴ و ۲۰۱۵ به بازار ایران برگشت تا چهره‌ای به مراتب زیباتر و نسبتا اسپرت را به مشتریان ارائه داده و خاطره آن نمای زشت مدل پیشین را تا حدود زیادی از اذهان پاک کنند‌.

    بررسی طراحی بدنه نیو اکتیون

    خودرو نیو اکتیون در نمای رو به رو نسبت به نمونه های قدیمی، دست خوش تغییرات زیادی شده است. در این نسخه ما جلو پنجره ای دو تکه ی مشبک را می بینیم که فاصله موجود میان آن ها، محل نصب پلاک خودرو می باشد. چراغ های چند ضلعی بزرگ، حالتی تهاجمی به سانگ یانگ نیو اکتیون داده است.

    بخش پلاستیکی یا همان فلاپ سپر و جلو پنجره ای که دور تا دور خودرو نیز دیده می شود، نمایی اسپرت به این کراس اوور داده و دو چراغ مه شکن بزرگ نیز دو طرف سپر دیده می شوند. به طور کلی در نمای رو به روی خودرو سانگ یانگ نیو اکتیون نسبت به نسخه های قدیمی، با چهره ای به روزتر و جوان پسندانه تری رو به رو هستیم.

    در نمای جانبی، برآمدگی بالای گلگیر ها و خطوط به کار رفته روی بدنه، نقش حجم دهی را ایفا کرده است و روف ریل نیز نمای اسپرتی را به این کراس اوور بخشیده است. در نمای عقب، شیب تند شیشه عقب و حالت مربعی بودن صندوق با یکدیگر هماهنگی ندارد و نمای عجیبی را به وجود آورده است که خیلی مورد استقبال خریداران قرار نگرفته است. اسپویلر روی شیشه و دو خروجی اگزوز و آنتن از دیگر اجزای این بخش می باشند.

    طراحی داخل کابین نیو اکتیون

    طراحی داخل کابین خودرو سانگ یاتک نیو اکتیون کمی شلوغ به نظر می رسد. در مرکز داشبورد یک نمایشگر و دو دریچه هوای عمودی بزرگ با قاب کرومی و دکمه های چرخشی کنترلی دیده می شود. متریال به کار رفته در ساخت داشبورد، خشک بوده و قطعات فلزی در بخشی از قسمت ها نمای اسپرتی را به وجود آورده است.

    صندلی ها از پوشش چرم بهره مند هستند و راحت به نظر می رسند. در ردیف جلو فضای کافی برای زانو و سروگردن سرنشینان وجود دارد. اما در ردیف دوم به علت شیب سقف ممکن است برای افراد قد بلند کمی آزاردهنده باشد.

     مزایا و معایب سانگ یانگ نیو اکتیون

    از جمله مهم‌ترین مزیت‌های سانگ یانگ نیو اکتیون می‌توان به طراحی چهره بسیار مناسب‌تر نسبت به مدل پیشین، کیفیت ساخت بالا، توانایی آفرود مناسب، عملکرد نرم فرمان، شاسی نردبانی جدا از بدنه که موجب ارتقای قابلیت‌های دینامیکی و آفرود خودرو شده و پیشرانه تحت لیسانس مرسدس بنز با کیفیت ساخت بالا اشاره کرد.

    از سوی دیگر واردات نه چندان گسترده این محصول سبب شده تا خدمات پس از فروش و لوازم یدکی آن اندکی سخت‌تر از سایر رقبا در دسترس باشد همین امر نیز بازار ضعیف‌تری برای آن در پی داشته است.

    چرا سانگ یانگ اکتیون بخریم؟مزایا

    • پنج ستاره ایمنی
    • قابلیت آفرود
    • سواری نرم
    • امکانات مناسب

     معایب سانگ یانگ اکتیون

    • شتاب بسیار پایین
    • طراحی نچندان زیبا
    • کیفیت متوسط
    • قطعات یدکی گران
    • بازار دست دوم نچندان خوب
    • مصرف بالای سوخت

        ماشینت روشن نمیشه؟ خرید باطری ماشین از کیان باتری با ارسال و نصب رایگان در شهر تهران می باشد با تست باتری قبلی و دریافت مبلغ باتری در محل، کارت آسون میشه. حالا با 02188882222 تماس بگیرید!

    وضعیت ایمنی سانگ یانگ نیو اکتیون

    از نظر ایمنی سانگ سانگ نیو اکتیون به کیسه های هوا و کمربندهای ایمنی سه نقطه ای مجهز است که محافظ جان همه سرنشینان در هنگام وقوع حادثه خواهد بود.

    همچنین این خودرو به شاسی سه لایه فوق صلب تجهیز شده که عامل مهمی در حفاظت از جان سرنشینان می باشد. لازم به ذکر است سیستم تعلیق سانگ یانگ نیو اکتیون در محو جلو از نوع دوبل جناغی و در عقب چند میله ای مولتی لینک می باشد.

    ارزش خرید سانگ یانگ نیو اکتیون

    در این بخش قابل ذکر است که کراس اوور سانگ یانگ نیو اکتیون در بازار داخلی کشور به صورت دست دوم در نسخه های کامفورت و لاکچری (فول) قابل خریداری می باشد که هنگام خرید بایستی از سلامت فنی آن اطمینان کامل حاصل کنید. این کراس اوور نسبت به رقبای ژاپنی قیمت کمتری دارد و برای افراد علاقمند به آفرود می تواند گزینه مناسبی باشد.

    ضمنا باید اشاره کرد مصرف بالای سوخت و شتاب کم کراس اوور نیو اکتیون ممکن است اندکی دلسرد کننده باشد. ولی به خوبی از پس مسیرهای ناهموار بر آمده و با ابعادی که دارد می تواند نیاز شما را برای استفاده برون شهری و حتی درون شهری برطرف سازد. از رقبای این خودرو می توان به کیا اسپورتیج و هیوندای توسان اشاره نمود که دارای بازار دست دوم و خدمات بعد از فروش بهتری هستند.

    ناگفته نماند قیمت ارزان تر، کابین راحت ؛ طراحی خاص و توانایی بیراهه نوردی کراس اوور سانگ یانگ نیو اکتیون را در پله ای بالاتر از بیشتر از رقبا قرار می دهد.

    نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

    بین 1 تا 5 ستاره نمره دهید

    عضو شوید
    آگاه شوید
    guest
    4 نظرات
    فید بک نظرسنجی داخل متن
    مشاهده تمام نظرات
    علی اصغر شفیع زاده
    علی اصغر شفیع زاده
    3 ماه پیش

    من یک ساله مدل ۲۰۱۴ رو دارم تقریبا ۲۰ هزارتا رفتم باهاش . فقط روغن عوض کردم . سفر هم رفتم. تسلطش عالیه به جاده . فرمان پذیری خوب و احساس قدرت به آدم میده . مصرفش بین ۱۱ تا ۱۳ هست . داخل کابین راحت هست . صندوق فضای خیلی زیادی نداره . شتاب هم نداره . البته وزنش ۲ تن هست و علتش اینه این‌ماشین عضلانیه برای شتاب ساخته نشده

    عباس سعیدی
    عباس سعیدی
    10 ماه پیش

    باسلام من اکتیون لاکچری مدل 2012دارم حدود هفت سال واقعاراضی هستم تعداد درپیچها عالی هست دست اندازهاراباهرسرعتی میشه رفت بخاطرجدابودن اتاق ازشاسی یک کم تکان میدهد ولی بسیار نرم و راحت هست فقط شتاب اولیه ندارداونم بخاطرسنگینی ماشین که بالاستیک اسپرت 2200کیلووزن ماشین است شکل ظاهری شاید مثل اسپورتیج نباشه امابرااستفاده بااین قیمت عالی هست پیشنهاد میکنم دوستانی که براخرییددودل هستندصدکیلومترپشت فرمان این ماشین رانندگی کنندبراافرودنیازی به گفتن نیست فقط باید امتحان کنیید

    ابراهیم
    ابراهیم
    در جواب  عباس سعیدی
    10 ماه پیش

    سلام.لوازمش( بدنه و موتوری) گیر میاد؟

    پیام
    پیام
    در جواب  ابراهیم
    9 ماه پیش

    مگه اکتیون خراب میشه؟ البته همه چی آن در بازار گیر میاد

    سبد خرید
    اسکرول به بالا
    مشاوره رایگان و ثبت سفارش