نقد و بررسی جیلی امگرند 7 (EC7)

4.6
(167)

در این مقاله از کیان باتری به نقد و بررسی جیلی امگرند 7 و مزایا و معایب آن می پردازیم. جیلی امگرند 7 محصول شرکت چینی جیلی است و این خودروساز یکی از برندهای مطرح کشور چین محسوب می‌شود که پیش‌تر محصولات دیگری را نیز به بازار ایران عرضه کرده است. نام اصلی این خودرو جیلی امگرند EC7 است که به اختصار با نام جیلی امگرند 7 نیز نامیده می‌شود. این محصول چینی علاوه ‌بر کشور چین در برخی کشورهای دیگر از جمله عراق و انگلستان نیز مونتاژ می‌شود.

از آنجاییکه جیلی خودروسازی خوش نام و با کیفیت محسوب می گردد، شرکت جیلران موتور تصمیم گرفت که این خودرو را در بازار ایران عرضه کند و نمایندگی فروش آن را برعهده بگیرد.

نقد و بررسی جیلی امگرند 7 (EC7)
نقد و بررسی جیلی امگرند 7 (EC7)

معرفی و بررسی جیلی امگرند 7

در ایران شرکت جیلیران خودروهای جیلی را وارد می‌کند. این شرکت از سال 90 فعالیت خود را شروع کرد و ابتدای کارش با وارد کردن دو خودروی EC7 و EC7 RV کلید خورد. سدان EC7 که در ایران موجود است نسخه نسل اول این خودروست که در سال‌های 2009- 2013 تولید می‌شد.

این خودرو در دو مدل دنده‌ای و اتوماتیک توسط شرکت جیلیران عرضه می‌شد. اکنون به دلیل تحریم‌ها واردات این خودرو به حالت تعلیق در آمده است. در ادامه بررسی جیلی امگرند EC7 را از نظر طراحی و فنی انجام داده‌ایم. در ادامه این مطلب ما را همراهی بفرمایید.

فیلم تست و بررسی جیلی امگرند 7 اتوماتیک

ویدئوی زیر از کانال car.ir خودروی جیلی EC7 را معرفی و مورد بررسی قرار داده است. و مشخصات و عملکرد فنی آن پرداخته است که به خریداران این خودرو کمک زیادی می کند.

بررسی مشخصات فنی جیلی امگرند 7

خودرو جیلی امگرند EC7 به لحاظ عملکرد و شتاب خیلی قوی و چابک نیست که البته با توجه به سن و سال و قدمت این خودرو چیز عجیبی به نظر نمی‌رسد. نکته مثبتی که در مورد موتور این خودرو وجود دارد این است که قطعات آن بادوام هستند؛

هر چند که با توجه به تحریم‌ها و شرایط داخلی کشور دسترسی به قطعات آن سخت‌تر از گذشته شده است. ولی اگر قطعه اصل خریدید، می‌توانید مطمئن باشید که تا مدت‌ها به خوبی برایتان کار می‌کند. برای خودروبازان ویژگی‌های فنی خودرو بسیار جذاب است

مشخصات فنی موتور جیلی EC7

این سدان چینی از یک پیشرانه ۴ سیلندر با حجم دقیق ۱۷۹۲ سی‌سی استفاده می‌کند. پیشرانه یاد شده قدرت ۱۳۸ اسب بخاری و گشتاور ۱۷۲ نیوتون متری تولید می‌کند. همکار این پیشرانه هم گیربکس ۵ سرعته دستی یا CVT اتوماتیک با شش دنده مجازی است.

درباره تجربه سواری امگرند ۷ باید گفت با سدانی نسبتاً سنگین‌وزن (۱۲۸۰ تا ۱۳۱۰ کیلوگرم) روبرو هستیم که همین موضوع باعث می‌شود امگرند ۷ خودروی چابکی نباشد و شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۱۲ ثانیه‌ای برای دنده دستی و ۱۲.۸ ثانیه ای برای نسخه CVT نیز مؤید این نکته خواهد بود.

البته نیروی پیشرانه برای ترددهای روزمره کاملاً کافی است و رضایت شما را جلب می‌کند. مصرف سوخت ترکیبی حدود ۷.۲ لیتر در هر صد کیلومتر برای چنین خودرویی خوب بوده هرچند در شهر بالاتر خواهد بود.

جدول مشخصات فنی امگرند 7 اتوماتیک و دستی

مدل خودروامگرند EC7
شرکت سازنده اصلیجیلی (چین)
شرکت واردکننده جیلیران
مدل‌هادستیاتوماتیک
موتورJLY- 4G18
حجم موتور۱۷۹۲ سی سی
تعداد سوپاپ۱۶
حداکثر توان۱۳۷ اسب بخار در ۶۲۰۰ دور در دقیقه۱۳۸ اسب بخار در ۶۲۰۰ دور در دقیقه
حداکثر گشتاور۱۷۲ نیوتن متر در ۴۲۰۰ دور در دقیقه
حداکثر سرعت۱۸۵ کیلومتر در ساعت
شتاب ۰-۱۰۰۱۲ ثانیه۱۲.۵ ثانیه
گیربکس۵ دنده دستی۶ دنده اتوماتیک
نوع سوختبنزین
ظرفیت باک۵۰ لیتر
مصرف سوخت ترکیبی۷.۲ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر
سیستم تعلیقجلو: مک فرسون

عقب: بازوهای پیرو Trailing Arm

ترمزهاجلو: دیسکی خنک شونده

عقب: دیسکی خنک شونده

ابعاد خودروطول: ۴۶۳۵ میلیمتر

عرض: ۱۷۸۹ میلیمتر

ارتفاع: ۱۴۷۰ میلیمتر

وزن ناخالص خودرو۱۲۸۰ کیلوگرم۱۳۱۰ کیلوگرم
حجم صندوق عقب۶۸۰ لیتر

 

باتری جیلی امگراند در کیان باتری با قیمت مناسب و ارسال و نصب رایگان در شهر تهران است.

معرفی امکانات و آپشن های رفاهی جیلی امگرند 7

جیلی امگرند 7 از آپشن‌های قابل قبولی نظیر: نمایشگر 6.5 اینچی لمسی مرکزی، سنسور فشار باد تایرها TPMS، سانروف برقی، روکش‌های چرمی صندلی‌ها و فرمان، سنسور نور یا همان چراغ‌های اتوماتیک، تنظیمات برقی 8 حالته صندلی راننده، تهویه مطبوع اتوماتیک، کامپیوتر سفری، ترمزهای چهار چرخ دیسکی مجهز به ABS و EBD، کیسه هوا برای سرنشینان جلو به همراه ایربگ‌های جانبی و پرده‌ای (جمعاً 6 عدد در 10 نقطه) بهره می‌برد که برخی از آن‌ها (مثل همین ایربگ‌های پرده‌ای) حتی در خودروهای گران‌تر نظیر سراتو سایپا نیز دیده نمی‌شوند؛

اما با این حال همچنان جای خالی مواردی نظیر کروزکنترل و ESP در خودرو محسوس است؛ به خصوص که جیلی امگرند 7 در بحث هندلینگ شرایط ایده‌آلی ندارد و وجود سیستم کنترل پایداری الکترونیکی می‌توانست این مشکل را تا حد زیادی کمرنگ نماید.

 دانلود دفترچه راهنمای جیلی EC7

    بررسی طراحی ظاهری جک جیلی EC7

    اگر بخواهیم به‌طور خلاصه طراحی این سدان چینی را توصیف کنیم باید واژه‌های ساده و شیک را بکار ببریم. ظاهر امگرند ۷ هیچ هیجانی را منتقل نمی‌کند اما درعین‌ حال با چهره‌ای ساده و موقر روبرو می‌شوید که برخلاف اکثر خودروهای چینی اغراق‌آمیز نبوده و با گذشت چند سال نیز گرد کهنگی بر چهره‌اش ننشسته است. طراحان برای کاستن از سادگی ظاهر خودرو خطوط ظریفی را روی کاپوت و بدنه در نظر گرفته‌اند و گلگیرها نیز کمی حجم گرفته‌اند.

    بررسی طراحی بیرونی جیلی امگرند 7

    خطوط ظریف روی کاپوت و بدنه علاوه بر این‌که ظاهر خودرو را عضلانی و کمی حجیم‌تر کرده‌اند، نمای خودرو را از سادگی بیرون آورده‌اند. چراغ‌های جلو، چراغ‌های مه‌شکن، جلو پنجره نه چندان بزرگ و سپر طراحی خوبی دارند و در هماهنگی با یکدیگر هستند. استفاده از نوارهای کرومی روی درب صندوق عقب و در قسمت جلوپنجره ظاهر شیکی به این بخش‌ها داده‌اند. آینه‌های جانبی و دستگیره‌ها نیز همرنگ بدنه هستند. در ضمن رینگ‌های آلومینیومی 16 اینچی نیز در تناسب با اندازه خودروست.

    طراحی داخل کابین جیلی EC7

    طراحی کابین جیلی امگرند 7 هم خوب است اما نه به خوبی طراحی بدنه. داشبورد طراحی نسبتا ساده‌ای دارد و یک نمایشگر در مرکز آن دیده می‌شود. پوشش انتخاب شده در کابین جیلی امگرند برای صندلی ‌ها و متریال به کار رفته در کابین از کیفیت مطلوبی برخوردارند و می‌توان گفت سواری نسبتا نرمی دارد. فضای سرنشینان عقب در حد متوسطی جادار است اما برای استفاده در مسیرهای طولانی گزینه خوبی به شمار می‌رود.

     مزایا و معایب جیلی امگرند 7

    ما به‌صورت مفصل این سدان را خدمت شما عزیزان معرفی کردیم. از جمله مزایای امگرند ۷ می‌توان به ایمنی خوب، طراحی بی حاشیه و ساده، کیفیت خوب قوای محرکه و ادوات داخلی در مقایسه با رقبای داخلی و سایر خودروهای چینی، صندوق‌عقب جادار و… اشاره کرد.

    البته امگرند ۷ هم خودروی بی‌نقصی نیست و از جمله معایب آن می‌توان به سواری نسبتاً خشک، کمبود قطعات یدکی و قیمت بالای آن‌ها، بازار فروش دست‌دوم بد در مقایسه با رقبای شناخته شده داخلی و… اشاره داشت.

    چرا جیلی ec7 بخریم؟مزایا

    • ایمنی خوب
    • طراحی شیک و ساده
    • کیفیت ساخت خوب
    • صندوق عقب جادار

     معایب جیلی امگرند 7

    • سواری نسبتا خشک
    • کمبود قطعات یدکی و گرانی آن ها
    • بازار دست دوم بد در مقایسه با رقبا
    • صندلی نه چندان راحت، عدم عایق بندی مناسب، تنظیمات کم

        ماشینت روشن نمیشه؟ خرید باطری ماشین از کیان باتری با ارسال و نصب رایگان در شهر تهران می باشد با تست باتری قبلی و دریافت مبلغ باتری در محل، کارت آسون میشه. حالا با 02188882222 تماس بگیرید!

    وضعیت ایمنی جیلی امگرند 7

    جیلی امگرند 7 جزء اولین خودروهای چینی بود که موفق شد علاوه بر دریافت 5 ستاره ایمنی از موسسه تست تصادف چین (C-NCAP)، از پس تست‌های سخت‌گیرانه موسسه تست تصادف اروپا (Euro-NCAP) هم برآید و 4 ستاره از این نهاد معتبر دریافت کند.

    به استناد این آمار، می‌توان گفت که جیلی EC7-RV یکی از ایمن‌ترین خودروهای هاچبکی است در حال حاضر می‌توانید در ایران خریداری کنید. 6 کیسه هوای راننده، سرنشین جلو، جانبی و پرده‌ای جلو، قفل مرکزی، ایموبلایزر و سیستم‌های ABS و EBD خیال شما را تا حد زیادی از بابت ایمنی جیلی EC7-RV آسوده می‌کنند.

    بررسی رقبای جیلی EC7

    پژو 207، برلیانس H320 و MVM 315 هاچ‌بک رقبایی هستند که جیلی EC7-RV برای قرار گرفتن در سبد خرید مشتریان ایرانی باید با آن‌ها رقابت کند. هرچند که تمامی این گزینه‌ها از لحاظ کیفیت و ایمنی پایین‌تر از جیلی EC7-RV قرار می‌گیرند، اما در حال حاضر عرضه تمامی این خودروها توسط شرکت‌های سازنده ادامه دارد، بنابراین خریداران آن‌ها برخلاف جیلی EC7-RV با مشکل تامین قطعات یدکی و خدمات پس از فروش مواجه نیستند.

    در پایان، اگر به دنبال خرید یک هاچبک اقتصادی شهری با مزایایی مانند مصرف بهینه سوخت، آپشن‌های مناسب، بازار دست دوم پررونق و دسترسی آسان به قطعات یدکی هستید، خرید پژو 207 انتخاب مناسبی برایتان خواهد بود.

    ارزش خرید جیلی امگرند 7

    جیلی امگرند ۷ را می‌توان خودرویی دانست که دید مصرف‌کننده ایرانی به خودروهای چینی را تا حد زیادی تغییر داد. این خودروساز چینی کاملاً در مسیر جهانی شدن گام برداشته است و امگرند ۷ تلاش‌های اولیه جیلی برای تحقق این هدف را نشان می‌دهد.

    امگرند ۷ خودرویی خوب با ایمنی و تجهیزات مناسب است که در زمان صفرکیلومتر بودن طرفداران زیادی را به خود جلب کرد اما حالا با مشکل نبود خدمات و کمبود قطعات یدکی دست‌وپنجه نرم می‌کند و از نظر بازار دست‌دوم نیز تعریف چندانی ندارد.

    در واقع این‌ها مشکلاتی هستند که اکثر خودروهای چینی در کشور به آن مبتلا شده‌اند و مالکان نیز باید با این واقعیت‌ها کنار بیایند. به همین خاطر توصیه می‌کنیم در هنگام خرید این خودرو دقت کنید و اگر به دنبال گزینه‌ای هستید که سریعاً به فروش برود بهتر است گزینه‌های داخلی را مدنظر قرار دهید.

    نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

    بین 1 تا 5 ستاره نمره دهید

    عضو شوید
    آگاه شوید
    guest
    1 دیدگاه
    فید بک نظرسنجی داخل متن
    مشاهده تمام نظرات
    خزر
    خزر
    10 ماه پیش

    با درود سپاس از مطالب زیبا و خوب تون

    سبد خرید
    اسکرول به بالا
    مشاوره رایگان و ثبت سفارش