اجزا تشکیل دهنده باتری

4.8
(31)

شبکه های باتری قاب های نگهدارنده و مواد فعال صفحات باتری هستند. شبکه های باتری همچنین وظیفه هدایت و انتقال جریان را به صفحات مواد فعال بر عهده دارند و علاوه براین هدایت و انتقال جریان را از صفحات انجام می دهند. آنها از آلیاژهای سرب ساخته شده اند. در برخی از آلیاژهای مزبور مقدار اندکی از آنتیموان برای استحکام بخشیدن و سخت کردن سرب نرم استفاده می شود.

امروزه روند کلی بر کاهش استفاده از آنتیموان در تولید شبکه های باتری های استارتر قرار گرفته است، زیرا تمایل و خواسته تولید کنندگان باتری براین اساس است که میزان تولید گاز براثر واکنش های شیمایی درون باتری را کاهش دهند و این امر نیز با توجه به کاهش مقدار آنتیموان مصرفی حاصل می شود. استفاده از سایر فلزات همچون کلسیم یا استرنسیوم بجای آنتیموان به منظور ایجاد استحکام و سخت کردن شبکه های باتری سبب می شود که میزان تولید گاز در درون باتری کاهش یابد و آب کمتری نیز مصرف شود و همچنین میزان دشارژ خود بخود باتری نیز کاهش یابد. مقادیر کمی از سایر فلزات نیز برای به دست آوردن اثرات و نتایج مطلوب گوناگون به آلیاژ اضافه می شوند.

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

بین 1 تا 5 ستاره نمره دهید

عضو شوید
آگاه شوید
guest
2 نظرات
فید بک نظرسنجی داخل متن
مشاهده تمام نظرات
روشنک نوشی
روشنک نوشی
3 ماه پیش

آیا جنس صفحات آند و کاتد در باتری های سیلد با یکدیگر فرق دارد؟ اصولا این صفحات در باتری های سیلد از چه آلیاژهایی تولید می شوند؟

کیان باتری
کیان باتری
در جواب  روشنک نوشی
2 ماه پیش

با سلام بله متریال تولیدی این صفحات با یکدیگر تفاوت دارند. الکترود یا صفحات مثبت که به آن‌ها كاتد نیز گفته می‌شود. الکترونها در حین دشارژ جذب این قطب یا صفحات می‌شوند. در باتریهای سرب اسیدی ماده شیمیایی عمده تشکیل دهنده صفحات مثبت، اکسید سرب (PbO2) می‌باشد. الکترود یا صفحات منفی که به آن‌ها آند نیز گفته می‌شود. الکترونها در حین دشارژ از این قطب خارج می‌شوند. ماده شیمیایی عمده تشکیل دهنده الکترودهای منفی، سرب (Pb) است. لازم است ذکر شود که سرب یا اکسید آن از لحاظ مکانیکی قابلیت فرم‌گیری مناسب ندارند و اغلب به کمک افزودن آلیاژهای مختلف… خواندن ادامه ...

سبد خرید
اسکرول به بالا
مشاوره رایگان و ثبت سفارش