نکات رانندگی با ماشین سنگین برای افراد مبتدی

4.4
(396)

شما به عنوان یک راننده مبتدی ماشین سنگین که برای اولین بار در جاده ها رانندگی می کنید باید دقت بیشتری داشته باشید و موارد متعددی را در نظر داشته باشید. در این مطلب از کیان باتری ما قصد داریم تا در خصوص نکات رانندگی با ماشین سنگین برای افراد مبتدی صحبت کنیم. پیشنهاد می کنیم حتما تا انتها این مطلب همراه ما باشید.

مهارت های مورد نیاز برای یک راننده کامیون چیست؟

مهارت های رانندگی با ماشین سنگین
مهارت های رانندگی با ماشین سنگین

شما برای موفقیت در این راه به مهارت های بسیاری نیاز دارید. در حالی که ممکن است ساعت های بی پایانی را در جاده به تنهایی سپری کنید، مهارت های افراد برای کار با افسران بازرسی، حمل کنندگان، سایر رانندگان و … ضروری است.

شما همچنین به مهارت های رانندگی خوب، مهارت های سازماندهی، مهارت های معمول تعمیر و نگهداری خودرو و مهارت های حرفه ای رانندگی در انواع آب و هوا نیاز دارید. در اینجا چند نمونه آورده شده است:

مهارت های رانندگی

مهم ترین چیزی که شما به عنوان یک راننده ماشین سنگین مبتدی نیاز دارید این است که مهارت های رانندگی خود را بالا ببرید.

علاوه بر مهارت های رانندگی در جاده شما باید مهارت هایی برای تعمیر و نگهداری اصولی وسیله نقلیه خود را پیدا کنید. بنابراین رو مهارت های خود کار کنید و در تلاش باشید تا به خوبی بتوانید در جاده ها رانندگی کنید.

همچنین بخوانید»: هزینه و نکات نگهداری از کامیون

نظافت و مهارت های سازمانی

کامیون شما دفتر و خانه دوم شماست و تمیز نگه داشتن آن نه تنها به بازرسان نشان می دهد که به وضعیت شرایط زندگی خود اهمیت می دهید، بلکه نشان می دهد که به مسئولیت خود در حفظ اسناد و اطلاعات خود نیز اهمیت می دهید.

برنامه ریزی منظم برخی از کارهای روزانه و نظافت هفتگی می تواند به شما کمک کند تا فضای زندگی و دفتر خود را تمیز نگه دارید و آن را به مکانی لذت بخش برای کار و زندگی تبدیل کنید

برخی از نکات سریع برای تمیز نگه داشتن فضای خود عبارتند از

  • برخی از لوازم تمیز کردن را در دسترس داشته باشید.
  • یک جارو کوچک گرد و غبار تهیه کنید و هر هفته یا هر روز کامیون خود را جارو کنید.
  • کفش های کار خود را از محل زندگی خود دور نگه دارید.
  • یک سطل زباله یا کیسه کوچک در دست داشته باشید.
  • یک جاروبرقی کوچک بخرید.
  • داخل و خارج پنجره های خود را تمیز کنید.
  • از کفپوش استفاده کنید.
  • دستمال مرطوب ضد باکتری را در دسترس داشته باشید.
  • کف های خود را با آب و صابون بشویید.
  • یک کیسه لباسشویی برای لباس های کثیف نگه دارید.
  • از یک دستگاه تصفیه هوا برای تمیز نگه داشتن بوی فضای خود استفاده کنید.

نکات صرفه جویی در مصرف سوخت

صرفه جویی در سوخت برای به حداکثر رساندن سود هر راننده ماشین سنگین ضروری است. نکات زیر به شما در دستیابی به بهره وری سوخت کمک می کند:

  • از سرعت غیرمجاز خودداری کنید زیرا باعث مصرف سوخت بیشتر می شود و خطر تصادف را افزایش می دهد. در عوض، سعی کنید سرعت ثابتی داشته باشید و در صورت امکان از کروز کنترل استفاده کنید.
  • بار را به طور مساوی بارگیری کنید. محموله بارگیری و انباشته شده به طور نابرابر فشار بیشتری را به کامیون وارد می کند. این امر منجر به استفاده از انرژی و سوخت بیشتر برای حمل بار می شود.
  • قبل از حرکت مسیر خود را برنامه ریزی کنید تا از ازدحام ترافیک و بیکاری جلوگیری کنید. هر دو می توانند منجر به هدر رفتن سوخت زیادی شوند.

بیشتر بدانید: کاهش مصرف سوخت کامیون ها

کامیون داران چگونه می توانند رانندگان ایمن باشند؟

رانندگی ایمن با کامیون
رانندگی ایمن با کامیون

حفظ یک سوابق ایمن و منظم نه تنها از شما و سایر رانندگان در جاده محافظت می کند، بلکه به این معنی است که در آینده بارهای بهتر و پردرآمدتری به شما اعتماد خواهد شد و در نتیجه پول بیشتری به دست خواهید آورد؛ در اینجا چند نکته برای راننده کامیون برای حفظ امنیت شما آورده شده است.

یک واحد GPS بخرید

یک واحد GPS خوب برای رانندگان کامیون یک ضرورت مطلق است. واحدهای GPS حمل و نقل به طور خاص برای ایمن نگه داشتن کامیون داران طراحی شده اند. آن ‌ها ایستگاه‌ های کامیون، مکان های پمپ بنزین، جاده‌هایی را که باید از آن اجتناب کنید و زیرگذرهایی که نمی‌توانید از آن ها عبور کنید را به شما نشان می‌دهند.

البته شما می توانید از برنامه های مسیریاب مخصوص تلفن های هوشمند استفاده کنید. اما توصیه می شود به خوبی با آن ها کار کنید.

سرعت ایمن را حفظ کنید

هنگامی که شرایط جاده کمتر از حد ایده آل است به این نکته رانندگی با ماشین سنگین توجه کنید. همیشه با سرعتی رانندگی کنید که در آن احساس امنیت می کنید و مطمئن شوید که سرعت شما همیشه کنترل می شود.

به خصوص وقتی در سراشیبی ها و شیب ها رانندگی می کنید. ایمن ماندن شما را سریعتر از رانندگی سریع و خطر تصادف به مقصد می رساند.

همچنین بخوانید: نکات مهم رانندگی با کامیون در شب

تجهیزات خود را بررسی کنید

این نکته و ترفند حمل و نقل بسیار ساده است. اطمینان حاصل کنید که بازرسی های قبل از سفر خود را انجام داده اید و قبل از اینکه به جاده برگردید چندین بار ارابه فرود خود را بررسی کنید. بله، برای انجام این کار باید از کامیون خود خارج شوید، اما به هر حال این کار را انجام دهید. همیشه بهتر است تجهیزات خود را بررسی کنید تا اینکه تجهیزات خود را خراب کنید.

عجله نکنید

یکی از بهترین مهارت‌ های یک راننده کامیون که می‌توانید زودتر بپذیرید این است که وقت بگذارید و خودتان را دوباره بررسی کنید. به این صورت که مدارک خود را بررسی کنید و عجله نکنید.

عجله کردن، به خصوص زمانی که تازه کار هستید، منجر به اشتباهات پیش پا افتاده می شود و می تواند شما را به دردسر بیاندازد با کسب تجربه، می توانید کمی سرعت را افزایش دهید.

به صورت کلی برای اینکه رانندگی ایمنی داشته باشید توصیه می شود موارد زیر را در نظر داشته باشید:

  • نقطه دید بالاتر یک کامیون به رانندگان کامیون اجازه می دهد تا مراقب رانندگان تهاجمی در جاده باشند و از آنها دوری کنند.
  • فاصله قابل توجهی از وسایل نقلیه مقابل خود را حفظ کنید، کامیون های بزرگتر به زمان بیشتری برای توقف نیاز دارند. مراقب وسایل نقلیه ای باشید که ممکن است جلوی کامیون ها بیایند و ناگهان سرعت خود را کاهش دهند یا بشکنند.
  • قبل از حرکت در جاده، وسایل نقلیه را از قبل بازرسی کنید: شکستگی ها، برف پاک کن ها، بوق، آینه ها، لاستیک ها، بازتابنده ها، سطح روغن، سطح سوخت، و محموله ایمن شده است. در صورت مشاهده هرگونه مشکل، باید به اعزام و رسیدگی قبل از حرکت در جاده اطلاع داده شود.

باتری خودرو های سنگین موجود در کیان باتری از نوع اتمی و بدون نیاز به نگهداری می باشند جهت ارسال و نصب آن در شهر تهران با 02188882222 تماس بگیرید!

در شرایط ناامن چه باید کرد

نکات رانندگی در جاده های ناامن
نکات رانندگی با ماشین سنگین در جاده های ناامن

هر راننده ای در طول مدتی که پشت فرمان است، شرایط رانندگی دشواری را از نظر آب و هوا، شرایط جاده و سایر رانندگان تجربه خواهد کرد. به دست آوردن مهارت های راننده کامیون و پیروی از این نکات و ترفندهای راننده کامیون به شما کمک می کند در حین حمل بار خود در سراسر کشور ایمن بمانید.

بیشتر بدانید: نکات رانندگی با کامیون در زمستان

ایمنی را اولویت اصلی خود قرار دهید

شما مسئول حفظ امنیت خود، دیگران و محموله خود هستیداجازه ندهید کسی شما را وادار به انجام کارهایی کند که ایمن نیستند، از جمله رانندگی با سرعت زیاد، رانندگیی بیش از حد ساعات کاری یا هر چیز دیگری که ایمنی شما و دیگران را به خطر می اندازد.

در جاده های ناامن سرعت خود را کاهش دهید

یخ، برف، باران و مه شرایط رانندگی ناایمنی را ایجاد می‌کنند که لازم است در حین رانندگی مراقب سرعت خود باشیداین یک مهارت مهم در رانندگان کامیون است که یاد بگیرند چگونه در شرایط بد رانندگی کنند.

یک نکته خوب در حمل و نقل که باید به خاطر بسپارید این است که وقتی جاده ها ناامن هستند سرعت خود را کاهش دهید و با سرعت مطمئنه حرکت کنید.

برترین اشتباهات راننده کامیون مبتدی که باید از آنها اجتناب کنید

شغل راننده کامیون
شغل راننده کامیون

بسیاری از رانندگان ابتدا با انتظارات خود از اینکه زندگی به عنوان یک کامیون دار چگونه خواهد بود، وارد جاده شدند.  وقتی واقعیت به وجود می‌آید، ممکن است متوجه شوید آنچه در ذهن داشتید و آنچه واقعاً تجربه می‌کنید یکسان نیستند. این نکات و ترفندهای راننده کامیون برخی از اشتباهات راننده کامیون تازه کار است که می توانید از آنها اجتناب کنید.

برای خانواده خود انتظارات ایجاد کنید

چه خانواده ای در خانه داشته باشید و چه قصد دارید در آینده خانواده داشته باشید، درک اینکه زندگی یک کامیون دار واقعاً چگونه است مهم است تا خانواده شما بتوانند برای تأثیرگذاری آن بر زندگی شما برنامه ریزی کنند. انتظارات را ایجاد کنید و برای اینکه چگونه وقت خانواده را در زندگی روزمره خود در اولویت قرار دهید برنامه ریزی کنید.

در مورد کارهایی که برای تعطیلات، گردهمایی های خانوادگی، رویدادهای مذهبی و موارد دیگر انجام خواهید داد، بحث کنید. این امر زندگی یک کامیون دار را بسیار آسان تر می کند و زندگی شما را لذت بخش تر می کند

بدانید که رانندگان باتجربه بارهای بهتری دریافت می کنند

این نکته حمل و نقل به شما کمک می کند تا انتظارات خود را برای انواع بارهایی که دریافت خواهید کرد تعیین کنید. وقتی تازه وارد هستید، بهترین یا پردرآمدترین بار را دریافت نخواهید کرد.

این به این دلیل است که رانندگان با تجربه سوابق خود را برای حمایت از آنها دارند. هنگامی که تجربه بیشتری کسب کردید، می توانید بارهای بهتری نیز دریافت کنید.

بارها را کم نکنید

این با نکته بالا همراه است، به‌ عنوان یک راننده کامیون جدید، تا جایی که می‌توانید بارها را به دوش بکشید، یکی از بهترین راه‌ ها برای به دست آوردن مهارت ‌های خوب راننده کامیون و اثبات خود در این صنعت است.

 هرچه بارهای بیشتری را حمل کرده باشید، تجربه بیشتری خواهید داشت. دریافت زودهنگام این تجربه به شما کمک می کند تا در آینده پول بیشتری کسب کنید.

به سایر رانندگان فضای بیشتری در پارک بدهید!

پارک کردن درست در کنار سایر رانندگان زمانی که فضای زیادی در پارکینگ وجود دارد کار جالبی نیست. این نکته حمل و نقل را در نظر بگیرید و به رانندگان دیگر هنگام پارک، تا جایی که امکان دارد فضای بیشتری دهید.

به رانندگان همکار خود کمک کنید

کمک به رانندگان ماشین سنگین در جاده یک نکته عالی برای حمل و نقل است که نشان می دهد می توانید با ملاحظه رفتار کنید. اجازه دهید کامیون های دیگر در صورت نیاز از کنار شما عبور کنند، کمی فضا به آنها بدهید و به طور کلی با کامیون داران دیگر در جاده مهربان باشید.

وقت شناس باشید!

همیشه به موقع بودن تا حد زیادی به ایجاد اعتماد به عملکرد شما کمک می کند. برقراری تماس و رسیدن زودهنگام یا به موقع به شما کمک می کند تا بارهای بیشتری را در طول هفته وارد کنید و به شما کمک می کند در دراز مدت درآمد بیشتری کسب کنید.

تسلیم نشوید!

سال اول رانندگی با ماشین سنگین شما سخت خواهد بود. انتظار مشکلات و آمادگی یادگیری شدید به شما کمک می کند سال اول خود را با طرز فکر درست روبرو کنید. بهترین نکته و ترفند رانندگی کامیون که می توانید بیاموزید اصلاً یک نکته یا ترفند نیست، صرفاً سخت کار کردن و تسلیم نشدن است.

مانند بسیاری از مشاغل، هرچه تجربه بیشتری داشته باشید و سخت ‌تر کار کنید، می‌توانید درآمد بیشتری کسب کنید و به مرور زمان کارتان آسان‌تر می‌شود.

کار سخت در صنعت حمل و نقل بسیار ارزشمند است. یک کار عالی انجام دهید و در ادامه راه از پاداش کار خود بهره مند خواهید شد.

چگونه در جاده سالم و شاد بمانیم

مزایا و معایب شغل رانندگی
مزایا و معایب شغل رانندگی با ماشین سنگین

معمولا همه بر این باورند که رانندگان کامیون به دلیل سبک زندگی خاص به سلامت جسمی و روحی خود کمتر اهمیت می دهند. برخی از بهترین نکات و ترفندهای حمل و نقل باری که می توانید یاد بگیرید، در مورد چگونگی سالم ماندن در جاده است. سلامت روان و حفظ تعادل بین کار و زندگی شما را سالم نگه می دارد و به شما کمک می کند تا از فرسودگی شغلی جلوگیری کنید.

غذاهای خود را بپزید

هر شب بیرون از خانه شام خوردن نه تنها بسیار ناسالم است، بلکه بسیار گران است. شما به سرعت متوجه خواهید شد که راحتی غذا خوردن در بیرون از خانه در برابر ضرری که بر بدن و کیف پول شما وارد می کند ارزشی ندارد.

پخت و پز در قابلمه یا به سادگی گرفتن یک تابه و پختن برخی از وعده های غذایی سالم باعث صرفه جویی در هزینه شما می شود و به شما امکان می دهد غذاهای سالم را در جاده تهیه کنید.

اگر اجاق گاز ندارید یا یک اینورتر در کامیون خود ندارید تا آن را به برق وصل کنید، یک اجاق کمپ ارزان قیمت همان نتیجه را برای شما به ارمغان می آورد و همچنان به شما امکان می دهد روزانه غذاهای تازه بپزید.

در یک برنامه تمرینی قرار بگیرید!

به عنوان یک راننده کامیون، وقتی در جاده هستید، این امکان را ندارید که از جای خود بلند شوید و حرکت کنید. این به این معنی است که بیشتر روز شما در یک مکان نشسته می گذرد. این بهترین وضعیت برای سالم ماندن و تناسب اندام نیست! شما باید تا حد امکان فعالیت بدنی داشته باشید.

برنامه ریزی یک برنامه ورزشی منظم می تواند به شما کمک کند در مسیر خود بمانید. این یک نکته عالی برای رانندگی در ماشین سنگین است که باید برای سالم ماندن دنبال کنید.

حین رانندگی به فایل صوتی یا موسیقی گوش دهید!

سرگرم ماندن در جاده نیز یک نکته و ترفند مهم در حمل و نقل است که به شما کمک می کند در ساعات طولانی در جاده باز در برابر خستگی مقاومت کنید. اگر صادق باشیم، رانندگی هر روز در جاده همیشه یک ماجراجویی سرگرم کننده نیست.

گوش دادن به موسیقی خوب، پادکست، یا کتاب های صوتی می تواند رانندگی شما را لذت بخش تر کند.

یک سرگرمی خارج از خودرو سنگین را دنبال کنید!

آسان است که اجازه دهید تمام زندگی شما حول محور حمل و نقل بچرخد، به خصوص اگر یک راننده ماشین سنگین هستید که هفته ها در خارج از کامیون خود زندگی می کنید.

اما فقط به این دلیل که در کامیون خود زندگی می کنید، این بدان معنا نیست که تنها تمرکز یا سرگرمی شما باید بر اساس حمل و نقل باشد.

سرگرمی را پیدا کنید که شما را از کارتان جدا کند تا بتوانید استراحت ذهنی داشته باشید، خواندن، نوشتن، ورزش، عکاسی، موسیقی یا سرگرمی های دیگر واقعاً می تواند تفاوت ایجاد کند.

تمیز بمانید

فقط به این دلیل که فقط شما در جاده هستید به این معنی نیست که بهانه ای برای دوش نگرفتن و رعایت بهداشت اولیه دارید. حتما لباس های خود را بشویید و مرتب دوش بگیرید. سایر رانندگان، بازرسان، و سلامت خود شما از شما تشکر خواهند کرد.

کلام آخر

امیدواریم که این مقاله برای شما مفید بوده باشد و توانسته باشیم شما را با نکات رانندگی با ماشین سنگین و کامیون برای افراد مبتدی آشنا نماییم.

در صورتی که شما نیز نکته ای در نظر دارید که می توانید به سایر افراد کمک کند در قسمت نظرات برای ما بیان کنید.

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

بین 1 تا 5 ستاره نمره دهید

عضو شوید
آگاه شوید
guest
0 نظرات
فید بک نظرسنجی داخل متن
مشاهده تمام نظرات
سبد خرید
اسکرول به بالا
مشاوره رایگان و ثبت سفارش