نقد و بررسی مزایا و معایب میتسوبیشی لنسر

4.7
(135)

در این مقاله از کیان باتری به نقد و بررسی میتسوبیشی لنسر و مزایا و معایب آن می پردازیم. شرکت میتسوبیشی یک شرکت ژاپنی است که نمایندگی این شرکت در ایران آرین موتور است. خودروی میتسوبیشی لنسر یک خودروی اسپرت، لوکس و در عین حال خانوادگی است که توسط این شرکت یعنی میتسوبیشی تولید می شود.

نقد و بررسی مزایا و معایب میتسوبیشی لنسر
نقد و بررسی مزایا و معایب میتسوبیشی لنسر

معرفی و بررسی میتسوبیشی لنسر

میتسوبیشی لنسر یک سدان‌ جمع‌وجور و اصیل است که به‌واسطه قدمت حضورش در بازار ایران برای هم‌وطنان ما خودرویی نام‌آشنا و محبوب محسوب می‌شود. نسل پنجم میتسوبیشی لنسر در سال 2007 وارد میدان شد و سال 2014 توسط شرکت آرین موتور (نماینده رسمی میتسوبیشی در ایران) به بازار کشورمان راه یافت تا رقیبی برای خودروهایی نظیر مزدا 3 و هیوندای النترا باشد.

همچنین نسخه فیس‌لیفت لنسر در سال 2017 از سوی شرکت آرین موتور به مشتریان تحویل داده شد که با تغییرات ظاهری اندکی همراه شده بود. در مطلب پیش رو قصد داریم نسل پنجم میتسوبیشی لنسر را از زوایای مختلف نظیر طراحی داخلی و خارجی، تجربه رانندگی، توان فنی، ایمنی و ارزش خرید مورد نقد و بررسی قرار دهیم؛ لطفا در ادامه با ما همراه باشید.

فیلم تست و بررسی میتسوبیشی لنسر

ویدئوی زیر خودروی میتسوبیشی لسر را معرفی و مورد بررسی قرار داده است. و مشخصات و عملکرد فنی آن پرداخته است که به خریداران این خودرو کمک زیادی می کند.

بررسی مشخصات فنی میتسوبیشی لنسر

مشخصات فنی میتسوبیشی لنسر مورد بررسی ما اول شامل ابعاد کلی 4570 میلیمتر در طول، 1760 میلیمتر در عرض، 1490 میلیمتر در ارتفاع و فاصله بین زیر خودرو تا زمین 150 میلیمتری با وزن ناخالص 1850 کیلوگرمی و خالص 1350 کیلوگرمی می‌شود که در این ابعاد به صورت استاندارد در قسمت جلو اتومبیل سیستم تعلیق مک فرسون استرات و در عقب هم سیستم تعلیق اتصال چندگانه یا مولتی لینک نصب شده که در امتداد آن ترمزهای دیسکی مجهز به سیستم ترمز ضد قفل ABS، کنترل پایداری ASC، کنترل کشش TLC، سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمزی EBD و ترمز کمکی BA با فاصله بین دو محور جلو و عقب 2635 میلیمتری نصب می‌شوند و بر روی محور آن‌ها نیز رینگ‌های 18 اینچی با سایز لاستیک 215/45 R18 سوار می‌شوند.

از دیگر فاکتورهای مهم این قسمت که تاثیر بسزایی در سواری خودرو گذاشته و برگ برنده این خودرو در مقایسه با رقبای آن به حساب می‌آید هم سیستم فرمان الکتریکی (EPS) با قابلیت تنظیم تلسکوپی است که با حداقل نیروی وارده بر آن عکس‌العمل نشان داده و شعاع گردشی تا 5 متر را برای خودرو بدست می‌آورد.

مشخصات فنی موتور میتسوبیشی لنسر

نسل پنجم میتسوبیشی لنسر در کشور ما توسط آرین موتور پویا، نمایندگی رسمی میتسوبیشی در ایران به دو پیشرانه ۱,۶ لیتری و ۱.۸ لیتری چهار سیلندر مجهز شده است. توان خروجی موتور ۱.۸ لیتری برابر با ۱۴۰ اسب بخار قدرت و ۱۷۶ نیوتن‌متر گشتاور است که از طریق یک جعبه‌دنده CVT به‌سوی جلو روانه می‌شود. پیشرانه کوچک‌تر نیز قدرتی برابر با ۱۱۵ اسب بخار و ۱۵۴ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند و با یک گیربکس ۵ سرعته دستی همراه شده است.

هر دو مدل عملکردی آن‌چنان هیجان برانگیز در شتاب‌گیری از خود نشان نمی‌دهند. نمونه ۱,۶ لیتری ظرف مدت ۱۳.۶ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت دست می‌یابد و مدل ۲ لیتری این کار را ظرف مدت ۱۱.۵ ثانیه انجام می‌دهد. بیشینه سرعت و مصرف سوخت ترکیبی مدل ۱.۶ لیتری برابر ۱۸۰ کیلومتر بر ساعت و ۷ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر خواهد بود این در حالی است که حداکثر سرعت لنسر ۱.۸ لیتری برابر با ۱۹۳ کیلومتر بر ساعت و مصرف سوخت ترکیبی آن نیز ۶.۶ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر عنوان شده است.

مشخصات فنی خودرو میتسوبیشی لنسر

نام خودرومیتسوبیشی لنسر 1800
کشور سازنده
ژاپن
سال (طراحی)2008
موتور4 سیلندر 16 سوپاپه
حجم موتور1798 سی سی
تنفس موتورتنفس طبیعی
انتقال نیرودیفرانسیل جلو
حداکثر قدرت140 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه
حداکثر گشتاور176 نیوتن متر در 4200 دور در دقیقه
جعبه دندهCVT
شتاب 0 تا 10011.5 ثانیه
حداکثر سرعت192 کیلومتر در ساعت
وزن1350 کیلوگرم
اندازه (میلیمتر)4570 طول – 1760 عرض – 1490 ارتفاع
فاصله بین دو محور2634 میلیمتر
مصرف سوخت داخل شهر8.6 لیتر در هر صد کیلومتر
مصرف سوخت خارج از شهر5.5 لیتر در هر صد کیلومتر
مصرف سوخت ترکیبی6.6 لیتر در هر صد کیلومتر
حجم باک59 لیتر
استاندارد آلایندگییورو 5
میزان تولید CO2183 گرم در هر کیلومتر

باتری میتسوبیشی لنسر در کیان باتری با قیمت مناسب و ارسال و نصب رایگان در شهر تهران است.

معرفی امکانات و آپشن های رفاهی میتسوبیشی لنسر

مهم‌ترین آپشن‌های رفاهی میتسوبیشی لنسر ۲۰۱۷-۲۰۱۸ شامل موارد زیر خواهد بود:

کروز کنترل، حسگر باران، دی‌لایت، اتولایت، ارتفاع نور اتوماتیک، مه شکن جلو و عقب، چراغ چرخشی، چراغ شوی، پدال شیفتر، نمایشگر ۷ اینچی لمسی، دوربین عقب، بلوتوث، USB، تهویه اتوماتیک، صندلی راننده با تنظیم برقی، گرمکن صندلی جلو، روکش چرمی صندلی‌ها، آینه‌های جانبی برقی با گرمکن، سانروف.

 دانلود دفترچه راهنمای میتسوبیشی لنسر

    بررسی طراحی ظاهری میتسوبیشی لنسر

    میتسوبیشی در طراحی ظاهری لنسر با توجه به موقعیت زمانی و نسبت به رقیبایی همچون هوندا سیویک، کمی ضعیف عمل کرده و ظاهر خودرو را با طراحی صاف و ساده و اتو کشیده و بدون هیچگونه مخفی‌کاری آشنا کرده که بیشتر بُعد خانوادگی لنسر را به نمایش گذاشته و جنبه اسپرت آن را در زیر چهره جدی خودرو مخفی کرده است.

    طراحی بیرونی میتسوبیشی لنسر

    در نمای جلویی خودرو، چراغ‌های اخمو با پرژکتورهای اسپرت سیستم روشنایی آن را تشکیل داده‌اند و جلوپنجره ذوزنقه‌ای شکل یکپارچه با نوار کرومی حاشیه آن به همراه ورودی‌های هوای روی سپر هم به خودرو هویت داده‌اند و درب کاپوت عضلانی موتور هم با امتداد دو خط به مجموعه جلو پنجره منتهی شده است.

    در زیر درب‌ها، رکاب‌های برجسته‌ای در نظر گرفته شده که بر جذابیت چهره اصلی خودرو افزوده‌اند. با گذر از نمای جلو و رسیدن به نمای عقب اتومبیل، رگه‌هایی از یک خودروی اسپرت با وجود یک اسپویلر بزرگ نصب شده بر روی درب صندوق عقب، چراغ سوم خطر بر روی درب صندوق عقب و همچنین شب نماهای نصب شده بر روی سپر، به چشم می‌خورد.

    طراحی کلی خودرو هرچند خطوط منحنی و نقاط شکسته و تیز زیادی ندارد ولی در عوض طراحی ساده و عامه‌پسندانه‌ای دارد که اگر میتسوبیشی در کنار قابلیت‌های اتومبیل توجه بیشتری به ظاهر، همچون قرار دادن چراغ‌های راهنما در آینه‌های کناری و اصلاح خروجی اگزوز و پنهان کردن کاتالیزور اگزوز در پشت سپر یا قرار دادن یک دیفیوزر در زیر سپر عقب، می‌توانست چهره‌ای خشن‌تر و اسپرت‌تر را از محصول سدان اسپرت خود به نمایش بگذارد.

    میتسوبیشی در طراحی خارجی هرچقدر محافظ‌کارانه عمل کرده است، در عوض برای طراحی داخلی کابین سنگ تمام گذاشته و به خوبی با عناصر داخلی کابین بازی کرده و هر دو ویژگی یک خودروی خانوادگی و یک خودروی اسپرت را باهم ادغام کرده است.

    صندلی‌های ارگونومیک به خوبی تعادل راننده و سرنشین جلو را در سر پیچ‌ها به خصوص پیچ‌های تند حفظ کرده و مانع سُر خوردن آن‌ها می‌شود. در ساخت پنل‌های درب‌ها و داشبورد، اغلب از پلاستیک فشرده با دوام استفاده شده و در برخی نقاط آن هم همچون اطراف اهرم دنده و قاب‌های دور کلید‌های روی فرمان و … تزئینات کرومی دیده می‌شود.

    طراحی داخل کابین میتسوبیشی لنسر

    کنسول مرکزی خودرو، زیبا و در عین حال با اصلاح کلیدها و تنظیم کننده‌های روی آن و همچنین جلوگیری از کثرت کلیدها، کارآمد طراحی شده و نوار مشکی رنگ براق، کنسول مرکزی و داشبورد را از هم تفکیک کرده است که در این مجموعه کلیدهای چرخشی سیستم تهویه مطبوع اتاق در قسمت زیر کنسول بیشتر از همه جلب توجه می‌کند و زیبایی بی نظیری را در این قسمت بوجود آورده‌اند.

    میتسوبیشی همچنین یک غربیلک فرمان سه شاخه اسپرت خوشدست روکش شده با چرم به همراه پدال‌های تعویض دنده دستی تعبیه شده در پشت فرمان را در مقابل راننده قرار داده تا در کنار صفحه کیلومتر مدرن به سبک صفحه پشت آمپر هیوندای سوناتا با نشانگرهای عقربه‌ای سرعت و دور موتور با نور پس زمینه سفید رنگ، جای گله باقی نگذاشته باشد.

    از دیگر نقاط قوت طراحی داخلی کابین می‌توان به یک صفحه نمایشگر لمسی در مرکز داشبورد، کلیدهای کروز کنترل و قابلیت تنظیم سیستم صوتی روی فرمان، روکش چرمی روی اهرم دسته دنده و … اشاره کرد.

     مزایا و معایب میتسوبیشی لنسر

    چرا میتسوبیشی لنسر بخریم؟مزایا

    لیست مزایای خودروی میتسوبیشی لنسر به شرح زیر است:

    • قیمت مناسب
    • موتور کم مصرف
    • طراحی بدنه اسپرت و زیبا
    • فضای بسیار مناسب برای کابین
    • امکانات و تجهیزات خوب به نسبت قیمت
    • هندلینگ بسیار مناسب خودرو
    • خودرویی بسیار ایمن
    • پیشرانهای مناسب
    • کیفیت ساخت عالی
    • طراحی جذاب میتسوبیشی لنسر

    اولین مورد از مجموعه مزایا میتسوبیشی لنسر طراحی جذاب این خودرو ژاپنی است. لنسر در حالت کلی نسبت به سایر محصولات کشور ژاپن به علت طراحی جذاب توانسته امتیاز بالاتری را کسب کند. در بخش جلوی این خودرو شاهد چراغ‌های باریک و جلوپنجره ظریف هستیم که استفاده از هواکش دو قسمته در بخش بالا و پایین سپر باعث افزایش جذابیت این خودرو برای مخاطبان شده است. هنگامی که از روبرو به این خودرو نگاه می‌کنیم، ظاهر تند و تیز آن باعث ایجاد تفاوت در بین سایر محصولات موجود در بازار می‌شود.

    استفاده از چراغ‌های دیلایت و پروژکتورها در بخش  اطراف سپر جلوه بسیار زیبایی را در لنسر به نمایش گذاشته و سبب شده‌اند این خودرو دارای طراحی اسپرت باشد.

     در قسمت جانبی لنسر شاهد طراحی ساده هستیم که استفاده از یک خط باریک از قسمت گلگیر تا قسمت عقب خودرو سبب شده این خود را از حالت سادگی و یکنواختی خسته کننده خارج شود. استفاده از رینگ‌های آلومینیومی و اسپرت نقش مهمی را در افزایش جذابیت لنسر ایفا می‌کنند. طراحی قسمت عقب لنسر هم مانند قسمت جلوی آن دارای طراحی اسپرت و جوان‌پسند است.

    بسیاری از خریداران این خودرو ترجیح می‌دهند تا با استفاده از یک باله در قسمت صندوق عقب طراحی اسپرت آن را کامل تر کرده و نمای جذاب‌تری را از خودرو خود را به نمایش بگذارند پس توصیه می‌کنیم اگر قصد خرید این خودرو را دارید می‌توانید از یک باله در قسمت عقب آن استفاده کنید.

    •  طراحی داخلی زیبا در لنسر

    علاوه بر مزایا میتسوبیشی لنسر در بخش طراحی بیرونی این خودرو، طراحی داخلی زیبا هم سبب شده این سدان بتواند توجه مخاطبان را به سمت خود جلب کند. هنگامی که وارد فضای داخل کابین لنسر شویم، متوجه می‌شویم فضای داخل کابین این خودرو از نظر زیبایی وجه تمایزی با زیبایی قسمت بیرونی آن ندارد. استفاده از کنسول میانی به همراه مانیتور تمام رنگ و استفاده از دو دریچه تهویه هوا در کنار این مانیتور زیبایی خاصی به فضای داخل این خودر2و بخشیده است.

    غربیلک فرمان طراحی شده برای میتسوبیشی لنسر نسبت به طراحی‌های به روز، ظاهر مدرنی را به نمایش نمی‌گذارد؛ اما استفاده از دسته تعویض دنده و کلیدهای کنترل سیستم صوتی و تصویری بر روی غربیلک فرمان باعث افزایش جذابیت آن برای سرنشینان می‌شود. از دیگر مزایا میتسوبیشی لنسر در بخش طراحی داخلی باید به صفحه نمایشگرهای آمپر این خودرو اشاره کنیم که باعث می‌شود امتیاز مناسبی را از طرف مخاطبان به دست آورد.

    در حالت کلی فضای داخل کابین میتسوبیشی لنسر از طراحی مدرن برخوردار نیست؛ اما ظاهر جذابی را از خود به نمایش می‌گذارد.

    • استهلاک پایین

    هنگامی که صحبت از خودروهای ژاپنی می‌شود ناخودآگاه ذهن ما درگیر استهلاک پایین این خودروها می‌شود. میتسوبیشی لنسر هم از این قاعده مستثنا نیست و به علت دارا بودن استهلاک پایین می‌تواند مالک خود را از شر مراجعه پی‌درپی به تعمیرگاه خلاص کند. کمپانی میتسوبیشی در سیستم پیشرانه این خودرو از تکنولوژی زمانبندی متغیر سوپاپ‌ها بهره مند شده است.

     استفاده از این سیستم در پیشرانه‌ میتسوبیشی لنسر سبب شده، عملکرد آن از نظر فنی و مصرف سوخت امتیاز بالایی را از طرف مخاطبان به دست آورد.

    • مزایا میتسوبیشی لنسر از نظر فنی

     برخورداری از امتیازهای متنوع در بخش فنی یک خودرو باعث می شود تا خریداران را به نتیجه گیری کلی در مورد خریدن یا نخریدن گزینه مورد نظر خود برساند. به همین علت در آخرین بخش از بررسی مزایا میتسوبیشی لنسر تصمیم گرفتیم، مزایای این خودرو ژاپنی را از نظر فنی مورد بررسی قرار دهیم تا به نتیجه گیری کلی در مورد خرید این سدان ژاپنی برسیم.

    • مصرف سوخت پایین

    یکی دیگر از مزایا میتسوبیشی لنسر در بخش فنی مصرف سوخت پایین و اقتصادی آن است. مصرف سوخت این خودرو در مصارف شهری معادل با ۸.۶ لیتر و در جاده های بین شهری برابر با ۵.۵ لیتر است در حالت کلی متوسط مصرف سوخت ترکیبی این خودرو به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر مسافت در حدود ۶.۶ لیتر است که نشان می دهد دارای مصرف سوخت اقتصادی است.

    هماهنگی مناسب بین جعبه دنده و سیستم پیشرانه از جمله مزایا میتسوبیشی لنسر است. این ترکیب فوق العاده در میتسوبیشی لنسر باعث ایجاد احساس آسایش و نرمی برای راننده می‌شود. در بخش فنی خود دارای مزایای زیادی است که یکی دیگر از این مزایا سیستم تعلیق مناسب آن می‌باشد.

    در بخش جلوی میتسوبیشی ‌لنسر از سیستم تعلیق مک فرسون و در قسمت عقب آن از سیستم تعلیق مولتی لینک استفاده شده است. ترکیب این دو سیستم تعلیق باعث ایجاد مزایا میتسوبیشی لنسر از نظر تعلیق و نرمی شده است.

       معایب میتسوبیشی لنسر

      خودروی میتسوبیشی لنسر همانند سایر خودروهای دیگر، دارای معایبی نیز هست. این معایب بزرگترین عامل منصرف شدن خریدار از خرید این خودرو به شمار میرود. معایب میتسوبیشی لنسر شامل موارد زیر میشود:

      • عدم وجود امکانات پیشرفته و تجهیزات
      • سیستم اطلاعات سرگرمی قدیمی
      • سواری نسبتاً خشک
      • عدم وجود برخی امکانات و آپشنها
      • کمیابی نسخههای اصلی این محصول
      • کمبود آپشن نسبت به رقبا

      میتسوبیشی لنسر در مقایسه با رقبای هم‌رده‌اش از لحاظ آپشن و امکانات ضعیف‌تر عمل کرده است؛ به‌طوری‌که برخی از آپشن‌های بسیار ساده در این خودرو وجود ندارد. برای مثال سیستم صوتی و تصویری این خودرو از فیش AUX پشتیبانی نمی‌کند، همچنین در این خودرو خبری از دکمه‌ها، کنترل‌گرهای مدرن و به‌روز نیست.

      یکی دیگر از ایراداتی که در میتسوبیشی لنسر خواهید یافت عدم پشتیبانی این خودرو از سیستم‌های سرگرم‌کننده و اتصال آن‌ها به سیستم‌های اندروید اتو و اپل کار پلی است؛ بنابراین در این خودرو باید به‌کل قید اتصال گوشی به‌روش‌های مدرن را بزنید. همچنین صفحه نمایشگر این خودرو نیز نسبت به رقبای موجود در بازار خیلی قدیمی‌تر هستند.

      • سواری نسبتا خشک

      یکی از خصوصیت‌های خودروهای اسپرت را می‌توان خشک‌تر بودن سواری آن در مقایسه با سدان‌های دیگر دانست؛ به‌همین‌دلیل نیز معمولاً این‌گونه خودروهای اسپرت جوان‌پسند هستند. میتسوبیشی لنسر نیز در مقایسه با رقبای ژاپنی مانند تویوتا کرولا، هوندا سیویک و حتی در برخی از تست‌ها نسبت به مزدا ۳ نیو در رده پایین‌تری ازلحاظ راحتی سرنشینان و راننده قرار خواهد گرفت.

      این خودرو که از سیستم سواری خاصی برخوردار است و سعی شده تا پارامترهای یک خودروی اسپرت در آن رعایت شود، در جاده‌ها اندکی خشک به‌نظر می‌رسد و می‌تواند برای یک خانواده خودروی مناسبی نباشد؛ بنابراین اگر می‌خواهید این خودرو را برای استفاده خانوادگی و احیاناً سفرهای برون‌شهری خریداری کنید، باید گفت که بهتر است به سراغ رقبای این خودرو بروید یا پیش از خرید تحقیقات بیشتری در رابطه با سیستم تعلیق و نشیمن صندلی‌های این خودرو انجام دهید.

           ماشینت روشن نمیشه؟ خرید باطری ماشین از کیان باتری با ارسال و نصب رایگان در شهر تهران می باشد با تست باتری قبلی و دریافت مبلغ باتری در محل، کارت آسون میشه. حالا با 02188882222 تماس بگیرید!

        وضعیت ایمنی میتسوبیشی لنسر

        نسل پنجم میتسوبیشی لنسر حداکثر امتیاز ایمنی را از موسسه یوروانکپ کسب کرده و امنیت بالایی را در اختیار سرنشینان خود قرار می‌دهد. در بخش تجهیزات ایمنی نیز نسبتا دست‌پر ظاهر شده است. نسخه فول آپشن (تیپ ۴- ۱,۸ لیتری) این خودرو از تجهیزات ایمنی زیر بهره می‌برد:

        ۷ عدد کیسه هوا، کمربند ایمنی پیش‌کشنده، فرمان حساس به سرعت، ترمز ضد قفل ABS، توزیع الکترونیکی نیروی ترمز، ترمز کمکی، حسگر پارک عقب.

        ارزش خرید خودرو میتسوبیشی لنسر

        میتسوبیشی لنسر از مزایایی همچون هندلینگ و تعادل مثال‌زدنی، ظاهری نسبتا جذاب و اسپرت، توان فنی معقول و کیفیت ساخت قابل تقدیر بهره‌مند شده است؛ با این حال در مواردی نظیر خدمات پس از فروش و وفور قطعات یدکی هم‌سطح با رقبای کره‌ای یا مزدا 3 ظاهر نشده و دارای بازار خریدوفروش کم‌رونق‌تری نسبت به حریفان مذکور است.

        موارد نامبرده سبب شده تا میزان استقبال از لنسر در بازار ایران در حدو‌اندازه نام میتسوبیشی لنسر نباشد. البته در بازار کشور ما این سدان ژاپنی طرفداران خود را دارد که بابت چنین مسائلی از خرید این سدان جمع‌وجور منصرف نخواهد شد و سواری با میتسوبیشی لنسر را به سایر خودروهای همرده ترجیح می‌دهند.

        نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

        بین 1 تا 5 ستاره نمره دهید

        عضو شوید
        آگاه شوید
        guest
        0 نظرات
        فید بک نظرسنجی داخل متن
        مشاهده تمام نظرات
        سبد خرید
        اسکرول به بالا
        مشاوره رایگان و ثبت سفارش