نقد و بررسی مزایا و معایب جک J4

3.1
(192)

در این مقاله از کیان باتری به نقد و بررسی جک J4 و مزایا و معایب آن می پردازیم. جک J4 یک سدان جمع و جور و بی‌ادعای شهری است که از نظر ابعاد در جایگاهی میان J3 و J5 قرار میگیرد و روی کاغد مشخصاتی کاملاً معمولی ارائه می‌کند اما بواسطه قیمت رقابتی و کیفیت قابل قبول خود (به نسبت سطح قیمتی) شما را راضی نگاه خواهد داشت.

نقد و بررسی مزایا و معایب جک J4
نقد و بررسی مزایا و معایب جک J4

معرفی و بررسی جک J4

جک جی ۴ کرمان موتور در اصل از تولیدات اقتصادی گروه خودروسازی JAC چین به حساب می‌آید که در سال ۲۰۱۲ وارد میدان شد. این خودرو در کشور چین با نام JAC Heyue A30 شناخته می‌شود و باید بدانید که تولید آن در سال ۲۰۱۹ به پایان رسیده است.

با این وجود ظاهرا شرکت کرمان موتور قصد دارد عرضه این سدان کوچک اقتصادی را فعلا در برنامه داشته باشد تا شاید در آینده جایگزین مناسبی برای آن پیدا شود.

جک جی ۴ از سال ۱۳۹۷ مهمان جاده‌های ایران بوده و در این مدت علی‌رغم عرضه نه‌چندان گسترده موفق شده است جایگاهی نسبتا قابل قبول در بخش خودروهای اقتصادی برای خود دست‌وپا کند.

فیلم تست و بررسی جک جی 4

ویدئوی زیر خودروی جک j4 را معرفی و مورد بررسی قرار داده است. و مشخصات و عملکرد فنی آن پرداخته است که به خریداران این خودرو کمک زیادی می کند.

بررسی مشخصات فنی جک j4

سیستم انتقال قدرت جک j4 از جعبه دنده‌ای با مکانیزم ضریب متغیر پیوسته (CVT) بهره می‌گیرد و نیروی حاصل از پیشرانه را به چرخ‌های جلو منتقل می‌نماید.

سیستم فرمان برقی (EPS)، ترمزهای دیسکی (جلو) و کاسه ای (عقب)، سیستم تعلیق مک فرسون( جلو) و تعلیق بازو جناغی (عقب)، از جمله دیگر مشخصه‌های فنی جی4 محسوب می‌شوند.

مشخصات فنی موتور جک جی 4

با گشودن در کاپوت جک J4 با یک پیشرانه 4 سیلندر تنفس طبیعی کوچک مواجه شدیم؛ این پیشرانه 1.5 لیتری قادر است در بهترین حالت 103 اسب‌بخار قدرت در دور موتور 6000 و 146 نیوتن‌متر گشتاور، در دور موتور 4500 در اختیار راننده قرار دهد؛ خوب این اعداد چندان شگفت‌انگیز نیستند اما برای یک خودرو اقتصادی شهری که وزن نسبتاً سبکی هم دارد کافی به نظر می‌رسند.

در واقع بسیاری از رقبای هم قیمت این خودرو مثل تندر 90، دانگ‌فنگ H30 کراس و 207 صندوقدار هم علیرغم پیشرانه‌های اندکی حجیم‌تر (1.6 لیتری)، قدرت کم و بیش مشابهی ارائه می‌کنند و امثال آریو و دنا پلاس هم آنقدرها قوی‌تر ظاهر نمی‌شوند که بخواهیم از تعداد کم اسب‌های جک J4 به عنوان یک نقطه ضعف بزرگ یاد کنیم. در هر صورت نباید از خودرویی با این مشخصات توقع شتاب خارق‌العاده‌ای داشته باشیم؛ به خصوص که جک برای این محصول از جعبه‌دنده اقتصادی CVT استفاده کرده است.

مصرف سوخت جک جی 4

در مورد مصرف سوخت خبرهای خوبی برایتان داریم. در واقع اگر با J4 به نرمی رفتار کنید و در سربالایی‌ها فشار زیادی به پیشرانه نیاورید، مصرف ترکیبی خودرو مناسب و در حوالی 7 لیتر در 100 کیلومتر (برای رانندگی ترکیبی) باقی خواهد ماند که به عدد اعلامی رسمی 6.2 لیتری بسیار نزدیک است.

جدول مشصات فنی جک J4

نام خودروجک J4
نوع موتورچهار سیلندر خطی– 16 سوپاپ
حجم موتور1499 CC
قدرت103 HP در 6000 RPM
گشتاور146 N.M در 4500 RPM
جعبه دندهCVT اتومات
انتقال قدرتدیفرانسیل جلو
شتاب 0-100 11ثانیه
بیشترین سرعت180 Km/h
مصرف ترکیبی 6.2 L/100km
ظرفیت باک45 لیتر
سیستم تعلیق جلومک‌فرسون مستقل
سیستم تعلیق عقببازو جناغی
ترمز جلودیسکی (خنک شونده)
ترمز عقبکاسه‌ای
کلاس بدنهسدان جمع و جور
نوع شاسییکپارچه
طول4335 میلیمتر
عرض1725 میلیمتر
ارتفاع1505 میلیمتر
فاصله محوری2560 میلیمتر
وزن1110 کیلوگرم
حجم صندوق عقب550 لیتر
سایز رینگ و تایرR15-185/65

باتری جک جی 4 در کیان باتری با قیمت مناسب و ارسال و نصب رایگان در شهر تهران است.

معرفی امکانات و آپشن های رفاهی جک J4

جک J4 از امکانات رفاهی و ایمنی نظیر: فرمان برقی مجهز به کلیدهای کنترل سیستم صوتی، شیشه‌ها و آینه‌های جانبی برقی، روکش‌های چرمی، کروزکنترل، کامپیوتر سفری، تنظیم ارتفاع نور چراغ‌های جلو از داخل، سنسور نور، چراغ مشایعت، سامانه نظارت بر فشار باد تایرها، کیسه هوا برای راننده و سرنشین کناری، ترمزهای ضد قفل مجهز به سیستم توزیع الکترونیکی نیرو میان چرخ‌ها و مواردی از این دست بهره می‌برد. البته در این لیست کمبودهایی نظیر سانروف و نمایشگر مرکزی روئیت میشوند اما با این حال همچنان می‌شود از جک J4 به عنوان خودرویی کامل‌تر از امثال تندر 90 یاد نمود.

جدول امکانات رفاهی جک جی 4

کیسه های هوا ( نوع و تعداد )دو کیسه هوای راننده و سرنشین
سیستم های امنیتی و حفاظتیقفل مرکزی به همراه ریموت کنترل به همراه دزدگیر، دارای قفل ایمنی کودک، قفل درب برقی، حفاظ کناری درب، قفل حساس به سرعت، سیستم الکترونیکی ضد سرقت
سیستمهای تهویه مطبوعسیستم تهویه مطبوع دستی
سیستمهای مولتی مدیاکامپیوتر مرکزی، 4 بلندگو، رادیو / USB
سیستم صندلیهای جلو و عقبتنظیم برقی 4 حالته صندلی جلو و سیستم پشت سری های فعال هنگام تصادف
سیستم آیینه هاتنظیم برقی آینه ها، آینه ضد تابش
سیستم شیشه هاشیشه بالابر برقی، گرمکن شیشه عقب، برف پاک کن شیشه جلو اتومبیل بدون گیره
سیستم های سقفسانروف دستی
سیستم روشنایی جلو و عقبچراغهای هالوژنی، چراغ مه شکن جلو، دارای تنظیم ارتفاع، چراغهای اضطراری روی دربها
سنسورهای پیش فعالسنسور دنده عقب

 دانلود دفترچه راهنمای جک j4

    بررسی طراحی ظاهری جک j4

    جک J4 ظاهر ساده و بی‌آلایشی دارد که شاید در ابتدا رضایت کامل شما را جلب نکند اما کافی است نگاهی به رقبای قیمتی این محصول داشته باشید تا به همین طراحی ساده علاقه‌مند شوید. در واقع خودروهای بسیار قدیمی و تکراری نظیر تندر و پارس اتوماتیک در این رده حضور دارند که ما را به نماینده جک امیدوار نگاه داشته‌اند.

    بخصوص که چراغ‌های بادامی خوش‌استایل، سپرهای اسپرت و جلوپنجره کرومی عریض، ظاهری نسبتاً مدرن را به J4 بخشیده‌اند و خطوط برجسته کناری این مجموعه را تکمیل نموده است.

    طراحی داخل کابین جک J4

    پس از ورود به کابین جک J4 با محیطی قابل قبول طرف مواجه خواهید شد که دارای طراحی‌ متناسب است. چینش مناسب دکمه‌ها روی کنسول میانی، از جمله ویژگی‌های مثبت کابین جک جی ۴ به حساب می‌آید. غربیلک فرمان طرحی آشنا مشابه با دیگر محصولات جک موجود در بازار ایران دارد و کیلومترشمار دو نشانگر آنالوگ و نمایشگر دیجیتال کامپیوتر سفری را درون خود جای داده است. البته نبود نمایشگر لمسی که این روزها در بیشتر خودروهای چینی به کار رفته، کاملا به چشم می‌آید.

    پلاستیک داشبرد از کیفیتی متناسب با رنج قیمت خودرو برخوردار است که در کل می‌توان سطح کیفی آن را قابل قبول تلقی کرد. ردیف جلو فضایی جادار در اختیار سرنشینان می‌گذارد اما صندلی‌های ردیف عقب محدودیت‌هایی برای سرنشینان بلندقد در بخش سر یا فضای پا خواهد داشت. صندوق عقب جک J4 جادار بوده و ۵۵۰ لیتر گنجایش را در اختیار سرنشینان قرار داده است.

     مزایا و معایب جک J4

    این خودرو دارای نقاط قوتی مانند طراحی داخلی زیبا، فضاسازی قابل قبول کابین و صندوق، کیفیت سواری نسبتاً خوب، استفاده از زنجیر تایم در پیشرانه، هماهنگی مناسب میان موتور و گیربکس، 5 ستاره ایمنی موسسه CNCAP چین می باشد.

    همچنین جک جی 4 دارای معایبی چون کمبود برخی امکانات رفاهی نظیر سانروف و نمایشگر مرکزی، حذف ایربگ‌های جانبی که اندکی از اعتبار ۵ ستاره ایمنی ماشین کاسته است، ترمزهای عقب کاسه‌ای، بازار دست دوم ضعیف‌تر از برخی رقبا است.

    چرا جک جی 4 بخریم؟مزایا

    • طراحی بروز به نسبت رقبا
    • اطاق و صندوق جادار
    • امکانات مناسب به نسبت رقبا
    • خدمات پس از فروش خوب

     معایب جک J4

    • افت کیفیت کلی
    • افت قیمت بالا
    • به صدا افتادن کابین

        ماشینت روشن نمیشه؟ خرید باطری ماشین از کیان باتری با ارسال و نصب رایگان در شهر تهران می باشد با تست باتری قبلی و دریافت مبلغ باتری در محل، کارت آسون میشه. حالا با 02188882222 تماس بگیرید!

    وضعیت ایمنی جک جی 4

    در خصوص ایمنی باید گفت که جک J4 موفق شده هر 5 ستاره موسسه CNCAP چین را بدست آورد اما نکته اینجاست که در کشور ما ایربگ‌های جانبی از روی خودرو حذف شده‌اند و همین مورد می‌تواند اعتبار این 5 ستاره چینی را مقداری خدشه‌دار نماید

    تجربه رانندگی با جی 4

    جک J4 در ردیف سدان‌های جمع‌وجور قرار داشته و به همین دلیل هنگام نشستن پشت فرمان آن به تمام بخش‌ها دسترسی مناسبی خواهید داشت. متریال داخلی از کیفیت بالایی بهره نمی‌برند که البته از یک خودرو اقتصادی نباید انتظار زیادی داشت. موتور در حالت درجا و همچنین در زمان حرکت صدای زیادی را تولید نمی‌کند و سکوت کابین نیز در سطح نسبتا مناسبی قرار دارد.

    سیستم تعلیق این خودرو به خصوص در قسمت عقب عملکرد نرمی را به همراه ندارد و همین موضوع برای برخی از مشتریان ناخوشایند خواهد بود. میان موتور و گیربکس CVT این خودرو هماهنگی مناسبی وجود دارد و باید آن را یکی از نکات مثبت رانندگی این خودرو محسوب کرد. این خودرو از کشش مناسبی بهره می‌برد و با یک یا دو سرنشین امکان سبقت از بسیاری از خودروها در جاده وجود دارد، اما با ظرفیت کامل و با صندوق پر این خودرو آنچنان چابک نخواهد بود.

    ترمزهای جک J4 در حالت عادی در وضعیت مناسبی قرار دارند، اما با توجه به این که ترمز عقب این خودرو کاسه‌ای است، همانند مدل‌های دیسکی از قدرت مناسبی برخوردار نخواهد بود. گفتنی است کرمان موتور قصد دارد به زودی نسخه جدیدی از جک جی 4 را به بازار عرضه کند که از ترمز عقب دیسکی بهره می‌برد و به همین دلیل قدرت ترمزگیری آن نیز افزایش پیدا خواهد کرد.

    آیا خودروی جک j4 ارزش خرید دارد؟

    جک جی ۴ کرمان موتور اگر با قیمت منطقی در کشور ما عرضه می‌شد، قطعا امروزه یکی از پرفروش‌ترین خودروهای اقتصادی در ایران به شمار می‌رفت. اما قیمت‌گذاری غیرمنطقی برای این خودرو و عرضه نه‌چندان منظم سبب شده تا مزیت‌های جک جی4 کرمان موتور به عنوان یک خودروی اقتصادی نسبتا باکیفیت و کم‌استهلاک در ایران چندان شکوفا نشود.

    به‌ویژه افرادی که می‌خواهند نمونه‌های صفرکیلومتر این خودرو را بخرند عمدتا ترجیح می‌دهند که محصولات دیگری مثل دنا پلاس، تارا و یا نسخه‌های دست دوم چری آریزو ۵ توربو را تجربه کنند. به‌ویژه که جک جی ۴ فعلا از لحاظ خدمات پس از فروش و وفور قطعات یدکی نسبت به رقبای داخلی تا حدودی ضعف دارد و همین مسئله باعث می‌شود مشتریان ایرانی با تامل بیشتری به سمت خرید این خودرو حرکت کنند.

    نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

    بین 1 تا 5 ستاره نمره دهید

    عضو شوید
    آگاه شوید
    guest
    15 نظرات
    فید بک نظرسنجی داخل متن
    مشاهده تمام نظرات
    مصطفی
    مصطفی
    7 روز پیش

    من مدل بهمن 1402 دارم هنوز درگیر فع نواقص و معایب خودرو هستم و نمایندگیها پاسخگو نیستند و امکان تعمیر ندارند از جمله چوب شدن ترمز در مواقع استفاده از کولر، نوسان دور موتور، هنگ کردن گیربکس در سرعت بالای 110 کیلومتر، قطع شدن راهنما و … البته با توجه به پیگیریهای که کردم متوجه شدن اکثر جک های جی 4 مدل آخر 1402 و 1403 دارای این نواقص هستند و شرکت هم پاسخگو نیست حتما قبل خرید به نمایندگیهای تعمیر مراجعه کنید تا واقعیت براتون مسجل بشه و اسیر این خودرو مزخرف نشید.

    مصطفی
    مصطفی
    8 روز پیش

    جک جی ۴ تحویل اخر بهمن ۱۴۰۲ دارم مشکلات هنگ کردن گیربکس در سرعت بالای ۱۱۰ کیلومتر، چوب شدن ترمز در در زمان استفاده کولر، نوسان دور موتور و … و بخاطر این مشکلات چند بار نمایندگی رفتم و تعمیر نشده این مشکل تقریبا در اکثر مدلهای اخر ۱۴۰۲ و 1403 وجود دارد از خرید این خودرو کاملا پشیمانم اگر قصد خرید دارید حتما به نمایندگیهای تعمیر مراجعه و از مالکان خودرو سوال بفرمایید و مثل بنده اسیر نشید

    علی
    علی
    18 روز پیش

    ماشین کمک های عقب آن خیلی سفت وخشک است ازلحاظ قدرت موتوری هم ضعیف است وصدای موتور داخل
    کابین میاد

    مصطفی
    مصطفی
    در جواب  علی
    7 روز پیش

    من مدل بهمن 1402 دارم هنوز درگیر رفع نواقص و معایب خودرو هستم و نمایندگیها پاسخگو نیستند و امکان تعمیر ندارند از جمله چوب شدن ترمز در مواقع استفاده از کولر، نوسان دور موتور، هنگ کردن گیربکس در سرعت بالای 110 کیلومتر، قطع شدن راهنما و … البته با توجه به پیگیریهای که کردم متوجه شدن اکثر جک های جی 4 مدل آخر 1402 و 1403 دارای این نواقص هستند و شرکت هم پاسخگو نیست حتما قبل خرید به نمایندگیهای تعمیر مراجعه کنید تا واقعیت براتون مسجل بشه و اسیر این خودرو مزخرف نشید.

    Ali
    Ali
    3 ماه پیش

    من پارسال با آپشن های جدید خریدم خیلی هم رضایت دارم
    نسبت به قیمت عالیه

    علی
    علی
    6 ماه پیش

    من به جک جی 4 علاقه مند هستم وماشین خوبیه

    مهدی
    مهدی
    6 ماه پیش

    درمورد افت کیفیت و سروصدای کابین، نگارنده احتمالا استفاده ننموده و از تخیل خویش بهره برده است.
    پس از ۵ سال استفاده خودروی بنده در کیلومتر ۱۸۸هزار قرار دارد. کوچکترین افت یا صدایی در کابین وجود ندارد.
    عملکرد تعلیق عقب و کمک ها کلا خشک و ضعیف است. تکان های اطاق گاهی بیش از انتظار است. توان موتور در سربالایی کم و کاملا مشهود است.
    عایق بندی کابین و کیفیت ادوات داخلی بسیار خوب و دوام و کیفیت فنی و موتور بسیار عالی و بدون خرج است. مصرف بنزین صدی ۷

    شهاب
    شهاب
    1 سال پیش

    سلام و احترام
    بسیار خوب وبا کیفیت
    به نسبت رقبا بخصوص محصولات ایرانی چون تارا و دنا توصیه میشود .مطمئنن از خریدش پشیمون نمیشید .

    حامد
    حامد
    در جواب  شهاب
    11 ماه پیش

    عرض ادب
    از هر لحاظ که فکر کنید از ایرانی بهتره

    احسان
    احسان
    1 سال پیش

    بنظرم آپشن ها و کیفیت جک j4 در سال 1402 خیلی بیشتر شده

    Hida
    Hida
    در جواب  احسان
    1 سال پیش

    سلام میشه لطفا درمورد آپشن های جدید بفرماید
    من ثبت نام کردم الان دوباره درخواست پول کردن که قیمت بیشتر شده بخاطر یسری آپشن ها

    رضا
    رضا
    در جواب  Hida
    1 سال پیش

    سیستم ESP و مانیتور

    احسان
    احسان
    1 سال پیش

    ماشین فوق العاده عالی هست من توصیه میکنم اصلا سمت ماشین ایرانی نرید

    Ali
    Ali
    1 سال پیش

    در مورد به صدا درامدن کابین صحبح ننوشتن ،به صداددرنمیاد خیلی کم صداست

    مهدی
    مهدی
    1 سال پیش

    به هیچ عنوان افت کیفیت نداره این ماشین

    سبد خرید
    اسکرول به بالا
    مشاوره رایگان و ثبت سفارش