نقد و بررسی فیدلیتی پرایم 5 و 7 نفره

3.5
(644)

در این مقاله از کیان باتری به نقد و بررسی فیدلیتی و مزایا و معایب آن می پردازیم. فیدلیتی در زمره کراس اوورهای سایز متوسط بازار ایران دسته‌بندی می‌شود که شرکت خودروسازی بهمن به‌تازگی آن را روی خط تولید آورده است.

%name نقد و بررسی فیدلیتی پرایم 5 و 7 نفره
نقد و بررسی فیدلیتی پرایم 5 و 7 نفره

معرفی و بررسی کامل ماشین فیدلیتی

2فیدلیتی نقد و بررسی فیدلیتی پرایم 5 و 7 نفره

بعد از معرفی و عرضه کراس‌اوور دیگنیتی در ابتدای سال ۱۴۰۰، گروه بهمن دومین محصول را در تابستان با برند اختصاصی خود معرفی کرد. این محصول بهمن موتور، فیدلیتی پرایم نام دارد، اما در اصل جتور X70S است که در سال ۲۰۱۸ میلادی (۱۳۹۷ خورشیدی) توسط چری به چینی‌ها فروخته شد و به همین خاطر پیشرانه آن با دیگر محصولات چری، مثل سدان‌های آریزو و کراس‌اوورهای تیگو یکسان است. این خودرو در دو مدل ۵ و ۷ نفر در بازار ایران موجود است.

بررسی فیدلیتی 7 نفره

3فیدلیتی نقد و بررسی فیدلیتی پرایم 5 و 7 نفره

بسیاری از افراد در هنگام شنیدن ظرفیت 7 نفره فیدلیتی به نحوه طراحی آن فکر می کنند و چیزی که در تفاوت خودرو فیدلیتی 5 نفره و 7 نفره دنبال می کنند، نحوه طراحی این خودرو می باشد.

خودرو فیدلیتی 7 نفره یک ردیف دو صندلی اضافی در قسمت صندوق عقب است که این خودرو را برای افراد پرجمعیت پر کاربرد کرده است. خودروی فیدلیتی 5 نفره و 7 نفره از نظر ظاهر هیچ تفاوتی با یکدیگر ندارد و تنها تفاوت میان این دو خودرو در تعداد صندلی ها می باشد.

از دیگر تفاوت های این دو خودرو در قیمت آن دو می باشد. همان طور که مشخص است، خودرو فیدلیتی 7 نفره با توجه به وجود تعداد صندلی بیشتر، قیمت بالاتری نیز دارد.

فیلم معرفی و برررسی فیدلیتی

ویدئوی زیر یک معرفی کوتاه در مورد خودروی فیدلیتی داده است. که تماشای آن کمک زیادی به خریداران این خودرو میکند.

.

بررسی تخصصی مشخصات فنی فیدلیتی پرایم

فیدلیتی پرایم یا جتور X70 محصول چری چین است و به همین خاطر، مشخصات فنی آن با دیگر محصولات خودروسازی چینی مثل آریزو و چری یکسان است. همچنین این کراس‌اوور روی پلتفرم تیگو ۸ ساخته شده است.

یکی از معایبی که می‌توان برای فیدلیتی پرایم در نظر گرفت، تک دیفرانسیل بودن آن است، در صورتی که اگر سیستم چهار چرخ متحرک داشت می‌توانست طرفداران آفرود را جذب خود کند.

مشخصات موتور فیدلیتی

Jetour X70 6 600x375 1 نقد و بررسی فیدلیتی پرایم 5 و 7 نفره

در خودرو فیدلیتی از موتور 4 سیلندر 16 سوپاپ، با حجم موتور 1.5 لیتر توربوشارژ استفاده شده است که حداکثر قدرت آن 155 اسب بخار در 5500 دور در دقیقه است. از نظر حجم موتور میتوان فیدلیتی را شبیه به چری تیگو7 دانست، البته قدرت و گشتاور فیدلیتی نسبت به تیگو7 اندکی افزایش یافته است.

در بررسی های فنی به عمل آمده از فیدلیتی نیز مشخص شده است که گشتاور این شاسی بلند چینی 230 نیوتن متر می‌باشد. فیدلیتی با جعبه دنده ای شش سرعته و دوبل کلاچ، دارای حداکثر سرعت 180 کیلومتر بر ساعت بوده و شتاب 0 تا 100 آن نیز 10 ثانیه می‌باشد. حجم باک این خودروی چینی نیز 55 لیتر است.

گیربکس دو کلاچه این شاسی بلند چینی در تست رانندگی با این خودرو عملکرد بسیار مطلوبی در مقایسه با خودروهای هم رده فیدلیتی داشت، البته باید دید بعد از 60 هزار کیلومتر رانندگی هم همچنان عملکرد آن خوب باقی خواهد ماند یا خیر.

جدول مشخصات فنی فیدلیتی

کد موتور

E4T15C

نوع موتور

1.5 لیتری توربو یورو 5

قدرت

155 اسب بخار در دور موتور 5500

گشتاور

230 نیوتن متر در دور موتور 1750 تا 4000

گیربکس

6 دنده اتومات دوکلاچه

مصرف

7.5 لیتر

حجم باک

55 لیتر

رینگ

225/45R20

وزن خالص

1575  کیلوگرم

سطح آلایندگی

یورو 5

حجم صندوق عقب

1680 لیتر

تعداد سرنشین

در دو مدل 5 و 7 نفره (به انتخاب مشتری)

ابعاد خودرو

4735*1900*1710 میلی متر

باتری فیدلیتی در کیان باتری با قیمت مناسب و ارسال و نصب رایگان در شهر تهران است.

معرفی امکانات و آپشن های فیدلیتی

25 نقد و بررسی فیدلیتی پرایم 5 و 7 نفره

خودروهای چینی از قدیم نیز نسبت به قیمت مناسبی که ارائه می کنند، دارای ویژگی و قابلیت های بالا می باشند. خودرو فیدلیتی خودرویی بسیار حرفه ای است که آپشن ها و قابلیت های بسیار بالایی را در اختیار خریدار قرار می دهد.

امکانات رفاهی و وسایل گرمایشی و سرمایشی فیدلیتی هیچ جای بحثی را باقی نگذاشته است. ترمز پایدار، سیستم صوتی باکیفیت، کیسه هوا، سیستم هشدار دهنده انحراف، سیستم تشخیص نقاط کور، پوشش های صندلی چرمی، دوربین دنده عقب و … از جمله امکانات خودرو فیدلیتی 5 و 7 نفره به حساب می آید.

فیلم کاربرد آپشن های رفاهی

جهت آشنایی بیشتر و درک تجهیزات بی شمار فیدلیتی ویدئوی زیر را تماشا کنید.

.

    دانلود دفترچه راهنمای فیدلیتی

    بررسی طراحی ظاهری فیدلیتی بهمن موتور

    فیدلیتی 1 نقد و بررسی فیدلیتی پرایم 5 و 7 نفره

    محصول بلندبالای گروه بهمن با ارائه شمایل تجملی و شکیل سعی دارد تا اکثر اقشار جامعه را نسبت به ظاهر خود راضی نگاه دارد. طراحی کابین ماشین فیدلیتی پرایم خوشایند و چشم‌نواز به نظر می‌رسد. کمپانی چری سعی کرده تا درجه بالایی از شکوه و زیبایی را در فضای داخلی فیدلیتی به نمایش بگذا

    ظاهر نمای بیرونی فیدلیتی

    در این محصول گروه بهمن هم با جلو پنجره بزرگ طرف هستیم. شکل ظاهری جلوی خودرو عضلانی و با خطوط نرم همراه بوده است و در بخش عقب هم با مدلسازی مشابه محصولات کره ای مواجه می شویم. در نمای جانبی طراحی اصولی و مناسبی را می بینیم که همراهی رینگ های ۲۰ اینچی، ظاهری جذاب را به این کراس اوور بزرگ اعطا کرده است.

    طراحی داخل کابین فیدلیتی

    research 637622062352782248 thumb 620 350 نقد و بررسی فیدلیتی پرایم 5 و 7 نفره

    به نظر طراحی کابین (مخصوصاً داشبورد خودرو)، الهام گرفته از محصولات آلمانی می‌باشد. خطوط ساده اما پخته و منطقی، پرهیز از حجم‌دهی اغراق‌آمیز و استفاده از نمایشگر تبلتی در قسمت بالای کنسول مرکزی، از جمله اِلمان‌های شاخص ماشین‌های آلمانی است که در این کراس‌اوور چینی نیز رعایت شده‌اند. البته این الگوبرداری موفقیت‌آمیز بوده و داخل ماشین لذت بصری مطلوبی تجربه خواهید کرد.

    63 نقد و بررسی فیدلیتی پرایم 5 و 7 نفره
    عکس فیدلیتی 7 نفره

    کیفیت قطعات هم قابل قبول بوده و به نسبت رقبا از نظر کیفی نقطه ضعف خاصی نخواهد داشت. تلفیق تمامی موارد فوق با آپشن‌های پرشمار ماشین باعث شده که داخل اتاق فیدلیتی با فضایی مدرن و شیک روبرو باشیم. همچنین نسخه 7 نفره فیدلیتی هم قابل سفارش است که می‌تواند برای خودروهای خانواده‌های پر جمعیت و سفرهای دسته جمعی بسیار کارآمد باشد.

    مزایا و معایب فیدلیتی

    fidelity pretige suv Bahman motor نقد و بررسی فیدلیتی پرایم 5 و 7 نفره

    دیگنیتی دارای مزایایی همچون: طراحی مناسب بدنه و کابین، آپشن‌های کامل، ارزان‌ترین نسخه 7 نفره بازار، خدمات پس از فروش گسترده و نقاط ضعفی مانند حساسیت و نگهداری توربوشارژ، تاخیر در ورود توربوشارژ به مدار، تک دیفرانسیل بودن با وجود ابعاد بزرگ می باشد.

     معایب فیدلیتی پرایم

    پیشفروشبهمنموتورفیدلیتی نقد و بررسی فیدلیتی پرایم 5 و 7 نفره

    ظرفیت محدود هنگام ثبت نام و بسته شدن زود هنگام سایت، اختلاف بسیاز زیاد قیمت بازار و کارخانه، تک دیفرانسیل بودن با وجود ابعاد بزرگ خودرو، پشرانه نسبتا ضعیف در مقایسه با خودرو های قدیمی تر مانند هایما s7 توربو 

    به دلیل اینکه این خودرو تازه وارد بازار شده است تجربه رانندگی چندانی از این خودرو در دست نیست به محض دریافت اطلاعات بیشتر در مورد مزایا و معایب بیشتر، آن را با شما به اشتراک خواهیم گذاشت.

    1. نبود دکمه درِ صندوق برقی در کابین
    2. استفاده از جعبه دنده دو کلاچه خشک
    3. نبود دریچه تهویه مستقل برای ردیف سوم
    4. قیمت بالا در بازار آزاد
    5. با وجود حضور بسیاری از امکانات رفاهی و ایمنی، ویژگی هایی مانند کیسه هوای پرده ای و تهویه اتوماتیک دراین خودرو دیده نمی شود.
    6. صدای به نسبت زیاد تایرهای ایرانی
    •  نداشتن دیفرانسیل عقب

    یکی از معایبی که می‌توان برای فیدلیتی پرایم در نظر گرفت، تک دیفرانسیل بودن آن است، در صورتی که اگر سیستم چهار چرخ متحرک داشت می‌توانست طرفداران آفرود را جذب خود کند.

    ماشینت روشن نمیشه؟ خرید باطری ماشین از کیان باتری با ارسال و نصب رایگان در شهر تهران می باشد با تست باتری قبلی و دریافت مبلغ باتری در محل، کارت آسون میشه. حالا با 02188882222 تماس بگیرید!

        نقاط قوت فیدلیتی

        %name نقد و بررسی فیدلیتی پرایم 5 و 7 نفره

        از مزایا این خودرو می توان به امکان انتخاب در دو نوع ۷ نفره و ۵ نفره اشاره کرد، لازم به ذکر است ابعاد خودرو در این دو نوع تفاوتی ندارد و فقط از لحاظ تعداد صندلی نشیمن و ظرفیت صندوق عقب تفاوت دارند. 

        1. ظاهر مناسب و به روز
        2. کیفیت مونتاژ خوب
        3. ابعاد مناسب برای استفاده های خانوادگی
        4. قیمت رقابتی در کارخانه
        5. پیشرانه و جعبه دنده هماهنگ
        6. شتاب قابل قبول
        7. امکانات رفاهی و ایمنی مناسب
        8. خدمات پس از فروش گسترده
        • طراحی ظاهری متفاوت

        طراحی این خودرو نسبت به خودرو های تولید داخل از مزایا بسیاری برخوردار است به عنوان مثال وجود سقف پاناروما دو تیکه ای، وجود صفحه کیلومتر دیجییتال  و صفحه نمایش بزرگ ۱۰/۲۵ اینچی، آپشن های کامل و مورد نیاز، گارانتی پنج ساله یا ۶۰ ماهه (۱۵۰/۰۰۰ کیلومتر)، ارزان ترین نسخه ۷ نفره بازار، خدمات پس از فروش گسترده، طراحی مدرن و الهام گرفته از خودرو های لوکس و بروز دنیا مانند بنز و بی ام و.

        وضعیت ایمنی فیدلیتی پرایم

        Jetour X70 1 نقد و بررسی فیدلیتی پرایم 5 و 7 نفره

        در هنگام تجربه رانندگی با فیدلیتی، ترمزهای این خودرو امنیت لازم را به شما عرضه خواهند کرد و می‌توان گفت در مقایسه با رقبای این خودروی چینی، ترمزهای فیدلیتی به مراتب از قدرت بالاتری بهره مند هستند.

        فیدلیتی در بخش ایمنی به ترمز ضدقفل، کنترل کشش (TCS)، سیستم کمکی ترمز BA-EBD-EBA، کنترل حرکت خودرو در سربالایی و سراشیبی، کنترل پایداری الکتریکی، هشدار دهنده انحراف از خطوط، تشخیص نقاط کور، ترمز پارک برقی به همراه توقف خودکار، دوربین 360 درجه، ایربگ راننده، سرنشین و جانبی و سیستم تشخیص مانع مجهز است.

        فیدلیتی با کسب 5 ستاره در تست تصادف و وجود سامانه های کمک رانندگی، خیال خریدارانش را از بخش ایمنی خودرو راحت کرده است.

        آیا فیدلیتی ارزش خرید دارد؟

        فیدلیتی نقد و بررسی فیدلیتی پرایم 5 و 7 نفره

        همانطور که همیشه گفته ایم، خودروی چینی اصلا با سلیقه ما برای خرید خودرو سازگار نیست. ولی متاسفانه در شرایط فعلی با ممنوعیت واردات خودرو به کشور و قیمتهای نجومی خودروهای خارجی در ایران، مجبوریم با مقایسه خودروهای موجود در بازار، بهترین تصمیم را برای خرید خودرو گرفته و ارزش خرید خودروهای مختلف را با هم مقایسه کنیم.

        به همین دلیل، در بین خودروهای حال حاضر بازار، به نظر ما فیدلیتی با توجه به امکانات و تجهیزات و البته قیمتگذاری مناسب، یکی از گزینه های خوب برای خرید خودرو، مخصوصا برای خانواده ها محسوب می‌شود.

        %name نقد و بررسی فیدلیتی پرایم 5 و 7 نفره

        نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

        بین 1 تا 5 ستاره نمره دهید

        عضو شوید
        آگاه شوید
        12 نظرات
        فید بک نظرسنجی داخل متن
        مشاهده تمام نظرات
        مشاوره شبانه روزی و ثبت سفارش