نقد و بررسی سانگ یانگ تیوولی

4.6
(55)

در این مقاله از کیان باتری به نقد و بررسی سانگ یانگ تیوولی و مزایا و معایب آن می پردازیم. سانگ یانگ تیوولی یک کراس‌اوور جمع‌وجور شهری و تقریبا کوچک‌جثه است که از زمستان 1394 در دو تیپ اسپرت و الیت با مدل 2016 پا به بازار ایران گذاشت. این خودرو برخلاف سایر محصولات سانگ یانگ که پیش از آن در کشورمان حضور داشتند، از ظاهری معقول‌تر و البته چشم‌نوازتر برخوردار است.

نقد و بررسی سانگ یانگ تیوولی
نقد و بررسی سانگ یانگ تیوولی

معرفی و بررسی ساگ یانگ تیوولی

تیوولی در حال حاضر یکی از شناخته شده‌ترین محصولات کمپانی سانگ یانگ می‌باشد که نه تنها در اروپا بلکه در سراسر جهان، چون ایران طرفداران خاص خود را دارد. این خودروی مینی کامپکت در سال 2015 معرفی و در سال 2016 توسط شرکت رامک خودرو وارد بازار داخلی شد.

با توجّه به استقبال مردم و فروش بالای این اتومبیل تیپ دیگری از تیوولی با نام تیوولی اسپرت یا هامان تیوولی آرمور بعد از بازه زمانی تقریباً 3 ماهه نیز به ایران وارد شد که خیلی زود هم واردات آن نیز متوقف شد. نسخه‌های اولیه این برند کره ای با نام اِلیت به فروش می رسیدند که هم‌چنان در بازار لوازم یدکی رونق بالایی دارد.

طراحی جدید این خودرو به همراه امکانات و تجهیزات قابل قبول باعث موفقیت این کراس اوور کامپکت خارجی شده که با تبلیغات گسترده توانسته است موفقیت بالایی را تجربه کند.

فیلم تست و بررسی سانگ یانگ تیوولی

ویدئوی زیر خودروی تیوولی را معرفی و مورد بررسی قرار داده است. و مشخصات و عملکرد فنی آن پرداخته است که به خریداران این خودرو کمک زیادی می کند.

بررسی مشخصات فنی سانگ یانگ تیوولی

این خودرو به 12.2 ثانیه زمان نیاز دارد تا سرعت 100 کیلومتر در ساعت برسد. موتور خودرو سانگ یانگ دارای استاندارد آلایندگی یورو 5 و مصرف سوخت ترکیبی 7.5 است که باتوجه به وزن 1.3 تنی آن مناسب به نظر می رسد.

مشخصات فنی موتور تیوولی

خودرو سانگ یانگ تیولی مجهز به یک موتور 4 سیلندر با حجم 1.6 لیتر است که قادر است 128 اسب بخار و 160 نیوتون متر گشتاور تولید نماید. این قدرت تولید شده از طریق گیربکس 6 سرعته اتوماتیک تیپ ترونیک ساخت ژاپن ASIN به چرخ های جلو انتقال داده می شود.

جدول مشخصات فنی سانگ یانگ تیوولی

کشور تولید کنندهکره جنوبی
نام برندسانگ یانگ
مدلتیوولی الیت
سال ساخت2015
نوع موتوربنزین سوز
حجم موتور1597 سی سی
تعداد سیلندر4
تعداد سوپاپ16
حداکثر توان خروجی128 اسب بخار در 6000 دور بر دقیقه
حداکثر گشتاور خروجی160 نیوتون متر در 4600 دور در دقیقه
توان خروجی حجمی80.15 اسب بخار بر لیتر
ظرفیت باک50 لیتر
کلاس بدنهکراس اوور
کلاس اتوموبیلB Segment
وزن1415
تعداد ظرفیت سرنشینان5
ابعاد خودرو (طول/عرض/ ارتفاع)4202 *1798*1590
حداکثر سرعت181
شتاب 0 الی 100 (ثانیه)12.2
مصرف سوخت (سیکل ترکیبی)7.5 لیتر در 100 کیلومتر
استاندارد آلایندگییورو

 

باتری سانگ یانگ تیوولی در کیان باتری با قیمت مناسب و ارسال و نصب رایگان در شهر تهران است.

معرفی امکانات و آپشن های رفاهی سانگ یانگ تیوولی

 

خودرو سانگ یانگ تیوولی در سه مدل الیت و اسپرت و آرمور به بازار عرضه می شود که تفاوت هایی از نظر تجهیزات با یکدیگر دارند. در مدل الیت سانروف و در مدل اسپرت به جای سانروف، سقف رنگی و اسپویلر وجود دارد و در سایر تجهیزات با یکدیگر مشابه هستند که می توان به امکاناتی نظیر ورود گرمکن صندلی های جلو، خروج و استارت بدون کلید، برف پاک کن و چراغ های اتوماتیک، کامپیوتر سفری و نشانگر جهت چرخ های جلو، قابلیت تعویض دستی دنده با استفاده از دکمه روی دسته دنده، جی پی اس، رینگ اسپرت، آینه برقی، فرمان 3 حالته برقی و تهویه مطبوع دو گانه اتوماتیک اشاره کرد.

 دانلود دفترچه راهنمای ساگ یانگ تیوولی

    بررسی طراحی ظاهری سانگ یانگ تیوولی

    سانگ یانگ تیوولی کراس اووری با ابعاد کوچک (شاسی بلند شهری) و زیبا محسوب می شود. پس در همین ابتدا می‌توان متوجّه شد که تیوولی دارای فضایی کافی برای چهار سرنشین می‌باشد.

    بررسی طراحی بدنه تیوولی

    نمای جلو

    در نمای رو‌به‌رو، تیوولی یک جلوپنجره‌ی باریک دارد که همراه‌با فضای مشبک بالای سپر، هدایت‌کننده‌ی هوا به سمت پیشرانه و رادیاتور خواهد بود. برای دوری از سادگی در این بخش، چراغ‌های مه‌شکن در فضایی سه‌بعدی و فرورفته، داخل بدنه، حس خوب و مدرنی القا می‌کنند که با حالت تهاجمی چراغ‌های اصلی هماهنگ است.

    نوار LED که نقش تأمین‌کننده نور روز را در تیوولی به عهده دارد، مثل ابروی بالای چشم عمل می‌کند و زیبایی چراغ‌های جلو را افزایش می‌دهد. در نمای رو‌به‌رو به نظر می‌رسد طراحان این خودرو تمام تلاش خود را در تهاجمی و انتقامجو نشان دادن چهره‌ی تیوولی به کار بسته‌اند، چراکه خطوط متعددی هم روی درپوش موتور دیده می‌شود.

    در نمای جانبی

    در نمای جانبی دارای چند خط حجم‌دهنده به شکلی کاملا به‌جا روی این بخش کشیده شده است که امیدواریم یک کلاس آموزشی برای خودروسازان داخلی باشد. خط اصلی این نما، از روی چراغ‌های اصلی  و کاپوت جلو تا نیمه در عقب ادامه دارد.

    چنین اتفاقی برای خط دیگر نیز افتاده است و از روی چراغ عقب تا میانه در سرنشین عقب کشیده شده است. هر دوی این خطوط با حالتی منحنی، در نزدیکی چرخ‌ها همراه هستند که متناظر با یکدیگرند و نقش مهمی در افزایش حجم بدنه و قدرتمند نشان‌ دادن شخصیت این خودرو ایفا می‌کنند.

    طراحی نمای جانبی تیوولی با این خطوط خاتمه نیافته است و خط مورب سومی در نزدیکی رکاب وجود دارد که با رسیدن به چرخ عقب، به سمت بالا کشیده می‌شود. ادامه این خط به شکلی کاملا حساب‌شده به محل تلاقی گلگیر و سپر عقب می‌رسد که زیبا و چشم‌نواز است.

    حالت پنجره‌ها، خصوصا در بخش مربوط به سرنشین عقب، تا حدی ما را به یاد رنج‌روور ایووک می‌اندازد؛ اما به نظر می‌رسد، دید سرنشین عقب به خارج خودرو را محدود کرده و آن را فدای افزایش زیبایی تیوولی کرده باشد؛ چرا که ستون عقب نیز بیش از اندازه‌ پهن است.

    نمای پشت

    در نمای پشت خودرو، آرم سانگ‌ یانگ بیش از هرچیز توی چشم می‌زند و اگر به چراغ‌های آن توجه نکنیم، با ظاهر ساده‌ای رو‌به‌رو هستیم که شاید جذابیت فوق‌العاده‌ای نداشته باشد؛ اما بهتر از چینی‌های موجود در بازار ایران است. تیوولی با آوردن بخش زیادی از چراغ عقب، روی گلگیر، تأثیر خط حجم‌دهنده در این بخش بدنه را افزایش داده و خلاقانه عمل کرده‌ اما روی در صندوق عقب را با حالتی صاف و توام با سادگی طراحی کرده است.

    شاید دیگر نکته‌ی جالب در طراحی بدنه‌ی تیوولی جایگذاری هوشمندانه‌ی محل پلاک خودرو است که با شیبی ملایم، زیر لبه‌ی در صندوق جای‌ گرفته و چراغ‌های روشن‌کننده‌ی آن هم در همین مکان مخفی شده‌اند.

    طراحی داخل کابین تیوولی

    طراحی خوب و قابل قبول در داخل خودرو نیز ادامه دارد و با ورود به کابین تیوولی متوجه خواهید شد که این خودرو در مقایسه با رقیبی همچون رنو کپچر یک پله بالاتر است. داشبورد کشیده خودرو طرحی به سبک خودروهای هیوندای یا به یاد می‌آورد و وجود نمایشگر LCD در بخش بالایی آن نیز ظاهری مدرن به داشبورد بخشیده است.

    طراحی سایر قسمت‌ها مانند غربیلک فرمان، پشت آمپرها و صندلی‌ها نیز خوب است. از نظر فضای داخلی، سانگ یانگ تیوولی خودرویی جادار است و برای مثال فضای داخلی بیشتری در مقایسه با رنو کپچر یا رنو ساندرو در اختیار می‌گذارد. سرنشینان چه از نظر فضای سر و چه از نظر فضای پا در این خودرو مشکلی ندارند. راحتی صندلی‌ها نیز قابل قبول و بهتر از برخی رقباست.

    در سمت مقابل صندوق عقب تیوولی چندان بزرگ نیست و این رامی‌توان به عنوان یک نقطه ضعف بیان کرد. کیفیت مواد بکار رفته در کابین هم متوسط و مانند دیگر خودروهای این کلاس است ولی وجود تودوزی چرمی و فرمان چرمی در انتقال حس لوکس بودن تاثیر خوبی دارد که این مورد برای مثال در پژو ۲۰۰۸ دیده نمی‌شود.

     مزایا و معایب سانگ یانگ تیوولی

    چرا سانگ یانگ تیوولی بخریم؟مزایا

    • طراحی جذاب
    • امکانات بالا
    • ایمنی بالا
    • مصرف سوخت اقتصادی

     معایب سانگ یانگ تیوولی

    • فاصله کم خودرو با زمین
    • شتاب نسبتاً کم
    • موتور ضعیف
    • سیستم تعلیق نسبتاً خشک
    • نامناسب برای مسیرهای ناهموار

        ماشینت روشن نمیشه؟ خرید باطری ماشین از کیان باتری با ارسال و نصب رایگان در شهر تهران می باشد با تست باتری قبلی و دریافت مبلغ باتری در محل، کارت آسون میشه. حالا با 02188882222 تماس بگیرید!

    وضعیت ایمنی سانگ یانگ تیوولی

    در بحث ایمنی خودرو سانگ یانگ تیوولی مجهز به جدیدترین سیستم های الکترونیکی هدایت خودرو از قبیل ترمز ضد قفل، تقسیم نیروی الکترونیکی ترمز، کنترل پایداری، کمک شروع حرکت در سربالایی، ضد واژگونی، اخطار توقف ناگهانی به رانندگان پشت سر و کنترل هرزگردی است.

    این سیستم ها به همراه 6 کیسه هوا در 10 نقطه و بدنه مستحکم با طراحی مهندسی، ایمنی بسیار بالای تیوولی را تضمین می کنند. خودرو سانگ یانگ تیوولی در تست های تصادف ان کپ کره جنوبی توانسته است موفق به اخذ 5 ستاره ایمنی شود.

    رقبای سانگ یانگ تیوولی

    در بازار کشور ما رنو کپچر، نیسان جوک و رنو داستر رقبای سانگ یانگ تیوولی محسوب می‌شوند. در میان خودروهای نام برده اگر کیفیت بالا، مصرف سوخت بهینه و آپشن‌های متنوع جز اولیویت‌های اصلی شما در خرید خودرو محسوب می‌شوند، نیسان جوک می‌تواند یکی از بهترین انتخاب برای شما خواهد بود، البته به شرطی که بتوانید با طراحی ظاهری این خودرو نیز کنار بیایید.

    اگر ظاهر جوک را نمی‌پسندید و آپشن‌های داستر نیز برایتان کسل کننده است، تنها انتخابی که در شرایط فعلی بازار ایران می‌توانید داشته باشید سانگ یانگ تیوولی است.

    ارزش خرید سانگ یانگ تیوولی

    سانگ یانگ تیوولی با توجه به کلاس خود (کراس اوور کامپکت) و امکانات قابل قبول ایمنی و رفاهی و حضور پر رنگ دیگر محصولات چینی و حتی کره ای و ژاپنی در این رده از قیمت گزاری بسیار مناسبی برخوردار است و با در نظر گرفتن تجربیات بلند مدت مصرف کنندگان، کم دردسر بودن و قابلیت اطمینان بالا برای این کره ای خوشنام به خوبی ملموس است.

    البته از نکات بسیار مهم درباره ی این خودرو خدمات مربوط به نماینده ی سانگ یانگ کره در ایران یعنی شرکت رامک خودرو است. با توجه به گفته ی مالکان این شرکت در زمینه های مختلف از قبیل تحویل خودرو و یا امکانات به کار رفته در این خودرو و خدمات پس از فروش و تأمین قطعات کم لطفی صورت گرفته و نارضایتی مالکان را در پی داشته است.

    نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

    بین 1 تا 5 ستاره نمره دهید

    عضو شوید
    آگاه شوید
    guest
    2 نظرات
    فید بک نظرسنجی داخل متن
    مشاهده تمام نظرات
    ممد
    ممد
    1 سال پیش

    عالی

    کیان باتری
    کیان باتری
    در جواب  ممد
    1 سال پیش

    با سلام
    درود بر شما، بسیار خرسندیم از اینکه مطالب موجود در این مقاله برای شما مفید واقع شده و رضایت شما را جلب نموده است.

    سبد خرید
    اسکرول به بالا
    مشاوره رایگان و ثبت سفارش