نقد و بررسی کامل خودرو ولوو XC60

4.3
(23)

در این مقاله از کیان باتری به نقد و بررسی لوو XC60 و مزایا و معایب آن می پردازیم. خودرو ولوو XC60 از سری محصولات کراس اوور لوکس کمپانی سوئدی ولوو می باشد که برای نخستین بار در سال 2008 در نمایشگاه ژنو معرفی شد و پس از وارد شدن به بازارهای جهانی، محبوبیت بالایی را به دست آورد.

این خودرو در سال 2013 یک فیس لیفت را تجربه کرد و با چهره ای تازه به بازار عرضه شد. خودرو ولوو XC60 توسط افرا موتور در سال 2013 به تعداد محدودی وارد بازار کشورمان شد. اما بنا به دلایلی مانند خدمات پس از فروش ضعیف، نتوانست فروش بالایی را در کشورمان تجربه نماید.

نقد و بررسی کامل خودرو ولوو XC60
نقد و بررسی کامل خودرو ولوو XC60

معرفی و بررسی ولوو XC60

ولوو XC60 اولین محصول مدرن ولوو بود که به بازار ایران راه پیدا کرد. این خودرو اولین بار در سال 2007 در قالب اتومبیلی کانسپت رونمایی و یک سال بعد اولین مدل آن روانه بازار شد. ورود XC60 به بازار ایران با تأخیر زیاد و در سال 2013 توسط افرا موتور انجام شد. ولوو XC60 با اینکه در بازار جهانی خودرویی موفق محسوب می‌شود، در ایران نتوانست به موقعیت درخور برند ولوو دست پیدا کند.

اصلی‌ترین دلایل عدم موفقیت XC60 ناشناخته بودن خودروهای شاسی‌بلند ولوو برای مصرف‌کنندگان، عرضه‌ محدود، نبود خدمات و از سوی دیگر حضور قدرتمندتر سایر رقبا در بازار بودند. همین عدم استقبال سبب شد تا XC60 در بازار ایران تنها در مدل‌های 2013 و 2014 موجود باشد.

با وجود کم تعداد بودن این خودرو و عرضه‌ محدود ولوو XC60 به بازار کشور، در این مقاله قصد داریم تا این کراس‌اوور سوئدی را در بخش‌های طراحی داخلی و خارجی، مشخصات فنی، تجربه رانندگی و موقعیت بازار مورد نقد و بررسی قرار دهیم؛ لطفا تا پایان مقاله با ما همراه باشید.

فیلم تست و بررسی ولوو ایکس سی 60

ویدئوی زیر خودروی ولوو XC60 را معرفی و مورد بررسی قرار داده است. و مشخصات و عملکرد فنی آن پرداخته است که به خریداران این خودرو کمک زیادی می کند.

بررسی مشخصات فنی ولوو XC60

شتاب صفر تا صد این این خودرو 8 ثانیه و حداکثر سرعتی که می تواند به آن دست یابد 225 کیلومتر بر ساعت می باشد. میزان مصرف سوخت این پیشرانه در سیکل ترکیبی 8.1 لیتر و استاندارد آلایندگی آن یورو 4 اعلام شده است. خودرو ولوو XC60 توانسته است در تست تصادفات موسسه یورو انکپ 5 ستاره ایمنی دریافت نماید.

مشخصات فنی موتور ولوو x c60

خودرو ولوو XC60 مجهز به یک پیشرانه 2 لیتری 4 سیلندر می باشد که قادر است نیرویی معادل 240 اسب بخار در 5500 دور در دقیقه و حداکثر گشتاور320 نیوتن متر تولید و آن را از طریق یک جعبه دنده اتوماتیک شش سرعته به هر هر چهار چرخ منتقل نماید.

جدول مشخصات فنی ولوو XC60

نام خودروولوو XC60
کشور سازنده
سوئد
سال (طراحی)2009
موتور4 سیلندر 16 سوپاپه
حجم موتور1999 سی سی
تنفس موتورتنفس طبیعی
انتقال نیرودو دیفرانسیل
حداکثر قدرت240 اسب بخار در 6400 دور در دقیقه
حداکثر گشتاور320 نیوتن متر در 3200 دور در دقیقه
جعبه دنده6 دنده خودکار
شتاب 0 تا 1008.1 ثانیه
حداکثر سرعت235 کیلومتر در ساعت
وزن1812 کیلوگرم
اندازه (میلیمتر)4628 طول – 1890 عرض – 1709 ارتفاع
فاصله بین دو محور2769 میلیمتر
مصرف سوخت ترکیبی8.1 لیتر در هر صد کیلومتر
حجم باک70 لیتر
استاندارد آلایندگییورو 5
میزان تولید CO2229 گرم در هر کیلومتر

باتری کشنده ولوو FH460 در کیان باتری با قیمت مناسب و ارسال و نصب رایگان در شهر تهران است.

معرفی امکانات و آپشن های رفاهی  ولوو XC60

افرا موتور ولوو XC60 را در سه تیپ R-Design، R-Design plus و SeLux، در دو نسخه 2013 و 2014 به بازار ایران عرضه کرد که نسخه SeLux ساده ترین نمونه، و تیپ آردیزاین پلاس مجهز ترین نسخه ولوو XC60 محسوب می شود. ا

خودرو ولوو XC60 از امکاناتی نظیر سیستم استارت دکمه ای، سیستم کروز کنترل، سیستم محدودکننده سرعت، کامپیوتر سفر، دوربین دید عقب، سیستم رادار و نشان دهنده نقاط کور، سنسور باران، روشنایی عقب ال ای دی طیفی، برف پاک کن و روشنایی جلو اتوماتیک مجهز به سنسور نور و باران، چراغ های مه شکن، چراغ زنون همراه با شیشه شور چراغ، چراغ های مخصوص ال ای دی برای روز، سقف سفارشی پانوراما، شیشه های جلو و عقب برقی، آینه های جانبی تاشو و با گرمکن و سنسور دما، آیینه های داخلی فوتو کرومیک، صندلی های عقب از جنس چرم به همراه پشت سری های فعال در هنگام تصادف، صندلی های جلو با قابلیت تنظیم برقی راننده 8 جهته و سرنشین، صندلی های چرمی، دارای سه حالت حافظه برای تنظیم صندلی ها و گرمکن صندلی ها بهره می برد.

 دانلود دفترچه راهنمای ولوو XC60

    بررسی طراحی ظاهری ولوو xc60 2018

    طراحان شرکت ولوو هرچند تمامی بخش‌های بدنه و نمای ظاهری ولوو XC60 مدل سال ۲۰۱۸ را تغییر داده اند اما، فلسفه وجودی و شخصیت این خودرو ثابت مانده است. از نکات قابل توجه در طراحی بدنه این خودرو می توان به فرم طراحی چکشی شکل چراغ‌های روشنایی در روز (DRL) که مجهز به لامپ‌های LED شده اند، جلو پنجره قدرتمند و مزین به پره‌های عمودی و چراغ‌های عقبی بلند و کشیده آن اشاره کرد.

    بررسی طراحی بدنه ولوو ایکس سی 60

    در نمای رو به رو، یک جلو پنجره ای با خطوط افقی و عمودی قرار گرفته که لوگوی ولوو در مرکز آن و یک خط اوریب کج در اطراف آن دیده می شود. چراغ ها از سایز متوسطی برخوردارند و سپر فلزی نقره ای، کمی حالت تهاجمی به خودرو داده است. چراغ های مه شکن به صورت اوریب در قسمتی فرورفته در دو طرف ولوو XC60 قرار دارد. خطوط به کار رفته روی کابین و نمای جلو، حالتی عضلانی به این خودرو داده است. در نمای کنار، شیب سقف ردیف دوم که به شیشه عقب رسیده در این بخش به خوبی دیده می شود.

    در نمای عقب، چراغ های باریک که در قسمت پایینی خود، عرض بیشتری دارد در لبه شیشه عقب، به صورت عمودی قرار گرفته اند و گرافیک داخلی آنها به مار شباهت دارد. سپر عقب و جلو نیز با یکدیگر هماهنگی داشته و دو خروجی اگزوز در دو طرف آن دیده می شود. دو چراغ مه شکن، چراغ سوم ترمز و اسپویلر از دیگر اجزای این بخش می باشند.

    طراحی داخل کابین ولوو xc60

     

    با وارد شدن به داخل کابین خودرو ولوو XC60 با تریم کرم و قهوه ای رو به رو می شویم که حس دلبازی را به سرنشینان القا می کند. فضای داخل کابین بزرگ بوده و برای خانواده ها بسیار خوب ارزیابی می شود. متریال به کار رفته در ساخت کابین با کیفیت بوده و صندلی های چرمی بسیار نرم راحت می باشند.

    کنسول مرکزی طراحی کجی دارد که احساس خوبی را به بیننده منتقل نمی کند. طرح چوب و قطعات فلزی نیز در برخی از قسمت های کابین دیده می شود. صندوق بار نیز از فضای زیادی برخوردار است و معادل 878 لیتر فضا ارائه می کند که به هنگام جمع بودن صندلی ها این میزان به 1909 لیتر افزایش می باید.

    در مرکز داشبورد یک نمایشگر 7 اینچی در بالای دریچه های هوا قرار دارد که اطلاعات را ارائه می کند. دکمه های کنترل صوتی نیز بر روی فرمان تعبیه شده اند که دسترسی را برای راننده راحت تر نمایند. به طور کلی طراحی کابین خودرو ولوو XC60 بسیار راحت و باکیفیت ارزیابی می شود.

     مزایا و معایب ولوو xc60

     به نظر می‌رسد با وجود فضای داخلی خوب در این کلاس، هنوز در صندلی‌های عقب کمی تنگی احساس می‌شود. مصرف سوخت نیز مخصوصاً برای مدل‌های با پیشرانه‌های قدیمی‌تر کمی در شهر بالا است. سواری این خودرو کمی خشک اما راحت است. تجهیزات عملکردی ساده اما دقیق دارند. کنترل صوتی و سیستم ناوبری تا حدودی قدیمی هستند. طراحی متمایز خودرو نیز آن را تبدیل به یک انتخاب خاص می‌کند.

    چرا ولوو XC60 بخریم؟مزایا

    • شتاب خوب
    • کیفیت بالای ساخت
    • مناسب بودن مصرف سوخت
    • صندوق بار جادار
    • پیشرانه قوی
    • ایمنی بالا
    • فضای دلنشین کابین
    • طراحی خوب بدنه
    • امکانات و تجهیزات فراوان

     معایب ولوو XC60

    • قیمت بالا
    • قطعات یدکی کم یاب
    • سیستم صوتی قدیمی
    • بازار دست دوم نچندان خوب
    • قیمت بسیار بالا

        ماشینت روشن نمیشه؟ خرید باطری ماشین از کیان باتری با ارسال و نصب رایگان در شهر تهران می باشد با تست باتری قبلی و دریافت مبلغ باتری در محل، کارت آسون میشه. حالا با 02188882222 تماس بگیرید!

    وضعیت ایمنی ولوو xc60

    ولوو XC60 یکی از معدود شاسی بلندهایی است که هر پنج ستاره ایمنی در تست تصادف و همچنین نمره خوب از تست همپوشانی کوچک جلو در آزمون‌های IIHS را دریافت نموده است. اجتناب از برخورد و ایمنی فعال نیز با جدیت در این خودرو مورد استفاده قرار گرفته‌اند.

    در سرعتهای پایین و ترافیک خودرو به صورت خودکار برای جلوگیری از برخورد می‌تواند ترمز کند. این سیستم می‌تواند عابر پیاده و دوچرخه‌سواران را نیز تشخیص دهد. همراه این بسته، سیستم‌هایی نظیر هشدار خروج از خط نیز قرار می‌گیرند.

    ارزش خرید ولوو xc60

    یکی از بدشانسی‌های ولوو XC60 قرار گرفتن در کلاسی است که رقبای قدرتمندی در آن حضور دارند. ولوو XC60 از سویی ناچار است با محصولات قدرتمندی چون مرسدس بنز GLK و بی ام و X3 رقابت کند و از سوی دیگر نیز رقیبی زیبا و پر آپشن به نام لکسوس دارد.

    حتی رقبایی مانند تویوتا راو 4 و کیا سورنتو که از نظر فنی ضعیف‌تر از ولوو XC60 هستند، در بخش خدمات پس از فروش و بازار دست دوم وضعیتی بهتر دارند. ولوو XC60 خودرویی است که به‌تنهایی ایراد گرفتن از آن سخت است ولی شرایط بازار، عدم وجود خدمات گسترده، کمبود و گرانی قطعات یدکی، ظاهر نه‌چندان محبوب همگی دست‌به‌دست هم داده‌اند تا این خودرو گزینه‌ آخر برای اکثر خریداران در این سگمنت باشد.

    نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

    بین 1 تا 5 ستاره نمره دهید

    عضو شوید
    آگاه شوید
    guest
    0 نظرات
    فید بک نظرسنجی داخل متن
    مشاهده تمام نظرات
    سبد خرید
    اسکرول به بالا
    مشاوره رایگان و ثبت سفارش