نقد و بررسی تویوتا هایلوکس 2016 در ایران

4.6
(155)

در این مقاله از کیان باتری به نقد و بررسی تویوتا هایلوکس و مزایا و معایب آن می پردازیم. هایلوکس یکی از معروف ترین محصولات تویوتا در دنیا می باشد که بیش از ۵ دهه است در همه جای دنیا استفاده می شود.

هر جایی که نیاز به یک خودرو سر سخت باشد قطعا هایلوکس آنجا دیده می شود، خودرویی که گاها در نقش یک خودروی آفرود در سخت ترین موقعیت ها حضور داشته باشد، یا ممکن است در حال جابجایی چند بسته ی کوچک هم دیده شود!

نقد و بررسی تویوتا هایلوکس 2016 در ایران
نقد و بررسی تویوتا هایلوکس 2016 در ایران

معرفی و بررسی تویوتا هایلوکس

تویوتا هایلوکس یک وانت یا پیکاپ مشهور ژاپنی است که نخستین بار در سال 1968 معرفی و وارد بازار شد و در حال حاضر در هشتمین نسل خود به فروش می‌رسد.

ما در مورد نسل هشتم تویوتا هایلوکس صحبت می‌کنیم که در سال 2016 توسط ایرتویا وارد بازار کشورمان شد. البته عرضه هایلوکس به دلیل قوانین جدید، در مدت و تعداد محدودی صورت گرفت و به فروش خوبی هم دست پیدا کرد.

در حال حاضر تویوتا هایلوکس در مدل‌های دست دوم در بازار و با قیمت‌های بالا به فروش می‌رسد.

خودرو تویوتا هایلوکس 2016 بر روی پلتفرم تاکوما ساخته شده و نسبت به نسل قبلی از ابعاد بزرگتر، قدرت بیشتر و مصرف سوخت کمتر، برخوردار است.

تویوتا هایلوکس مدل ۲۰۱۶ در سه نوع طرح بدنه تک کابین، تک کابین کشیده و دو کابین تولید می شود.

تویوتا هایلوکس دو کابین

تویوتا هایلوکس دوکابین نسل هشتم با توجه به پلتفرم تاکوما ساخته شده و به همین ترتیب نسبت به نسل قبل خود دارای ابعاد بزرگتر، مصرف سوخت کمتر و قدرت بیشتری می‌باشد. این خودرو به طور کلی در دو نسخه تک کابین و دو کابین مورد عرضه قرار می‌گیرد که در این مقاله صرفاً نسخه ۲ کابین آن مورد بررسی قرار خواهد گرفت. در ادامه مزایا تویوتا هایلوکس دو کابین را به صورت کامل مورد بررسی قرار می دهیم.

فیلم تست و بررسی نسل های تویوتا هایلوکس

ویدئوی زیر خودروی تویوتا هایلوکس را معرفی و مورد بررسی قرار داده است. و مشخصات و عملکرد فنی آن پرداخته است که به خریداران این خودرو کمک زیادی می کند.

بررسی مشخصات فنی تویوتا هایلوکس

در بخش مشخصات فنی تویوتا هایلوکس، این خودرو به یک موتور 4 سیلندر با حجم 2694 سی سی مجهز شده که قادر است حداکثر توان 164 اسب بخار و گشتاور خروجی 245 نیوتن متر را تولید کند. نیروی موتور نیز توسط یک گیربکس 5 سرعته دنده ای یا 6 سرعته اتوماتیک به چهار چرخ منتقل می شود.

شتاب 0-100 تویوتا هایلوکس 9.5 ثانیه است و حداکثر سرعت آن نیز 185 کیلومتر بر ساعت می باشد. علیرغم استفاده از طراحی فنرهای تیغه‌ ای در عقب، هایلوکس سواری خیلی خوبی دارد. صدای زیادی در لاستیک‌ ها وجود دارد اما سواری همچنان راحت بوده و فرمان نیز با دقت عمل می ‌کند.

مشخصات فنی موتور تویوتا هایلوکس 2016

مدل وارد شده به کشور از پیشرانه 4 سیلندر 2.7 لیتری تنفس طبیعی مجهز به سیستم VVT-i بهره می‌برد که قادر است در بهترین حالت 164 اسب بخار قدرت (دور موتور 5200) و 245 نیوتن‌متر گشتاور (دور موتور 4000) تولید نماید.

جدول مشخصات فنی تویوتا هایلوکس 2016

نام خودروتویوتا هایلوکس 2016
کشور سازنده
ژاپن
سال (طراحی)2016
موتور4 سیلندر 16 سوپاپه
حجم موتور2694 سی سی
تنفس موتورتنفس طبیعی
انتقال نیرودو دیفرانسیل
حداکثر قدرت164 اسب بخار در 5200 دور در دقیقه
حداکثر گشتاور245 نیوتن متر در 4000 دور در دقیقه
جعبه دنده5 دنده دستی یا 6 سرعته خودکار
شتاب 0 تا 1009.5 ثانیه
حداکثر سرعت185 کیلومتر در ساعت
وزن1720 کیلوگرم
اندازه (میلیمتر)5335 طول – 1855 عرض – 1815 ارتفاع
فاصله بین دو محور3090 میلیمتر
مصرف سوخت داخل شهر13.4 لیتر در هر صد کیلومتر
مصرف سوخت خارج از شهر8.6 لیتر در هر صد کیلومتر
مصرف سوخت ترکیبی10.4 لیتر در هر صد کیلومتر
حجم باک80 لیتر
استاندارد آلایندگی
میزان تولید CO2241 گرم در هر کیلومتر

باتری تویوتا هایلوکس در کیان باتری با قیمت مناسب و ارسال و نصب رایگان در شهر تهران است.

معرفی امکانات و آپشن های رفاهی تویوتا هایلوکس 2کابین

۲ نمونه دستی و اتوماتیک هایلوکس ۲ کابین بلند در ظاهر، طراحی کابین، امکانات رفاهی و تجهیزات ایمنی هیچ تفاوت دیگری نشان نمی‌دهند. این دو خودرو هر دو از ترمزهای دیسکی در چرخ‌های جلو و کاسه‌ای در عقب بهره می‌برد و فقط به سیستم‌های ABS و EBD مجهز شده‌ است. تویوتا هایلوکس از استاندارد آلایندگی یورو ۴٫۵ بهره می‌برد و دارای ۵ ستاره ایمنی یورو انکپ است. ناگفته نماند نمونه‌های دارای این امتیاز از ایربگ زانویی بهره می‌برد و در نسخه‌های موجود در ایران فقط به‌صورت سفارشی قابل‌دسترس بود. هایلوکس دارای ۲ حالت رانندگی اکو و پاور است و فرمان هیدرولیکی آن نیز قابلیت تنظیم ۲ حالته دارد. این فرمان البته از نوع حساس به سرعت نیست.

 دانلود دفترچه راهنمای تویوتا هایلوکس 2014

    بررسی طراحی ظاهری تویوتا هایلوکس

    هایلوکس یکی از خودروهایی است؛ که دارای ارتفاع بلند از سطح زمین می‌باشد و به همین دلیل می‌تواند یکی از گزینه‌های مناسب جهت عبور از مسیرهایی باشد؛ که برای سایر خودروها چالش‌هایی را به همراه دارد. ارتفاع بلند هایلوکس کمک می‌کند تا عبور از مسیرهای سخت برای راننده این خودرو آسان باشد.

    طراحی نمای بیرون هایلوکس

    در نمای جلوی تویوتا هایلوکس با جلو پنجره ای متشکل از سه ردیف کرومی افقی که تا چراغ ها امتداد دارد وگلگیرهای برجسته و چراغ های کشیده با فناوری ال ای دی مواجه هستیم که چهره ای جذاب و قدرتمند به این نسل بخشیده است. این خودرو با ارتفاع 286 میلی متر از سطح زمین ارتفاع مناسبی برای عبور از مسیرهای سخت و برون جاده ای دارد.

    طراحی داخل کابین هایلوکس

    طراحی داخل کابین تویوتا هایلوکس همانند بیرون آن از جذابیت و هیجان بالایی برخوردار است. به محض ورود به داخل کابین، کیفیت بالای متریال نظر شما را به خود جلب می کند و حس بودن در یک خودرو لوکس را تداعی می کند.

    این خودرو در چینش اجزای داخل کابین مانند سایر محصولات این کمپانی عمل کرده است. در بخش مرکزی داشبور که به شکل منحنی است شاهد یک نمایشگر لمسی TFT هستیم که علاوه بر متصل بودن به دوربین دید عقب، اطلاعات و سرگرمی های تویوتا را برای سرنشینان فراهم می آورد.

    فضای داخل کابین نیز برای سرنشینان کاملا مناسب بوده و در ردیف دوم برای رفاه سرنشینان دو جا لیوانی تعبیه شده است. متریال به کار رفته در ساخت کابین از پلاستیک با کیفیت و جنس رویه صندلی ها از چرم مرغوب است. به طور کلی طراحی داخل کابین هایلوکس زیبا و مدرن ارزیابی می شود.

    مزایا و معایب تویوتا هایلوکس

    این خودرو دارای نقاط قوتی همچون کیفیت ساخت بالا، دوام بسیار خوب و استهلاک پایین قطعات، قابلیت آفرود مناسب، فضای قابل قبول کابین، طراحی بهتر از نسل‌های قبلی می باشد.

     همچنین قیمت گران، کمبود آپشن‌های رفاهی در قیاس با رقبا، مصرف سوخت بالا، فرمان‌پذیری ضعیف، تعلیق نسبتاً خشک از نقاط ضعف آن به شمار میرود.

    چرا تویوتا هایلوکس بخریم؟مزایا

    • قابلیت آفرود
    • کیفیت ساخت بالا
    • دوام فنی
    • توانایی حمل بارهای سنگین
    • ظاهر جذاب
    • کابین جادار

     معایب تویوتا هایلوکس دوکابین

    • مصرف سوخت بالا

    طبق مشخصات فنی خودروی تویوتا هایلوکس دو کابینه، نوع موتور این خودرو بنزینی بوده و مصرف سوخت شهری آن معادل ۱۱.۶ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر، مصرف سوختی جاده‌ای آن معادل ۱۰.۲ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر و مصرف سوخت ترکیبی آن ۱۰.۹ لیتر به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر است.

    همانطور که مشخص است مصرف سوخت این خودروی لوکس ژاپنی کمی بالا بوده و به همین دلیل می‌توان یکی از معایب تویوتا هایلوکس دوکابین را بالا بودن مصرف سوخت عنوان کرد. البته بیشتر خودروهای آفرودی با مصرف سوخت بالا مواجه هستند و خودروی تویوتا هایلوکس نیز از این قضیه مستثنی نیست.

    • سواری خشک

    از معایب تویوتا هایلوکس دو کابین به سیستم فنربندی خشک نیز می‌توان اشاره کرد. این خودرو در آفرود و حمل بارهای زیاد عملکرد خوبی از خود نشان داده است. اما همانطور که گفتیم تغییر لاین سرعت و عوض کردن ناگهانی جهت فرمان ممکن است کمی آن را از سطح زمین بلند کند.

    به گفته برخی از افراد این امر به دلیل فنربندی خشک تویوتا هایلوکس است. فنربندی خشک باعث شده تا گاها برخی از ضربات وارد شده به بدنه خودرو در کابین حس شده و افراد را دچار تنش کند. برای همین نباید در سطح‌های پر پیچ و خم جاده‌ای و ناهموار انتظار حرکت با سرعت بالا و بی‌نقص داشت. افرادی که قصد خرید خودروی تویوتا هایلوکس را دارند باید بدانند که سیستم فنربندی این خودرو روی کیفیت سواری تاثیرگذار بوده و میزان زیادی از ضربات وارده به بدنه را به درون آن منتقل خواهد کرد.

        ماشینت روشن نمیشه؟ خرید باطری ماشین از کیان باتری با ارسال و نصب رایگان در شهر تهران می باشد با تست باتری قبلی و دریافت مبلغ باتری در محل، کارت آسون میشه. حالا با 02188882222 تماس بگیرید!

      وضعیت ایمنی تویوتا هایلوکس

      ایمنی بالا یکی دیگر از مزایا تویوتا هایلوکس دو کابین است؛ که با در نظر گرفتن ویژگی‌های آفرود این خودرو می‌تواند، شرایط مناسبی را برای راننده و سرنشینان خود فراهم کند. در این بخش لازم است به قدرت بسیار بالای سیستم ترمز این خودرو اشاره کنیم که به راحتی می‌تواند از عهده رانندگی در سرعت بالا بربیاید و با توقف به موقع تویوتا هایلوکس از ایجاد مشکلات جدی توسط این خودرو جلوگیری کند.

      هایلوکس علاوه بر دارا بودن استاندارد آلایندگی یورو ۴.۵ با شرکت در تست‌های تصادف و ایمنی موسسه یورو انکپ اروپا ۵ ستاره ایمنی را دریافت و بدین ترتیب خیال راننده و سرنشینان خود را از نظر ایمنی راحت کرده است. این خودرو مجهز به تعداد بالایی از کیسه هوا بوده که می‌تواند شرایط ایمنی مناسبی را در اختیار سرنشینان خود قرار دهد.

      بازار خرید و فروش هایلوکس

      تویوتا هایلوکس که در دنیا همچنان به‌عنوان یک وانت اقتصادی شناخته می‌شد، در ایران در قالب یک خودروی لوکس گران‌قیمت فرو رفت. بنابراین کمبود آپشن‌ها و امکانات رفاهی آن که در بیشتر خودروهای تویوتا تا آن زمان دیده می‌شد، مانند سایر نقاط جهان قابل چشم‌پوشی نبود.

      هرچند قابلیت‌های نسخه‌های ۲٫۷ لیتری 4WD با قفل دیفرانسیل در مسیرهای آفرودی بسیار زیاد بود و نسخه‌های ۲ کابین آن می‌توانست حتی نقش یک خودروی خانوادگی جاده‌ای را بازی کند، اما قیمت زیاد آن باعث شد تا این پیکاپ جذاب در بین اقشار متوسط چندان موردتوجه قرار نگیرد.

      ارزش خرید خودرو تویوتا هایلوکس

      خودرو تویوتا هایلوکس بی شک یکی از با کیفیت ترین خودروهای رده پیکاپ وانت محسوب می شود که متاسفانه وارادات آن متوقف شده است. این خودرو برای افرادی که طرفدار آفرود هستند، می تواند رضایت بخش باشد. هایلوکس با اطمینان و کیفیت بالا برای تردد خارج از جاده ای عملکرد بسیار خوبی دارد به طوری که در بیشتر میادین ارتشی دنیا حضور دارد. از رقبای هایلوکس 2016 در این رده می توان به تویوتا FJ کروز، تویوتا پرادو و هاوال H9 اشاره کرد.

      نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

      بین 1 تا 5 ستاره نمره دهید

      عضو شوید
      آگاه شوید
      guest
      1 دیدگاه
      فید بک نظرسنجی داخل متن
      مشاهده تمام نظرات
      عرفان خان
      عرفان خان
      4 ماه پیش

      هایلوکسم آرزوست!

      سبد خرید
      اسکرول به بالا
      مشاوره رایگان و ثبت سفارش