نقد و بررسی مزایا و معایب بی ام و X4

4.7
(132)

در این مقاله از کیان باتری به نقد و بررسی بی ام و X4 و مزایا و معایب آن می پردازیم. بی ام و ایکس 4 که در رده خودروهای کراس اوور کوپه کوچک قرار می‌گیرد، در سال 2014 توسط کمپانی BMW در ایالت کارولینای جنوبی ایالات متحده وارد بازار شد. مدل مفهومی این خودرو یک سال قبل از آن در نمایشگاه بین‌المللی خودرو در نیویورک به نمایش درآمده بود.

بی ام و x4 در واقع پاسخ کمپانی سازنده به رقبای اروپایی خود و اولین نمونه در این کلاس جدید بود. این خودرو اگرچه شباهت‌های زیادی به مدل x6 دارد، اما در واقع بر پایه مدل x3 طراحی و تولید شده است.

نقد و بررسی مزایا و معایب بی ام و X4
نقد و بررسی مزایا و معایب بی ام و X4

معرفی و بررسی بی ام و X4

بی ام و X4 برای نخستین‌بار در سال 2014 و در نمایشگاه خودروی نیویورک در معرض دید عموم قرار گرفت و کمی بعد نیز در قالب مدل‌های 2015 تا 2017 به بازار کشور ما راه پیدا کرد.

پرشیا خودرو از سال 2015 نسل نخست ایکس 4 را در بازار کشورمان عرضه کرد و موفق شد توجه طیف گسترده‌ای از طرفداران کراس‌اوورهای اسپرت را به‌سوی خود جلب کند.

اگرچه نسل نخست این خودرو که با کد اتاق F26 شناخته می‌شود در تیپ‌های مختلفی توسط کمپانی BMW به بازار جهانی عرضه شد، اما تنها تیپی که توانست از جاده‌های کشور ما سر در بیاورد، تیپ xDrive28i بود.

البته این خودرو نیز همچون دیگر اعضای خانواده خود با انبوهی از آپشن‌های مختلف همراه است و حرف‌های بسیاری برای گفتن دارد. بی ام و X4 در کشور ما محبوبیت فراوانی دارد و حتی نسبت به X3 نسل دوم که بر پایه همین پلتفرم ساخته شده، به موفقیت‌های بیشتری دست یافته است.

اگر به دنبال آن هستید که شناخت بهتری نسبت به نسل نخست بی ام و ایکس 4 به‌دست آورید یا قصد خرید این کراس‌اوور جذاب را دارید، به شما پیشنهاد می‌کنیم که در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

فیلم تست و بررسی بی ام و ایکس 4

ویدئوی زیر خودروی بی ام و ایکس 4 را معرفی و مورد بررسی قرار داده است. و مشخصات و عملکرد فنی آن پرداخته است که به خریداران این خودرو کمک زیادی می کند.

بررسی مشخصات فنی بی ام و X4

در بخش مشخصات فنی باید به این موضوع اشاره کرد که ب ام و ایکس ۳ نیز مانند سایر مدل های ب ام و از طیف وسیعی از انواع پیشرانه های بنزینی و دیزلی بهره مند است که تنها برخی نمونه های بنزینی توانسته اند وارد بازار ایران شوند. در واقع نسخه ۲۸i xDrive بیش ترین سهم واردات را به خود اختصاص داده که با سایر مدل های ب ام و در ایران مشترک است.

جعبه دنده این خودرو نیروی تولیدشده موتور را به هر چهار چرخ خودرو بسته به نوع شرایط رانندگی با نسبت های مختلف انتقال می دهد. طبق اعلام رسمی کمپانی ب ام و شتاب صفر تا صد اعلام شده برای ایکس ۴ حدود ۶٫۲ ثانیه است که برای شاسی بلندی با وزن خالص ۱۷۷۰ کیلوگرم عدد قابل توجهی به شمار می رود.

مشخصات فنی موتور ب ام و X4

این پیشرانه، که از نوع ۴ سیلندر ۲ لیتری مجهز به سیستم پرخوران توئین توربو است، قادر است نیرویی معادل ۲۴۵ اسب بخار در ۵۰۰۰ دور در دقیقه و حداکثر گشتاور ۳۵۰ نیوتن متری از ۱۲۵۰ تا ۴۸۰۰ دور در دقیقه تولید کند.

در واقع این موتور قوی ترین نسخه پیشرانه های ۲ لیتری ب ام و است که روی تمامی مدل ها قابلیت نصب شدن دارد. اما نکته مثبت در نیروی محرکه این خودرو جعبه دنده ۸ دنده اتوماتیک استپ ترونیکی است که به خوبی با این پیشرانه هماهنگ شده است.

جدول مشخصات فنی خودرو بی ام و X4

نام خودروبی‌ام‌و X4 28
کشور سازنده
آلمان
سال (طراحی)2015
موتور4 سیلندر 16 سوپاپه
حجم موتور1997 سی سی
تنفس موتورتوربوشارژ
انتقال نیرودو دیفرانسیل
حداکثر قدرت245 اسب بخار در 5000 دور در دقیقه
حداکثر گشتاور350 نیوتن متر در 4800 دور در دقیقه
جعبه دنده8 سرعته استپ ترونیک
شتاب 0 تا 1006.2 ثانیه
حداکثر سرعت232 کیلومتر در ساعت
وزن1770 کیلوگرم
اندازه (میلیمتر)4671 طول – 1882 عرض – 1623 ارتفاع
فاصله بین دو محور2809 میلیمتر
مصرف سوخت داخل شهر9.1 لیتر در هر صد کیلومتر
مصرف سوخت خارج از شهر6.2 لیتر در هر صد کیلومتر
مصرف سوخت ترکیبی7.3 لیتر در هر صد کیلومتر
حجم باک67 لیتر
استاندارد آلایندگییورو 6
میزان تولید CO2169 گرم در هر کیلومتر

باتری بی ام و ایکس 4 در کیان باتری با قیمت مناسب و ارسال و نصب رایگان در شهر تهران است.

معرفی امکانات و آپشن های رفاهی BMW X4

از جمله مهمترین آپشن‌ها و امکانات رفاهی ایمنی موجود در بی ام و ایکس4 مدل ۲۰۱۵ تا ۲۰۱7 می‌توان به لیست بلندبالای ذیل اشاره کرد:

کروز کنترل هوشمند، کنترل سرعت در سرازیری، کنترل ایستایی در سربالایی، سامانه‌های کنترل کشش و پایداری، اتوپارک، چهار حالت رانندگی اکو و کامفورت و اسپرت و اسپرت پلاس، تعلیق هوشمند سنسورهای پارک جلو و عقب، حسگر باران، حسگر فشار باد تایر، رادارهای نقطه کور، تغییر لاین تصادف از جلو و عقب، تابلو خوان، رادار تشخیص عابر پیاده، توزیع الکترونیکی نیروی ترمزEBD، ترمز ضدقفلABS، ترمز کمکی، ترمز پارک برقی، ترمز اضطراری، دیلایت، اتولایت، بالا اتوماتیک، ارتفاع نور اتوماتیک، چراغ مه شکن جلو، چراغ مه شکن عقب، چراغ چرخشی، چراغ شوی، چراغ زنون یا LED، فرمان برقی چهار حالته با روکش چرم مصنوعی حساس به سرعت، پدال شیفتر، گرمکن فرمان، فرمان M اسپرت، سیستم‌های پخش صوت هارمان ۶۰۰ وات است.

از دیگر ویژگی های این خودرو می‌توان به نمایشگر مرکزی، رهیاب، هدآپ دیسپلی، دوربین عقب و جانبی و ۳۶۰ درجه، بلوتوث، اپل کارپلی، usb شش عدد کیسه هوا راننده و سرنشین جلو – پرده‌ای و جانبی، پشت سری فعال، کمربند ایمنی پیش‌کشنده و محدودکننده، ورود و استارت بدون کلید، تهویه اتوماتیک دوگانه، دریچه تهویه عقب، صندلی راننده و سرنشین جلو از نوع 8 حالته برقی همراه با تنظیم گودی کمر، صندلی عقب تاشونده سه تکه، گرمکن و سردکن صندلی‌های جلو و عقب، روکش صندلی چرمی، ایزوفیکس صندلی، صندوق برقی هوشمند با جک، آینه‌ وسط الکتروکرومیک، آینه‌های جانبی تاشونده برقی با گرمکن، سانروف، مموری آینه، کیت بدنه ام اسپرت اشاره کرد.

 دانلود دفترچه راهنمای فارسی بی ام و X4

    بررسی طراحی ظاهری بی ام و ایکس 4

    همانطور که اشاره شد بی ام و ایکس4 بر اساس پلتفرم مدل ایکس۳ ساخته شده و در واقع می‌توان آن را نمونه کوپه از مدل مذکور دانست.

    طراحی نمای بیرون بی ام و X4

    بر اساس بررسی های صورت گرفته خودرو بی ام و x4 از زبان طراحی مخصوص به خودش بهره می برد و در نمای رویرو یک جلو پنجره ای دو قسمتی مجزا با خطوط کرومی آن را همراهی می کند. این خودرو تلفیقی از یک شاسی بلند و یک کوپه اسپرت می باشد که نشاندهنده خلاقیت طراحان آلمانی می باشد.

    در نمای جانبی خطوط و حجم دهی های منطقی مشاهده می شود که ظاهر خودرو را عضلانی جلوه می دهد. در این نما شاهد کاهش ارتفاع سقف هستیم که تا صندوق عقب نیز امتداد یافته است.

    در نمای عقب نیز برآمدگی بالای صندوق عقب موجب خاص شدن این نما شده است. به صورت کلی می توان گفت طراحی خودرو در عین سادگی از زیبایی قابل قبولی نیز بهره می برد.

    طراحی داخل کابین بی ام و X4

    در داخل کابین با همان فضای ارگونومیک و تاحدودی تکراری بی‌ام‌و طرف هستیم. این چیدمان برای سالهای طولانی توسط باواریایی‌ها مورد استفاده قرار گرفته و به همین دلیل مقداری از جذابیت‌های اولیه خود را از دست داده است اما با این حال جایگذاری بسیار خوب ادوات در کنار اصالت در طراحی باعث شده که همچنان بتوانیم از فضای کابین X4 لذت ببریم.

    در این بین سردنده جذاب، فرمان خوش‌دست و بازی هماهنگ خطوط داشبورد در تلفیق با کیفیت مناسب و مونتاژ بی‌نقص قطعات، حس بسیار خوبی به سرنشینان منتقل می‌کنند. جدا از اینها مواردی نظیر دید کافی به جلو و طرفین در کنار راحتی و دربرگیرندگی بسیار خوب صندلی‌ها و دسترس عالی به امکانات نشان میدهد که بی‌ام‌و مثل همیشه به ارگونومی هم نگاه ویژه‌ای داشته و این مهم را فدای زیبایی نکرده است.

    مزایا و معایب بی ام و x4

    از جمله مهمترین مزایای BMW X4 می‌توان به کیفیت ساخت بالا، فرمان پذیری مناسب، عملکرد فنی مطلوب، طراحی ظاهری سطح بالا، امکانات رفاهی بسیار مطلوب و بازار خرید و فروش بهتر از BMW X3 اشاره کرد. از سوی دیگر می‌توان از مواردی نظیر تعلیق نسبتا خشک و حساسیت پیشرانه به بنزین کم کیفیت به عنوان نقاط ضعف این خودرو اشاره کرد.

    چرا بی ام و ایکس 4 بخریم؟مزایا

    • داشتن طراحی زیبا و جذاب
    • عملکرد عالی گیربکس
    • موتور قدرتمند
    • مصرف پایین سوخت
    • هندلینگ عالی
    • امکانات و تجهیزات فراوان
    • کیفیت بالای ساخت

       معایب بی ام و x4

      • آفرود ضعیف
      • فضای کم سرو گردن در ردیف دوم
      • دید عقب نچندان خوب
      • پیشرانه حساس

           ماشینت روشن نمیشه؟ خرید باطری ماشین از کیان باتری با ارسال و نصب رایگان در شهر تهران می باشد با تست باتری قبلی و دریافت مبلغ باتری در محل، کارت آسون میشه. حالا با 02188882222 تماس بگیرید!

        تجربه رانندگی با بی ام و X4

        بی ام و سری ایکس ۴ دارای ۳ حالت رانندگی اسپرت، پلاس اسپرت و نرمال است. اگر برای انجام دادن آفرود سمت این خودرو رفته‌اید باید بدانید گزینه مناسبی برای این فعالیت نمی‌باشد. اولین معایب بی ام و X4 از نظر تجربه رانندگی مربوط به سیستم حرکت و سواری خشک آن است. ‏

        ایکس ۴ در کنار کمک فنرها مجهز به سیستم تعلیق ثانویه است؛ که این سیستم باعث دفع حرکت منعطف خودرو می‌شود. به همین علت این محصول از کمپانی بی ام و را نمی‌توان برای آفرود و حرکت‌های نمایشی مناسب دانست، سواری خشک آن سبب شده تا سرنشینان نتوانند لحظات هیجان انگیزی را تجربه نمایند.

        با شروع به کار پیشرانه این خودرو متوجه می‌شویم، میزان صدای بسیاری از قسمت موتور به داخل کابین وارد می‌شود و این موضوع به علت عدم عایق بندی مناسب ایکس ۴ است. میزان تکان‌های وارد شده به داخل کابین بسیار زیاد به این موضوع هنگام عبور از مسیرهای ناهموار و پستی بلندی‌های جاده تکان‌های شدیدی به داخل کابین منتقل می‌نماید و این موضوع در مقابل ویژگی‌های اسپرت این خود را بسیار دلسرد کننده می‌باشد.

        دومین معایب بی ام و ایکس ۴ از نظر تجربه رانندگی مربوط به دید بسیار محدوده راننده می‌باشد، استفاده از دنده عقب برای راننده بدون استفاده از دوربین دید عقب و سنسور با مشکلات بسیاری همراه است.

        وضعیت ایمنی بی ام و ایکس 4

        بی ام و x4 درمجموع دارای 6 ایربگ است که شامل کیسه‌های هوای سرنشین جلو و راننده، جانبی و پرده‌ای است. پشت‌سری‌های فعال این خودرو نیز از صدمات ناشی از تصادف را کاهش می‌دهد. کمربند ایمنی محدودکننده و پیش کشنده از دیگر تجهیزات بی ام و  x4 است. 5 ستاره ایمنی مرکز استاندارد و ایمنی اروپا نیز نشانه‌ای بر ایمن بودن این خودرو است.

        جدول تجهیزات ایمنی BMW X4

        تجهیزاتبی ام و  x4
        تجهیزات ایمنی و حفاظتیورود بدون کلید، استارت دکمه‌ای، سیستم ضد سرقت ریموت و قفل مرکزی، پشت‌سری فعال، کمربند ایمنی محدودکننده و پیش کشنده
        کیسه هوا6 ایربگ
        سیستم ترمزترمز ضد قفل به همراه توزیع نیرو ترمز، مجهز به ترمز کمکی، اتو هلد و ترمز پارک برقی و ترمز اضطراری سفارشی

        ارزش خرید خودرو بی ام و ایکس 4

        خودرو بی ام و X4 یک شاسی بلند جمع و جور آلمانی است که از طراحی زیبا و اسپرت، تجهیزات زیاد، هندلینگ خوب و مصرف پایین سوخت برخوردار است و از نکات منفی آن می توان به قیمت بالا، قابلیت آفرود ضعیف و پیشرانه حساس اشاره کرد. خودرو بی ام و X4 مدل 2017 وارد بازار کشورمان شده ولی بعد از ممنوعیت واردات خودروهای لوکس به کشور از ورود آن به بازار داخلی جلوگیری شد. از رقیب های این خودرو می توان به پورشه ماکان، لکسوس NX و آئودی Q5 اشاره کرد.

        نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

        بین 1 تا 5 ستاره نمره دهید

        عضو شوید
        آگاه شوید
        guest
        0 نظرات
        فید بک نظرسنجی داخل متن
        مشاهده تمام نظرات
        سبد خرید
        اسکرول به بالا
        مشاوره رایگان و ثبت سفارش