مقایسه KMC T8 و کلوت مکث موتور

4.9
(199)

در این مقاله از کیان باتری به مقایسه KMC T8 و کلوت و تفاوت این دو خودرو از نظر فنی و ظاهری می پردازیم. کلوت بهتره یا KMC T8 کدام را بخریم?

کشور ما از پتانسیل بالایی برای حضور پررنگ پیکاپ‌های دودیفرانسیل برخوردار است و از این رو در سال‌های اخیر نگاه ویژه‌ای به این کلاس خودرویی شده است. اما تمامی پیکاپ های عرضه شده در بازار داخلی کشورمان به دلیل محدودیت واردات از برندهای چینی بودند و برخی شرکت ها در راستای سیاست های تجاری خود، این محصولات را با نام های تجاری جدید معرفی کرده اند.

البته با توجه به تغییرات قیمتی، میزان واردات افزایش یافته است. در هر صورت اگر توانایی پرداخت چنین مبلغی را دارید، گزینه های زیادی پیش روی شماست که دو نمونه از بهترین آنها کلوت مکث موتور و KMCT8 کرمان خودرو هستند.

در بازار خودروی داخلی ایران که به دلیل قوانین دولتی و تعرفه های بسیار بالا، خرید خودروهای خارجی باکیفیت چندین برابر قیمت واقعی است، پیکاپ های چینی انتخاب نسبتاً مناسبی هستند.

به خصوص که اکنون ورود محصولات معتبر ژاپنی مانند تویوتا هایلوکس و نیسان پیکاپ ممنوع شده و در نتیجه مونتاژکنندگان داخلی تصمیم به عرضه محصولات مشابه چینی گرفته اند. البته محصولات چینی هرگز نخواهند توانست جای خودروهای اصیل ژاپنی را در این زمینه بگیرند.

KMC T8، فوتون تونلند، آمیکو آسنا و آراز، وینگل V3 و V5، کاپرا و کلوت از جمله پیکاپ‌هایی هستند در داخل کشور مونتاژ می‌شوند.

با ورود پیکاپ دیفرانسیل دو چرخ کلوت مکث موتور به بازار و قرار گرفتن آن در رده قیمتی خودرویی مانند KMC T8 شرکت کرمان موتور، در این مقاله به مقایسه این دو پیکاپ جدید موجود در بازار می پردازیم و نقاط قوت و ضعف هر یک از آنها را بررسی می کنیم.

مقایسه KMC T8 کلوت
مقایسه KMC T8 کلوت

KMC T8 نسخه ایرانی پیکاپ جک T8 است که در سال 2019 توسط کرمان موتور معرفی شد. این خودرو نخستین محصول دو دیفرانسیل متحرک و آفرود کرمان موتور است و در چند ماه گذشته توانسته سهم بزرگی در بازار پیکاپ با دو دیفرانسیل محرک را به ثبت برساند.

جک T8 در جهان به عنوان پیکاپ سایز متوسط ​​و در بازار چین به عنوان پیکاپ سایز فول طبقه بندی می شود. این وانت پیکاپ یکی از موفق ترین محصولات شرکت جک در چین به شمار می رود و جوایز زیادی را برای این شرکت در سال های 2018 و 2019 کسب کرده است. این پیکاپ تراک بر اساس تجهیزات جذاب نسبت به سایر رقبا در بازار چین برنده جایزه بهترین پیکاپ هوشمند در سال 2019 شده است.

مقایسه KMC T8 کلوت
مقایسه KMC T8 کلوت

کلوت یک پیکاپ چینی به نام دایون V5 است اما این خودرو در واقع محصول شرکت فودی است و لایون  F22 نام دارد که دایون نسخه آن را با برچسب جدید V5 از سال 2020 روانه بازار کرد. این پیکاپ نخستین مرتبه در نیمه دوم سال 2015 در بازار چین عرضه شد، بنابراین خودرویی نسبتاً قدیمی به حساب می آید.

کلوت مکث موتور در شهرک صنعتی ماموت خودرو رونمایی شد. مکث موتور یک شرکت نوپا و زیر مجموعه ماموت خودرو است. پیکاپ کلوت نخستین محصول ارایه شده توسط مکث موتور است که در سگمنت N1 (خودروهای سبک تجاری) قرار می گیرد.

دایون در سال 1987 فعالیت خود را آغاز کرد و با تولید محصولاتی مانند موتور سیکلت، کامیون و موتور وارد بازار چین شد. البته جالب است بدانید که دایون به تازگی مشغول تولید خودروهای برقی نیز شده و مکث موتور به عنوان یکی از طرف های چینی، ممکن است محصول دیگری از دایون را در سگمنت خودروهای برقی به بازار عرضه کند.

مقایسه کلی KMC T8 و کلوت

مقایسه کلی KMC T8 و کلوت
مقایسه کلی KMC T8 و کلوت

JAC T8 که در کشور ما با نام انحصاری کرمان‌موتور یعنی KMC T8 شناخته می‌شود یک پیکاپ دودیفرانسیل نسبتاً بزرگ است که هر چند از نظر ابعاد به پای تراک‌های غول‌پیکر امریکایی نمی‌رسد و از لحاظ دوام و کارآیی هم یارای رقابت با حریفان خوش‌نام ژاپنی را ندارد، اما قادر است در سطح قیمتی و حد و اندازه‌های خودش کارآمد ظاهر شود و به عنوان جایگزینی نسبتاً مناسب برای پیکاپ‌های پا به سن گذاشته موجود در کشور مطرح گردد.

در واقع با هزینه خرید یک هایلوکس 12، 13 ساله با کارکرد بیش از 200 هزار کیلومتر می‌توان KMC T8 صفرکیلومتر با خدمات پس از فروش را خریداری نمود که هرچند جایگاه، کیفیت ساخت و استحکام نماینده تویوتا را ندارد اما حداقل برای چند سال بواسطه نو بودن و گارانتی فعال، هزینه هنگفتی برای شما نخواهد داشت.

از جمله نکات مثبت KMC T8 می توان به مواردی نظیر: گشتاور مناسب موتور توربوشارژر، فضای جادار کابین، قابلیت حمل بار، آپشن‌های قابل‌قبول، ساختار دو دیفرانسیل و توانایی آفرود متوسط اشاره نمود. البته در این بین مشکلاتی از قبیل: حساسیت بالاتر پیشرانه توربو به کیفیت سوخت، عدم عرضه نسخه اتوماتیک، نبود برخی امکانات رفاهی (به نسبت قیمت)، عرض کم و خشکی صندلی‌ها و کوبش تعلیق عقب در هنگام سبک بودن قسمت بار اشاره نمود.

در خصوص کیفیت سواری باید بیان نمود که KMC T8 به نسبت انتظاری که از یک خودرو پیکاپ با شاسی مستقل و فنرهای شمش می‌رود شرایط قابل‌قبولی دارد و به عنوان مثال از نیسان پیکاپ به مراتب نرم‌تر است؛ اما نباید با تصور سواری مشابه کراس‌اوورها به سراغ این محصول بروید که در این صورت از تکان‌های قسمت عقب کلافه خواهید شد.

ترمزهای خودرو هم با اینکه از نوع چهارچرخ دیسک و مجهز به انواع سیستم‌های کمکی هستند اما از نظر قدرت وضعیت متوسطی دارند و به هنگام سنگینی بار و شیب‌های تند، اندکی حس سنگینی را به راننده منتقل می‌کنند.

هندلینگ خودرو نیز به نسبت ابعاد، ارتفاع و ویژگی های آفرودی قابل‌قبول است بخصوص که سیستم‌ کمکی پایداری الکترونیکی برای این خودرو در نظر گرفته شده که کمک بزرگی به شمار می رود. با این حال باید در نظر داشته باشید که چنین خودروهایی برای تحمل فشار جی در سرعت‌های بالا ساخته نشده‌اند و بواسطه مرکز ثقل بالا و سیستم تعلیق خاص‌شان نباید از آنها انتظار چندان زیادی داشت.

مقایسه کلی KMC T8 و کلوت
مقایسه کلی KMC T8 و کلوت

مکث موتور که در واقع یکی از شرکت های زیرمجموعه ماموت خودرو محسوب می شود، توانسته است نخستین پیکاپ خود به نام کلوت را رونمایی کند. کلوت در ادبیات پارسی به برجستگی های بین شیارهای نعلی شکل در بیابان های کویری گفته می شود و از آنجایی که این خودرو نیز به هدف اصلی آفرود در بیابان ها و بیراهه ها تولید شده، نام کلوت برای آن انتخاب شده است.

پیکاپ کلوت همان دایون V5 است و خودروی دیگر دایون نیز توسط خودروسازی ایلیا به نام دایون Y5 عرضه خواهد شد که در نمای جلو شباهت بسیاری به یکدیگر دارند. در هر صورت دایون V5 که یک پیکاپ شاسی مستقل است، روی خط تولید مکث موتور قرار گرفته و با نام کلوت به بازار شلوغ پیکاپ ها اضافه شده است.

دایون هفتمین خودروساز تجاری چین است و سابقه زیادی در تولید خودروهای تجاری در بزرگ ترین بازار خودروی جهان دارد، اما نیم نگاهی به خودروهای شاسی مستقل نیز داشته و قرعه دایون V5 نیز به مکث موتور رسیده تا به عنوان اولین محصول خود در ایران به بازار عرضه شود.

 

همچنین بخوانید: نقد و بررسی مزایا و معایب KMC T8

فیلم مقایسه کلوت و KMC T8

ویدئوی زیر خودرو های KMC T8 و کلوت را باهم مقایسه کرده و مشخص می کند ارزش خرید کدام بیشتر است که به خریداران این خودروها کمک زیادی می کند.

 

مقایسه فنی KMC T8 با کلوت مکث موتور

اما کلوت و KMC T8 از لحاظ فنی چه تفاوت‌هایی دارند و کدام یک بهتر از دیگری است؟ بسیاری معتقدند کیفیت دو خودروی کلوت و KMC T8 مشابه همدیگر است.

تفاوت مشخصات فنی موتور KMC T8 و Kalut

مقایسه فنی KMC T8 و کلوت
مقایسه فنی KMC T8 و کلوت

KMC T8 از یک پیشرانه 2 لیتری 4 سیلندر توربوشارژ با قدرت 174 اسب بخار و حداکثر گشتاور 290 نیوتن متر از طریق گیربکس 6 سرعته دستی  و سیستم چهار چرخ محرک را به لاستیک ها می فرستد.

چیزی که باعث می شود KMC T8 با وجود توان خروجی کمتر و موتور کوچکتر، رانندگی لذت بخش تری را ارائه دهد و از نظر چابکی برای مصرف کنندگان جذابیت بیشتری داشته باشد، این است که حداکثر قدرت و حداکثر گشتاور آن در سرعت های پایین تر موتور در اختیار راننده قرار می گیرد. تأخیر کمتری در سیستم توربو دارد.

اما موتور در دنده یک و دو متوقف می شود و در هنگام حرکت به خصوص با کولر روشن، نسبت به KMC T8 کندتر به فشار دادن پدال گاز واکنش نشان می دهد و زمان لازم برای فول بوست شدن آن نیز بیشتر است.

این مشکل زمانی اهمیت پیدا می‌کند که در جاده‌های شهری شلوغ رانندگی می‌کنید و پس از هر بار کاهش دنده باید مدتی منتظر بمانید تا کلوت روی دور قرار بگیرد که می‌تواند آزاردهنده باشد. این موضوع در زمان آفرود و طبیعت گردی بسیار حائز اهمیت است و از قابلیت و توانایی های کلوت نسبت به KMC T8 کم می کند.

چنین مشکلی می تواند ناشی از عدم هماهنگی گیربکس کلوت با سیستم نرم افزاری موتور باشد و احتمالا مکث موتور در آپدیت های بعدی می تواند تا حدودی این مشکل را برطرف کند. اما در حال حاضر مشکل کندی به خصوص در دنده اول و دوم علاوه بر تاخیر اولیه توربو تا حدودی باعث آزار رانندگان کلوت می شود.

با این حساب به نظر می رسد KMC T8 شتاب اولیه و رانندگی هیجان انگیزتری را به شما ارائه می دهد و با وجود موتور کوچک تر، هماهنگی بهتر موتور با گیربکس، قدرت مناسب را در هر لحظه در اختیار راننده قرار می دهد.

مقایسه فنی KMC T8 و کلوت
مقایسه فنی KMC T8 و کلوت

با نگاهی به کاتالوگ این دو پیکاپ، متوجه خواهید شد که سیستم تعلیق کلوت نیروی خود را از یک موتور 4 سیلندر 2.4 لیتری توربوشارژ تحت لیسانس میتسوبیشی می گیرد. این موتور که روی آمیکو آسنا توربو نیز نصب شده است، قدرتی معادل 215 اسب بخار و گشتاور 320 نیوتن متر از طریق گیربکس 6 سرعته دستی و سیستم 4WD به هر چهار چرخ می فرستند.

مهم ترین ویژگی پیکاپ ظرفیت بار آن است. بنابراین هر یک از این دو خودرو که قابلیت حمل بار بیشتری را داشته باشند محصول کاربردی تری محسوب می شوند. کلوت مکث موتور به دلیل قدرت بیشتر موتور، می تواند ظرفیت بار بیشتری را حمل نماید.

ظرفیت بار کلوت طبق گفته سازنده 1000 کیلوگرم است که برای KMC T8 این عدد 840 کیلوگرم است. بنابراین ممکن است شرایط بهتری از نظر ظرفیت حمل وجود داشته باشد. اما با وجود عدم هماهنگی بین گیربکس و موتور و همچنین تأخیر توربو در کلوت، این توانایی برای حمل بار بیشتر در عمل می تواند به چالش کشیده شود و حتی در این زمینه KMC T8 رضایت بیشتری را از کاربران خود دریافت خواهد کرد.

علاوه بر این، ابعاد فضای بار کلوت نیز به طول 1575 میلی متر، عرض 1610 میلی متر و ارتفاع 530 میلی متر بزرگ تر از T8 به طول 1520 میلی متر، عرض 1520 میلی متر و ارتفاع 470 میلی متر است. البته شاید این تفاوت ها زیاد به نظر نرسد، اما بدون شک برای استفاده های سازمانی و کاربردی، چهره های بسیار مهمی هستند که می توانند برگ برنده مکث موتور در بازار باشند.

در مقایسه زوایای ورود و خروج نیز این دو پیکاپ تقریباً برابر هستند، زیرا زوایای ورود و خروج کلوت به ترتیب 29 و 24 درجه است، در حالی که اعداد T8 به ترتیب 31 و 23 درجه هستند. با این حال، کلوت 230 میلی متر از سطح زمین فاصله دارد،که از KMC T8 این میزان 197 میلی متر است.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه مقایسه فنی کلوت و KMC T8 جدول زیر را مطالعه کنید.

جدول مقایسه مشخصات فنی KMC T8 و کلوت
مشخصات فنی KMC T8کلوت مکث موتور
موتور4 سیلندر 16 سوپاپه4 سیلندر 16 سوپاپه
حجم موتور1997 CC2378 CC
تنفس موتورتوربوشارژتوربوشارژ
انتقال نیرودو دیفرانسیلدو دیفرانسیل
حداکثر قدرت174 اسب بخار در 5000 دور در دقیقه215 اسب بخار در 5200 دور در دقیقه
حداکثر گشتاور290 نیوتن متر در 1800 دور در دقیقه320 نیوتن متر در 2000 دور در دقیقه
جعبه دندهشش سرعته دستی6 سرعته دستی
حداکثر سرعت150 کیلومتر در ساعت160 کیلومتر در ساعت
وزن1965 کیلوگرم1920 کیلوگرم
اندازه (میلیمتر)5325 طول – 1880 عرض – 1830 ارتفاع5330 طول – 1870 عرض – 1864 ارتفاع
فاصله بین دو محور3090 میلیمتر3100 میلیمتر

 

باتری KMC T8 و باتری دایون کلوت V5 در کیان باتری با قیمت مناسب و ارسال و نصب رایگان در شهر تهران است.

مقایسه امکانات و آپشن های JAC T8 با کلوت

مقایسه امکانات KMC T8 و کلوت
مقایسه امکانات KMC T8 و کلوت

خودروهای کاری معمولاً به آپشن‌های رفاهی اهمیت چندانی نمی‌دهند و از این رو جای تعجب ندارد که روی KMC T8 نیز گزینه‌هایی نظیر: “صندلی‌های برقی، تهویه مطبوع اتوماتیک دوکاناله و مواردی از این دست روئیت نمی‌شوند.

با این حال کرمان‌موتور در بحث آپشن خیلی هم خساست به خرج نداده و با ارائه گزینه‌های ارائه شده زیر اجازه نمی دهد که مانند برخی از پیکاپ‌های این رده با کمبود امکانات شدیدی مواجه شوید. با این حال بهتر بود که این خودرو به سنسورهای پارک جلو و دوربین 360 درجه نیز مجهز می شد.

  • کیسه هوای راننده و سرنشین جلو
  • سیستم ورود و استارت بدون کلید
  • چراغ‌های جلو زنون با سنسور نور و قابلیت تنظیم ارتفاع از داخل
  • چراغ‌های روشنایی در روز
  • چراغ‌های مه‌شکن جلو و عقب
  • آینه‌ها و شیشه‌های برقی (با Power Window و سیستم تک‌لمسی) به همراه گرمکن
  • فرمان مجهز به کلیدهای کنترل سیستم صوتی
  • کامپیوتر سفری
  • سیستم پایش فشار باد تایرها
  • روکش صندلی‌های چرمی
  • تهویه مطبوع الکتریکی (با تنظیمات دستی)
  • کروزکنترل
  • سیستم صوتی چندرسانه‌ای
  • شش بلندگو
  • نمایشگر لمسی مرکزی با قابلیت Mirror-Link
  • بلوتوث
  • سنسور و دوربین دنده عقب
  • ترمزهای چهار چرخ دیسکی مجهز به ABS, EBD, BOS
  • سیستم کنترل ایستایی در سربالایی HAC
  • سیستم ترمز کمکی هیدرولیکی HBA
  • کنترل کشش TCS
  • پایداری الکترونیکی ESC
  • سیستم کنترل دینامیکی خودرو VDC
  • قفل دیفرانسیل برقی عقب
  • امکان انتخاب حالت‌های مختلف انتقال قدرت (شامل دیفرانسیل عقب 2H، دو دیفرانسیل سبک 4H و دو دیفرانسیل سنگین 4L)

 

مقایسه امکانات KMC T8 و کلوت
مقایسه امکانات KMC T8 و کلوت

کلوت به سیستم های ترمز و پایداری کمکی ABS و CBS و BAS و ESC مجهز است. کلوت تنها به 2 کیسه هوا برای سرنشینان جلو مجهز شده و در داخل کابین تجهیزاتی مثل صفحه نمایش لمسی 9 اینچی، سیستم ورود بدون کلید و دکمه استارت، کروز کنترل، روکش چرمی صندلی ها، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک، چراغ های مخصوص روز و یا رول بار فلزی مجهز شده است. در لیست زیر می توانید این امکانات کلوت را مطالعه کنید.

  • دو کیسه هوا برای سرنشینان جلو
  • سیستم صوتی مجهز به 8 بلندگو
  • ورودی USB و AUX
  • سیستم ناوبری GPS
  • سیستم ترمز ضد قفل (ABS)
  • سیستم ترمز ترکیبی (CBS)
  • سیستم کمکی ترمز (BAS)
  • سیستم پایداری الکترونیک (ESC)
  • ترمز جلو دیسکی و عقب کاسه ای
  • زاویه ورود 29 درجه، زاویه خروج 24 درجه
  • قابلیت حمل بار تا 1000 کیلوگرم
  • رینگ 17 اینچی آلومینیومی
  • زاپاس فول رینگ
  • فرمان چرمی
  • دکمه کنترلی سیستم صوتی روی فرمان
  • صفحه نمایش 9 اینچی لمسی
  • سیستم ورود بدون کلید
  • کروز کنترل
  • روکش چرمی صندلی ها
  • تنظیم برقی صندلی در 6 جهت
  • تهویه مطبوع اتوماتیک
  • آینه های تاشو با گرمکن
  • چراغ مخصوص روز
  • دوربین دنده عقب
  • رکاب جانبی آلومینیومی
  • رول بار فلزی

 

بیشتر بخوانید: مقایسه پیکاپ فوتون تونلند G7 و بهمن G9

مقایسه طراحی ظاهری کلوت مکث موتور و کی ام سی تی 8

مقایسه طراحی ظاهری KMC T8 و کلوت
مقایسه طراحی ظاهری KMC T8 و کلوت

KMC T8 ظاهر به مراتب مدرن‌تر، اسپرت‌تر و مردانه‌تری از کلوت مکث موتور دارد. طراحی بیرونی KMC T8 از تویوتا هایلوکس و پیکاپ های آمریکایی الهام گرفته شده است و نتیجه کاملاً جذاب است. دماغه کج و بسیار بلند خودرو با آن جلوپنجره بزرگ و نام تجاری بزرگ حس قدرت و مبارزه را به مخاطب القا می کند و توجه به جزئیات در طراحی چراغ ها و استفاده از کروم در قاب جلوپنجره به ویژگی های لوکس ماشین آن افزوده است.

از بغل خطوط منطقی به دور از سادگی مطلق را به کمک چرخ های 18 اینچی، پدال های اسپرت، آینه های بزرگ و گلگیرهای بیرون زده می بینیم و جلوه ای نسبتاً جذاب از خود به نمایش گذاشته اند. در قسمت عقب خودرو حرف خاصی برای گفتن وجود ندارد زیرا ظرفیت بار خودرو در اینجا در اولویت است و به جز سپرهای رنگ شده و گرافیک جذاب چراغ های عقب چیز دیگری به چشم نمی خورد.

علاوه بر این، KMC T8 از تناسب بسیار خوبی برخوردار است و در  در هنگام ساخت آن به زوایای حمله، فرار و شکست توجه شده تا ماشین به این راحتی‌ها در بیراهه‌نوردی زمین‌گیر نشود.

مقایسه طراحی ظاهری KMC T8 و کلوت
مقایسه طراحی ظاهری KMC T8 و کلوت

طراحی کلوت را باید بسیار محافظه کارانه و ساده بدانیم. روندی که در بسیاری از پیکاپ های داخلی دیده می شود و با وجود اینکه نمی توان هیجانی در چهره آن دید، اما از سادگی و کاربردی بودن این طراحی نیز نمی توان ایرادی گرفت.

اگرچه به وضوح مشخص است که این طراحی مربوط به یک نسل پیش است و در پیکاپ های روز دنیا، شاهد طراحی هایی بسیار مدرن تر و بروزتر هستیم، اما با توجه به رقبای داخلی، به طراحی کلوت باید نمره قبولی داد.

اما پیکاپ کلوت سعی داشته تا در اعداد و ارقام عملکردی کمی کارت برنده را روی میز بگذارد. به طور مثال عرض این خودرو 1610 میلیمتر است که با توجه به رقبای داخلی، به همراه کاپرا بهمن موتور بیشترین عرض را بین رقبا دارد.

همچنین عمق اتاق بار کلوت 530 میلیمتر است که بیشتری عمق در بین رقبا است. اگرچه این اعداد برای استفاده های شخصی آنچنان مهم نیست، اما بی شک اعدادی بسیار مهم برای استفاده های سازمانی و کاربردی است که می تواند برای مکث موتور برگ برنده به شمار رود.

از لحاظ طراحی داخلی:

مقایسه طراحی داخلی KMC T8 و کلوت
مقایسه طراحی داخلی KMC T8 و کلوت

در بخش بعدی مقایسه نیز سربلند این رقابت KMC T8 خواهد بود زیرا از طراحی ساده و بسیار شیک بهره می برد. البته با توجه به خشن بودن و آفرود بودن خودرو، سعی کرده اند بیشتر روی ارگونومی و کارایی اتاق کار کنند، اما باز هم از عنصر زیبایی و خطوط شیک داخلی، ترکیب شده غافل نشده اند.

فرمان راحت و صفحه نمایش لمسی مرکزی ظاهری نسبتاً مدرن به فضا بخشیده است. از نظر دید محیطی، وضعیت با ابعاد کابین و سگمنت خودرو مناسب به نظر می رسد، هرچند ارتفاع زیاد خودرو نقاط کوری را ایجاد کرده است که یادآور فضای خالی سنسورهای پارک جلو و دوربین 360 درجه است.

اما صندلی‌های ماشین عرض کمی دارند و در نتیجه افراد قوی هیکل و درشت روی آنها خیلی راحت نخواهند بود اما در عوض جای پا و سر مناسبی برای 5 نفر در نظر گرفته شده و دربرگیرندگی کناره صندلی‌ها برای عبور ساده‌تر از پیچ‌ها کارآمد است.

مقایسه طراحی داخلی KMC T8 و کلوت
مقایسه طراحی داخلی KMC T8 و کلوت

اما در کلوت مکث موتور فاصله بین دو محور خوب کلوت باعث شده تا فضای کافی برای سرنشینان عقب ایجاد شود و به راحتی سه نفر می توانند در ردیف عقب بنشینند. استفاده از حجم وسیعی از پلاستیک خشک در طراحی های امروزی و مخصوصاً در مقایسه با KMC T8 ممکن است برای کلوت نقطه ضعف منفی محسوب شود.

اگر چه استفاده از یک صفحه نمایش بزرگ 9 اینچی لمسی باعث شده تا کمی از سادگی این کابین کاسته شود. متریال به کار رفته در ساخت داخل جک T8 بهتر از کلوت بوده و رضایت بیشتری را برای رانندگان و سرنشینان این خودرو به همراه دارد.

این در حالی است که همه جای فضای داخلی، به خصوص داشبورد و پنل درهای کلوت، توسط پلاستیک خشک اشغال شده است و این مشکل می تواند تأثیر منفی بر تجربه کاربر در هنگام سواری با کلوت داشته باشد.

 

    ماشینت روشن نمیشه؟ خرید باطری ماشین از کیان باتری با ارسال و نصب رایگان در شهر تهران می باشد با تست باتری قبلی و دریافت مبلغ باتری در محل، کارت آسون میشه. حالا با 02188882222 تماس بگیرید!

تجربه رانندگی در کلوت بهتر است یا کی ام سی؟

مقایسه تجربه رانندگی KMC T8 و کلوت
مقایسه تجربه رانندگی KMC T8 و کلوت

کیفیت سواری هر دو خودرو در جاده های شهری خیلی خشک نیست، اما می توان ادعا کرد که KMC T8 کمی لذت بخش تر است. همچنین قفل دیفرانسیل عقب KMC T8 به صورت الکترونیکی فعال و غیرفعال می شود اما در صورت توقف موتور این کار باید به صورت دستی انجام شود که ممکن است تجربه رانندگی را تحت تاثیر قرار دهد و مشتریان را بیشتر به سمت KMC T8 کرمان موتور سوق دهد.

قبل از هر چیز باید بدانیم که پیکاپ KMC T8 با وجود برخورداری از امکانات کافی و طراحی به روز، در نهایت خودرویی کاری و تجاری محسوب می شود و طبق قوانین ایران، حرکت این نوع خودروها در برخی از جاده های غیر شهری ممنوع است. یعنی برای رفتن به شهرهایی مانند قم و کرج از تهران باید از جاده های دسترسی قدیمی و جاده های مخصوص کامیون استفاده کرد.

مقایسه تجربه رانندگی KMC T8 و کلوت
مقایسه تجربه رانندگی KMC T8 و کلوت

در کلوت مکث موتور با فشار دادن دکمه استارت، موتور با صدایی آرام روشن می شود. لرزش موتور کم است و عایق بندی کابین کاملاً طبیعی است. پدال کلاچ نرم است و وقتی آن را فشار می دهید و گیربکس دستی را درگیر می کنید، ماشین را به دنده یک می برد.

سواری KMC T8 را می توان عادی و قابل قبول اعلام کرد. این خودرو در بین پیکاپ های هم رده سواری آنچنانی خشک ندارد. اما از سوی دیگر کلوت مکث موتور سواری نرم تری نسبت به پیکاپ کرمان موتور به مشتریان ارائه می دهند.

کته مثبت کلوت مکث موتور هندلینگ و چسبندگی خوب آن به سطح مسیر است و خودرو کاملاً توی دست است اما به دلیل طول بسیار کوتاه مسیر تست امکان ارزیابی پارامترها در سرعت های بالای هفتاد کیلومتر وجود نداشت.

مقایسه ایمنی در KMC و KALUT

مقایسه ایمنی KMC T8 و کلوت
مقایسه ایمنی KMC T8 و کلوت

در بحث ایمنی و تجهیزات مربوط به آن هر دو خودرو در یک سطح قرار دارند. همچنین هر دو خودرو تاکنون توسط موسسات ایمنی معتبر از جمله CNCAP‌ مورد آزمون ایمنی قرار نگرفته اند و از این رو، اطلاعات دقیقی درخصوص میزان مقاومت این دو پیکاپ در تصادفات وجود ندارد.

با این حال، امکانات ایمنی KMC T8 و کلوت مکث موتور رضایت‌بخش است. برای مثال، هر دو خودرو به طیف وسیعی از سیستم‌های کنترل الکترونیکی مجهز است که می‌توانند هنگام استفاده از این خودرو در مسیرهای آفرودی مفید واقع شوند.

بسیاری از این امکانات ایمنی، در دیگر پیکاپ‌های بازار موجود نیستند و همین مسأله، زمینه‌ساز برتری این دو خودرو شده است. هر دو خودرو به سیستم های کمکی ABS و CBS و BAS و ESC مجهز شده است تا آنها را در حرکت های جاده ای یاری دهند. تنها ایرادی که در مورد ایمنی این دو خودرو  می توان گرفت وجود تنها دو کیسه هوا برای سرنشین و راننده در جلوی خودرو است.

KMC T8 بخریم یا Kalut Max Motor کدام بهتر است؟

مقایسه خرید KMC T8 و کلوت
مقایسه خرید KMC T8 و کلوت

پس از بررسی و مقایسه همه جانبه کلوت مکث موتور و KMC T8 این سوال پیش می آید که KMC T8 بخریم یا کلوت مکث موتور؟ ما نمی توانیم با اطمینان بگوییم که کلوت بهتر است یا KMC T8. زیرا اولویت های مشتریان و خریداران متفاوت است و حتی برخی از آفرودرهای حرفه ای ترجیح دهند مدل های ژاپنی کارکرده بخرند و اصلاً سراغ پیکاپ های چینی نروند.

اما در هر صورت، اگر قصد خرید پیکاپ جدید صفر کیلومتر را دارید، بهتر است بدانید که KMC T8 در مواردی مانند چابکی و شتاب اولیه، هماهنگی بهتر موتور و گیربکس، تاخیر توربو کمتر، امکانات بیشتر مانند کروز کنترل ، سیستم صعود از تپه، سیستم کنترل کشش، سنسور فشار لاستیک، چراغ های اتوماتیک و قفل دیفرانسیل الکترونیکی، به علاوه خدمات پس از فروش گسترده بهتر از کلوت هستند.

مقایسه خرید KMC T8 و کلوت
مقایسه خرید KMC T8 و کلوت

از سوی دیگر، سیستم تعلیق موتور کلوت نیز از نظر ظرفیت بار و ویژگی های مهمی مانند تهویه مطبوع اتوماتیک، صندلی راننده برقی و آینه های جانبی تاشو برقی بهتر از KMC T8 است.

همچنین همانطور که گفتیم KMC T8 از نظر ظاهری می تواند جذابیت بیشتری داشته باشد و از نظر کیفیت ساخت کابین و سبک طراحی داخلی بهتر از کلوت به نظر می رسد. ناگفته نماند که قیمت کارخانه و بازار این دو پیکاپ چینی مشابه و نزدیک به هم بوده و تفاوت چندانی در قیمت آنها وجود ندارد.

در نهایت انتخاب نهایی با توجه به مطالب ارائه شده و تجزیه و تحلیل موارد استفاده با شماست که با بررسی نکاتی که در این مقاله خواندید، بهتر می توانید تصمیم بگیرید کدام یک از این دو پیکاپ برای شما مناسب است.

 

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

بین 1 تا 5 ستاره نمره دهید

عضو شوید
آگاه شوید
guest
0 نظرات
فید بک نظرسنجی داخل متن
مشاهده تمام نظرات
سبد خرید
اسکرول به بالا
مشاوره رایگان و ثبت سفارش