مقایسه کوییک با پژو پارس معمولی

4.6
(283)

در این مقاله از کیان باتری به مقایسه کوییک و پژو پارس و تفاوت این دو خودرو از نظر فنی و ظاهری می پردازیم.  کوییک سایپا بهتره یا پژو پارس کدام را بخریم؟

کوییک و پژو پارس دو نمونه از پرفروش‌ترین محصولات بازار کشور ما هستند که قیمت کارخانه‌ای آن‌ها تفاوت چندانی با هم ندارد،‌ اما قیمت بازار آن‌ها بسیار متفاوت بوده و پژو پارس بسیار بالاتر قیمت‌گذاری شده است.

مقایسه این دو خودرو برای افرادی که به دنبال خرید یک هاچ بک صفر کیلومتر یا یک سدان اقتصادی کارکرده هستند، می‌تواند بسیار مهم باشد. از این رو ما در این مطلب سایپا کوییک و پژو پارس را با یکدیگر مقایسه خواهیم کرد تا متوجه شویم کدام‌یک از این دو اتومبیل محبوب ارزش خرید بیشتری دارند.

مقایسه کوییک با پژو پارس معمولی
مقایسه کوییک با پژو پارس معمولی

مقایسه کلی پژو پارس و کوییک R

نکته حائز اهمیت در مقایسه کوییک و پژو پارس این است که: گرچه پژو پارس یک محصول قدیمی به شمار آمده و کوییک یکی از محصولات جدید صنعت خودروسازی ایران قلمداد می‌شود، اما حقایق حاکی از آن است که شیر نسبتاً فیس‌لیفت شده‌ و دو رگهٔ ایرانی فرانسوی (پژو پارس)، همچنان توانایی رقابت با سایر حریفان را از دست نداده و گواهی است بر بطلان جملهٔ: «پیر، پیر است گرچه شیر بود!».

البته این مقوله را می‌توان نشانی از عدم پیشرفت صنعت خودروسازی کشورمان نیز قلمداد کرده و وجود رقابت میان محصولاتی که فاصله زمانی تولیدشان طولانی‌تر از یک نسل می‌باشد را به عنوان ناشایستی تولیدات اخیر تعبیر کرد. به عبارتی دیگر، حتی قبل از آغاز مقایسه کوییک و پژو پارس، این مقوله به ذهن خطور می‌کند که حتی در صورت برتری احتمالی کوییک بر پژو پارس، چگونه می‌بایست پیروزی یک جوان بر پیرمردی خسته را به او تبریک گفت؟! (هرچند از همان ابتدای مطلب نیز می‌توان گفت که پیروزی کوییک امری دور از دسترس به نظر می‌رسد).
به هر روی، از این‌ها که بگذریم؛ در ادامه مطلب به بررسی مشخصات فنی و ویژگی‌های ساختاری در مقایسه کوییک و پژو پارس خواهیم پرداخت.

همچنین بخوانید: نقد و بررسی خودرو کوییک سایپا + دفترچه راهنما

فیلم مقایسه کوییک با پژو پارس

ویدئوی زیر از پدال خودروهای کوییک و پژو 206 را مقایسه کرده و برنده این رقابت را اعلام می کند. که به خریداران این خودرو ها کمک زیادی می کند.

مقایسه فنی پژو پارس ساده و کوییک

مقایسه ما در این مقاله نسخه های دستی هر دو خودرو است.

تفاوت مشخات فنی موتور کوییک R و پژو پارس معمولی

پژو پارس ساده به موتور 1761 سی سی‏XU7 مجهز شده و قدرتی برابر با ۱۰۰ اسب بخار به اضافه 153 نیوتن متر را از طریق گیربکس ۵ دنده دستی به چرخ‌های جلو انتقال می‌دهد. موتور ۱.۵ لیتری کوییک هم قادر است ۸۷ اسب بخار قدرت و ۱۲۸ نیوتن متر گشتاور را از طریق گیربکس ۵ سرعته دستی به سمت محور جلو ارسال کند.

جدول مقایسه مشخصات فنی کوییک دنده ای و پژو پارس معمولی

مدل خودروپژو پارس سادهکوییک
پیشرانه4 سیلندر- XU74 سیلندرخطی – M15 یورو4
حجم موتور1761 سی سی1503 سی سی
حداکثر قدرت100 اسب بخار87 اسب بخار
حداکثر گشتاور153 نیوتن متر128 نیوتن متر
گیربکس دستی پنج سرعتهدستی پنج سرعته
مصرف سوخت (ترکیبی)

لیتر در 100کیلومتر

9.17.14
شتاب 0 تا 10011 ثانیه13 ثانیه
ظرفیت باک سوخت66 لیتر41 لیتر
حداکثر سرعت190 KM/H160 KM/H

باتری کوییک و باتری پژو پارس در کیان باتری با قیمت مناسب و ارسال و نصب رایگان در شهر تهران است.

مقایسه امکانات و آپشن های کوییک و پژو پارس

کوییک و پژو پارس معمولی به امکانات رفاهی زیادی مجهز نشده‌اند و در این زمینه حرف چندانی برای گفتن ندارند. البته در این بین شرکت ایران خودرو پژو  پارس سال را به امکاناتی نظیر مه شکن جلو و عقب، آینه‌های برقی، تهویه اتوماتیک، فرمان هیدرولیک با دکمه‌های کنترلی و شیشه بالابرهای برقی در هر دو ردیف مجهز کرده است.

در آن طرف میدان کوییک نیز از چنین امکاناتی البته به جز تهویه اتوماتیک بهره می‌برد. لازم به ذکر است که اگر بخواهیم در این بخش از مقایسه پژو پارس را در برابر کوییک اتوماتیک قرار دهیم،‌ قطعا محصول سایپا به دلیل بهره‌مندی از امکاناتی نظیر سیستم مالتی مدیا، کروز کنترل، استارت بدون کلید و فرمان برقی برنده خواهد بود.

    مقایسه طراحی ظاهری کوییک و پژو پارس

    با توجه به این که دو محصول مورد بحث در کلاس‌های متفاوتی قرار دارند،‌ شاید درست نباشد که بخواهیم از نظر طراحی آن‌ها را با هم مقایسه کنیم. اما در کل باید بگوییم که ظاهر کوییک جذاب و اسپرت‌تر به نظر می‌رسد،‌ با توجه به نمای عقب این خودرو به خوبی متوجه این قضیه خواهید شد.

    پژو پارس نیز که از زمان عرضه تا به امروز از نظر ظاهری تغییر زیادی نکرده است،‌ نسبت به کوییک ظاهر قدیمی‌تر و ساده‌تری دارد. اما با این وجود، یکی از پرفروش‌ترین سدان‌های بازار کشور محسوب می‌شود و جایگاه ویژه‌ای دارد. با این اوصاف باید گفت طراحی بدنه هیچ‌یک از خودروهای مذکور چندان جذاب به نظر نمی‌رسد.

    از لحاظ طراحی بیرونی:

    سایپا در نمای جلو ترجیح داده است از همان الگوی موجود در چهره ساینا استفاده کند. چراغ های جلو دقیقاً همان چراغ های ساینا هستند که گرافیک داخلی آن ها به رنگ مشکی تغییر پیدا کرده تا با کاراکتر کوییک بیش تر همخوانی داشته باشند.

    یکی از اصلی ترین جذابیت های ظاهری کوییک، چراغ های روز (دی لایت)هایی بودند که کنار مه شکن های جلو محلی برای نصب آن ها تعبیه شده است. اما متأسفانه در کوییک های دنده ای این چراغ ها حذف شدند و یک قطعه پلاستیکی نقره ای جای آن ها را پر کرد!

    در نمای کناری کوییک استفاده از دستگیره های آسان بازشو را می توان به فال نیک گرفت. آینه ها با ساینا مشترک هستند و ظاهر زیبایی دارند، فقط اندکی بیش از اندازه بیرون زده اند! دیگر تفاوت مهم کوییک دنده ای با اتوماتیک، استفاده از رینگ های فولادی با قالپاق های پلاستیکی است.

    اما شاید جذاب ترین قسمت طراحی بیرونی کوییک، نمای عقب آن باشد. جایی که برخی چراغ های آن را حتا شبیه به ب ام و X1 می دانند! اما اگر از حق نگذریم، نئون های استفاده شده در این چراغ ها چهره زیبایی به کوییک بخشیده اند.

    از لحاظ طراحی داخلی:

    کابین دو خودرو مورد بحث نیز بسیار ساده طراحی شده است و رودری‌ها و داشبورد آن‌ها از جنس پلاستیک خشک است. پژو پارس به عنوان یک سدان کابین جادارتری در مقایسه با کوییک دارد و حجم صندوق عقب آن نیز نسبت به کوییک بیشتر است. صندوق عقب این اتومبیل ۴۷۰ لیتر ظرفیت دارد و حجم صندوق عقب کوییک نیز برابر با ۲۲۵ لیتر است.

        ماشینت روشن نمیشه؟ خرید باطری ماشین از کیان باتری با ارسال و نصب رایگان در شهر تهران می باشد با تست باتری قبلی و دریافت مبلغ باتری در محل، کارت آسون میشه. حالا با 02188882222 تماس بگیرید!

    تجربه رانندگی در کوییک بهتر است یا پژو پارس؟

    پژو پارس از نظر چابکی و شتاب نسبت به رقیب خود برتری دارد و به راننده هیجان بیشتری را منتقل می‌کند. علاوه بر این محصول ایران خودرو سواری نرم‌تری را نیز ارائه می‌کند و کوبش‌های کمتری درون کابین آن احساس می‌شود. از نظر عایق‌بندی نیز هر دو محصول در شرایط یکسانی قرار دارند و سرو و صدای زیادی به کابین آن‌ها منتقل می‌شود. کیفیت صندلی‌های دو اتومبیل مورد بحث نیز چندان بالا نیست و در سفرهای طولانی سرنشینان اذیت خواهند شد. البته در این زمینه وضعیت پژو پارس کمی بهتر است.

    در مسیرهای پر پیچ و خم نیز محصول ایران خودرو پایداری بیشتری را نسبت به محصول سایپا از خود نشان می‌دهد. قدرت ترمزهای هر دو اتومبیل نیز در حال عادی مناسب به نظر می‌رسد و راننده با مشکلی مواجه نخواهد شد.

    مقایسه ایمنی در پژو پارس و کوییک

    هیچ یک از محصولات مورد بحث تاکنون در تست ایمنی معتبری شرکت نداشته‌اند و به همین دلیل نمی‌توان در ارتباط با سطح ایمنی آن‌ها اظهار نظر دقیقی کرد. با این وجود باید گفت که نباید روی ایمنی این محصولات چندان حساب کرد،‌ چرا که به امکانات زیادی مجهز نشده‌اند و همچنین پلتفرم آن‌ها نیز در مقایسه با محصولات جدید حرف زیادی برای گفتن ندارد. برای آشنایی با امکانات ایمنی کوییک و پژو پارس جدول زیر را مشاهده کنید.

    جدول امکانات ایمنی کوییک و پژو پارس معمولی

    خودروکوییک Rپژو پارس
    تجهیزات ایمنی و حفاظتیسیستم ضد سرقت، قفل مرکزی، کمربند ایمنی جلو با قابلیت تنظیم ارتفاع، هشدار نبستن کمربند، سنسور پارک عقبايموبيلايزر، قفل مركزی با ريموت، كمربندهای ايمنی جلو با قابليت تنظيم ارتفاع، سنسور دنده عقب سيستم اتولاک (قفل شدن درها پس از حرکت) و مستر لاک (با يک دکمه همه درها قفل و باز می‌شوند)، اتوفلاشر (در ترمزهای شديد با کاهش ناگهانی سرعت، فلاشرها روشن می‌شوند)، تايمر چراغ سقف، آگاه كردن راننده از وضعيت باز و بسته شدن در خودرو توسط چراغ‌های راهنما، چراغ سقفی، LED داخل جلوآمپر و سيستم اخطار سرقت ساده با استفاده از بوق خودرو به جای آژير دزدگير
    کیسه هوادو ایربگ جلودو ایربگ جلو
    ترمزسيستم ترمز ضد قفل ABS و EBD، ترمز جلو ديسكی خنک شونده، ترمز عقب كاسه‌ایسيستم ترمز ضد قفل ABS و EBD، ترمز جلو ديسكی با سيستم خنک كاری، ترمز عقب كاسه‌ای

    پژو پارس بخریم یا کوییک؟ کدام بهتر است؟

     در یک نتیجه گیری کلی از مقایسه کوییک و پژو پارس به این نتیجه رسید که کوییک سایپا برای اشخاصی که به دنبال دریافت آپشن‌های بیشتر در رده‌های قیمتی متوسط می‌باشند مناسب بوده و نسبت به سایر خودروهای تولید شده در ایران، امکانات رفاهی بیشتری را داخل کابین خود ارائه می‌کند. اما پژو پارس همچنان طراحی بدنه زیباتری داشته و متاسفانه با این که نسخه‌ای قدیمی‌تر از کوییک می‌باشد، هنوز هم قدرت و سرعت بیشتری را نسبت به آن داشته و برای کلاسیک‌دوستانی که تمایل به داشتن قدرت و سرعت بیشتر داشته و به دنبال قیمت نسبتاً معقول هستند مناسب می‌باشد. (البته این را نیز به خاطر داشته باشید که در صورت انتخاب پژو پارس می‌بایست از امکانات رفاهی مدرن خودروسازی نیز خداحافظی نمایید)

    اینکه کدام خودرو گزینه بهتری برای مشتریان خواهد بود، این مهم بیشتر به ملاک‌های مدنظر مشتریان ارتباط دارد. اگر معیارهایی مثل توان فنی بهتر، شتاب بیشتر، کابین و صندوق عقب جادارتر و استایل نسبتا خوش‌پرستیژتر مورد نظر شما باشد، آنگاه پژو پارس گزینه بهتری است. اما اگر صفر کیلومتر بودن، طراحی ظاهری جوان‌پسندتر به همراه استهلاک و هزینه نگهداری پایین‌تر و نیز گارانتی برای مشتری اهمیت بیشتری داشته باشد، آن وقت به نظر می‌رسد کوییک گزینه بهتری برای او خواهد بود.

    نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

    بین 1 تا 5 ستاره نمره دهید

    عضو شوید
    آگاه شوید
    guest
    5 نظرات
    فید بک نظرسنجی داخل متن
    مشاهده تمام نظرات
    مهیار
    مهیار
    11 ماه پیش

    من ۳ ماه است کوییک خریدم خیلی عالیه

    جوادی
    جوادی
    1 سال پیش

    داشتم مقالتون رو مطالعه میکردم رسیدم به امکانات ماشین یجاش نوشته بودید مصرف ترکیبی،،، برام سوال پیش اومد منظورتون ازین آپشن چیه؟؟؟؟

    آریا
    آریا
    1 سال پیش

    وقتتون بخیر یک سوالی داشتم اینکه حجم مخزن هم جزء آپشن ماشین حساب میشه؟ هرچی حجم مخزن بیشتر باشه ینی ماشین خوبی

    امینی
    امینی
    1 سال پیش

    خواستم یک تشکر ویژه کنم بابت این مقالتون که باعث شد خیلی از سوالای مارو جواب بده و اطلاعاتمون رو کامل کنه ممنونم از شما

    کیان باتری
    در جواب  امینی
    1 سال پیش

    با سلام
    درود بر شما، سپاسگذاریم
    بسیار خوشحالیم که مطالب موجود در این شماره مقاله برای شما مفید واقع شده و رضایت شما را جلب نموده است.

    سبد خرید
    اسکرول به بالا
    مشاوره رایگان و ثبت سفارش