مقایسه پژو پارس و رانا پلاس

4.8
(2556)

در این مقاله از کیان باتری به مقایسه پژو پارس و رانا پلاس و تفاوت این دو خودرو از نظر فنی و ظاهری می پردازیم.  رانا پلاس بهتره یا پژو پارس اتوماتیک کدام را بخریم؟

مقایسه کلی پژو پارس و رانا پلاس

در میان انواع سدان‌هایی که در بازار موجود است به نظر می‌رسد خودرو رانا پلاس و پژو پارس پرطرفدار‌تر از بقیه هستند. روشن است که یکی از علل مهم این محبوبیت، قیمت مناسب این دو خودرو برای قشر متوسط جامعه است. اما انتخاب بین این دو خودرو کمی سخت بوده و افراد هنگام تصمیم‌گیری دچار تردید می‌شوند. از این رو تصمیم گرفتیم در این مقاله به مقایسه پژو پارس و رانا پلاس بپردازیم.

همچنین بخوانید:  نقد و بررسی مزایا و معایب رانا پلاس

فیلم مقایسه پژو پارس و رانا پلاس

ویدئوی زیر خودرو های پژو پارس و رانا پلاس را باهم مقایسه کرده و مشخص می کند ارزش خرید کدام بیشتر است. که به خریداران این خودروها کمک زیادی می کند.

مقایسه فنی پژو پارس با رانا پلاس

هر دو این اتومبیل‌ها از یک پیشرانه بهره می‌برند، اما با این حال قدرت و سرعت در خودرو رانا پلاس به دلیل ابعاد کوچک‌تر و همچنین تفاوت در وزن و ویژگی‌های آیرودینامیکی از سرعت بالا‌تری نسبت به خودرو پژو پارس برخوردار است.

تفاوت مشخصات فنی موتور پژو پارس و رانا پلاس

ایران خودرو برای پژو پارس سال یک پیشرانه 4 سیلندر 8 سوپاپ XU7 در نظر گرفته که می‌تواند قدرتی برابر با 100 اسب بخار و گشتاور 153 نیوتن‌متر را به تولید برساند. این خودرو ظرف مدت 11 ثانیه از صفر به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت می‌رسد. یک گیربکس 5 سرعت دستی نیز وظیفه انتقال قدرت به چرخ‌ها را بر عهده دارد. این خودرو به ازای هر 100 کیلومتر حدود 9.1 لیتر بنزین مصرف می‌کند و حداکثر سرعت آن نیز 190 کیلومتر بر ساعت اعلام شده است.

در طرف مقابل نیز رانا پلاس به موتور 16 سوپاپ TU5 مجهز شده که سروصدا و استهلاک کمتری را به همراه دارد. این پیشرانه می‌تواند قدرتی برابر با 105 اسب بخار و گشتاور 142 نیوتن‌متر را تولید کند. شتاب صفر تا 100 این خودرو نیز 12 ثانیه بوده و حداکثر سرعت آن نیز 189 کیلومتر بر ساعت اعلام شده است. این خودرو به ازای هر 100 کیلومتر نیز حدود 6.9 لیتر بنزین مصرف می‌کند. از این رو رانا پلاس با وجود این که از لحاظ چالاکی و شتاب نسبت به رقیب خود در سطح پایین‌تری قرار دارد، اما از لحاظ استهلاک و مصرف سوخت برای مالکان گزینه مناسبی خواهد بود.

در رابطه با شتاب گیری صفر تا صد خودرو رانا پلاس باید گفت برای رسیدن به  سرعت صد کیلومتر بر ساعت در حالت سکون حدود ۱۲ ثانیه برآورد شده است، اما با این حال شتاب گیری خودرو پژو پارس ۱۳.۲ می‌باشد.

اگر بخواهیم مصرف سوخت این دو خودرو را با یکدیگر مقایسه کنیم، باید بگوییم مصرف سوخت رانا پلاس از پژو پارس کمتر می‌باشد و به همین خاطر شاید خرید رانا به نظر مشتریان یک خرید بصرفه‌تر آید. از روی دیگر برتری رانا پلاس از لحاظ فنی در دیگر خودرو‌های ایران خودرو دیده می‌شود.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه مقایسه فنی رانا پلاس و پژو پارس اتومات جدول زیر را مطالعه کنید.

جدول مشخصات فنی پژو پارس و رانا پلاس

مشخصاترانا پلاسپژو پارس TU5
سال طراحی خودرو13981378
کلاس خودروسدان ایرانیسدان فرانسوی با کد ایران خودرویی 28513 -28515 – 28516 – 28517 – 28518 – 28519- 28521-28523-28524-28525
حجم موتور1587 سی سی1587 سی سی
موقعیت موتورجلو – TU5جلو – TU5 + پاشش چند نقطه اي
گیربکسدستي پنج سرعته5 دنده دستي (BE3)
سیلندر4 4
طول4292 ميلي‌متر4498 ميلي‌متر
عرض1684 ميلي‌متر1704 ميلي‌متر
ارتفاع1453 ميلي‌متر1410 ميلي‌متر
حداکثر قدرت105 اسب بخار در 5800 دور در دقيقه108 در 5600 دور در دقيقه
حداکثر گشتاور142 نيوتن متر در 4000 دور در دقيقه142 نيوتن متر در 4000 دور در دقيقه
سوپاپ16 + بنزين بدون سرب با اكتان 95 + پاشش چند نقطه اي16
شتاب 0 تا 1001213.2
حداکثر سرعت190190
وزن1134 کیلوگرم1185 کیلوگرم
فاصله بین دو محور2445 میلیمتر2669 میلیمتر
مصرف سوخت ترکیبی6.9 لیتر7.5 لیتر
حجم باک50 لیتر66 لیتر
حجم فضاي صندوق عقب400 لیتر470 لیتر
استاندارد محیط زیستیورو 5
سیستم فرمانهیدرولیکهیدرولیک
مقایسه قیمتمحصول گرانترمحصول ارزانتر

باتری پژو پارس و باتری رانا پلاس در کیان باتری با قیمت مناسب و ارسال و نصب رایگان در شهر تهران است.

مقایسه امکانات و آپشن های پژو پارس و رانا پلاس

جدول تجهیزات رفاهی پژو پارس اتومات و رانا پلاس

امکاناترانا پلاسپژو پارس اتومات
سیستم های ترمز و پایداریترمز ضد قفل ABS و EBD – ترمز جلو ديسكي خنك شونده – ترمز عقب كاسه ايABS و EBD (چهاركاناله)، ترمز جلو ديسكي با سيستم خنك كاري، ترمز عقب ديسكي
کیسه هواراننده و سرنشين جلوراننده و سرنشین جلو
مالتی مدیاپخش MP3، بلندگوهاي جلو توئیتر دار و بلندگوهای عقب، راديو پخش بلوتوث دار (بدون CD خوان )سیستم صوتی پیشرفته مجهز به موبایل هندزفری، بلندگوی عقب، آنتن اکتیو
صندلیمجموعه صندلي هاي جديد مشابه پژو 207 با روکش جديد- صندلي راننده با قابليت تنظيم ارتفاع – پشت سري صندلي هاي جلو با تنظيم ارتفاع -پشت سري صندلي عقب يكپارچه با صندليصندلی‌ها با روکش پارچه‌ای، تنظیم دستی صندلی راننده و سرنشین جلو
تهویه مطبوعتنظيم دستياتوماتیک
شیشه ها و آینه هاآینه‌های جدید راهنما دار- تنظيم آينه هاي جانبي برقي – آينه روي آفتابگير سمت شاگرد + شيشه بالابر درهاي جلو و عقب برقيآیینه‌های جانبی با تنظیم برقی و راهنمادار
چراغمجموعه چراغهاي جلو و عقب جديد – مه شكن جلو و عقب – چراغ خطر سوم – تنظيم زاويه نور چراغ هاي جلو از داخل -سيستم روشنايي موقت در محيط‌هاي تاريكمه‌شکن جلو و عقب، چراغ نقشه‌خوانی
سانروفدارد ندارد
نسبت تراكم 10.5
تجهیزات ایمنیسيستم ضد سرقت (ايموبيلايزر) – سيستم هشدار دهنده مركزي ورود غير مجاز – هشداردهنده موانع عقب – سيستم عيب يابي هوشمند ( مالتي پلكس ) – قفل مركزي با ريموت كنترل – كمربندهاي ايمني جلو با قابليت تنظيم ارتفاعقفل کودک، سیستم ضدسرقت، سنسور عقب
ویژگی ها و امکاناتتريم مشكي + كروز كنترل – ستون فرمان جمع شونده(تلسكوپي) – بازکن قفل در صندوق عقب از داخل – صفحه نمايشگر روي داشبورد – نمايشگر دماي محيط – سيستم قطع خودكار سوخت – سيستم كنترل بخار بنزين – جلو پنجره طرح جديد-دستگیره ها و زه‌ های جانبی همرنگ بدنه (پک لوک)-غربیلک فرمان با آرم کرومی به همراه MFC(كليدهاي كنترلي)- دسته راهنما و دسته برف پاک کن طرح 206- مجموعه داشبورد (بهبود گرين) – مجموعه کنسول میانی یكپارچه – مجموعه رودریها (دارای مدالیون با پارچه) – جلو آمپر دیجیتالی با هشدار كمربند – آنتن اكتیو – عایق صداگیردرب موتورفرمان هیدرولیک، مجهز به كليدهای كنترلی، بازکن در صندوق عقب از داخل اتاق

مقایسه طراحی ظاهری پژو پارس و رانا پلاس

در مقایسه رانا پلاس و پژو پارس از نظر طراحی باید گفت که هر دو خودروی پژو پارس و رانا پلاس از لحاظ طراحی ریشه در سال‌های بسیار دور دارند و به عنوان نسخه‌های فیس‌لیفت پژو 405 و پژو 206 در قیاس با محصولات جدید، به‌ویژه خودروهای چینی، قطعا حرف زیادی برای گفتن ندارند. اما نکته اینجاست که محدوده قیمتی این دو دست‌پرورده ایران خودرو از تنوع محصول زیادی برخوردار نبوده و مشتریان مجبورند از چند مدل محدود حاضر در این بازه یکی را انتخاب کنند.

از این رو پژو پارس همچنان به عنوان یک خودرو نسبتا مجلل‌تر میان مردم به شمار می‌رود و ظاهر قدیمی آن چندان به چشم مشتریان، زشت و نافرم نمی‌آید. از طرف دیگر رانا پلاس از شمایل کلی بدنه پژو 206 صندوقدار بهره‌مند است و گرچه نمایی نوین و زیباتر را به نمایش می‌گذارد اما شمایل آن، پرستیژ و شخصیت پژو پارس را برای مشتریان ایجاد نمی‌کند.

با این حساب باید گفت که رانا پلاس به دلیل بهره‌مندی از انحناهای بیشتر و همچنین طراحی جدیدتر چهره و نمای عقب، در مجموع خودرویی زیباتر به نظر می‌رسد، اما همچنان بسیاری از مشتریان متعصب ظاهر پژو پارس را چشم‌نواز، رسمی و البته متشخصانه‌تر برآورد می‌کنند که ما نیز به سلیقه آن‌ها احترام می‌گذاریم.

از لحاظ طراحی داخلی:

در طراحی داخلی خودرو که به فضای کابین‌ها و صندلی‌ها مربوط می‌شود نیز زیبایی چشمگیری مشاهده نمی‌شود. با این وجود نمای داخلی پژو پارس سال نسبت به رانا پلاس کمی برتری دارد. طراحی خاص غربیلک فرمان و رو دری‌های پژو پارس باعث شده تا نمای داخلی آن کمی از رانا پلاس بهتر باشد.

علاوه بر آن هنگام مقایسه پژو پارس سال و رانا پلاس باید به جنس مواد و متریالی که برای ساخت نمای داخلی به کار برده شده نیز توجه کنیم. زیرا کیفیت مواد تاثیر زیادی روی زیبایی نما دارند. اما متاسفانه کیفیت مواد به کار رفته برای ساخت کابین، رودری‌ها و داشبورد این دو خودرو پایین بوده و استفاده از پلاستیک خشک و بی‌کیفیت در تمامی بخش‌های خودرو دیده می‌شود.

فاصله محوری زیاد و فضای زیادی که در صندلی‌های عقب برای سرنشینان پژو پارس به وجود آمده است، باعث شده تا خودرو پژو پارس فضای داخلی بیشتری نسبت به رانا پلاس داشته باشد و از این جهت دارای برتری نسبت به رانا پلاس باشد.

از سویی دیگر صندوق عقب پژو پارس سال نیز ظرفیت بیشتری نسبت به رانا پلاس دارد. ظرفیت صندوق عقب پژو پارس ۴۷۰ لیتر بوده در صورتی که صندوق عقب رانا پلاس حدودا ۷۰ لیتر ظرفیت دارد.

بنابراین برای جمع‌بندی مقایسه طراحی داخلی پژو پارس سال و رانا پلاس می‌توان گفت که هر زیبایی بصری خاصی در نمای داخلی هر دو خودرو به چشم نمی‌خورد اما فضای داخلی پژو پارس کمی کاربردی‌تر و جادار‌تر از رانا پلاس است.

    ماشینت روشن نمیشه؟ خرید باطری ماشین از کیان باتری با ارسال و نصب رایگان در شهر تهران می باشد با تست باتری قبلی و دریافت مبلغ باتری در محل، کارت آسون میشه. حالا با 02188882222 تماس بگیرید!

تجربه رانندگی در رانا پلاس بهتر است یا پژو پارس؟

درون کابین پژو پارس نسبت به رانا‌ پلاس فضا و نور بیشتری وجود دارد و این مسئله باعث می‌شود تا احساس راحتی و دلبازی بیشتری به کاربر انتقال یابد. غربیلک فرمان هر دو خودرو نسبت به مدل‌های پیشین خوش‌دست و زیباتر به نظر می‌رسد و از این لحاظ حس و حال بهتری به راننده انتقال خواهد داد.

با شروع حرکت و شتاب‌گیری متوجه خواهید شد که رانا‌ پلاس در این زمینه خودرویی چابک‌تر نسبت به دیگر محصول ایکو به حساب می‌آید. البته در شتاب‌گیری ثانویه اوضاع پژو پارس کمی بهبود یافته و می‌تواند نیازهای معمول خانوادگی را به طرزی نسبتا مناسب پاسخ دهد، اما نسبت به مدل 1.8 لیتری، کاهش شتاب آن تا حدی محسوس خواهد بود. عملکرد سیستم تعلیق هر دو خودرو خیلی نرم یا خیلی خشک ارزیابی نمی‌شود، ولی حین عبور از روی دست‌اندازها و جاده‌های ناهموار ضربات کم‌وبیش درون کابین احساس خواهند شد.

همچنین تعادل و پایداری اتاق نیز در هر دو خودرو در شرایط عادی نسبتا متعادل و پایدار ارزیابی می‌شود، اما در سرعت‌های بالا به‌ویژه به دلیل فقدان سامانه‌های نوین کنترل کشش و پایداری، رعایت جانب احتیاط در رانندگی با هر دو خودرو ضروری خواهد بود. علاوه‌بر این به دلیل جادارتر بودن و نوع طراحی پژو پارس، راننده نقاط کور کمتری درون کابین احساس خواهد کرد و سطح تسلط آن بر قسمت‌های جلو و عقب خودرو نسبت به حریف اندکی بیشتر ارزیابی می‌شود .

مقایسه ایمنی در پژو پارس و رانا پلاس

ویژگی دیگری که قصد داریم به بررسی آن بپردازیم، سطح ایمنی این دو خودرو است. سطح ایمنی هر دو خودرو در مقایسه با استانداردهای جهانی، پایین بوده و نمی‌توان انتظار سطح ایمنی بالایی را از هیچ کدام از خودروها داشت. در آزمون‌های ایمنی سنجی خودروها که توسط موسسات بین المللی معتبر در سطح جهان برگزار می‌شود نیز این دو خودرو حضور نداشتند. 

جدول تجهیزات ایمنی پژو پارس و رانا پلاس

جدول تجهیزات ایمنی پژو پارس و پژو 207

تجهیزاتپژو پارس اتوماترانا پلاس
تجهیزات ایمنی و حفاظتیسنسور دنده عقب، قفل میکروسوییچی درها، قفل مرکزی با ریموت، ایموبلایزرايموبيلايزر، قفل مركزی با ريموت، كمربندهای ايمنی سرنشينان جلو 3 نقطه‌ای با قابليت تنظيم ارتفاع، ، صندلی عقب مجهز به ايزوفيكس، سيستم قطع خودكار سوخت
کیسه هواراننده و سرنشین جلوراننده و سرنشین جلو
سیستم ترمزABS – EBD ترمز جلو دیسکی با سیستم خنک کننده، ترمز عقب دیسکیترمز EBD،ABS، ترمز جلو و عقب دیسکی، ترمز عقب کاسه‌ای

پژو پارس بخریم یا رانا پلاس کدام بهتر است؟

در پاسخ به این سوال که از میان پژو پارس سال و رانا پلاس کدام یک از ارزش خرید بیشتری برخوردارند، باید گفت از آنجایی که مشتریان ایرانی بیشتر از پژو پارس استقبال می‌کنند، به همین دلیل ارزش خرید آن نسبت به رانا پلاس کمی بیشتر است. به طور کلی اگر به به دنبال یک خودرو با استهلاک و مصرف سوخت پایین و همچنین یک خودرو نسبتا کم سروصدا می‌گردید، رانا پلاس نسبت به پژو پارس گزینه بهتری محسوب می‌شود، اما اگر خواهان یک سدان جادار با سواری نرم‌تر و طراحی ظاهری بهتر هستید، پژو پارس برایتان گزینه بهتری خواهد بود.

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

بین 1 تا 5 ستاره نمره دهید

عضو شوید
آگاه شوید
guest
5 نظرات
فید بک نظرسنجی داخل متن
مشاهده تمام نظرات
محمد
محمد
9 ماه پیش

راناپلاس عالیه …یک کابین خوب شتاب و مصرف عالی موتور کم سروصدا صندوق عقب جادار

علی
علی
1 سال پیش

راناپلاس تک هست و متاسفانه خوب بین مردم جانیفتاده

شفاعتی
شفاعتی
1 سال پیش

سلام بنظرتون ماشین اگه حجم سوخت کمتری داره مورد خوبی برای خرید هست یا اینکه گزینه های دیگه ای هم هست که ترجیح داده میشه به حجم سوخت کم؟

کیان باتری
در جواب  شفاعتی
1 سال پیش

با سلام
میزان سوخت ترکیبی خودرو یکی از المان های مهم برای بررسی و خرید خودرو است اما شما نیاز به یک مقایسه کلی برای خود دارید تا بتوانید تمامی جوانب را بررسی نموده و تصمیم نهایی را بگیرید.

پور سعید
پور سعید
1 سال پیش

سیستم ایمنی ماشین پزو پارس خیلی بهتر از ماشین رانا هست بنظر من اگه بین این دوتا ماشین شک کردید ماشین پژو پارس بخرید. درست میگم آقا ؟؟؟؟

سبد خرید
اسکرول به بالا
مشاوره رایگان و ثبت سفارش