مقایسه ولوو XC90 با تویوتا لندکروز

4.9
(199)

در این مقاله از کیان باتری به مقایسه ولوو XC90 و تویوتا لندکروز و تفاوت این دو خودرو از نظر فنی و ظاهری می پردازیم. تویوتا لندکروز بهتره یا ولوو XC90 کدام را بخریم؟

ولوو XC90 بزرگ‌ترین شاسی‌بلند کمپانی قدرتمند ولوو و لوکس‌ترین محصول این کمپانی سوئدی است. این خودرو یک شاسی‌بلند هفت نفره‌ لوکس است که در بازار جهانی رقبایی همچون تویوتا لندکروز، بی ام و X5 و آئودی Q7 را در مقابل خود دارد. آخرین نسل این خودرو کاملاً با مدل‌های قبلی ولوو تفاوت دارد و زبان طراحی جدید این شرکت را نشان می‌دهد.

همین طراحی زیبا و خاص سبب شده است تا این خودرو از زمان رونمایی خود تاکنون به‌شدت مورد توجه قرار گیرد. ولوو XC90 همزمان با بازار جهانی در سال 2016 توسط شرکتی به نام افرا موتور و در سه تیپ Momentum، R-Design و Inscription وارد بازار ایران گردید و توانست در ابتدای ورود خود به بازار داخلی کشورمان فروش نسبتاً موفقی را تجربه نماید.

 

مقایسه ولوو XC90 و تویوتا لندکروز
عکس ولوو XC90 و تویوتا لندکروز

 

تویوتا لندکروزر به عنوان یکی از بادوام ترین و باکیفیت ترین خودروهای چند منظوره دنیا، طی سال ها شهرت وصف ناپذیری به دست آورده و طرفداران زیادی به ویژه در خاورمیانه به دست آورده است. البته قانون ممنوعیت واردات خودروهای با حجم موتور بیش از 2500 سی سی مانع از ورود نسخه های بروز این خودرو به کشورمان شد.

در شرایط کنونی که اکثر خودروهای شاسی بلند و لوکس موجود در بازار ویژگی های مشابه تویوتا لندکروز را ندارند. در واقع اکثر شاسی بلندهای لوکس در این بازه قیمتی با شاسی یکپارچه در کلاس کراس اوورها طبقه بندی می شوند و با وجود ویژگی های خوبی که دارند، نمی توانند در مسیرهای دشوار خارج از جاده متمایز شوند.

همچنین وقتی صحبت از دوام و استحکام به میان می آید، بلافاصله نام تویوتا از ذهن عبور می کند. بخصوص در شرایطی که بدلیل محدودیت‌های واردات، خودروهای لوکس موجود در کشور رفته‌رفته پا به سن می گذارند، استهلاک پایین می تواند برگ برنده بسیار خوبی باشد.

در مقایسه بین دو شاسی بلند ولوو XC90  و تویوتا لندکروز و در ادامه این مقاله به بررسی تویوتا لندکروز V8 یا هشت سیلندر خواهیم پرداخت.

 

مقایسه کلی ولوو XC90 و تویوتا لندکروز

 

بررسی کلی ولوو XC90
عکس ولوو XC90

 

شرکت خودروسازی ولوو در سال 2015 نخستین شاسی بلند خود یعنی ولوو XC90 را تولید و روانه بازار کرد و در سال 2016 افرا موتور این خودرو را به بازار کشورمان وارد نمود. این خودرو نخستین شاسی بلند تولید شده توسط ولوو پس از پیوستن به شرکت خودروسازی جیلی بود.

اما باید بگوییم که به سرعت توانست نظر بسیاری از افراد به ویژه منتقدان را در خصوص ویژگی ها و قابلیت های فنی مثبت خود جلب کند. از این رو این خودروی سوئدی توانست با بهترین خودروهای جهان رقابت کند، هرچند که مقایسه تویوتا لندکروز V8 و ولوو XC90 نکات مثبت بسیاری را از این خودرو آشکار کرد.

 

بررسی کلی تویوتا لندکروز
عکس تویوتا لندکروز

 

ویژگی های بسیار زیادی باعث شده اند که تویوتا لندکروز به یکی از محبوب ترین گزینه ها در میان مردم ایران و خاورمیانه تبدیل گردد. مقاومت بالا در شرایط آب و هوایی منطقه، حساسیت پایین به کیفیت سوخت (هرچند با بنزین معمولی سازگار نیست، اما حساسیت کمتری نسبت به ولوو XC90 نشان می دهد)، دوام بالای قطعات، ویژگی های آفرودی و اتفاقاً درخشش مثال زدنی خودرو مهمترین این دلایل هستند.

به ویژه اینکه قیمت سوخت در خاورمیانه نسبت به کشورهای اروپایی نسبتاً ارزان تر است و در نتیجه مشکل اشتهای بالای تویوتا لندکروز چندان محسوس نیست.

نکته جالب در مورد تویوتا لندکروزر این است که با وجود شاسی مستقل و سیستم تعلیق آفرود جمع و جور و پایدار، همچنان کیفیت سواری بسیار خوبی دارد و به لطف وزن زیاد و سیستم تعلیق کارآمد، می تواند به خوبی از عهده دست اندازها برآید. شتاب، حداکثر سرعت و پایداری خودرو برای آنچه از این کلاس بدنه انتظار می رود کافی است.

البته سایز بزرگ این خودرو برای رانندگی در شهرهای شلوغ مناسب نیست، اما در عوض گزینه ای ایده آل برای سفرها و حتی خارج از جاده به حساب می آید. منصفانه است که بگوییم تویوتا لندکروز برای آفرودهای حرفه ای به کیت ویژه و تغییرات بیرونی و داخلی نیاز دارد، اما برای ماجراجویی‌های کوتاه می‌توانید از سطح بالای توانایی لندکروز لذت ببرید.

 

همچنین بخوانید: نقد و بررسی کامل مزایا معایب ولوو XC90

فیلم بررسی ایمنی ولوو ایکس سی 90

ویدئوی زیر به بررسی ایمنی خودروی ولوو XC90 پرداخته است و مشخص می کند ارزش خرید این خودرو چقدر است که به خریداران این خودرو کمک زیادی می کند.

 

 

مقایسه فنی VOLVO XC90 با تویوتا لندکروز

اما تویوتا لندکروز و ولوو XC90 از لحاظ فنی چه تفاوت‌هایی دارند و کدام یک بهتر از دیگری است؟ بسیاری معتقدند کیفیت دو خودروی تویوتا لندکروز و ولوو XC90 مشابه همدیگر است.

تفاوت مشخصات فنی موتور ولوو XC90 و تویوتا لندکروز

 

مشخصات فنی ولوو XC90
عکس پیشرانه ولوو XC90

 

ولوو XC90 از یک پیشرانه چهار سیلندر پرخوران مجهز به دو سیستم توربو و سوپرشارژ، نیرویی معادل ۳۲۰ اسب بخار قدرت و ۴۰۰ نیوتن متر گشتاور دریافت می‌کند. این پیشرانه ۲ لیتری با یک گیربکس ۸ دنده دوکلاچه جفت شده تا نیروی حاصل را به سوی تمامی چرخ‌ها انتقال دهد.

شتاب صفر تا 100 ولوو XC90 برابر ۶.۹ ثانیه بوده و حداکثر سرعت این خودرو نیز به ۲۳۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد. متوسط مصرف سوخت این خودرو نیز ۷.۷ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر برآورد شده است.

 

مشخصات فنی تویوتا لندکروز
عکس پیشرانه تویوتا لندکروز

 

زیر کاپوت تویوتا لندکروز VXR یک موتور 8 سیلندر تنفس طبیعی عظیم با 32 سوپاپ و حجم 4664 سی سی قرار دارد که قدرت بسیار بیشتری نسبت به نسخه های 6 سیلندر (GXR) به ما می دهد.

البته اسب بخار خودرو عدد 284 را در بهترین حالت نشان می دهد که شاید برای موتوری در این ابعاد چندان جالب به نظر نرسد اما لندکروز به عنوان خودرویی سنگین و قدرتمند به گشتاور بیشتر و 445 نیوتن متر قدرت نیاز دارد.

گشتاور تولید شده توسط این موتور برای استفاده از این خودرو عالی به نظر می رسد. با این توضیحات تویوتا لندکروز غول پیکر ۲۵۹۰ کیلوگرمی می تواند در حدود ۹ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد و شتاب خود را تا حدود 210 کیلومتر بر ساعت ادامه دهد.

گیربکس این خودرو از نوع 5 سرعته اتوماتیک با امکان انتخاب حالت‌های متنوع انتقال قدرت در نظر گرفته شده و می تواند تمامی 4 چرخ را درگیر نماید.

از دیگر مشخصات فنی تویوتا لندکروز می توان به سیستم تعلیق جناغی دوبل در جلو و مولتی لینک عقب، سامانه دو دیفرانسیل با قفل الکترونیکی و محدودکننده لغزش و انواع و اقسام سیستم‌های کمکی نظیر سیستم کرال (Crawl) کنترل و سامانه تعلیق KDSS اشاره نمود.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه مقایسه فنی تویوتا لندکروز و ولوو XC90 جدول زیر را مطالعه کنید.

جدول مقایسه مشخصات فنی ولوو XC90 و تویوتا لندکروز
مدل خودروتویوتا لندکروز V8
ولوو XC90
پیشرانه
 8 سیلندر 32 سوپاپ 4 سیلندر 16 سوپاپ
تنفس موتورتنفس طبیعی خورجینیسوپرشارژ و توربوشارژ
حجم موتور4664 CC1969 CC
حداکثر قدرت284 اسب بخار در 5400 دور در دقیقه316 اسب بخار در 5700 دور در دقیقه
حداکثر گشتاور445 نیوتن متر در 3400 دور در دقیقه400 نیوتن متر در 2200 دور در دقیقه
گیربکساتوماتیک 5 سرعته _ دو دیفرانسیل8 سرعته خودکار _ دو دیفرانسیل
مصرف سوخت (ترکیبی)14.4 لیتر7.7 لیتر
حجم باک93 لیتر71 لیتر
شتاب صفر تا 1009.2 ثانیه6.9 ثانیه
حداکثر سرعت210 کیلومتر بر ساعت230 کیلومتر بر ساعت

 

باتری ولوو ایکس سی 90 و باتری تویوتا لندکروز در کیان باتری با قیمت مناسب و ارسال و نصب رایگان در شهر تهران است.

مقایسه امکانات و آپشن های ولوو XC90 با TOYOTA لندکروز

 

امکانات و آپشن های ولوو XC90
عکس داشبورد ولوو XC90

 

امکانات و آپشن های ولوو XC90 اینسکریپشن که نمونه فول آپشن بازار خودرو ایران به شمار می رود به شرح زیر است:

سیستم صوتی مانیتور رنگی 12.3 اینچی با قابلیت لمسی – نویگیشن – سیستم صوتی با پشتیبانی از USB – کابل AUX و iPod و سی دی MP3 با 19 بلندگو با توان 300 وات – چراغ های هوشمند کمکی – سوئیچ خاموش نمودن کیسه هوای سرنشین – کمربند سه نقطه ای به همراه پیش کشنده – قفل کودک درب ها و شیشه های عقب.

سیستم حفاظت داخل کابین – سیستم حفاظتی صندلی در تصادفات – سیستم محافظتی ضربه های جانبی – سیستم کروز کنترل هوشمند – آینه های جانبی هوشمند با تنظیم اتوماتیک و گرمکن – Head-up Display – سنسور دنده عقب – سنسور جلو – سنسور باران – سنسور نور – قابلیت چرخش چراغ های جلو در هنگام پیچیدن – صندلی های طبی.

دوربین دنده عقب – بخارزدایی اتوماتیک شیشه های عقب برحسب دما – گرم کن صندلی های جلو،صندلی برقی 12 حالته با 3 حافظه برای راننده و سرنشین جلو – پشت سری های برقی – صندلی تاشوی عقب – صندلی ردیف سوم – سیستم استارت هوشمند – سیستم ورود بدون کلید – صفحه کیلومتر شمار دیجیتال با قابلیت تنظیم نور.

چرم طبیعی صندلی ها – دست دنده با روکش چرم – فرمان چوبکاری شده به همراه چرم – پدال های اسپرت آلومینیومی – آینه های جانبی برقی تاشو – سیستم هشدار و ترمز اتوماتیک – سیستم هشدار خواب آلودگی راننده و انحراف از مسیر – سیستم هشدار موانع با قابلیت فاصله – رادار نقاط کور در رانندگی – سیستم هشدار رانندگی بین خطوط با آلارم.

سیستم کنترل کشش و پایداری دینامیکی – سیستم کنترل سرعت در سراشیبی – سیستم پارک اتوماتیک – سیستم حفاظت داخل کابین در زمان واژگونی – سیستم تشخیص عابران پیاده – سیستم تشخیص گاردریل های کنار جاده و تنظیم خودکار فرمان – اتوهلد – محافظ قسمت بار – اندازه گیری درجه حرارت بیرون.

تنظیم اتوماتیک شعاع نور چراغ های جلو – آینه ی داخلی الکتروکرومیک – تنظیم حالت های مختلف رانندگی – سیستم تهویه 4 گانه با قابلیت تصفیه هوای اتوماتیک – سقف پانوراما – درب صندوق عقب برقی – چراغ های زنون – چراغ های روشنایی در روز – ریل سقفی – شیشه شور چراغ های جلو

 

امکانات و آپشن های تویوتا لندکروز
عکس داشبورد تویوتا لندکروز

 

امکانات و آپشن های تویوتا لندکروز نسخه VXR شامل موارد زیر می شوند:

ایربگ‌های جلو، جانبی و پرده‌ای بهمراه ایربگ‌های زانویی، کمربندهای ایمنی پیش‌کشنده و محدودکننده، سیستم تعلیق پیشرفته KDSS، سامانه کرال کنترل، تهویه مطبوع چهارکاناله برای سرنشینان جلو و عقب، صندوق برقی، سنسورهای جلو و عقب، ترمزهای مجهز به سیستم ضد قفل و توزیع الکترونیکی بهمراه سیستم ترمز کمکی، سامانه کمکی حرکت در شیب، کنترل کشش و پایداری هوشمند.

کروز کنترل، کنترل حرکت در سربالایی و سرازیری، تنظیم ارتفاع اتومات نور چراغهای جلو، چراغشور، فرمان حساس به سرعت، سیستم صوتی حرفه‌ای با 9 اسپیکر و DVD چنجر، نمایشگر مرکزی و سقفی، دوربین دید عقب، قطب‌نما، سانروف برقی، آینه الکتروکرومیک، صندلی‌های برقی مجهز به گرمکن، تهویه و ماساژور و بسیاری موارد دیگر را در اختیار قرار میدهد که انصافاً راضی کننده است.

همچنین سیستم صوتی تویوتا لندکروز دارای دکمه های کنترلی سیستم صوتی روی فرمان – قابلیت پخش CD و MP3 با 6 بلندگو – ورودی USB و iPod – بلوتوث – صفحه نمایش رنگی 3.5 اینچی – علاوه بر این موارد آپشن های زیر نیز قابل سفارش هستند: سیستم صوتی JBL به همراه 14 اسپیکر، دوربین عقب، نویگیشن، قابلیت پخش DVD.

گیربکس 6 سرعته خودکار – ظرفیت 8 نفر – دارای دو باک بنزین 93 و 45 لیتری – سیستم انتقال نیرو به چهارچرخ 4WD – تزئینات کرومی – سنسور جلو و عقب – شیشه شور چراغ‌ها – چراغ‌های زنون و LED – بال عقب – یخچال – کروز کنترل به همراه رادار – آینه الکتروکرومیک و برقی – سیستم ورود بدون کلید – تزئینات چوبی.

سیستم KDSS – سانروف – سیستم Turn Assist – روکش چرمی صندلی‌ها – سیستم استارت بدون کلید – دو عدد چرخ زاپاس – گرمکن و سردکن صندلی – 4 عدد دوربین – حافظه تنظیمات صندلی – سیستم Pre-Crash – سنسور باران – دو صفحه نمایش جداگانه برای صندلی‌های عقب – سیستم تهویه مطبوع خودکار جداگانه برای 4 سرنشین.

صفحه نمایش روی سقف – باز و بسته شدن خودکار درب عقب – روشن و خاموش شدن خودکار چراغ‌ها (سنسور نور)، به خصوص که آپشن‌های مختص آفرود لندکروز بسیار کاربردی هستند و از نظر عملکرد با نمونه‌های به ظاهر مشابه خودروهای ارزان‌تر تفاوت محسوسی دارند.

 

بیشتر بخوانید: مقایسه تویوتا لندکروز و لکسوس LX570

مقایسه طراحی ظاهری تویوتا LAND CRUISER و ولوو XC90

 

طراحی ظاهری ولوو XC90
عکس ولوو XC90

 

طراحی ظاهری ولوو XC90 بسیار خاص و منحصر به فرد است. چراغ های جلو، ملایم اما به نوعی اسپرت هستند. نکته جالب در طراحی چراغ ها، چیدمان T شکل Delight در گرافیک داخلی کاسه چراغ است که در کنار جلوپنجره بزرگ، چهره ای مجلل و زیبا از این کراس اوور لوکس را به وجود آورده است.

با کمک خط حجیم روی بدنه، فرم بدنه حالتی عضلانی به خود گرفته است. استفاده از تزئینات کرومی در قسمت های مختلف به خصوص فریم شیشه های جانبی و برخی از قسمت های سپر جلو نیز هارمونی جذابی در ظاهر ولوو XC90 ایجاد کرده است.

در نمای عقب به وضوح می توان امضای برند ولوو را مشاهده کرد. چراغ های ممتد دو طرف شیشه عقب، طراحی مناسب این چراغ ها در کنار شکل زیبای درب عقب و طراحی اسپرت سپر با نوک اگزوز مربع شکل ظاهری بسیار شیک، مناسب و قابل قبول به این خودرو بخشیده است.

طراحی ظاهری ولوو XC90 یکی از نقاط قوت اصلی آن محسوب می شود که باعث شده با وجود برخی مشکلات ناشی از خدمات پس از فروش و پیچیدگی فنی این خودرو، مشتریان داخلی همچنان تمایل به خرید این خودروی شیک و مجلل را داشته باشند.

 

بررسی کلی تویوتا لندکروز
عکس تویوتا لندکروز

 

امکان دارد شما نیز تیم طراحی تویوتا را به تنبلی و کم‌کاری متهم کنید چراکه به‌روزرسانی‌های ظاهری تویوتا لندکروز خیلی دیر به دیر صورت می گیرد. اما همین نکته باعث شده که نماینده تویوتا به پرستیژ و شخصیت منحصر به فرد خود دست یابد.

در واقع طرفداران متعصب این محصول به قدری از روئیت ظاهر قلدر و خطوط قدرتی بدنه ماشین محبوبشان لذت میبرند که به سختی میتوانند فرم متفاوت و جدیدی را هضم نمایند. برای همین است که حتی مدلهای جدید لندکروزر با شباهت غیر قابل انکار نسبت به نسل‌های قبل بروزرسانی شده‌اند.

البته اگر دقت کرده باشید این رویه در میان شاسی‌بلندهای آفرودر دیگر هم رایج است. گویا تغییرات ظاهری اندک و تاکید بر اصالت کلی به یک رسم نانوشته در میان این سبک خودروها تبدیل شده که مشابه آن‌ را در بنز G کلاس و جیپ رانگلر نیز مشاهده می کنیم.

در هر صورت ظاهر تویوتا لندکروزر شاید با معیارهای روز همخوانی چندانی نداشته باشد اما همچنان می تواند در قامت یک شاسی‌بلند پر ابهت و باوقار، دلها را بدست آورد.

 

از لحاظ طراحی داخلی:

 

طراحی داخلی ولوو XC90
عکس کابین ولوو XC90

 

طراحی داخلی ولوو XC90 بسیار لوکس و محبوب به نظر می رسد. استفاده از تزئینات چوبی و متریال مرغوب در ساخت انواع امکانات کابین، حداکثر رضایت مشتری را در این بازه قیمتی به همراه داشته است. طراحی داشبورد آنقدرها هم پیچیده به نظر نمی رسد، اما سادگی آن بسیار لوکس به نظر می رسد که مشتریان مرفه به راحتی جذب آن می شوند.

صندلی ها با چرم مرغوب پوشانده شده اند تا اتاقی کاملا شیک و مجلل را در اختیار کاربران قرار دهند. از سوی دیگر، صفحه نمایش لمسی به صورت عمودی در وسط داشبورد قرار گرفته و همراه با صفحه نمایش 12 اینچی پشت فرمان، فناوری های به کار رفته در فضای داخلی ولوو XC90 را برجسته می کند. طراحی اهرم دنده به همراه سوئیچ های طرح کریستالی از دیگر جذابیت های این خودرو است.

از دیگر نکات متمایز کابین XC90 می توان به محل قرارگیری دکمه استارت در اهرم دنده با طراحی بسیار جذاب اشاره کرد که به همراه دکمه های ترمز دستی، نگه داشتن خودکار و حالات مختلف رانندگی، جذابیت های بسیار بالایی را برای سرنشینان ایجاد می کند.

فضای کابین ولوو XC90 به خصوص در ردیف های اول و دوم بسیار جادار است و هیچ یک از سرنشینان با محدودیت های زیادی در این زمینه مواجه نخواهند شد. ردیف سوم صندلی ها در درجه اول برای کودکان در نظر گرفته شده است و بزرگسالان از نظر فضای پا و سر با محدودیت هایی روبرو خواهند بود. فضای بار نیز بسیار جادار است و می تواند نیازهای یک خانواده را برطرف کند.

 

طراحی داخلی تویوتا لندکروز
عکس کابین تویوتا لندکروز

 

با ورود به داخل کابین تویوتا لندکروزر با فضائی مشابه یک دژ مستحکم روبرو می شوید. فرم حجیم داشبورد در کنار ادوات نسبتاً زمخت داخلی و خطوط تند و تیز بکار رفته، حس قدرت کم نظیری به انسان منتقل می کنند.

کیفیت متریال هم عالی است و مونتاژ بی‌نقص قطعات در کنار ارگونومی عالی ادوات، هر بیننده‌ای را به تحسین وادار خواهد نمود. حتی کلیدهای کنترلی بزرگ خودرو نیز با هدف بهبود کارایی در شرایط خاص “مثلا هنگام استفاده از دستکش” بدین شکل طراحی شده‌‎اند تا در هر موقعیتی به راحتی زیر دست لمس شوند.

صندلی‌های خودرو از نظر راحتی، یادآور مبلمان لوکس خانگی هستند و وجود آپشن‌های پرشمار رفاهی و ایمنی جای گله و شکایت چندانی باقی نگذاشته است. با توجه به ابعاد بسیار بزرگ بدنه مشخص است که از نظر فضای پا و سر نیز مشکلی نخواهیم داشت هرچند در ردیف سوم مقداری محدودیت دیده می شود.

صندوق عقب بزرگ خودرو هم بسیار جادار است و هر آنچه برای سفر احتیاج داشته باشید را در خودش جای خواهد داد و نگرانی از این بابت وجود نخواهد داشت.

 

    ماشینت روشن نمیشه؟ خرید باطری ماشین از کیان باتری با ارسال و نصب رایگان در شهر تهران می باشد با تست باتری قبلی و دریافت مبلغ باتری در محل، کارت آسون میشه. حالا با 02188882222 تماس بگیرید!

تجربه رانندگی در Toyota LandCruiser لندکروز بهتر است یا ولوو XC90؟

 

تجربه رانندگی ولوو XC90
عکس ولوو XC90

 

احتمالاً می دانید که کراس اوورها و شاسی بلندها به دلیل فاصله بالاتر از سطح زمین، کوبش های بیشتری نسبت به خودروهای دیگر دارند. اما جالب است بدانید که هر دو خودروی مقایسه شده در این مقاله به دلیل استفاده از سیستم های پیشرفته تعلیق و محوری مانند سیستم KDSS و کمک فنرهای با کیفیت لندکروز و کمک فنرهای گازی XC90، سواری نرمی ارائه می کنند.

فرمان ولوو XC90 از نوع برقی و تویوتا لندکروز از نوع هیدرولیکی است، بنابراین XC90  راحت تر از پارک خارج می شود. کیفیت بالای کابین، فناوری و سیستم تعلیق لندکروزر نشان می دهد که این کلاس خودرویی چقدر برای تویوتا اهمیت دارد.

تویوتا لندکروزهای فروخته شده در ایران، به شرطی که مصرف کنندگان برای آفرودهای سنگین از آن استفاده نکرده باشند، پس از گذشت سال ها همچنان آنقدر بی صدا و با کیفیت هستند که می توان روی آنها حساب ویژه ای باز کرد.

نماینده ولوو از نظر امکانات رفاهی خودرویی بسیار باکیفیت و جذاب است. شرکت خودروسازی ولوو در قسمت آپشن ها برای XC90 از هیچ چیزی دریغ نکرده و تقریبا از آخرین تکنولوژی های روز دنیا در خودروی خود استفاده کرده است.

هر دو خودروی مورد مقایسه، شاسی بلند هستند، به این معنی که حرف های زیادی در زمینه آفرود برای گفتن دارند. البته باید بگوییم که لندکروز به عنوان یکی از نمادهای آفرود صنعت خودروسازی و استفاده از سیستم های قدرتمند، قطعا گزینه بهتری است.

 

تجربه رانندگی تویوتا لندکروز
عکس تویوتا لندکروز

 

موتورهای هر دو خودرو بسیار نرم و بی صدا کار می کنند، اما در سرعت های بالا تویوتا لندکروز به دلیل حجم موتور بیشتر و موتور تنفس طبیعی کم صداتر است، از طرف دیگر ولوو XC90 به لطف اسب بخار بیشتر و وزن سبک تر و استفاده از موتور توئین شارژر (توربوشارژر + سوپرشارژر) شتاب بهتر و رانندگی اسپرت تری را به شما ارائه می دهد.

البته توجه داشته باشید که موتورهای هر دو خودرو به خصوص XC90 نسبت به کیفیت بنزین بسیار حساس بوده و توجه ویژه صاحبان خود را می طلبد.

ابعاد بزرگتر لندکروزر باعث می شود راننده احساس قدرت بیشتری کند، اما ولوو XC90 دقیقاً به دلیل ابعاد کوچکتر از هندلینگ بهتری برخوردار است و زمان کمتری را برای یافتن جای پارک در شهرهای شلوغ تلف خواهید کرد.

صندلی های هر دو خودرو هم از نظر ساخت و هم از نظر کیفیت تریم چرمی بسیار مطلوب هستند و پوشش خوبی به خصوص در خم و پیچ های جاده ایجاد می کنند. تکیه های سر کمی راحت تر هستند. اگر با تعداد سرنشین زیادی سفر می‌کنید، بدانید که لندکروزر می‌تواند یک سرنشین اضافی را در خود جای دهد!

 

مقایسه ایمنی در VOLVO XC90 و TOYOTA LAND CRUISER

 

ایمنی ولوو XC90
عکس ولوو XC90

 

خودرو ولوو ایکس سی 90 جزء خودرو هایی در جهان محسوب می شود که هیچ کم و کسری ندارد. این خودرو مجهز به برترین و مدرن ترین سیستم امنیتی در جهان است. این امر سبب شده تا دزدیدن و سرقت این خودرو برای سارقان امری ناممکن گردد.

متخصصان سوئدی با نصب دوازده ایربگ بر روی خودرو های ولوو توانسته اند امنیت آن را در هنگام تصادفات چندین برابر افزایش دهند.

علاوه بر آن، وجود سیستم های هشدار دهنده همچون سنسور ناهمواری جاده، ترمز اتوماتیک، سنسور الکل و. … توانسته است این تضمین را به مصرف کنندگان بدهد که هیچکس جان خود را در این خودرو از دست نخواهد داد. چرا که امنیت ولوو XC90 نسبت به خودرو های لوکس و گران قیمت در جهان حرف اول را می زند.

ولوو XC90 دارای قابلیت‌های ایمنی چون سیستم‌های تکمیلی محافظت در تصادفات مانند سیستم ضد شلاقی صندلی ها موسوم به WHIPS، سیستم تقویت شده و انفعال پذیر بخش های کناری بدنه خودرو در هنگام تصادف موسوم به SIPS و Reduced Guard به عنوان سیستم ایمنی مکمل در هنگام تصادفات را دارد.

همچنین ترمز اتومات و اخطار، سیستم هشدار خواب آلودگی راننده و انحراف از مسیر، سیستم هشدار خروج از خط، وجود سامانه حفاظتی در هنگام واژگونی ROPS، سنسورهای نور و باران، قابلیت کنترل سرعت در سراشیبی HDS و بسیاری از موارد دیگر امنیت این خودرو را نیز تضمین کرده است.

ولوو XC90 توانسته است ۵ ستاره ایمنی را در آزمون‌های ایمنی موسسات یورو انکپ و امتیاز کامل تاپ سیفتی پیک پلاس را از موسسه تست ایمنی بزرگراه های آمریکا یا همان IIHS آمریکا کسب کند.

 

ایمنی تویوتا لندکروز
عکس تویوتا لندکروز

 

تویوتا لندکروزر 2022 موفق به کسب 5 ستاره ایمنی از ANCAP شده است. در بخش ایمنی سرنشینان بزرگسال امتیاز 89 درصد را به دست آورده درحالی‌که امتیاز برخورد جانبی هم بسیار خوب بوده است.

امتیاز سرنشینان کودک هم 88 درصد اعلام شده که عدد خوبی است، هرچند که ANCAP به عدم وجود گیره مناسب برای صندلی کودک در ردیف سوم اشاره کرد و به مالکان لندکروزر پیشنهاد کرده صندلی کودک را در این بخش قرار ندهند.

امتیاز لندکروزر برای حفاظت از آسیب‌­پذیرترین افراد حاضر در معابر یعنی عابرین پیاده، امتیاز 81 درصد را دریافت کرده درحالی‌که در بخش سامانه دستیار ایمنی، عدد 77 درصد برای این خودرو به ثبت رسیده است.

لازم به ذکر است که تویوتا لندکروزر 2022 به مواردی شامل ترمز خودکار اضطراری، دستیار حرکت بین خطوط ، هشدار خروج از خط و کیسه هوا برای زانوی راننده و سرنشین جلو مجهز شده است.

ولوو XC90 بخریم یا تویوتا لندکروز کدام بهتر است؟

 

بررسی خرید ولوو XC90
عکس ولوو XC90

 

در مقایسه ولوو XC90 و تویوتا لندکروز مواردی همچون طراحی ظاهری بسیار زیبا و با پرستیژ بالا، کابین بسیار باکیفیت و زیبا، فضای جادار کابین، آپشن‌های فراوان، شتاب و عملکرد فنی بسیار مناسب و دارا بودن صندلی‌های ردیف سوم جزو نقاط قوت ولوو XC90 هستند.

اما مواردی همچون پیچیدگی فنی و همچنین خدمات پس از فروش نه‌چندان مطلوب نیز از جمله نقاط ضعف این خودرو در بازار ایران به شمار می‌روند. برخلاف رقبایی چون تویوتا و لکسوس که خدماتشان در اکثر استان های کشور به چشم می خورد، خدمات ولوو تنها در تهران قابل دریافت است.

علاوه بر این به واسطه حضور گسترده محصولات این خودروسازان ژاپنی در بازار کشورمان، یافتن تعمیرکار یا حتی قطعات مصرفی چنین خودروهایی به مراتب راحت تر از ولوو XC90 به نظر می رسد که همین مسئله باعث می شود تا خدمات پس از فروش تبدیل به یک گزینه در معایب ولوو XC90 شود.

خدمات پس از فروش ولوو نیز تعریف چندانی ندارد و قطعات خودرو یا کمیاب هستند یا قیمت بالایی دارند. همین خدمات ضعیف در کنار سایر معایب ولوو XC90 می تواند باعث شود تا برخی خریداران عطای ولوو را به لقایش بخشیده و سراغ گزینه های کم دردسرتری مانند تویوتا لندکروز یا لکسوس LX570 بروند.

 

بررسی خرید تویوتا لندکروز
عکس تویوتا لندکروز

 

هر دو خودروی لندکروز V8 اتاق J200 با موتور 4.7 لیتری و ولوو XC90 به طور کامل در این مقاله مورد بررسی قرار گرفتند. هر کدام مزایا و معایبی داشتند پس بنابراین تصمیم اینکه کدام یک خودروی بهتری است کاملاً به سلیقه و نیازهای شما بستگی دارد.

اگر خودروی بسیار بزرگ با قابلیت آفرود فوق العاده و گشتاور موتور عالی مد نظرتان است تویوتا لندکروز را انتخاب کنید اما به فکر مصرف سوخت آن باشید.

اما اگر خودرویی می خواهید با قابلیت های آفرود نسبتاً خوب اما در عین حال ظاهر و باطنی اسپرت که امکانات ایمنی بیشتر و پیشرفته تری داشته باشد و همچنین بتوانید با انبوهی از امکانات رفاهی آن حسابی کیف کنید انتخابتان ولوو XC90 باشد.

 

گالری تصاویر

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

بین 1 تا 5 ستاره نمره دهید

عضو شوید
آگاه شوید
guest
4 نظرات
فید بک نظرسنجی داخل متن
مشاهده تمام نظرات
مهسا
مهسا
7 ماه پیش

ظرفیت کشندگی و باربری لندکروز در مدل های مختلف چطوریه؟ آیا با ولوو از این جهت تفاوت زیادی دارن؟

دیوید
دیوید
7 ماه پیش

آیا ولوو در حال حاضر به گزینه های الکتریکی یا هیبریدی مجهز هست یا خیر؟

مائده
مائده
7 ماه پیش

موتور های مختلفی که در لندکروز موجود است چه ویزگی هایی دارن؟

سبد خرید
اسکرول به بالا
مشاوره رایگان و ثبت سفارش