مقایسه میتسوبیشی اوتلندر و نیسان ایکس تریل

4.6
(182)

در این مقاله از کیان باتری به مقایسه میتسوبیشی اوتلندر و نیسان ایکس تریل و تفاوت این دو خودرو از نظر فنی و ظاهری می پردازیم. نیسان ایکس تریل بهتره یا میتسوبیشی اوتلندر کدام را بخریم؟

دو شرکت خودروسازی نیسان و میتسوبیشی جزو مشهورترین خودروسازان ژاپنی متبحر در طراحی و تولید خودروهای شاسی بلند و سواری‌های دو دیفرانسیل در خاورمیانه هستند که نه تنها در ایران، بلکه در مقیاس جهانی با محصولات برتر خود از جمله نیسان پاترول و میتسوبیشی پاجرو شناخته شده‌اند.

خودروهای شاسی بلند در کلاس، سگمنت و ابعادهای مختلفی وارد بازار شده اند اما در سگمنت کراس اوورهای کوچک این دو خودروساز، با محصولاتی مواجه هستیم که تا یک دهه پیش و قبل از واردات آنها جامعه ایران آشنایی چندانی با آنها نداشت.

امروزه بیشتر این خودروهای شاسی بلند برای مصارف شهری و خانوادگی ساخته می شوند و کمتر کسی به فکر آفرود رفتن با آنها است. در میان کراس اوورها و شاسی بلندهای فعلی بازار، عمده آنها را در سه کلاس مختلف می توان خریداری کرد. البته لازم به ذکر است لزومی ندارد که یک شاسی بلند حتماً دو دیفرانسیل باشد.

نخستین کلاس، سگمنت کراس اوورهای کامپکت است که به عنوان مثال، خودروهایی همچون کیا اسپورتیج، هیوندای توسان و جک S5 را شامل می شود. کلاس دوم، سگمنت شاسی بلندهای متوسط هستند که هیوندای سانتافه معروف ترین آنهاست. اما سومین کلاس شاسی بلندها، SUV های فول سایز هستند که علاوه بر ویژگی های لوکس، توانایی های آفرودی هم دارند.

به عنوان مثال برای مشهورترین خودروهای موجود در این کلاس می توان تویوتا لندکروزر و نیسان پاترول را نام برد. اما در این مقاله به بررسی دو خودروی بی حاشیه در کلاس دوم شاسی بلندهای موجود در بازار یعنی میتسوبیشی اوتلندر و نیسان ایکس تریل خواهیم پرداخت.

مقایسه میتسوبیشی اوتلندر و نیسان ایکس تریل
مقایسه میتسوبیشی اوتلندر و نیسان ایکس تریل

 

میتسوبیشی اوتلندر حضور جهانی خود را با نسل اول بین سال‌های 2001 تا 2008 تجربه کرد و قرار بود که نسخه ای کوچک تر و ارزان تر از پاجرو باشد تا بازار هدف جدیدی را برای میتسوبیشی به وجود بیاورد. اما این مدل تنها در نسل سوم به بازار ایران راه یافت که از سال 2012 بر خط تولید قرار داشت.

نسل اول نیسان ایکس تریل (X-Trail) نیز در بازه زمانی مشابه، بین سال‌های 2000 تا 2007 به بازار جهانی راه یافت اما این سومین نسل ایکس تریل بود که به بازار خودرویی ایران وارد شد. نسل سوم این خودرو نیز از سال 2013 بر خط تولید قرار دارد.

مقایسه میتسوبیشی اوتلندر و نیسان ایکس تریل
مقایسه میتسوبیشی اوتلندر و نیسان ایکس تریل

 

واردات نیسان ایکس تریل از سوی نماینده رسمی محصولات نیسان در ایران، یعنی شرکت جهان نوین آریا و واردات میتسوبیشی اوتلندر از سوی نماینده رسمی محصولات سواری میتسوبیشی موتورز در ایران، یعنی شرکت آرین موتور پویا انجام شد. از این رو هر دو خودرو با آخرین نسل تولیدی خود در بازار ایران حضور دارند و به همین دلیل این رویارویی بسیار دشوار خواهد بود.

 

 

مقایسه کلی میتسوبیشی اوتلندر و نیسان ایکس تریل

مقایسه کلی میتسوبیشی اوتلندر و نیسان ایکس تریل
مقایسه کلی میتسوبیشی اوتلندر و نیسان ایکس تریل

 

میتسوبیشی اوتلندر شاسی بلند لوکس و خشن میتسوبیشی است که ظاهرش قطعا در فروش خوبش تاثیر دارد. نمای عقب میتسوبیشی اوتلندر در عین سادگی در اوج زیبایی و هماهنگی قرار دارد و با دیگر قسمت‌های خودرو هم هماهنگ است و تناسب دارد و چهره جلو خودرو هم ترکیب چهره خشن و تزئینات کرومی و … جذابیت خاصی را به وجود آورده‌اند.

در کل میتسوبیشی اوتلندر خودرویی با طراحی هماهنگ، مدرن و زیبا است و مورد پسند همه‌ اقشار واقع می‌شود. داخل کابین میتسوبیشی اوتلندر همه چیز زیبا و لوکس به نظر می‌رسد و احساس سواری با یک خودروی شاسی بلند لوکس را به شما می‌دهد که برای کلاس خودش بسیار خوب به نظر می‌رسد و از نظر کیفیتی هم در حد و اندازه نیسان ایکس تریل است.

از نظر کیفیت روکش‌ها، ادوات و متریال کابین، میتسوبیشی اوتلندر خودروی خوبی است و کاملا از این نظر راضی کننده‌ محسوب می‌شود. امکانات و تکنولوژی‌های به کار رفته در میتسوبیشی اوتلندر کامل و با کیفیت است و انتظارات شما از این خودرو را با توجه به بودجه پرداختی کاملاً برآورده می‌کند و خودروی با کیفیتی محسوب می‌گردد.

در میتسوبیشی اوتلندر کیفیت ساخت و مونتاژ خودرو در سطح بالایی قرار دارد. به طور کلی طراحی و کیفیت کابین و دیگر بخش‌ها جزء خودروهای خوب است و در این بخش امتیاز بالایی را کسب می‌کند که نشان می‌دهد خودروی خوش ساخت و با کیفیتی است ولی در کل نیسان ایکس تریل در ظاهر و داخل طراحی مدرن‌تر و کاربردی‌تری را به نمایش گذاشته است.

مقایسه کلی میتسوبیشی اوتلندر و نیسان ایکس تریل
مقایسه کلی میتسوبیشی اوتلندر و نیسان ایکس تریل

 

نیسان ایکس تریل جزو خودروهای معروف نیسان است که توسط شرکت جهان نوین آریا بعد از نیسان جوک به ایران عرضه شد. نیسان ایکس تریل با موتور 2.5 لیتری به ایران آمد و روی آن گیربکس CVT نصب شده است. قدرتمند بودن، چهره جذاب ماشین و در عین حال جذاب و به روز بودن از ویژگی‌های مثبت طراحی نیسان ایکس تریل است.

یکی از ویژگی‌های طراحی نیسان ایکس تریل طراحی چراغ های این ماشین است که در القاء حس قدرتمند بون ماشین به شدت موثر بوده است. نیسان ایکس تریل در ظاهر دارای ویژگی‌هایی مانند سقف پانوراما، چراغ‌های روز روشن یا دیلایت LED، لامپ‌های زنون و رینگ‌های 18 اینچی آلیاژ آلومینیومی که ایکس تریل را بسیار ماشین قدرتمند، جذاب و زیبا و هماهنگی نشان می‌دهد. 

نیسان ایکس تریل در ایران رقیبت خودروهایی چون هیوندای سانتافه و یا هوندا CRV است و ایکس تریل را باید یکی از کامل ترین های این سگمنت از نظر آپشن و تجهیزات بدانیم. نیسان ایکس تریل در سال 2000 به بازارهای جهانی معرفی شد و در کشور ژاپن تولید می شود.

نیسان از زبان طراحی جدیدی برای ایکس تریل 2016 استفاده نکرده است و از همان استایل سابق ماشین بهره برده است اما در عوض زمانی که برای تغییر چهره نیاز بوده را برای بالا بردن پتانسیل ماشین استفاده کرده و سعی کرده است تا ایکس تریل 2016 ماشین بهتری نسبت به نسل گذشته باشد.

اگر بین چهره نیسان ایکس تریل و میتسوبیشی اوتلندر مقایسه‌ای کوتاه داشته باشیم، باید بگوییم هر دو ماشین اصول طراحی صحیح و کاملی را دارند و کراس اوورهای زیبایی هستند و از نظر چهره امتیاز یکسان دریافت می‌کنند. 

 

همچنین بخوانید: نقد و بررسی میتسوبیشی اوتلندر 2016 – 2018

فیلم مقایسه MITSUBISHI OUTLANDER و NISSAN X-TRAIL

ویدئوی زیر خودرو های میتسوبیشی اوتلندر و نیسان ایکس تریل را باهم مقایسه کرده و مشخص می کند ارزش خرید کدام بیشتر است که به خریداران این خودروها کمک زیادی می کند.

 

مقایسه فنی OUTLANDER با X-TRAIL

اما نیسان ایکس تریل و میتسوبیشی اوتلندر از لحاظ فنی چه تفاوت‌هایی دارند و کدام یک بهتر از دیگری است؟ بسیاری معتقدند کیفیت دو خودروی نیسان ایکس تریل و میتسوبیشی اوتلندر مشابه همدیگر است.

تفاوت مشخصات فنی موتور میتسوبیشی اوتلندر و نیسان ایکس تریل

مقایسه فنی میتسوبیشی اوتلندر و نیسان ایکس تریل
مقایسه فنی میتسوبیشی اوتلندر و نیسان ایکس تریل

 

نیسان ایکس تریل، یک خودروی بنزینی معمولی و میتسوبیشی اوتلندر، یک پلاگین هیبریدی است؛ در نتیجه در بخش فنی، تفاوت زیادی بین دو خودرو وجود دارد. زیر کاپوت نیسان، مورد جدیدی وجود ندارد و همان موتور ۲.۵ لیتری ۴ سیلندر تنفس طبیعی به‌همراه گیربکس CVT دیده می‌شود.

این قوای فنی، نیسان را هم‌رده سایر خودروهای این کلاس قرار می‌دهد و البته با مصرف سوخت ترکیبی حدود ۸ لیتر در هر صد کیلومتر، خودرویی کم‌مصرف و مقرون‌به‌صرفه است.

اما در زمینه مقرون‌ به‌ صرفه‌بودن، نه‌تنها نیسان ایکس تریل، بلکه هیچ کراس‌اووری در بازار نمی‌توانید پیدا کنید که بتواند با میتسوبیشی اوتلندر PHEV رقابت کند. قوای فنی پیشرفته این خودرو، از یک موتور ۲ لیتری بنزینی و دو موتور برقی تشکیل شده است.

 

مقایسه فنی میتسوبیشی اوتلندر و نیسان ایکس تریل
مقایسه فنی میتسوبیشی اوتلندر و نیسان ایکس تریل

 

موتورهای برقی میتسوبیشی اوتلندر، هر یک ۸۲ اسب‌بخار قدرت دارند و یکی روی محور جلو و دیگری روی محور عقب نصب شده‌اند تا یک پلاگین هیبریدی چهارچرخ‌محرک داشته باشیم. میتسوبیشی اوتلندر در صورت شارژ کامل باتری‌ها، می‌تواند تا ۵۰ کیلومتر نخست را بدون مصرف یک لیتر بنزین طی کند.

در صورت اتمام شارژ باتری نیز موتور بنزینی به طور خودکار روشن می‌شود و باتری را شارژ می‌کند. اوتلندر در سرعت‌های زیر ۱۲۰ کیلومتر در ساعت، کاملا برقی است و مصرف سوخت صفر را ارائه می‌دهد. در صد کیلومتر نیز حتی با استارت‌‌خوردن موتور بنزینی، مصرف سوخت این خودرو از 3 لیتر تجاوز نخواهد کرد که عددی فوق‌العاده است.

اگرچه ارزان‌بودن نسبی بنزین در ایران سبب شده است تا کاربران چندان به عدد مصرف سوخت اهمیت ندهند، ولی این عدد برای مصرف‌کنندگان خارجی که گاهی تا یک دلار به ازای هر لیتر پول پرداخت می کنند، بسیار مهم است.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه مقایسه فنی نیسان ایکس تریل و میتسوبیشی اوتلندر جدول زیر را مطالعه کنید.

 

جدول مقایسه مشخصات فنی میتسوبیشی اوتلندر و نیسان ایکس تریل
خودرومیتسوبیشی اوتلندرنیسان ایکس تریل
پیشرانه4 سیلندر 16 سوپاپه به همراه دو موتور الکتریکی۴ سیلندر 16 سوپاپه
حجم موتور1998 CC2488 CC
حداکثر قدرت166 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه171 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه
حداکثر گشتاور219 نیوتن متر در 4200 دور در دقیقه233 نیوتن متر در 4000 دور در دقیقه
گیربکسCVT با قابلیت تعویض 6 دنده به صورت دستیCVT X-Tronic
انتقال نیرودو دیفرانسیلدو دیفرانسیل
مصرف سوخت (ترکیبی)9.3 لیتر در صد کیلومتر8.3 لیتر در صد کیلومتر
شتاب صفرتاصد10.5 ثانیه10.5 ثانیه
وزن خودرو1451 کیلوگرم1588 کیلوگرم
حداکثر سرعت190 کیلومتر بر ساعت190 کیلومتر بر ساعت
حجم باک63 لیتر60 لیتر

 

باتری میتسوبیشی اوتلندر و باتری نیسان ایکس تریل در کیان باتری با قیمت مناسب و ارسال و نصب رایگان در شهر تهران است.

مقایسه امکانات و آپشن های MITSUBISHI با NISSAN

مقایسه امکانات میتسوبیشی اوتلندر و نیسان ایکس تریل
مقایسه امکانات میتسوبیشی اوتلندر و نیسان ایکس تریل

 

میتسوبیشی اوتلندر شامل امکانات و آپشن های متنوعی به شرح زیر است:

  • سیستم چهار چرخ متحرک 4WD با کلید 3 وضعیتی Auto، 2WD، 4WD Lock
  • مجهز به سیستم کروز کنترل
  • کلید‌های کنترل روی فرمان
  • سیستم ورود و خروج بدون سوییچ (Keyless)
  • استارت خودرو دکمه‌ای (Starter)
  • آنتن سقفی
  • چراغ های جلو زنون HID
  • شوینده چراغ ها بر روی سپر جلو
  • فرمان با روکش چرمی با کنترل های سیستم صوتی بر روی آن
  • دستگیره های کرومی داخلی و خارجی
  • سانروف با تنظیم الکتریکی
  • صندلی ها با ظرفیت هفت سرنشین (دارای 7 صندلی در 3 ردیف) مدل 2015 – 5 سرنشین در 2 ردیف (مدل 2014)
  • مجهز به گرمکن صندلی راننده و سرنشین جلو (مدل 2014)
  • صندلی های تمام چرم به همراه تنظیم الکتریکی صندلی راننده در 4 جهت
  • صندلی تاشوی عقب با قابلیت تفکیک 60:40
  • مجهز به کنسول عقب
  • سیستم ایزو فیکس ISOFIX
  • اهرم‌های تعویض دنده از پشت فرمان
  • سیستم تهویه مطبوع دو گانه با قابلیت تنظیم متفاوت دما برای راننده و سرنشین Dual Aircondination
  • طاقچه عقب بر روی قسمت بار
  • سیستم باز و بسته شدن الکتریکی درب صندوق عقب
  • رینگ آلومینیومی 18 اینچی
  • مجهز به 7 کیسه هوا (2 عدد جلو و سرنشین، 2 عدد ایربگ جانبی،2 عدد ایربگ پرده ای و 1 عدد زانو)
  • دارای سیستم اتصال تلفن همراه از طریق هندزفری بلوتوث و قابلیت کنترل آن روی فرمان
  • دارای پورت USB
  • نمایشگر 7 اینچی لمسی
  • دوربین دنده عقب
  • ترمز عقب دیسکی و جلو دیسکی خنک شونده
  • مجهز به سیستم ترمز ضد قفل (ABS)
  • کنترل فعال پایداری (ASC)
  • کنترل کشش (TCL)
  • ترمز کمکی در هنگام حرکت در سطوح شیبدار (HSA)
  • سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز (EBD)
  • ترمز اضطراری کمکی

 

مقایسه امکانات میتسوبیشی اوتلندر و نیسان ایکس تریل
مقایسه امکانات میتسوبیشی اوتلندر و نیسان ایکس تریل

 

امکانات و آپشن های نیسان ایکس تریل به شرح زیر هستند:

  • سیستم هشدار فشار باد تایرها (TPMS)
  • سیستم ضد سرقت ایموبلایزر
  • سیستم کنترل شاسی فعال
  • سیستم توزیع متغیر گشتاور
  • رادار هشداردهنده خروج از خط و نقاط کور
  • سیستم نگهدارنده خودرو در شیب
  • رادار شناسایی اشیاء متحرک
  • سیستم مانیتور دید ۳۶۰ درجه (AVM)
  • سیستم 4×4 تمام وقت نیسان (AWD همراه با کنترل دستی)
  • سیستم تهویه هوای دوگانه اتوماتیک
  • کروز کنترل و محدودکننده سرعت
  • سیستم ورود بدون کلید هوشمند و دکمه استارت
  • مانیتور چند منظوره پشت آمپر (VID)
  • صندلی‌های تمام چرمی با قابلیت تنظیم برقی برای صندلی‌های جلو
  • چراغ‌های LED دوگانه و سیستم نوربالای اتوماتیک
  • سانروف پانوراما
  • چراغ‌های روشن در روز LED
  • آینه‌های جانبی جمع‌شونده برقی مجهز به چراغ راهنما
  • سنسور نور و باران
  • چراغ‌های LED جلو مجهز به چراغ‌شوی
  • درب عقب برقی (Motion Detection)
  • رینگ آلومینیومی 18 اینچ اسپورت
  • کیسه هوای راننده و سرنشین، جانبی و پرده‌ای
  • هندزفری بلوتوث
  • پخش موسیقی با بلوتوث، USB و AUX
  • سیستم های ترمز و پایداری ABS – EBD – ESP

 

بیشتر بخوانید: باتری مناسب خودروهای نیسان

مقایسه طراحی ظاهری نیسان ایکس تریل و میتسوبیشی اوتلندر

مقایسه طراحی ظاهری میتسوبیشی اوتلندر و نیسان ایکس تریل
مقایسه طراحی ظاهری میتسوبیشی اوتلندر و نیسان ایکس تریل

 

در زمینه طراحی، نمی‌توان هیچ یک از این دو خودرو را جزو بهترین‌های بازار دانست؛ به خصوص که بیشتر سلیقه بازار، روی خودرویی چون هیوندای سانتافه تمرکز کرده‌ است؛ با این وجود، طراحی هر دو خودرو قوی و کم‌نقص است.

میتسوبیشی اوتلندر PHEV، تغییرات ظاهری کم‌تری را در مقایسه با نیسان ایکس تریل تجربه کرده است و بارزترین تغییرات، رینگ‌های متفاوت مدل PHEV، نوشته هیبریدی، چیدمان داخلی جدید چراغ‌ها و تغییرات جزیی در سپرها هستند که باید مثبت ارزیابی شود.

نیسان ایکس تریل که در مدل اولیه خود جذابیت چندانی برای بازار نداشت، در مدل ۲۰۱۸ بسیاری از عناصر بصری خودروهای مدرن را نیز با خود به‌همراه دارد. چراغ‌ها و جلوپنجره ایکس تریل، دستخوش تغییر شده‌اند و رینگ‌های جدید آن نیز ظاهری جذاب‌تر از قبل دارد.

بخش شیشه‌ای جلوپنجره نیز که لوگوی نیسان را درون خود جای داده است، نشان می‌دهد که ایکس تریل جدید در زمینه امکانات نیز ارتقا پیدا کرده است. در بخش عقب، تغییرات کم‌تری را شاهد هستیم و تنها گرافیک داخل چراغ‌ها تغییر کرده است. در کل، باید گفت که تغییرات ظاهری نیسان ایکس تریل همه مثبت بودند و این خودرو از هر نظر بهتر از قبل شده است.

مقایسه طراحی ظاهری میتسوبیشی اوتلندر و نیسان ایکس تریل
مقایسه طراحی ظاهری میتسوبیشی اوتلندر و نیسان ایکس تریل

 

طراحی این خودرو که با نگاهی دقیق و هدفمند انجام شده است، خطوط بدنه جذاب‌تر و طراحی عضلانی را به نمایش می‌گذارد. شاید ظاهر عضلانی‌تر این خودرو باعث شده تا جثه آن بزرگ‌ به نظر برسد؛ اما در هنگام رانندگی درمی‌یابید که جثه این خودرو در رانندگی شهری اصلا دست و پاگیر نیست.

چراغ‌های LED عقب، یک جریان سیال و زیبای نور ایجاد می‌کند که به‌صورت هدفمند می‌توانید آن‌ها را روشن و یا خاموش کنید. در نیسان ایکس تریل، رینگ‌های 18 اینچ آلیاژی به کار رفته که بر جذابیت خودرو افزوده است. چراغ‌های روشنایی روز LED و همچنین چراغ‌های جلوی LED دوگانه با قابلیت تنظیم فاصله دور یا نزدیک و تنظیم زاویه خودکار نیز بر جذابیت خودرو افزوده است.

 

از لحاظ طراحی داخلی:

مقایسه طراحی داخلی میتسوبیشی اوتلندر و نیسان ایکس تریل
مقایسه طراحی داخلی میتسوبیشی اوتلندر و نیسان ایکس تریل

 

درون کابین میتسوبیشی اوتلندر PHEV اصلی‌ترین تغییر در مقایسه با نسخه معمولی بنزینی این خودرو، غربیلک فرمان چهارشاخه جدید و دسته‌دنده جدید این خودرو است. دسته‌دنده میتسوبیشی اوتلندر PHEV، از انواع جوی استیکی الکترونیکی است و ظاهری مدرن دارد. پشت آمپرها نیز به سیاق خودروهای هیبریدی هستند و دیگر خبری از دورموتورسنج نیست.

 

مقایسه طراحی داخلی میتسوبیشی اوتلندر و نیسان ایکس تریل
مقایسه طراحی داخلی میتسوبیشی اوتلندر و نیسان ایکس تریل

 

در نیسان ایکس تریل از ترکیب بسیار زیبای تجهیزاتی مانند سانروف پانارومیک، چرم‌های دولبه، روشنایی LED داخلی و تریم‌های مشکی براق لذت خواهید برد. همه این‌ها در کنار هم قرار گرفته تا نمایی خیره‌کننده و اختصاصی برای شما ایجاد نماید و به هر قسمتی از خودرو که بنگرید این جذابیت را درک خواهید کرد.

صندلی‌هایی الهام گرفته از کمترین نیروی جاذبه با محافظت از ستون فقرات و ایجاد آرامش برای سرنشینان طراحی شده است. مهندسان طراحی نیسان به عالم کیهان می‌نگرند جایی که ستاره‌ها بدون هیچ وزنی در هوا معلق هستند، تا هنگامی که پشت فرمان نشسته‌اید یک موقعیت مناسب برای شما ایجاد کنند و با سانروف برقی پانوراما مناظر مهیج آسمان و ستاره ها را بنگرید.

تغییرات نیسان در داخل کابین، کم‌تر از ظاهری آن است و تنها باید به غربیلک فرمان جدید و تغییر شکل دسته‌دنده اشاره کرد؛ اما همین دو تغییر کوچک، ظاهر کابین‌ را بسیار مدرن‌تر از قبل کرده‌اند، به‌خصوص که این غربیلک فرمان، در محصولات دیگر نیسان مانند ماکسیما و آلتیما نیز دیده می‌شود و ظاهری شکیل و اسپرت دارد.

 

    ماشینت روشن نمیشه؟ خرید باطری ماشین از کیان باتری با ارسال و نصب رایگان در شهر تهران می باشد با تست باتری قبلی و دریافت مبلغ باتری در محل، کارت آسون میشه. حالا با 02188882222 تماس بگیرید!

تجربه رانندگی در نیسان ایکس تریل بهتر است یا MITSUBISHI OUTLANDER؟

مقایسه رانندگی میتسوبیشی اوتلندر و نیسان ایکس تریل
مقایسه رانندگی میتسوبیشی اوتلندر و نیسان ایکس تریل

 

رانندگی میتسوبیشی اوتلندر کاملاً متفاوت است. این خودرو تقریباً هیچ صدایی ندارد و شتاب‌گیری آن نیز نه به سرعت نیسان، اما خوب است. گشتاور موتورهای برقی، از همان لحظه اول حرکت در بیشترین حالت خود است و همین کشش بسیار خوبی را به خودرو می‌دهد.

سواری میتسوبیشی اوتلندر هیچ تنش و صدایی ندارد تا وقتی که باتری‌ها خالی شوند. در این‌جا است که موتور بنزینی استارت می‌خورد و به‌عنوان ژنراتور شروع به شارژ باتری می‌کند. تا زمانی که از سرعت ۱۲۰ کیلومتر بر ساعت عبور نکنید، موتور بنزینی اوتلندر PHEV هیچ نیرویی را به چرخ‌ها انتقال نمی‌دهد و یک سیستم سری را شاهد هستیم.

اما با عبور از این سرعت، سیستم هیبریدی به‌صورت موازی درمی‌آید و موتور بنزینی نیز به چرخ‌های جلو کوپل می‌شود. به طور تکنیکی، در اوتلندر PHEV خبری از گیربکس نیست؛ چون موتور بنزینی نیز با ضریبی ثابت به چرخ‌ها وصل می‌شود.

در این‌جا، شاید بپرسید پس آن شیفترهای پشت فرمان برای چه کاری هستند؟ این شیفترها درحقیقت، میزان دخالت سیستم بازیابی انرژی حرکت را کنترل می‌کنند و در سرپایینی‌ها با استفاده از آنها، می‌توانید سرعت خودرو را بدون نیاز به ترمز و با موتورهای برقی کنترل کنید.

 

مقایسه رانندگی میتسوبیشی اوتلندر و نیسان ایکس تریل
مقایسه رانندگی میتسوبیشی اوتلندر و نیسان ایکس تریل

 

در بررسی نیسان ایکس تریل جز غربیلک فرمان خوش‌دست، این خودرو تفاوتی در سواری با نسخه قبلی خودش ندارد. سواری نیسان ایکس تریل در مقایسه با بسیاری از کراس‌اوورهای بازار، نرم‌تر و با تنش کم‌تر همراه است.

شتاب‌گیری خودرو در ابتدای حرکت، چندان رضایت‌بخش نیست و مقصر اصلی آن را باید گیربکس CVT عنوان کرد؛ اما با دورگرفتن موتور، این مسئله کاملا برعکس می‌شود و نیسان عملکردی بسیار خوب را از خود نشان می‌دهد. شتاب‌گیری ثانویه نیسان ایکس تریل، کاملا خوب و برتر از بسیاری از رقبا است.

گیربکس XTronic نیز عملکردی بسیار هوشمند دارد و اجازه نمی‌دهد تا اندکی از قدرت موتور به هدر برود. هندلینگ خودرو نیز رضایت‌بخش است و با اطمینان‌خاطر خوبی می‌توان وارد پیچ‌ها شد. در این بین، به ترمزها نیز می‌توان به‌عنوان یک نقطه قوت اشاره کرد.

اصلی‌ترین ایراد وارده به نیسان ایکس تریل، همین شتاب اولیه نامناسب است و اگر این خودرو مانند برخی بازارها با گیربکس دوبل‌کلاچ به بازار ایران می‌آمد، همین یک ایراد را نیز نداشت.

 

مقایسه ایمنی در میتسوبیشی اوتلندر و NISSAN X-TRAIL

مقایسه ایمنی میتسوبیشی اوتلندر و نیسان ایکس تریل
مقایسه ایمنی میتسوبیشی اوتلندر و نیسان ایکس تریل

 

میتسوبیشی اوتلندر PHEV و نیسان ایکس تریل، هر دو تست تصادف را در موسسه IIHS آمریکا انجام داده‌اند و و توانسته‌اند با عملکرد بسیار خوبی که در تست تصادف از خود نشان داده‌اند، در رتبه ایمنی بسیار خوب Top Safety Pick قرارگرفته اند و توانسته اند پنج ستاره ایمنی را از آن خود کند.

در کل از نظر ایمنی، هر دو خودرو بسیار ایمن و قابل اطمینان هستند و درکنار بدنه‌ای مستحکم، از تجهیزات مدرن و قابل اعتمادی بهره می‌برند.

نیسان ایکس تریل خودرویی جدید است. اما پلتفرم، موتور و فناوری آن سال‌ها در خودروهای نیسان و رنو مورداستفاده قرار گرفته‌ است. با توجه به سوابق، می‌توان گفت که نتیجه از نظر ایمنی مثبت بوده است. این خودرو در تست EuroNCAP پنج ستاره دریافت کرده و ازنظر ایمنی بزرگ‌سالان 86%، ازنظر محافظت کودک 83% و ازنظر ایمنی عابران پیاده و تجهیزات کمکی ایمنی 75% نمره را دریافت کرده است.

مقایسه ایمنی میتسوبیشی اوتلندر و نیسان ایکس تریل
مقایسه ایمنی میتسوبیشی اوتلندر و نیسان ایکس تریل

 

اگر دقت کرده باشید اغلب خودروهای ژاپنی در مقایسه با رقبای کره‌ای خود دارای آپشن‌های رفاهی کم‌تری هستند. به‌عنوان مثال سه کراس‌اوور پرفروش ژاپنی بازار کشور، یعنی تویوتا RAV4، نیسان X-Trail و میتسوبیشی اوتلندر در مقایسه با رقبای کره‌ای خود یعنی هیوندای سانتافه و کیا سورنتو دارای تجهیزات رفاهی کم‌تری هستند؛ البته این کمبود تجهیزات فقط در بخش رفاهی دیده می‌شود و در بخش ایمنی، ژاپنی‌ها دست پری دارند.

پیشنهاد می شود برای بررسی دقیق تجهیزات ایمنی این دو خودرو جدول زیر را مطالعه نمایید:

جدول مقایسه تجهیزات ایمنی میتسوبیشی اوتلندر و نیسان ایکس تریل
تجهیزاتمیتسوبیشی اوتلندر
نیسان ایکس تریل
تجهیزات ایمنی و حفاظتیایزوفیکس صندلی، پشت سری فعال، کمربند ایمنی پیش‌کشنده، کمربند ایمنی محدودکننده، ورود بدون کلیدایزوفیکس صندلی، کمربند ایمنی پیش‌کشنده، کمربند ایمنی محدود‌کننده، ورود بدون کلید
کیسه‌هوا۷ عدد (سرنشین جلو و راننده، زانویی راننده، پرده‌ای، جانبی جلو)۶ عدد‌ (راننده و سرنشین جلو، پرده‌ای، جانبی جلو)
سیستم ترمز و پایداریکنترل شتاب ناگهانی (UMS)، اتوهلد، ترمز اضطراری، ترمز پارک برقی، ترمز کمکی، ترمز ضد‌قفل، توزیع نیروی ترمز، سیستم کنترل کشش، سیستم کنترل پایداریکنترل هوشمند شاسی (ACR)، ترمز موتور هوشمند (AEB)، کنترل ترمزها در پیچ (ATC)، ترمز فعال پیشرانه (IEB)، سیستم کنترل کشش، سیستم کنترل پایداری

 

میتسوبیشی اوتلندر بخریم یا نیسان ایکس تریل کدام بهتر است؟

مقایسه خرید میتسوبیشی اوتلندر و نیسان ایکس تریل
مقایسه خرید میتسوبیشی اوتلندر و نیسان ایکس تریل

 

با توجه به مطالب ارائه شده در این بررسی می‌توان نتیجه گرفت این محصول از کمپانی میتسوبیشی قادر است طراحی ظاهری جذابی را به عنوان یک خودروی شاسی بلند در اختیار مخاطبان خود قرار داده و امتیاز مطلوبی را دریافت کند. همچنین بهره‌مندی از روکش چرم  در صندلی‌ها و تریم چوب در داخل کابین سبب شده تا امتیاز طراحی داخلی آن نیز بیشتر شود و همچنین به علت دارا بودن کیفیت مطلوب متریال بتوانند امتیاز مناسبی را کسب کند.

میتسوبیشی اوتلندر دارای مشخصات فنی و سیستم پیشرانه مجهز می‌باشد که قادر است نیازهای راننده خود را برطرف نموده و رانندگی مناسبی را در اختیار وی قرار دهد. این محصول از کمپانی میتسوبیشی ژاپن در مقایسه با سایر رقبای خود در بازار ایران قادر است امتیاز بالا و مطلوبی را کسب نموده و آنها را شکست دهد.

 

مقایسه خرید میتسوبیشی اوتلندر و نیسان ایکس تریل
مقایسه خرید میتسوبیشی اوتلندر و نیسان ایکس تریل

 

نیسان ایکس تریل کراس اوری است که هم در شهر خوب جواب می‌دهد و هم در کوه و جنگل به‌خوبی ناهمواری‌های خارج جاده‌ای را درمی‌نوردد. این خودرو از نظر مشخصات فنی و امکانات رفاهی در سطح بسیار خوبی قرار دارد. در واقع، به‌جز برخی موارد جزئی، نمی‌توان ایراد چندانی از خودرو نیسان ایکس تریل گرفت. البته خدمات پس از فروش این خودروها نیز بسیار مهم است که قابل بحث و پیگیری هستند.

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

بین 1 تا 5 ستاره نمره دهید

عضو شوید
آگاه شوید
guest
0 نظرات
فید بک نظرسنجی داخل متن
مشاهده تمام نظرات
سبد خرید
اسکرول به بالا
مشاوره رایگان و ثبت سفارش