مقایسه مزدا 2 و تویوتا یاریس

4.6
(195)

در این مقاله از کیان باتری به مقایسه مزدا 2 و تویوتا یاریس و تفاوت این دو خودرو از نظر فنی و ظاهری می پردازیم. تویوتا یاریس بهتره یا مزدا 2 کدام را بخریم؟

مقایسه مزدا 2 و تویوتا یاریس
عکس مزدا 2

خودروی مزدا 2 توسط مزدا ژاپن در سال 1996 بر اساس طرح فورد فستیوا که بر روی کیا پراید نیز پیاده سازی شده بود، توسعه و عرضه شد. این خودرو در ابتدا در دنیا با نام دِمیو شناخته می شد و تقریبا در تمامی بازارهای مزدا در سراسر جهان به فروش می رسد.

مزدا 2 از سال 1996 وارد بازارهای جهانی شد و نمونه ای که در ایران وجود دارد بین سال های 2007 تا 2014 روی خط تولید بود و در سراسر جهان فروخته شد. در سال 1390 گروه بهمن موتور، خودروی مزدا 2 را روانه بازار ایران کرد اما سه سال بعد با وجود کیفیت خوب به دلیل تحریم ایران از خطوط مونتاژ بهمن موتور خارج شد و آخرین مدل این خودرو در سال 1392 بود.

مزدا 2 مونتاژ بهمن موتور در یک تیپ عرضه می شد و با رقبایی مانند هیوندای i20 مدل 2011، میتسوبیشی میراژ و تویوتا یاریس هاچ بک 2008-2009 رقابت می کند. مزدا 2 در سه نسخه سدان، هاچ بک 5 درب و هاچ بک 3 درب در بازارهای جهانی عرضه می شود که انتخاب مشتریان ایرانی نسخه هاچ بک 5 درب است.

مقایسه مزدا 2 و تویوتا یاریس
عکس تویوتا یاریس

تویوتا یاریس به‌عنوان جمع‌وجورترین محصول شرکت تویوتا، از سال 1999 در لیست تولیدات این کمپانی اعظم ژاپنی جای گرفت و رفته‌رفته به‌پای ثابت خطوط تولید تویوتا در قالب دو مدل هاچبک و سدان تبدیل شد.

تویوتا یاریس XP150 هاچبک، دومین نسخه از نسل سوم یاریس بود که به‌واسطه فعالیت‌های شرکت ایرتویا (نماینده رسمی تویوتا) در ایران، فرصت حضور در جاده‌های کشورمان را با مدل‌های 2015 و 2016 پیدا کرد.

مقایسه کلی MAZDA 2 و تویوتا یاریس

مقایسه مزدا 2 و تویوتا یاریس
عکس مزدا 2

مزدا 2 یک خودروی کامپکت هاچ بک یا به اصطلاح، سوپرمینی محسوب می‌شود که از جثه‌ای کوچک و جمع و جور برخوردار بوده و در شمار خودروهای اقتصادی و ارزان قیمت جهان طبقه‌بندی می‌گردد.

با همکاری دیرینه و خوب میان گروه خودروسازی بهمن و مزدا ژاپن، یکی دیگر از محصولات این برند پرآوازه اقتصادی و با کیفیت ژاپنی بود که شانس حضور در بازار مونتاژی‌های ایران را یافت تا در کنار دو نسل از مزدا 3 (BK و BL) عرض اندام کند.

در میان هاچ‌ بک‌های مدرن راه یافته به بازار داخلی کشورمان مزدا 2 یکی از شاخص‌ترین و باکیفیت خودروهایی است که پس از مونتاژ تعداد محدودی از نسل سوم آن در میان سال‌های 1390 تا 1393 در پی مواجه با سد تحریم از خط تولید گروه بهمن کنار گذاشته شد و عرضه آن در بازار داخل متوقف گردید.

مزدا 2 به لحاظ امکانات، ویژگی بسیار خاصی نداشت و حتی ضعیف‌تر از اصلی‌ترین رقیبش، یعنی هیوندای i20 نسل اول، بود اما به لطف کیفیت مناسب مونتاژ، صندلی‌های راحت و سواری ایده‌آل، خیلی زود با استقبال مشتریان ایرانی روبرو شد و همچنان نیز در بازار دست‌دوم‌ها شرایط مطلوبی دارد. 

مقایسه مزدا 2 و تویوتا یاریس
عکس تویوتا یاریس

XP150 دومین نسخه یاریس از نسل سوم بود که تنها در برخی کشورهای آسیایی فروخته می‌شد، بازارهایی که عمدتا در آسیای شرقی و جنوب شرقی قرار داشتند مانند تایوان، چین، تایلند، سنگاپور، اندونزی، فیلیپین. تویوتا یاریس که در برخی کشورهای آسیایی، تویوتا آن را با نام VIOS نیز عرضه می‌کند.

در این نسل شباهت زیادی به هاچ‌بک‌های اسپرت جهان پیدا کرده بود بخصوص به نسل سوم فورد فوکوس. تویوتا یاریس XP150 همانند مدل‌های گذشته یاریس هاچ‌بک، کمبودهای مهمی در بحث امکانات دارد و به معنی واقعی، یک هاچ‌بک «کاملا اقتصادی» محسوب می شود.

این نسل تویوتا یاریس با کد شماره xp150 شناخته می شود و در 2 نسخه ویژه اروپا و آمریکا و نسخه ویژه خاورمیانه تولید شده است که از نظر طراحی متفاوت هستند. نمونه وارد شده به کشور نسخه خاورمیانه ای مبتنی بر تویوتا VIOS است. البته پس از آن نیز تویوتا یاریس دوباره دستخوش تغییراتی شد و این مدل عمدتاً مختص بازارهای اروپایی تولید شد.

همچنین بخوانید: نقد و بررسی مزایا و معایب مزدا 2

فیلم مقایسه مزدا 2 و تویوتا یاریس

ویدئوی زیر خودرو های مزدا 2 و تویوتا یاریس را باهم مقایسه کرده و مشخص می کند ارزش خرید کدام بیشتر است که به خریداران این خودروها کمک زیادی می کند.

 

 

مقایسه فنی مزدا 2 با TOYOTA یاریس

اما تویوتا یاریس و مزدا 2 از لحاظ فنی چه تفاوت‌هایی دارند و کدام یک بهتر از دیگری است؟ بسیاری معتقدند کیفیت دو خودروی تویوتا یاریس و مزدا 2 مشابه همدیگر است.

تفاوت مشخصات فنی موتور مزدا 2 و تویوتا YARIS

مقایسه مزدا 2 و تویوتا یاریس
عکس پیشرانه مزدا 2

در مقایسه مشخصات فنی مزدا 2 و تویوتا یاریس به بخش فنی مزدا ۲ می رسیم که گوی سبقت را از اکثر رقبای خود می رباید و این خودرو از چالاکی بسیار خوبی برخوردار است. 

مزدا 2 دارای يک پیشرانه 1.5 لیتری ۴ سيلندر با ۱۶ سوپاپ است. حجم موتور اين خودرو ۱۴۹۸ سي‌سي است و به همين دليل حداکثر قدرت آن ۱۰۲ اسب بخار در ۶۰۰۰ دور در دقيقه است. بررسي‌هاي فني نشان مي‌دهد که نهايت گشتاور اين خودرو ۱۳۵ نيوتن متر در ۴۰۰۰ دور در دقيقه است.

در سيستم حرکتي آن از يک جعبه دنده ۴ دنده اتوماتيک تيپ ترونيک استفاده شده است. جالب است بدانيد که اين خودرو مي‌تواند حداکثر سرعت ۱۷۵ کيلومتر بر ساعت در اختیار شما بگذارد و شتاب ۰ تا ۱۰۰ کيلومتر در ساعت براي آن ۱۱ ثانيه است. مصرف سوخت ترکيبي در اين خودرو ۶.۳ ليتر در هر ۱۰۰ کيلومتر است و حجم باک آن ۴۳ ليتر است.

مقایسه مزدا 2 و تویوتا یاریس
عکس پیشرانه تویوتا یاریس

تویوتا یاریس دارای يک پیشرانه ۴ سيلندر با ۱۶ سوپاپ استفاده شده است. حجم موتور اين خودرو ۱۲۹۸ سي‌سي است و به همين دليل حداکثر قدرت آن ۸۷ اسب بخار در ۶۰۰۰ دور در دقيقه است. بررسي‌هاي فني نشان مي‌دهد که نهايت گشتاور اين خودرو ۱۲۰ نيوتن متر در 4400 دور در دقيقه است .

در سيستم حرکتي آن از يک جعبه دنده ۴ دنده خودکار استفاده شده است، جالب است بدانيد که اين خودرو مي‌تواند حداکثر سرعت ۱۷۰ کيلومتر بر ساعت در اختیار شما بگذارد و شتاب ۰ تا ۱۰۰ کيلومتر در ساعت براي آن ۱۱.۵ ثانيه است. مصرف سوخت ترکيبي در اين خودرو ۶ ليتر در هر ۱۰۰ کيلومتر است و حجم باک آن ۴۲ ليتر است.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه مقایسه فنی تویوتا یاریس و مزدا 2 جدول زیر را مطالعه کنید.

جدول مقایسه مشخصات فنی مزدا 2 و تویوتا یاریس
خودرومزدا 2تویوتا یاریس
موتور4 سيلندر 16 سوپاپ4 سيلندر 16 سوپاپ
حجم موتور1498 سی سي1298 سی سي
حداکثر قدرت102 اسب بخار در 6000 دور در دقيقه87 اسب بخار در 6000 دور در دقيقه
گشتاور۱۳۵ نيوتن متر در ۴۰۰۰ دور در دقيقه120 نيوتن متر در 4400 دور در دقيقه
جعبه دنده4 دنده اتوماتيک تيپ ترونيک4 دنده خودکار
شتاب 0 تا 10011 ثانيه11.5 ثانيه
حداکثر سرعت175 کيلومتر در ساعت170 کيلومتر در ساعت
وزن1055 کيلوگرم1060 کيلوگرم
حجم باک43 ليتر42 ليتر
مصرف سوخت ترکيبي6.3 ليتر در هر صد کيلومتر6 ليتر در هر صد کيلومتر

 

باتری مزدا 2 و باتری تویوتا یاریس در کیان باتری با قیمت مناسب و ارسال و نصب رایگان در شهر تهران است.

مقایسه امکانات و آپشن های Mazda 2 با Toyota یاریس

مقایسه امکانات مزدا 2 و تویوتا یاریس
عکس داشبورد مزدا 2

در مقایسه امکانات و آپشن های مزدا 2 و تویوتا یاریس به سراغ امکانات مزدا 2 می رویم که می توان به موارد زیر اشاره نمود و این در حالی است که نسبت به رقیب خود یعنی تویوتا یاریس 2012 شرایط بهتری دارد.

  • کیسه هوای راننده و سرنشین جلو – مجموعا 2 کیسه هوا
  • سیستم صوتی با قابلیت پخش MP3 و ورودی AUX
  • دارای دکمه های کنترل سیستم صورتی روی فرمان
  • سیستم ترمز و پایداری ABS – EBD
  • سیستم تهویه مطبوع خودکار
  • آینه های برقی جانبی
  • قابلیت تنظیم ارتفاع چراغ های جلو
  • روکش چرمی فرمان
  • کامپیوتر سفری با قابلیت نمایش مدیریت پیمایش، مصرف سوخت و اطلاعات ضروری

 

مقایسه امکانات مزدا 2 و تویوتا یاریس
عکس داشبورد تویوتا یاریس

امکانات و آپشن های تویوتا یاریس شامل موارد زیر می شوند:

  • کیسه ایمنی هوا راننده و سرنشین جلو
  • سیستم صوتی با قابلیت پخش CD و MP3 – بلوتوث – ورودی‌های USB و AUX
  • سیستم ترمز و پایداری ABS – BA – EBD
  • آنتن (مخفی در شیشه عقب)
  • سیستم ضد سرقت به همراه ایموبلایزر
  • تنظیم کننده عمودی صندلی راننده
  • برف پاک کن تناوبی
  • آیینه های بغل برقی
  • شیشه برقی با محافظ
  • ریموت کنترل
  • صندلی عقب تاشو با جای دست
  • آیینه های بغل و دستگیره درب ها همرنگ بدنه
  • تنظیم کننده ارتفاع نور چراغ به صورت دستی
  • رینگ آلومینیومی
  • چراغ مه شکن جلو
  • سیستم ورود بدون کلید
  • کنترل سیستم صوتی و تلفن از روی فرمان
  • گیربکس 4 سرعته خودکار

 

بیشتر بخوانید: نقد و بررسی خودرو تویوتا یاریس

مقایسه طراحی ظاهری Toyota Yaris و مزدا 2

مقایسه طراحی مزدا 2 و تویوتا یاریس
عکس مزدا 2

در نمای جلوی خودروی مزدا 2 شاهد وجود جلو پنجره‌ای کوچک و باریک هستیم که تنها بخش محدودی از فضای پیشانی این خودرو را به خود اختصاص داده است. چراغ‌های جلوی محصول کوچک قامت مزدا اندازه‌ای نسبتا بزرگ دارند و ظاهر مناسبی را به چهره‌ی این خودرو بخشیده‌اند.

در بالای آنها دو خط حجم دهنده‌ی تقریبا واضح مشاهده می‌شود که قسمت پایینی شیشه‌ی جلوی این محصول را به کناره‌های بخش جلو پنجره‌ی آن متصل می‌سازد. سپر جلوی خودروی کامپکت مزدا هم شمایلی نسبتا پهن دارد که حالت مذکور در بخش وسط و مشبک آن واضح‌تر از کناره‌ها جلوه می‌کند.

در مجموع می‌توان گفت که رگه‌های مشخصی از خصوصیات‌ اسپورت در چهره‌ی این خودرو قابل مشاهده است. موضوعی که می‌تواند برای مشتریان جوان این محصول جذاب به نظر برسد. در نمای کناری خودروی مزدا 2 شاهد وجود خط حجم دهنده‌ای در بخش پایین بدنه هستیم.

در بخش بالایی بدنه نیز خط حجم دهنده‌ی دیگری که از طول بیشتری برخوردار است مشاهده می شود. خطی که حالتی نسبتا اریب دارد و از دستگیره‌های در این خودرو عبور می‌کند. البته این خط حجم دهنده از وضوح کمتری نسبت به نمونه‌ی مشابه پایینی بهره می‌برد.

وجود این دو خط نوعی فرو رفتگی را در بخش میانی نمای کناری خودروی مزدا دو ایجاد کرده است که در ورزیده جلوه دادن این بخش از خودرو عملکرد موثری دارد. نکته‌ی دیگری که در نمای کناری این محصول می‌توان به آن اشاره کرد کوچک‌تر طراحی شدن درهای عقب این خودرو در مقایسه با درهای جلوی آن است.

در واقع درهای جلوی این خودرو از نظر اندازه تقریبا دو برابر درهای عقب آن هستند. این موضوع را نیز شاید بتوان به حساب پر رنگ جلوه دادن خصلت‌های ظاهری اسپورت این خودرو گذاشت. سپر عقب این محصول نیز مانند سپر جلوی آن نسبتا پهن طراحی شده است.

در کنار این موضوع نوع طراحی شیشه‌ی عقب این خودرو فضای دید نسبتا مناسبی را در اختیار سرنشینان آن قرار می‌دهد. هر چند که این فضا می‌توانست اندکی بیشتر از حالت فعلی باشد.

مقایسه مزدا 2 و تویوتا یاریس
عکس تویوتا یاریس

تویوتا یاریس واردشده به کشور از نوع ویرایش خاورمیانه است که بر پایه تویوتا VIOS شکل گرفته. البته بعد از این نمونه، تویوتا یاریس دیگر مرتبه دستخوش تغییراتی قرار گرفت که این مدل بیشتر در بازارهای اروپایی عرضه شده است.

طراحی تویوتا یاریس مدرن و زیبا است و مواردی مانند چراغ‌های بزرگ و متعجب عقب نظر بیننده را به خود جلب می‌کند. طراحی کابین یاریس جدید مشابه کابین نسل سوم یاریس سدان است. چیدمان کابین و کنسول جلو در این خودرو، عامه‌پسندتر از مدل‌های قبلی یاریس است و به هیچ‌عنوان شلوغ نیست.

در طراحی نمای ظاهری تجملات بیشتر از فضای داخلی آن است. رینگ های استفاده شده در تویوتا یاریس هاچ بک 15 اینچی آلومینیومی است. برخورداری از کیفیت ساخت بالا، طراحی مناسب و جذابیت های بصری همواره از نقاط قوت این محصول تویوتا بوده است، طبق معمول شرکت خودروسازی تویوتا به فکر راه هایی برای جلب رضایت همه اقشار خریداران بوده است.

از لحاظ طراحی داخلی:

مقایسه طراحی مزدا 2 و تویوتا یاریس
عکس کابین مزدا 2

وقتی وارد کابین می شویم همه چیز ساده به نظر می رسد و حس یک خودروی ارزان قیمت را القا می کند، البته این خودروها در بازارهای جهانی به عنوان خودروهای اقتصادی شناخته می شوند و شاید نتوانید در آن ها بنشینید.

داشبورد خودروی مزدا 2 از طراحی نسبتا ساده‌ای بهره‌ می‌برد. با این حال نوع طراحی بخش وسط داشبورد و کنسول میانی این خودرو تا حد قابل توجهی از ویژگی‌های اسپورت برخوردار است. در مجموع اکثر اجزای داشبورد خودروی کوچک جثه‌ی مزدا به شکل دایره مانند طراحی شده‌اند و ترکیب همگونی با یکدیگر ایجاد می‌نمایند.

جنس مواد به کار رفته در طراحی اجزای داخلی این خودرو نیز تقریبا متوسط بوده و برخلاف برخی از خودروهای هم‌رده (به خصوص محصولات چینی) ضعیف و بی‌کیفیت به نظر نمی‌رسد. البته خودروی مزدا دو از نظر فراخ بودن فضای داخلی به پای محصولاتی نظیر تویوتا یاریس نمی‌رسد.

با این حال وضعیت مذکور در کابین خودروی کامپکت مزدا به ترتیبی نیست که سرنشینان این خودرو احساس ناراحتی یا تنگ بودن جا نمایند. البته فضای مختص به حمل بار این خودرو تا حدی بیشتر از خودروی تویوتا یاریس به نظر می‌رسد. علاوه بر آن می‌توان با خواباندن صندلی‌های عقب این خودرو فضای بیشتری را برای حمل بار در نظر گرفت.

به طور کل نوع طراحی نمای داخلی خودروی کامپکت مزدا و گستردگی فضای درون کابین آن را می‌توان در حد متوسط توصیف کرد. هر چند که این خودرو از نظر میزان راحتی سرنشینان عملکرد کاملا مثبت و قابل قبولی دارد.

مقایسه مزدا 2 و تویوتا یاریس
عکس کابین تویوتا یاریس

از آنجایی که تویوتا یاریس به عنوان یک محصول اقتصادی شناخته می شود، کیفیت متریال داخلی تقریباً متوسط ​​است، فراموش نکنید که فضای داخلی مدل 2015 با کیفیت نسبتاً افزایش یافته ای روبرو بود که منجر به افزایش وزن 40 کیلوگرمی خودرو شد.

در مقایسه با نسخه قبلی، البته استحکام مواد و مونتاژ قطعات به اندازه سایر محصولات تویوتا قابل اعتماد است. اما مانند دیگر محصولات تویوتا، یاریس جدید در مقایسه با رقبای خود از کمبود امکانات رنج می برد، زیرا این هاچ بک کوچک فاقد صندلی های برقی، کیسه هوای جانبی و کیسه هوای پرده ای است.

ارگونومی کابین در کل مناسب است و جانمایی ادوات مختلف به‌خوبی انجام شده است، صندلی ردیف عقب قابلیت تاشدن دارد تا در صورت نیاز، فضای بیش‌تری برای بار در اختیار باشد. از نظر فضای سر و پا در صندلی های جلو هیچ مشکلی وجود ندارد اما صندلی های عقب به راحتی صندلی های جلو نیستند و فضای محدود پا و سر برای افراد قد بلند آزار دهنده است.

سیستم تعلیق تویوتا یاریس نیز در جلو از نوع مک‌فرسون و در عقب از نوع پیچشی است. سواری این تویوتای کوچک در کل نرم و بی‌صداست، اما گه‌گاهی تکان‌ها به کابین نفوذ می‌کنند.

 

ماشینت روشن نمیشه؟ خرید باطری ماشین از کیان باتری با ارسال و نصب رایگان در شهر تهران می باشد با تست باتری قبلی و دریافت مبلغ باتری در محل، کارت آسون میشه. حالا با 02188882222 تماس بگیرید!

تجربه رانندگی در تویوتا یاریس بهتر است یا مزدا 2؟

مقایسه رانندگی مزدا 2 و تویوتا یاریس
عکس مزدا 2

مزدا 2 خودروی بسیار سبکی است و پس از نخستین تجربه رانندگی با این هاچ بک متوجه این موضوع خواهید شد. علاوه بر این، موتور و گیربکس مزدا 2 عملکردی کاملا هماهنگ را نمایش می دهد که یک هاچ بک تند و تیز را برای استفاده در جاده های شهری ایجاد می کند.

صدای پیشرانه زیاد به داخل کابین نفوذ نمی کند، مگر اینکه راننده عمداً در دورهای بالا رانندگی کند. البته، حتی در آن زمان، صدای غرش پیشرانه بسیار گوش‌نواز است و برخی از مالکان خوش سلیقه ممکن است حتی سعی کنند سیستم اگزوز را دستکاری کنند تا صدای بیشتری ایجاد کنند.

اگرچه فضای داخلی مزدا 2 دارای طراحی نسبتاً ساده و امکانات کمی است، اما قطعات داخلی با بالاترین استانداردها ساخته شده اند و اگر از این خودرو به خوبی مراقبت کنید، کیفیت تمام قطعات داخلی آن حفظ خواهد گردید.

جایگاه و صندلی راننده برای استفاده در داخل شهر نیز بسیار مناسب است. فضای صندوق عقب این خودرو نیز قابل قبول است و نیازهای شما را برای خریدهای روزمره برآورده می کند. اگر مالک به فضای بیشتری نیاز دارد، صندلی‌های عقب را می‌توان تا کرد. ترمزها نیز از نظر عملکرد قابل قبول هستند.

مقایسه رانندگی مزدا 2 و تویوتا یاریس
عکس تویوتا یاریس

تویوتا یاریس هاچ بک 2015 خودرویی جمع و جور است و راننده موقعیت خوبی برای تسلط بر ابعاد آن دارد. در دور آرام، موتور صدای کمی تولید می کند، اما در دورهای بالاتر توسط سرنشینان در داخل کابین به راحتی احساس می شود.

اگرچه کیفیت سواری و سیستم تعلیق تویوتا یاریس XP150 در بالاترین سطح نیست، اما با ناهمواری های جاده های شهری کاملاً کنار آمده و باعث لذت سرنشینان خواهد شد. شتاب خودرو نسبت به گذشته بهتر شده است و در واقع با خودروی سریع تری روبرو هستیم.

اگرچه این سطح از قدرت مانور در مقایسه با عملکرد برخی از رقبا چندان خوب و قابل تقدیر نیست. موتور و گیربکس هماهنگی خوبی با یکدیگر برقرار کرده اند و دقت و نرمی گیربکس برای جلب رضایت مشتریان این خودرو کافی است.

مقایسه ایمنی در mazda 2 و toyota yaris

در تست ضربه داخلی، این خودور رتبه “قابل قبول” را به دست آورد. در تست جمع شدگی خفیف جلو نیز رتبه “ضعیف” نصیبش شد. طراحی محافظ گردن هم در صورتی که ضربه از جلو وارد شود، رتبه “قابل قبول” را به دست آورد. در تست ترمز، مزدا 2 با سرعت 100 کیلومتر بر ساعت، پس از پیمودن 39 متر متوقف شد که برای خودرویی در این کلاس مسافت بسیار زیادی است.

تجهیزات استاندارد ایمنی برای مزدا 2 عبارتند از: ترمز ضد قفل (ترمز دیسکی در جلو و ترمز کاسه‌ای در عقب)، کیسه هوای جانبی برای صندلی های جلو، کیسه هوای پرده‌ای و کنترل کشش و پایداری.

مقایسه ایمنی مزدا 2 و تویوتا یاریس
عکس کابین تویوتا یاریس

تویوتا یاریس هاچ بک 2011 در نسخه ای که دارای 7 ایربگ و امکانات ایمنی بود، توانست 5 ستاره ایمنی را از Euro ENCAP دریافت کند. مدل های موجود در ایران دارای 2 ایربگ و فاقد برخی ویژگی های ایمنی هستند و به احتمال زیاد در صورت تست، نسخه موجود در ایران می توانست در خوش بینانه ترین حالت 4 ستاره ایمنی را کسب کند.

از امکانات ایمنی این خودرو می توان: سیستم ضد بلوکه ترمز ABS، 2 عدد ایربگ برای راننده و سرنشین جلو، سیستم الکترونیکی توزیع نیروی ترمز EBD و سیستم کمکی ترمز BAS را نام برد.

مزدا 2 بخریم یا تویوتا یاریس کدام بهتر است؟

مقایسه خرید مزدا 2 و تویوتا یاریس
عکس مزدا 2

با توجه به قیمت گذاری نامناسب این خودرو نسبت به سایر خودروهای وارداتی، فروش چندان خوبی نداشتند و در حال حاضر نیز خریداران تمایلی به خرید این خودرو ندارند. به همین دلیل، اگر صاحب مزدا 2 هستید، باید زمان کافی را در فرآیند فروش صرف کنید و بسیار صبور باشید.

البته دوستداران مزدا 2 می توانند با خیال راحت این خودرو را خریداری کنند زیرا بهمن موتور بهترین پشتیبانی را در مقایسه با سایر واردکنندگان خودروهای رقیب انجام می دهد و با مشکل کمبود قطعات مواجه نخواهید شد.

تنها ضعف اصلی این خودرو در بازار خرید و فروش خودرو ایران عدم تجهیز آن به آپشن‌هایی بود که خوشبختانه یا متاسفانه در رقبای کره‌ای آن در بازه قیمتی کمتر در اختیار مشتریان قرار داشت. در نتیجه جای تعجب ندارد که تیراژ فروش محصولات رقیب کره‌ای از مزدا 2 در ایران بیشتر باشد.

اما در عوض بازار خودرو دست دوم مزدا 2 به دلیل کیفیت و دوام بالاتر قطعات ژاپنی این خودرو، بازار مطمئن‌تر و ایمن‌تری از نظر پایداری و حفظ کیفیت فنی است.

مقایسه خرید مزدا 2 و تویوتا یاریس
عکس تویوتا یاریس

تویوتا یاریس 2015 یک هاچ بک شهری باکیفیت است که با دوام فنی بالا، سواری نرم، شتاب خوب، هندلینگ خوب و فضای داخلی جادار مشخص می شود، اما به دلیل ظاهر نه‌چندان هیجان‌انگیز و واردات محدود، برخلاف نسل گذشته خود از بازار دست دوم پررونقی برخوردار نشد و نتوانست جانشین مناسبی برای نسل‌های پیشین خود باشد.

با این حال، اگر به دنبال یک هاچ بک شهری بادوام هستید که بتواند سال ها برای شما دوام بیاورد، تویوتا یاریس هاچ بک 2015 همراه وفادار و خودروی مناسب برای شما خواهد بود.

گالری تصاویر

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

بین 1 تا 5 ستاره نمره دهید

عضو شوید
آگاه شوید
guest
4 نظرات
فید بک نظرسنجی داخل متن
مشاهده تمام نظرات
سروش
سروش
7 ماه پیش

آیا قطعات اصلی خودرو تویوتا یاریس در بازار موجود هست؟

فاوان
فاوان
7 ماه پیش

بازار دست دوم خودرو ها از چه نظر در این عنوان مطمئن تر و با کیفیت تر هستن، مثل مزدا 2؟

ocvd@gmail.com
ocvd@gmail.com
7 ماه پیش

آیا نوع روغن برای مزدا 2 واجبه؟

سبد خرید
اسکرول به بالا
مشاوره رایگان و ثبت سفارش