مقایسه رنو کپچر و سیتروئن C3

4.7
(171)

در این مقاله از کیان باتری به مقایسه رنو کپچر و سیتروئن C3 و تفاوت این دو خودرو از نظر فنی و ظاهری می پردازیم. سیتروئن C3 بهتره یا رنو کپچر کدام را بخریم؟

خودروسازان فرانسوی سهم چشم گیری در بازار داخلی ایران دارند که مورد انتقاد کارشناسان و فعالان این حوزه نیز قرار دارد. چرا که با هر حرکت آنها تبعات سختی بر پیکره خودروسازی کشور تحمیل می شود. از جمله قراردادهای مبهم تا بی مسئولیتی شرکت های فرانسوی در ارائه خدمات، همگی در توسعه این صنعت دیرینه در کشور تاثیرگذار بوده است.

در این مقاله به مقایسه دو خودروی فرانسوی نسبتاٌ جدید در بازار ایران، رنو کپچر و سیتروئن C3 خواهیم پرداخت. خودروهایی که سال های گذشته در رأس اخبار خودرویی کشورمان قرار داشتند، اکنون به محصولاتی نیمه لوکس در بازار خودروی ایران تبدیل شده اند.

مقایسه رنو کپچر و سیتروئن C3
مقایسه رنو کپچر و سیتروئن C3

سیتروئن C3 را می توان در سگمنت خودروهای هاچ بک قرار داد اما از آنجایی که رنو کپچر به عنوان یک کراس اوور جمع و جور شناخته می شود و ابعاد بزرگی ندارد، می تواند با این خودرو رقابت کند. وجه اشتراک سیتروئن C3 و رنو کپچر را می توان عدم فروش بالا در بازار دانست.

البته این فروش پایین به معنای عدم استقبال مردم از آن نیست، بلکه به این دلیل است که هر دو خودرو به صورت محدود وارد بازار ایران شدند. لازم به ذکر است که سیتروئن C3 از طریق کارخانه سایپا (سایپا سیتروئن) مونتاژ می شود در حالی که رنو کپچر از طریق ایران خودرو وارد کشور گردید.

مقایسه رنو کپچر و سیتروئن C3
مقایسه رنو کپچر و سیتروئن C3

سیتروئن C3 به عنوان یکی از محصولات برجام توانسته در مدت زمان کوتاهی به موفقیت چشمگیری دست یابد و تولید این خودرو توسط سایپا با همکاری سیتروئن فرانسه باعث شده تا مشتریان برای خرید این خودرو احساس راحتی کنند.

سیتروئن C3 در واقع نسخه بهبود یافته سیتروئن C2 است که برادر دوقلوی پژو 206 می باشد و نخستین نسل این خودرو در سال 2002 به بازار جهانی معرفی شد و تاکنون سه نسل از آن وارد بازار خودرو شده است. نمونه مونتاژ شده توسط سایپا در ایران، نسل سوم این خودروی اقتصادی فرانسوی است که در سال 2016 و با الهام از سیتروئن پیکاسو طراحی شده است.

رنو کپچر در واقع یک رنو کلیو است که چند سانتی متر افزایش یافته و یک کراس اوور جمع و جور به حساب می آید. این خودرو نخستین مرتبه در سال 2013 رونمایی شد و همزمان با رونمایی از آن، زبان طراحی محصول جدید رنو نیز به فعالان حوزه اخبار خودرو معرفی شد. رنو کپچر در اواسط دهه 90 توسط ایران خودرو به بازار ما وارد شد.

 

مقایسه کلی رنو کپچر و سیتروئن C3

مقایسه کلی رنو کپچر و سیتروئن C3
مقایسه کلی رنو کپچر و سیتروئن C3

رنو کپچر یک هاچ‌بک‌کراس‌ جمع و جور با خصلت‌های اقتصادی (البته منظورمان اقتصادی با معیارهای جهانی است) به شمار می‌آید و در نتیجه با مشکلاتی مثل کمبود برخی امکانات جانبی (بخصوص در نسخه‌های 2016) و خشکی متریال داخل اتاق روبرو است، همچنین از نظر توانایی‌های حرکتی هم یارای رقابت با خودروهایی نظیر پژو 2008، سیتروئن C3 و حتی بسیاری از رقبای هم‌قیمت چینی‌ خود را ندارد.

اما با این وجود به لطف کیفیت فنی مناسب، ارگونومی مطلوب، مصرف سوخت پایین و قابلیت‌های حرکتی کافی، قادر است در قالب یک محصول کارآمد بخصوص در داخل شهر به ایفای نقش بپردازد و برای جوانان و خانم‌ها کارآمد ظاهر شود.

فضای داخل کابینش هم برای خانواده‌های جوان با فرزندان کوچک کافی به نظر می‌رسد هر چند برای استفاده 4 یا 5 بزرگسال بهتر است که به سراغ خودروهای اندکی بزرگ‌تر بروید. همچنین رنو کپچر به لطف بهره‌مندی از 5 ستاره ایمنی اروپا، خیالمان را از بابت امنیت هم تا حدود زیادی آسوده نموده و با فرمان‌پذیری مناسب (نسبت به کلاس بدنه) و قدرت مانور بالا در شهر، حس خوبی از رانندگی را در اختیار شما خواهد گذاشت.

البته در این بین مشکلاتی مانند نگهداری از پیشرانه‌های توربو و گیربکس‌های دوکلاچه در کنار لگ اولیه توربو و تأخیر گیربکس در آغاز حرکت می توانند مقداری از این حس خوب را خدشه‌دار کنند، ضمن اینکه رنو کپچر با ترمزهای عقب کاسه‌ای و سقف فاقد سانروف در قیاس با برخی رقبا چندان مجهز به نظر نمی‌رسد.

مقایسه کلی رنو کپچر و سیتروئن C3
مقایسه کلی رنو کپچر و سیتروئن C3

سیتروئن C3 به عنوان یکی از دستاوردهای برجام توانست به موفقیت های چشمگیری در مدت زمان کوتاهی دست پیدا کند و تولید این خودرو توسط سایپا و با همکاری سیتروئن فرانسه، باعث شد تا مشتریان از بابت خرید این خودرو خیالشان راحت باشد.

اما با نقض برجام و بازگشت مجدد تحریم های بین المللی صنعت خودروسازی، سیتروئن هم مثل دیگر خودروسازان اروپایی و آسیایی فعالیت خود را در ایران متوقف کرد و به دنبال آن خودروی سیتروئن C3 هم که در مدت زمان کوتاهی توانست محبوبیت بسیار بالایی در بازار کشور بدست آورد و فروش خیلی خوبی داشته باشد، با مشکلاتی در تولید مواجه شد و رسما به کار خود در بازار ایران پایان دهد.

با این حال سیتروئن C3 در بازار داخلی کشورمان رقبایی مانند رنو کپچر دارد و بیشتر مواقع با این خودرو مقایسه می شود که هرکدام مزیت و معایب خاص خود را دارند. هرچند در بحث ظاهری، تنها سلیقه مشتریان می تواند تعیین کننده نتیجه نهایی برای داشتن یک خودروی فرانسوی جمع و جور از بین رنو کپچر و سیتروئن C3 باشد.

سیتروئن C3 در سال 2002 معرفی شد و در سگمنت کراس اوورهای جمع و جور B راهی بازارهای جهانی گردید. این خودرو که دیفرانسیل جلو است، تابحال در سه سگمنت عرضه شده که تنها سگمنت سوم که در سال 2016 معرفی شد، توسط سایپا-سیتروئن به ایران راه یافت.

این خودرو روی پلتفرم PSA PF1 ساخته شده و جالب است بدانید که خودروهای دی اس 3 و پژو 208 و سیتروئن C4 هم روی همین پلتفرم ساخته شده اند. موتورهای بکار رفته روی سیتروئن C3 دقیقاً 1.2 و 1.6 بنزینی و 1.5 و 1.6 لیتری دیزلی هستند. سیتروئن C3 در نسل سوم، تنها در ایران و اسلواکی تولید شده اند.

 

همچنین بخوانید: نقد و بررسی تخصصی و معایب رنو کپچر 2016 و 2017

فیلم مقایسه Renault Captur و Citroen C3

ویدئوی زیر خودرو های رنو کپچر و سیتروئن C3 را باهم مقایسه کرده و مشخص می کند ارزش خرید کدام بیشتر است که به خریداران این خودروها کمک زیادی می کند.

 

مقایسه فنی رنو کپچر با سیتروئن سی 3

اما سیتروئن C3 و رنو کپچر از لحاظ فنی چه تفاوت‌هایی دارند و کدام یک بهتر از دیگری است؟ بسیاری معتقدند کیفیت دو خودروی سیتروئن C3 و رنو کپچر مشابه همدیگر است.

تفاوت مشخصات فنی موتور رنو Captur و سیتروئن C3

مقایسه فنی رنو کپچر و سیتروئن C3
مقایسه فنی رنو کپچر و سیتروئن C3

مشخصات فنی پیشرانه ها مهمترین قسمت در مقایسه این خودروها است که به نیروهای فنی و محرکه اختصاص دارد. جایی که هر دو خودرو به کمک سیستم توربوشارژر توانستند عملکردی بهینه و در عین حال اقتصادی داشته باشند.

هر دو خودرو در بازار جهانی با انواع موتورهای بنزینی و دیزلی موجود هستند. اما از آنجایی که ذائقه و تقاضای بازار ایران به سمت موتورهای پرقدرت و حجیم است، شرکت ها نیز سعی می کنند قوی ترین نمونه های موجود در بازار را طبق قوانین حاکم عرضه کنند.

بنابراین سیتروئن C3 ارائه شده توسط سایپا سیتروئن دارای قوی ترین موتوری است که تنها در برخی کشورها قابل عرضه است. نیروی محرکه این خودرو از یک موتور چهار سیلندر خطی 1.6 لیتری مجهز به سیستم توربوشارژر بهره می برد که توانایی تولید 163 اسب بخار قدرت و 240 نیوتون متر گشتاور را دارد.

اما یکی از مهم ترین ویژگی های موتور C3 این است که حداکثر گشتاور از دور موتور 1400 دور در دقیقه در اختیار راننده قرار می گیرد که باعث افزایش شتاب قابل توجه این هاچ بک فرانسوی شده است. از طرفی یک گیربکس 6 سرعته اتوماتیک آیسین وظیفه ارسال نیرو به چرخ های جلو را بر عهده دارد که به خوبی با موتور مطابقت دارد.

مقایسه فنی رنو کپچر و سیتروئن C3
مقایسه فنی رنو کپچر و سیتروئن C3

در سمت دیگر این رقابت، رنو کپچر موتوری بسیار کوچکتر با قدرت کمتر و عملکرد کمتر نسبت به C3 دارد. مدل این خودرو در بازار دارای موتور 1.2 لیتری چهار سیلندر مجهز به سیستم توربوشارژر است که با حجم دقیق 1197 سی سی قادر است قدرتی معادل 120 اسب بخار در 4900 دور در دقیقه تولید کند.

علاوه بر این، حداکثر گشتاور خروجی آن 190 نیوتن متر در 2000 دور در دقیقه است. اين نيرو به کمک جعبه‌دنده 6 سرعته DCT يا همان دوکلاچه به چرخ‌هاي جلو منتقل مي‌شود.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه مقایسه فنی سیتروئن C3 و رنو کپچر جدول زیر را مطالعه کنید.

جدول مقایسه مشخصات فنی رنو کپچر و سیتروئن C3
مشخصات فنی رنو کپچرسیتروئن C3
نوع پیشرانهخطیخطی
حجم پیشرانه1197 CC1600 CC
تعداد سیلندر4 سیلندر4 سیلندر
تعداد سوپاپ16 سوپاپ16 سوپاپ
توربوشارژردارددارد
حداکثر توان120 اسب بخار در 4900 دور در دقیقه163 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه
حداکثر گشتاور190 نیوتن‌متر در 2000 دور در دقیقه240 نیوتن‌متر در 1400 دور در دقیقه
شتاب صفر تا صد
10.9 ثانیه8.2 ثانیه
حداکثر سرعت 217 کیلومتر بر ساعت

 

باتری رنو کپچر و باتری سیتروئن سی 3 در کیان باتری با قیمت مناسب و ارسال و نصب رایگان در شهر تهران است.

مقایسه امکانات و آپشن های رنو کپچر با Citroen C3

مقایسه امکانات رنو کپچر و سیتروئن C3
مقایسه امکانات رنو کپچر و سیتروئن C3

هر دو خودروی رنو کپچر و سیتروئن C3 دارای کروز کنترل هستند. در رنو کپچر شاهد رانندگی اقتصادی تری هستیم زیرا با هدف کاهش مصرف سوخت دارای امکانات و مشخصات بهتری خواهد بود. از طرفی اگر نگاهی به فضای داخلی سیتروئن C3 بیندازیم به نورپردازی جذاب این خودرو می رسیم که فضای نشیمن را دلپذیرتر می کند.

هر دو خودروی رنو کپچر و سیتروئن C3 دارای فرمان برقی هستند و اگر بیش از سرعت مجاز رانندگی کنید سیستم فرمان آنها به شما هشدار می دهد و واقعاً به سرعت حساس هستند. یکی از مزیت های فرمان این دو کراس اوور جمع و جور که حس لوکس تری را به شما القا می کند، روکش چرمی فرمان است که برای دوام فرمان نیز مفید خواهد بود.

ستون فرمان تلسکوپی بوده و مطابق میل شما قابل تنظیم است. همچنین دکمه های کروز کنترل و رابط روی فرمان این دو خودروی اروپایی دیده می شود. اما رنو امکاناتی مانند صفحه نمایش لمسی 7 اینچی در کابین برای راننده و سرنشینان تعبیه کرده است.

این نمایشگر در نسخه های ۲۰۱۷ به بعد به دستیار صوتی و تنظیم هوشمند صدا نیز مجهز شده است. این سیستم صوتی همچنین مجهز به سیستم ناوبری و دوربین دید عقب است و می تواند از آیپد پشتیبانی کند.

مقایسه امکانات رنو کپچر و سیتروئن C3
مقایسه امکانات رنو کپچر و سیتروئن C3

در آن سوی میدان، سیتروئن را داریم که برای نصب سیستم صوتی خود سراغ برندهای معروف این حوزه نرفت، بلکه با حداقل ها شروع کرد. این خودرو نیز مانند رنو کپچر دارای صفحه نمایش ۷ اینچی و ۶ بلندگو در کابین است.

از مزایا و مزیت های سیتروئن C3 می توان به سیستم اشتراک گذاری محتوای موبایل به جای ناوبری اشاره کرد. این ویژگی به شما این امکان را می دهد که مسیر خود را از طریق تلفن همراه خود بر روی صفحه نمایش قرار دهید. یکی دیگر از ویژگی های این دو خودرو سیستم ورود بدون کلید است. استارت دکمه ای در این کراس اوورهای فرانسوی نیز دیده می شود.

یکی از تجهیزات مهم در محفظه خودرو، سیستم تهویه مطبوع است. در رنو کپچر و سیتروئن C3 شاهد نصب سیستم تهویه مطبوع تک کاناله خودکار هستیم که به سنسور تشخیص آلایندگی AQM نیز مجهز خواهد شد. البته در هر دو خودرو گزینه ای به نام کول باکس وجود ندارد. صندلی ها به صورت دستی قابل تنظیم هستند و صندلی راننده در 6 جهت و سرنشین جلو در 4 جهت تنظیم می شوند.

قابلیت تا شدن دو قسمت صندلی های عقب نیز در هر دو خودرو دیده می شود. البته در رنو کپچر شاهد حرکت صندلی ها روی ریل هستیم. لازم به ذکر است که این دو خودرو نسخه های متفاوتی دارند و برخی آپشن ها و امکانات مختص برخی از نسخه های آنها می باشد. یکی از گزینه ها گرمایش صندلی است. به عنوان مثال، رنو کپچر در نسخه های 2017 و نسخه های بعدی دارای صندلی های گرمکن خواهد بود.

از سوی دیگر، گرمکن صندلی سیتروئن C3 تنها در برخی از نسخه های محدود آن موجود است. به طور کلی، رنو کپچر از سال 2017 دارای ویژگی های بیشتری بوده است. به عنوان مثال صندلی های چرمی از سال 2017 در این خودروی کراس اوور گنجانده شده است در حالی که سیتروئن با صندلی های پارچه ای وارد بازار شد.

یکی از ویژگی های جالب هر دو خودرو ISOFIX است که با آن می توانید صندلی کودک خود را در صندلی عقب تنظیم و محکم کنید. متاسفانه آینه وسط هیچ کدام الکتروکرومیک نیست و تنظیم آنها به صورت دستی انجام می شود. در عوض، دارای آینه های جانبی برقی تاشونده به همراه گرمکن برقی هستند. مدل های 2017 و جدیدتر رنو کپچر به طور پیش فرض دارای شیشه عقب دودی نیز هستند.

 

بیشتر بخوانید: مقایسه پژو 2008 و سیتروئن C3

مقایسه طراحی ظاهری سیتروئن C3 و Renault Captur

مقایسه طراحی ظاهری رنو کپچر و سیتروئن C3
مقایسه طراحی ظاهری رنو کپچر و سیتروئن C3

دو خودروی اقتصادی فرانسوی سیتروئن C3 و رنو کپچر از ظاهری مدرن و امروزی بهره می برند که توانایی جذب مشتریان جوان و مبتکر را دارد. در این میان لازم به ذکر است که رنو کپچر در رنگ های مختلف عرضه می شود و مشتری می تواند خودروی خود را در طرح و رنگ های مختلف خریداری کند اما سیتروئن C3 تنها در یک طرح رنگی توسط سایپا تولید می شود که می توان آن را نقطه ضعف سیتروئن C3 دانست.

زبان طراحی جدید رنو منجر به ایجاد چراغ های جلوی بزرگ در کنار یک سپر حجیم شده است که چهره ای تهاجمی به این خودرو بخشیده است. در عین حال به لطف این زبان طراحی، رنو کپچر بزرگ تر از آنچه هست به نظر می رسد.

نمای جانبی رنو کپچر نیز خطوط و ابعاد بیشتری نسبت به کراس اوورهای معمولی موجود در بازار دارد، اما این مزیت در قسمت عقب این خودرو از بین می رود. زیرا رنو برای این خودروی اقتصادی فرانسوی، از قطعه سپر تمام پلاستیکی استفاده کرده است.

مقایسه طراحی ظاهری رنو کپچر و سیتروئن C3
مقایسه طراحی ظاهری رنو کپچر و سیتروئن C3

سیتروئن C3 نیز خودرویی با ظاهری جلوتر از زمان خود است که اکثر فعالان دنیای اخبار خودرو، طراحی آن را جسورانه خوانده اند. این طراحی باعث شد تا شاهد توجه مردم در خیابان ها به این خودروی اقتصادی و جوان پسند فرانسوی باشیم. سپرهای درب ها اصلی ترین ویژگی طراحی سیتروئن C3 هستند که برای جذب ضربه های وارده به خودرو و کاهش آسیب طراحی شده اند.

نسخه مونتاژ شده سیتروئن C3 در ایران از سه رنگ سفید، مشکی و قرمز تشکیل شده است که در کنار هم ظاهری مناسب و فوق العاده از این خودروی فرانسوی ارائه می کنند.

اگر به اخبار خودروهای چند سال اخیر نگاهی بیندازید، متوجه می شوید که وقتی مسئولان سیتروئن C3 را در ایران معرفی کردند، طراحی این خودرو را به مبلمان تشبیه کردند و دلیل آن ایجاد راحتی بیشتر برای سرنشینان بوده است.

از لحاظ طراحی داخلی:

مقایسه طراحی داخلی رنو کپچر و سیتروئن C3
مقایسه طراحی داخلی رنو کپچر و سیتروئن C3

کابین کپچر از طراحی فانتزی و جالبی برخوردار است که هرچند با کمبود برخی آپشن‌ها، خشکی پلاستیک‌های داشبورد و روکش‌های پارچه‌ای صندلی‌ها (نسخه 2016) تا حدودی اقتصادی بودنش را لو داده اما بواسطه برخورداری از نشانگرهای پشت‌آمپر جذاب، کنسول میانی زیبا و طراحی جالب پنل تنظیمات تهویه، حس خوشایندی به سرنشینان منتقل می‌کند.

از همه اینها مهم‌تر اینکه خطوط منحنی بکار رفته در داخل اتاق، ضمن افزایش جذابیت کابین باعث ایجاد هارمونی مناسبی میان بخش داخلی با فرم سیال بیرونی خودرو شده‌ است.

در خصوص فضاسازی هم باید گفت که روی صندلی‌های جلویی اوضاع بر وفق مراد است و در قسمت عقب هم فضای بالای سر مناسب به نظر می‌رسد، اما جای پای سرنشینان عقب با حالت ایده‌آل فاصله دارد و زانوی افراد قدبلند با صندلی جلو مماس می‌گردد. کپچر از نظر صندوق عقب نیز به نسبت انتظاری که از یک خودرو هاچ‌بک‌کراس در این سطح می‌رود، محفظه نسبتاً کارآمدی در اختیارتان قرار می دهد.

مقایسه طراحی داخلی رنو کپچر و سیتروئن C3
مقایسه طراحی داخلی رنو کپچر و سیتروئن C3

سیتروئن C3 دارای کابینی مدرن است که بسیاری از بخش ‌های آن با تصورات ذهنی مصرف ‌کنندگان همخوانی ندارد. به‌عنوان مثال نوع دستگیره درب‌ ها در این خودرو به ‌گونه ‌ای طراحی شده است که نمونه آن را در خودروهای امروزی کمتر می بینیم و بیشتر یادآور نمونه‌ های کلاسیک محصولات این شرکت است.
علاوه بر این کنسول میانی ساده که تنها با یک صفحه نمایشگر تمام لمسی به نمایش در آمده است، کار با آن را برای بسیاری از مصرف ‌کنندگان دشوار می ‌کند. زیرا تمامی تنظیمات مربوط به سیستم تهویه و سیستم اطلاعات و سرگرمی به این مجموعه منتقل شده و ممکن است دردسرساز باشند.

از آنجایی که سیتروئن C3 به عنوان یک خودروی اقتصادی و ارزان قیمت در بازار اروپا عرضه می شود، به همین دلیل دارای متریال مرغوب و با کیفیتی نیست و نباید انتظار کیفیت ماشین های گران قیمت را داشته باشید، اما این موضوع بدان معنا هم نیست که فضای کابین با متریال بی ‌کیفیت پوشانده شده باشد. بلکه نسبت به قیمت فعلی این خودرو در بازار ایران چندان منطقی به نظر نمی رسد.
فضای درون کابین C3 برخلاف انتظار چندان بزرگ نیست و در قسمت عقب کابین با فضایی به شدت محدود مواجه هستیم. همچنین اگر صندلی ‌های جلو برای افراد قد بلند تنظیم شود، محدودیت فضای پا در قسمت عقب کابین دوچندان شده و دیگر قابل استفاده برای افراد بزرگسال نیست.

 

    ماشینت روشن نمیشه؟ خرید باطری ماشین از کیان باتری با ارسال و نصب رایگان در شهر تهران می باشد با تست باتری قبلی و دریافت مبلغ باتری در محل، کارت آسون میشه. حالا با 02188882222 تماس بگیرید!

تجربه رانندگی در CITROEN سی 3 بهتر است یا RENAULT کپچر؟

مقایسه رانندگی رنو کپچر و سیتروئن C3
مقایسه رانندگی رنو کپچر و سیتروئن C3

وقتی پشت فرمان سیتروئن C3 می نشینید، فضا کمی عجیب و غریب و ناآشنا به نظر می رسد، اما ارگونومی خوب صندلی ها و میدان دید و تسلط خوب بر محیط اطراف، کم کم با فضای مدرن خودرو کنار خواهید آمد.

برای روشن کردن موتور باید دکمه استارت نصب شده روی کنسول مرکزی را در حالی که پدال گاز را نگه داشته اید فشار دهید، البته دکمه استارت در این خودرو باید بیش از حد انتظار فشار داده شده و نگه داشته شود و ممکن است فکر کنید که دکمه شکسته است، اما نگران نباشید تمام خودروهای سیتروئن C3 اینگونه هستند.

هنگامی که موفق به راه اندازی موتور می شوید، بلافاصله متوجه عایق بندی بسیار خوب کابین می شوید و کوچکترین صدا و لرزشی به داخل کابین نفوذ نمی کند.

در خودروی سیتروئن C3 به دلیل داشتن موتور توربوشارژر قدرتمندتر، اگر پدال گاز را کمی بیشتر از حد معمول فشار دهید، با شتاب قابل توجهی مواجه خواهید شد که شگفت زده خواهید شد و سپس افزایش سرعت و افزایش دور موتور. به عملکرد خوب گیربکس نگاه کنید که به آرامی و بدون کشش دنده ها را تعویض می کند.

از نظر راحتی می توان گفت که شرکت خودروسازی سیتروئن یکی از شرکت های پیشرو در طراحی و ساخت سیستم های تعلیق است و همین امر باعث شده تا مسافران سواری نرم و بدون استرس را با محصولات این برند تجربه کنند.

در این میان سیتروئن C3 نیز از این قاعده مستثنی نبوده و می تواند حتی در بدترین شرایط جاده ای سواری نرم و دلپذیری را برای سرنشینان خود فراهم کند.

قدرت بالا و رانش خوب موتور به شما این امکان را می دهد که با هر سرعتی که در حال حرکت هستید به سرعت شتاب بگیرید و ما بارها این موضوع را بررسی کرده ایم و در هر سری نتیجه کاملاً جالب است. تجربه منابع معتبر خارجی مانند Carsbite نیز دریافت شده و این موضوع را تأیید می کند.

زیرا به دلیل عایق بندی بسیار خوب خودرو، صدای کمی ناشی از سرعت زیاد و جریان هوا به داخل اتاق نفوذ می کند و این امر باعث می شود مسافران متوجه افزایش سرعت خودرو نشوند.

در مجموع سیتروئن C3 خودرویی مدرن است که به دلیل شتاب گیری عالی و سواری نرم گزینه ای مناسب در بازار محسوب خواهد شد. از طرفی ما رنو کپچر را داریم و باید ببینیم که آیا موتور توربوشارژر ضعیف 1.2 لیتری آن می تواند همان پیشرانه سیتروئن C3 را به ما بدهد یا خیر!

مقایسه رانندگی رنو کپچر و سیتروئن C3
مقایسه رانندگی رنو کپچر و سیتروئن C3

در همان ابتدا هنگام استارت زدن موتور صدایی غیرعادی به گوش می رسد که شاید دلیل بر کیفیت پایین سوخت عرضه شده در کشور و حساسیت موتور باشد. اما صدایی که از موتور به داخل کابین نفوذ می کند بیشتر از C3 است و نشان می دهد که ایزوله این خودرو نسبت به هموطنش ضعیف تر است و در وضعیت بسیار پایدارتری قرار گرفته است.

به علاوه گیربکس این خودرو اتوماتیک دوکلاچه بوده و در هنگام رانندگی طولانی مدت می تواند لرزش داشته باشد.

عملکرد کلی رنو کپچر قابل قبول است و نحوه تعویض دنده ها برای سرنشینان قابل درک نیست که باعث افزایش کیفیت سواری می شود، البته عملکرد موتور و گیربکس سیتروئن C3 بسیار بهتر از رنو کپچر است و سرحال تر است.

از نظر هندلینگ و پایداری تجربه رانندگی با این خودرو نشان داده است که این خودرو می تواند نظر همه را به خود جلب کند و همچنین مصرف بهینه سوخت این خودرو از دیگر ویژگی های مهمی است که برای عملکرد خودرو لازم است. مسافت پیموده شده ترکیبی شهر و بزرگراه حدود 5.5 – 6 لیتر است که این روزها اهمیت بیشتری دارد.

یکی دیگر از دلایلی که می تواند انتخاب رنو کپچر را نسبت به سیتروئن C3 توجیه کند، فضای جادار و بزرگ تر در محفظه به خصوص در قسمت عقب است که با یک نگاه ساده و مقایسه ای کوتاه می توان دریافت که در قسمت عقب اندازه آن بزرگ تر است.

مقایسه ایمنی در RENAULT CAPTUR و سیتروئن سی 3

مقایسه ایمنی رنو کپچر و سیتروئن C3
مقایسه ایمنی رنو کپچر و سیتروئن C3

از نظر ایمنی، رقابت بین سیتروئن C3 و رنو کپچر بیشتر از گذشته شده است. هر دو شرکت فرانسوی ادعاهای بزرگی در مورد ایمنی محصولات خود دارند. سیتروئن 6 ایربگ برای C3 دارد اما رنو کپچر 4 کیسه هوا دارد. در مقایسه با سیتروئن C3، رنو کپچر هیچ کیسه هوای پرده ای ندارد.

نکته جالب این است که رتبه ایمنی رنو کپچر با ایربگ کمتر نسبت به سیتروئن C3 بالاتر است، در حالی که C3 با شرکت در تست های موسسه Euro Encaps 4 ستاره ایمنی را دریافت کرد، در حالی که کپچر با همین شرایط 5 ستاره را دریافت کرد.

از طرفی سیتروئن C3 از سیستم های کنترل کشش و کنترل پایداری استفاده می کند، اما تنها سیستم کنترل پایداری در رنو کپچر موجود است. خوشبختانه سیستم کنترل پایداری در بالا نیز در هر دو رقیب نصب شده است. ترمز کمکی علاوه بر سیستم ترمز ضد قفل روی هر دو C3 و کپچر نصب شده است. در کپچر برای افزایش امنیت در برابر سرقت، کارت کلید هوشمند رنو به همراه خودرو ارائه می شود.

سنسورهای پارک سیتروئن C3 و رنو کپچر فقط روی سپر عقب نصب می شوند. با این حال، سنسورهای جلو نیز این روزها در بسیاری از خودروها وجود دارند و برای رانندگی در شهر کاملا مفید هستند. برف پاک کن های C3 و Captur به لطف سنسور باران به طور خودکار روشن می شوند. سنسور کاهش فشار تایر را در C3 می بینیم که گزینه نسبتا مفیدی است.

در رنو کپچر، این سنسور به شکل دیگری وجود دارد، به شکل یک سیستم غیر مستقیم اندازه‌گیری فشار تایر (iTPMS). رنو کپچر دارای چراغ های روشنایی در روز و سنسور نور است. سیتروئن C3 به عنوان یک خودروی مدرن اروپایی دقیقا این دو امکان را ارائه می دهد.

چراغ های مه شکن در جلو و عقب هر دو خودرو نصب شده و باعث می شود رانندگان آنها در جاده های کوهستانی احساس راحتی کنند. رنو کپچر به گزینه ای برای روشن کردن پروژکتورهای جلو در هنگام چرخش مجهز است. از سوی دیگر، سیتروئن C3 نیز دو گزینه دارد: چراغ بدرقه و چراغ خوش آمدگویی.

رنو کپچر بخریم یا سیتروئن C3 کدام بهتر است؟

مقایسه خرید رنو کپچر و سیتروئن C3
مقایسه خرید رنو کپچر و سیتروئن C3

سیتروئن C3 خودرویی فوق العاده اسپرت و هیجان انگیز است و این طراحی جالب را می توان در فضای داخلی خودرو مشاهده کرد. این خودروی اقتصادی فرانسوی توجه خریداران جوان و ماجراجو را به خود جلب می کند.

به خصوص ظاهر متمایز آن باعث می شود که در خیابان چشم ها به این خودرو خیره شود و افرادی که می خواهند توجه دیگران را به خود جلب کنند از داشتن سیتروئن C3 خرسند خواهند شد. البته بایستی در نظر داشت که فروش خودروی سیتروئن C3 در بازار دست دوم بسیار راحت تر از فروش رنو کپچر است.

از سوی دیگر به گفته فعالان اخبار خودرو، رنو کپچر ظاهری محافظه کارانه و آرام دارد و هدف آن جلب توجه خانواده هاست. رنو هنگام طراحی خودرویی مانند کپچر، سعی کرد یک کراس اوور خانوادگی بسازد که از طراحی داخلی محبوب نیز گرفته شده باشد. برخلاف سیتروئن C3 که برای ایجاد خلاقیت در فضای داخلی تلاش می کند، طراحان رنو کپچر، فضای داخلی این خودرو را مطابق انتظارات معقول مشتریان طراحی کرده اند.

گالری تصاویر رنو کپچر

 

 

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

بین 1 تا 5 ستاره نمره دهید

عضو شوید
آگاه شوید
guest
0 نظرات
فید بک نظرسنجی داخل متن
مشاهده تمام نظرات
سبد خرید
اسکرول به بالا
مشاوره رایگان و ثبت سفارش