مقایسه دنا پلاس توربو و پژو 207 اتومات

4.8
(367)

در این مقاله از کیان باتری به مقایسه دنا پلاس و پژو 207 و تفاوت این دو خودرو از نظر فنی و ظاهری می پردازیم.  پژو 207 اتوماتیک بهتره یا دنا پلاس اتوماتیک کدام را بخریم؟

مقایسه دنا پلاس اتومات و پژو 207 صندوقدار
مقایسه دنا پلاس اتومات و پژو 207 صندوقدار

مقایسه کلی دنا پلاس و پژو 207

پژو ۲۰۷ دنده‌ای و دنا پلاس ساده دو محصول نسبتا پرفروش و پرطرفدار ایران خودرو هستند که در جمع خودروهای داخلی به عنوان محصولاتی نسبتا جذاب و خوش پرستیژ شناخته می‌شوند. در این بین بسیاری از مشتریان با بودجه تقریبا یکسان، احتمالا بین خرید پژو ۲۰۷ دنده‌ای و دنا پلاس ساده کمی دچار شک و تردید خواهند شد.

پژو ۲۰۷ به عنوان یک هاچبک جذاب در بازار ایران شناخته می‌شود و طرفداران زیادی دارد. از طرف دیگر دنا پلاس ساده نیز به عنوان یک سدان نسبتا زیبا مورد توجه بسیاری از مشتریان به ویژه خانواده‌های پرجمعیت‌تر قرار دارد. از لحاظ توان فنی و سایر جوانب نیز هر دو خودرو دارای مزایا و معایبی هستند که در ادامه مطلب به آنها اشاره خواهیم کرد.

در نهایت با مقایسه پژو ۲۰۷ با دنا پلاس نقاط قوت و ضعف این دو محصول را به طور کامل آگاهی مشخص می‌کند. برای یافت پاسخ این سوال که پژو ۲۰۷ بخریم یا دنا پلاس در ادامه این بررسی تخصصی همراه ما باشید.

همچنین بخوانید:نقد و بررسی مزایا و معایب پژو 207 صندوقدار اتومات و دنده ای

فیلم مقایسه پژو 207 صندوقدار و دنا پلاس اتوماتیک

ویدئوی زیر خودرو های پژو 207 صندوقدار و دنا پلاس را باهم مقایسه کرده و مشخص می کند ارزش خرید کدام بیشتر است. که به خریداران این خودروها کمک زیادی می کند.

.

مقایسه فنی دنا پلاس با پژو 207

اما پژو 207 و دنا پلاس از لحاظ فنی چه تفاوت‌هایی دارند و کدام یک بهتر از دیگری است؟ بسیاری معتقدند کیفیت دو خودروی 207 و دنا پلاس مشابه همدیگر است.

بخش فنی یک خودرو برای مشتری ایرانی به ویژه در این روزها که هزینه‌های تعمیرات و نگهداری بسیار بالا رفته، از درجه اهمیت دو چندانی برخوردار شده است. مقایسه ۲۰۷ با دنا پلاس از نظر فنی نشان می‌دهد پژو ۲۰۷ و دنا پلاس از دو موتور پرفروش نیرو می‌گیرند.

تفاوت مشخات فنی موتور دنا پلاس و 207 اتومات

در این بین پژو 207 اتوماتیک نیز از یک پیشرانه 1.6 لیتری تنفس طبیعی TU5 بهره می‌برد که می‌تواند قدرتی برابر با 105 اسب بخار و گشتاور 142 نیوتن‌متر را تولید کند. یک گیربکس 4 سرعته اتوماتیک نیز وظیفه انتقال قدرت به چرخ‌های جلو را بر عهده دارد. این خودرو ظرف مدت 12.6 ثانیه از صفر به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت می‌رسد و به ازای هر 100 کیلومتر نیز حدود 7.1 لیتر سوخت مصرف می‌کند.

در طرف دیگر دنا پلاس اتوماتیک به یک موتور 1.7 لیتری توربو EF7 TC مجهز شده که می‌تواند قدرتی برابر با 150 اسب بخار و گشتاور 215 نیوتن‌متر را به تولید برساند. قدرت تولید شده از این موتور نیز توسط گیربکس 6 سرعته اتوماتیک به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود. این خودرو به ازای هر 100 کیلومتر مصرف سوخت 8.1 لیتری را به همراه دارد و ظرف مدت 10.5 ثانیه نیز از صفر به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

اصولا موتور ملی ef۷ از لحاظ طراحی دارای پیچیدگی‌های بیشتری بوده و تعمیرات آن می‌تواند برای مشتری پرهزینه‌تر باشد. اما موتور تیوفایو 207 طی این سال‌ها در بازار ایران نسبتا مناسب‌تر عمل کرده و استهلاک قابل‌قبول‌تری از خود نشان داده است.

این موتور می‌تواند چابکی کمی بهتر را برای شما به ارمغان بیاورد، به نحوی که شتاب صفر تا صد پژو ۲۰۷ به طور رسمی معادل ۱۱.۶ ثانیه برآورد شده و این در حالی است که شتاب رسمی دنا پلاس حدود ۱۲ ثانیه است.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه مقایسه فنی ۲۰۷ اتومات و دنا پلاس اتومات جدول زیر را مطالعه کنید.

جدول مشخصات فنی دنا پلاس توربو اتوماتیک و پژو 207 اتوماتیک

مدل خودرودنا پلاس توربو اتوماتیکپژو 207 اتوماتیک
پیشرانهچهار سیلندر توربو شارژر با آرایش خطی سیلندرهاچهار سیلندر تنفس طبیعی با آرایش خطی سیلندرها
حجم موتور (cc)16451587
حداکثر قدرت150 اسب بخار در 5500 دور105 اسب بخار در 5800 دور
حداکثر گشتاور215 نیوتن‌متر در 2200 – 4800 دور142 نیوتن‌متر در 4000 دور
گیربکس6 سرعته اتوماتیک با قابلیت تیپ‌ترونیک و مجهز به حالت‌های اسپرت و برفی4 سرعته اتوماتیک با قابلیت تیپ‌ترونیک و مجهز به حالت‌های اسپرت و برفی
مصرف سوخت (ترکیبی)8.1 لیتر در صد کیلومتر7.1 لیتر در صد کیلومتر
شتاب صفرتاصد (S)10.512.6
حداکثر سرعت (Km/h)205190

باتری دنا پلاس و باتری پژو 207 در کیان باتری با قیمت مناسب و ارسال و نصب رایگان در شهر تهران است.

مقایسه امکانات و آپشن های پژو 207 با دنا پلاس اتومات

دنا پلاس اتوماتیک و پژو ۲۰۷ اتوماتیک در یک بازه قیمتی قرار دارند و به همین دلیل از آپشن‌های مشترکی چون کروز کنترل، فرمان با نیروی کمکی برقی، شیشه‌ها و آینه‌های جانبی برقی، مه شکن جلو عقب، دی‌لایت، سنسور پارک عقب، دوربین دید عقب، سیستم مالتی مدیا با مانیتور لمسی و تهویه مطبوع اتوماتیک بهره می‌برند.

البته پژو ۲۰۷ اتوماتیک به سقف شیشه‌ای ثابت مجهز شده که دنا پلاس از آنها بی‌بهره است. ضمن این که دنا پلاس اتوماتیک نیز از تنظیم برقی صندلی‌های جلو، آینه‌های جانبی تاشو برقی و سانروف بهره می‌برد و به همین دلیل پرآپشن‌تر محسوب می‌شود.

جدول امکانات رفاهی دنا پلاس توربو اتومات با 207 اتومات

 تجهیزاتدنا پلاس توربو اتوماتپژو 207 سقف شیشه ای
مالتی مدیا“داراي مانيتور مالتي مديا تصويري لمسي با رهياب (GPS) و بلوتوث موبايل – بلندگوهاي جلو و عقب – تيوتر”سيستم مالتي مديا با صفحه نمايش 7 اينچي لمسي، GPS، DVD،پورت USB ، بلندگو درهاي جلو و عقب ، تيوتر صوتي جلو، بلوتوث
سایز تایر (لاستیک ها)آلومينيومي 1614 اينچ آلومينيومي
استاندارد محیط زیستيورو 4یورو 4
صندلی“جابجايي‏هاي صندلي‏ راننده و سرنشين جلو بصورت تمام برقي (8 حركته) – امكان نصب صندلي كودك در صندلي عقب (Isofix) – پشت سري صندلي‌هاي جلو با تنظيم ارتفاع و زاويه – دسترسي به صندوق عقب از داخل _ زير آرنجي جلو و عقب”صندلي راننده و سرنشين با قابليت تنظيم4جهت بصورت دستي, پشت سري جلو وعقب قابل تنظيم
تهویه مطبوع“تنظيم اتوماتيك – كانال تهويه براي سرنشينان عقب”اتوماتيك
شیشه ها و آینه ها“طرح جديد آينه‏هاي جانبي – آينه هاي جانبي برقي، راهنمادار و تاشونده اتوماتيك – آينه چراغ دار روي آفتابگير سمت شاگرد” + تنظيم شيشه بالابرهاي جلو و عقب برقيآينه هاي جانبي برقي راهنما دار هم رنگ بدنه – شيشه بالابر برقي درهاي جلو و عقب
چراغ“چراغ جلو داراي لامپ LED و طرح نئون و چراغ‌ روز (Day Light) – چراغ جلو و عقب جديد – چراغ مه شكن جلو و عقب – چراغ نقشه خوان – چراغ خطر سوم – چراغ داخل داشبورد – چراغ‏هاي سقفي جلو و عقب – چراغ روشنايي فضاي پايين پا در هنگام سوار و پياده شدن – تنظيم زاويه نور چراغ‏هاي جلو از داخل”چراغ مه شكن جلو و عقب,قابليت تنظيم ارتفاع نور چراغ جلو از داخل خودرو ، چراغ جديد عقب ، چراغ جلو مجهز به چراغ روز
نسبت تراكم 10.5
سیستم فرمان“هیدرولیک – روكش چرمي با دوخت قرمز مجهز به كليدهاي كنترلي سيستم صوتي و بلوتوث موبايل و كروز كنترل”
ویژگی ها و امکاناتتريم تك رنگ (مشكي) – قطعات دكوراتيو طرح چوب – دستگيره هاي درب ها به رنگ كروم – نوار كرومي دور شيشه درب ها – تودوزي مخمل – كف پوش موكتي با نوار قرمز رنگ و آرم توربو – دسته دنده طرح جديد با گردگير با دوخت قرمز / سان روف(در كد و كلاس 70401-70402)، كروز كنترل، ستون فرمان تلسكوپي(جمع شونده)، سيستم روشنايي موقت در محيط هاي تاريك، نمايشگر دماي محيط، آنتن سقفي جديد(Shark fin) به همراه سيستم پشتيباني از رهياب و جا عينكي(در كد و كلاس 70401-70402)، تغيير استايل جانبي خودرو(درب‌ها به همراه شيشه لچكي عقب، دستگيره‌ها، گلگيرها و آينه‏هاي جانبي)، بازكن قفل در صندوق عقب از داخل، سيستم قطع سوخت خودكار، سيستم كنترل بخار بنزين،
مقایسه قیمتمحصول گرانترمحصول ارزانتر

بیشتر بخوانید: بررسی آپشن های پژو 207 جدید (207i)

مقایسه طراحی ظاهری پژو 207i صندوقدار و دنا پلاس

عده ی زیادی معتقدند که دنا فیس لیفتی از سمند است، اما ایران خودرو این سخن را رد می کند و مدعی است که دنا طرحی و خودرویی کاملا جدید است. از طرفی بسیاری از افراد اعتقاد دارند دنا از طرحی خوبی برخوردار است. این موضوع به خصوص در مورد دنا پلاس صادق تر است و با تغییرات جزئی که در این خودرو ایجاد شده است این مسئله قابل لمس تر است.

اعتقادات کارشناسان نیز بر این است که دناپلاس به دلیل استفاده از چراغ های عقب و جلوی جذاب و طراحی کلی با اصالت و مدرن از ظاهر جذابی برخوردار است. البته 207 صندوق دار نیز نسخه تبدیل شده ی پژو 207 به نسخه صندوق دار است و طراحی نسبتا خوبی دارد، اما به راحتی توان مقابله با طراحی دنا پلاس را ندارد. بنابراین پیروز این میدان دناپلاس است. البته مشخصات ظاهری امری سلیقه ای است و نمی توان نظر قاطع و حتمی در مورد آن ارائه داد.

از لحاظ طراحی داخلی:

دنا پلاس در بخش طراحی ظاهری نیز قوی تر عمل کرده است. گرچه مواد اولیه استفاده در دو خودرو از کیفیت چندان خوبی برخوردار نیست، اما دنا پلاس به دلیل طراحی مدرن تر و اسپرت تر خود از زیبایی بیشتری بهره می برد. طراحی صفحه کیلومتر و طراحی فرمان قسمت هایی از طراحی داخلی دنا پلاس است که به خوبی انجام شده. استفاده از دو رنگ، المان های مشابه چوب و وجود نمایشگر برخی دیگر از مواردی هتسند که به زیبایی طراحی داخلی دناپلاس کمک کرده اند. طراحی داخلی 207 صندوق دار نیز مشابه مدل هاچبک این خودرو است و تغییرات چندانی در آن مشاهده نمی شود.

    ماشینت روشن نمیشه؟ خرید باطری ماشین از کیان باتری با ارسال و نصب رایگان در شهر تهران می باشد با تست باتری قبلی و دریافت مبلغ باتری در محل، کارت آسون میشه. حالا با 02188882222 تماس بگیرید!

تجربه رانندگی در پژو 207 اتومات بهتر است یا دنا پلاس؟

مقایسه تجربه رانندگی را طبق معمول از بررسی فضای داخلی و کیفیت سواری دو خودرو آغاز می‌کنیم. فضای کابین پژو 207 کاملاً مشابه با پژو 206 است و در آن شاهد فضایی قابل‌قبول برای سرنشینان جلو اما کوچک و تَنگ برای سرنشینان عقب هستیم که می‌تواند در مسافرت‌ها دردسرساز شود. دنا پلاس هم نسبت به سدان‌های هم‌رده خود فضای کابین چندان جادار و دل‌بازی ندارد اما بازهم وضعیتش بهتر از پژو 207 است. از نظر فضای صندوق بار هم طبیعی است که دنا پلاس به عنوان یک سدان برتری قاطعی بر پژو 207 هاچ‌بک داشته باشد. در بخش کیفیت سواری هم برتری با دنا پلاس است و سیستم تعلیق این خودرو نسبت به پژو 207 عملکرد نرم‌تری دارد.

از نظر عملکرد فنی

از نظر عملکرد فنی هم دنا پلاس اتوماتیک برتری قابل توجهی به پژو 207 اتوماتیک دارد که با توجه به پیشرانه قوی‌تر مجهز به توربو و وجود 2 دنده بیش‌تر در گیربکس، این قضیه طبیعی است اما از نظر هندلینگ کماکان پژو 207 گزینه برتر میدان است و دنا پلاس گاهی در پیمایش پیچ‌های تند حسی از ناپایداری قسمت عقبی را به راننده منتقل می‌کند.

برای مقایسه گیربکس 207 اتومات و دنا پلاس اتومات هم بایستی بگوییم گیربکس دنا پلاس به دلیل تکنولوژی جدیدتر و دارابودن 2 دنده بیش‌تر، عملکرد بسیار نرم‌تر و بهینه‌تری نسبت به گیربکس AL4 پژو 207 اتوماتیک دارد.

از لحاظ سواری نرم تر

در مقایسه پژو ۲۰۷ با دنا پلاس از نظر نرمی و آرامش سواری باید گفت که افراد حاضر در صندلی‌های ردیف جلو هر دو خودرو نرمی قابل قبول و آرامش بخشی را احساس خواهند کرد اما سرنشینان ردیف عقب پژو ۲۰۷ علاوه‌ بر فضای نسبتا تنگ‌تر با کوبش و لرزش بیشتری در این بخش مواجه خواهند بود.

اما سرنشینان ردیف دوم دنا پلاس آرامش بیشتری را در این بخش احساس می‌کنند؛ چراکه عملکرد سیستم تعلیق عقب دنا پلاس در جذب ضربات کمی بهتر از ۲۰۷ ارزیابی می‌شود.

از نظر هندلینگ

از نظر هندلینگ و پایداری خودرو به ویژه حین عبور از مسیرهای مارپیچ و منحنی شکل، وضعیت دنا پلاس می‌تواند از لحاظ فرمان پذیری و انحراف قسمت عقب خودرو نسبت به ۲۰۷ بهتر و اطمینان‌بخش‌تر ارزیابی شود. هرچند که درمجموع به دلیل نبود سیستم‌های کنترل پایداری و کشش در این دو خودرو، هنگام عبور پرسرعت به ویژه از مسیرهای لغزنده و حین دور زدن‌های سریع، باید جوانب احتیاط را به طور کامل رعایت کرد.

مقایسه ایمنی در دنا پلاس اتوماتیک و 207 اتوماتیک

همان طور که احتمالاً می دانید، پژو ۲۰۷ صندوق دار سال‌هاست در بازار چین فروخته می‌شود و اگر، برخلاف ادعای ایران خودرو، پژو ۲۰۷ صندوق دار بازار ایران مبتنی بر همین مدل ساخته شده باشد، می‌توان گفت که این خودرو ایمنی فوق العاده خوبی دارد.

موسسه ANCAP استرالیا در تست تصادف خود ۵ ستاره ایمنی به این خودرو داده است. از نظر سیستم ترمز هم ۲۰۷ صندوق دار وضعیت بسیار خوبی داشته و علاوه بر استفاده از ترمزهای دیسکی در همه چرخ‌ها، شاهد ارائه سیستم‌هایی مانند ترمز ضد قفل ABS، سیستم توزیع نیروی ترمز الکترونیکی EBD و سیستم ترمز اضطراری خودکار EBA هستیم.

همان طور که گفتیم، به دلیل عدم مطالبه گری ایرانی‌ها در مورد ایمنی خودروها، شرکت‌های خودروسازی ایرانی نیز بالطبع اهمیت چندانی به بحث ایمنی خودروها نمی‌دهند. از سوی دیگر، عدم شرکت در تست‌های تصادف موسسه‌های معتبر جهانی نیز مهر تاییدی است بر ایمنی نامعلوم خودروهای ایرانی! دنا پلاس به عنوان خودرویی که بر روی پلت فرم خودروی ملی ساخته شده، یکی از همین خودروهاست و نمی‌توان با اطمینان در مورد ایمنی اتاق صحبت کرد.

در بهترین حالت، اگر مهندسان ایران خودرو روی بهبود ایمنی خودرو کار کرده باشند، دنا پلاس را می‌توان خودرویی ایمن‌تر از سمند عنوان کرد.

هر دو خودرو از ترمزهای چهار چرخ دیسکی در کنار سیستم‌های ABS و EBD و ایربگ‌های راننده و سرنشین جلو بهره می‌برند. در این میان پژو 207 اتوماتیک از سیستم ترمز کمکی (EBA) بهره‌مند است که در رقیب وجود ندارد اما در مقابل دنا پلاس توربو اتوماتیک هم مجهز به ایربگ‌های جانبی سرنشینان جلو است که یک امتیاز مهم برای آن محسوب می‌شود.

جدول تجهیزات ایمنی 207 و دنا پلاس اتوماتیک

تجهیزاتدنا پلاس توربو اتوماتیکپژو 207 اتوماتیک سقف شیشه‌ای
تجهیزات ایمنی و حفاظتی
کیسه هواراننده و سرنشین جلو، جانبی سرنشینان جلو (در مجموع 4 عدد)راننده و سرنشین جلو (در مجموع 2 عدد)
سیستم ترمز و پایداریترمز جلو دیسکی خنک شونده، ترمز عقب دیسکی ساده، ترمز ضدقفل (ABS)، توزیع الکترونیکی نیروی ترمز (EBD)ترمز جلو دیسکی خنک شونده، ترمز عقب دیسکی ساده، ترمز ضدقفل (ABS)، توزیع الکترونیکی نیروی ترمز (EBD)، ترمز کمکی (EBA)

مقایسه وضعیت بازار

پژو 207 در حال حاضر یکی از پرتقاضاترین خودروهای بازار کشور ما است و از نظر بازار فروش در نسخه‌های صفر کیلومتر و کارکرده برتری قابل توجهی به دنا پلاس دارد؛ هرچند قیمت پژو 207 در بازار آزاد از دنا پلاس بیشتر است. از نظر خدمات پس از فروش و فراوانی قطعات یدکی هم با توجه به این که هر دو خودرو محصول ایران خودرو هستند، وضعیت مناسب و مشابهی دارند اما میانگین قیمت قطعات یدکی دنا پلاس کمی پایین‌تر از قطعات پژو 207 است.

دنا پلاس بخریم یا پژو 207 اتوماتیک کدام بهتر است؟

برای کمک به تصمیم گیری انتخاب بین این دو خودرو می‌توانیم بگوییم که دنا پلاس اتوماتیک با توجه به مواردی مثل پیشرانه قوی‌تر، گیربکس به‌روزتر، آپشن‌های بیش‌تر، کابین جادارتر و مهم‌تر از همه قیمت ارزان‌تر، نسبت به پژو 207 اتوماتیک گزینه ارزنده‌تری برای خرید محسوب می‌شود. اما اگر خودرویی جمع‌وجورتر برای استفاده‌های شهری می‌خواهید که در موقع نیاز خیلی سریع به پول نقد تبدیل شود، خرید پژو 207 اتوماتیک را به شما توصیه می‌کنیم.

ایکو دنا پلاس

+ نقاط مثبت: طراحی مدرن و عامه پسند، امکانات رفاهی مناسب، سواری نرم، هندلینگ قابل قبول، جایگاه محبوب در بازار

– نقاط منفی: گیربکس دنده ای، کیفیت معمولی متریال کابین

پژو 207 SD

+ نقاط مثبت: طراحی عامه پسند، امکانات مناسب، فرمان الکتریکی، هندلینگ مناسب، گیربکس اتوماتیک

– نقاط منفی: ایرادات برقی شایع، بازار خرید و فروش متوسط

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

بین 1 تا 5 ستاره نمره دهید

عضو شوید
آگاه شوید
guest
7 نظرات
فید بک نظرسنجی داخل متن
مشاهده تمام نظرات
سمایی
سمایی
1 سال پیش

سلام بنظرتون ماشین اگه حجم سوخت کمتری داره مورد خوبی برای خرید هست یا اینکه گزینه های دیگه ای هم هست که ترجیح داده میشه به حجم سوخت کم؟

سرپولکی
سرپولکی
1 سال پیش

سلام روز خوش ببخشید ی سوال داشتم منظور از حداکثر قدرت چیه که داخل مقالتون ارائه دادید الان حداکثر قدرت ماشین دنا پلاس بالاتر از ماشین پژو 207 هست این ینی خیلی امتیاز خوبیه؟؟؟

فیاض
فیاض
1 سال پیش

بدنه دنا قوی تره بنظرمن دنا پلاس بخرید

کویتی
کویتی
1 سال پیش

ماشین دنا از نظر ایمنی خیلی بهتر از ماشین 207 هست بنظر من حالا اگه اشتباه میگم لطفا نظر بنده رو نقد کنید

کامرانی
کامرانی
1 سال پیش

خواستم یک تشکر ویژه کنم بابت این مقالتون که باعث شد خیلی از سوالای مارو جواب بده و اطلاعاتمون رو کامل کنه ممنونم از شما

کیان باتری
در جواب  کامرانی
1 سال پیش

با سلام
درود بر شما، بسیار خرسندیم که مطالب موجود در این مقاله برای شما مفید واقع شده و رضایت شما را جلب نموده است.

黨火種
黨火種
1 سال پیش

دنا پلاس معمولی هم حتا از ۲۰۷ اوتومات خیلی بهتر است

سبد خرید
اسکرول به بالا
مشاوره رایگان و ثبت سفارش