مقایسه تویوتا کمری و هوندا آکورد

4.7
(194)

در این مقاله از کیان باتری به مقایسه تویوتا کمری و هوندا آکورد و تفاوت این دو خودرو از نظر فنی و ظاهری می پردازیم.  هوندا آکورد بهتره یا تویوتا کمری کدام را بخریم؟

ما همیشه ژاپن را به عنوان نماد قانون و نظم شناخته ایم. ژاپنی ها به دقت معروف هستند و هر کاری را به بهترین شکل ممکن انجام می دهند و محصولات ساخت ژاپن در هر زمینه ای از کیفیت و دوام بسیار بالایی برخوردار هستند.

در صنعت خودروسازی، برندهای پرافتخار ژاپنی (تویوتا، لکسوس، نیسان، هوندا، سوزوکی، میتسوبیشی، مزدا، سوبارو و. ..) سال هاست کیفیت و کارایی خود را به رخ رقبا و مشتریان خود می کشند. حال اگر یک خانواده بخواهد در ایران خودروی خانوادگی ژاپنی بخرد چه گزینه هایی در اختیار خواهد داشت؟

در بازار سدان های خانوادگی ژاپنی در ایران، خودروهای زیادی وجود دارد. اما تویوتا کمری سال هاست که در این بخش از بازار ما حکم رانی می کند. اما چند سال پیش شرکتی به نام فامیلی موتور موفق شد رقیب خود کمری را در ایران در مدت کوتاهی به چالش بکشد.

هوندا آکورد دیر آمد و زود رفت، اما برای مدتی توانست طعم خودروهای سواری درجه یک هوندا را به خریداران ایرانی بچشاند. اگر به دنبال یک سدان ژاپنی میان رده، کمری یا آکورد هستید با ما همراه باشید.

مقایسه تویوتا کمری و هوندا آکورد
مقایسه تویوتا کمری و هوندا آکورد

هوندا آکورد در دهه 90 میلادی هم وارد کشور ما شده بود. اما آکوردی که اکنون از آن صحبت می کنیم، نسل دهم این خودرو است. علاوه بر مدل های اصلی این نسل، دو نسخه فیس لیفت شده وارد کشورمان شد که تعداد آنها بسیار محدود است.

برخلاف هوندا آکورد، تویوتا کمری تقریباً در همه نسل ها وارد ایران شده است. نسلی از کمری که با نسل دهم آکورد رقابت می کند، کمری XV50 است که در سال 2013 به بازارهای جهانی معرفی شد و برخلاف آکورد، این خودرو نسبت به نسل های قبلی دچار افت طراحی شد. به گونه ای که هرگز به اندازه کمری XV40 محبوب نبوده است.

شاید بدانید که این دو خودروی ژاپنی سال هاست که در لیست پرفروش ترین خودروهای بازار آمریکا قرار دارند و رقابت این دو خودرو یک رقابت جهانی است. اگر بخواهیم میزان فروش را به عنوان مهم ترین پارامتر در نظر داشته باشیم، تویوتا کمری در رتبه نخست خواهد بود.

اگر دلیل این موضوع را بخواهید بدانید توصیه می کنیم تا انتهای مقاله همراه ما باشید. در ادامه قصد بررسی یکی از محصولات جدید هوندا که از قضا در سگمت D نیز قرار می‌گیرد و مقایسه فنی آن با هموطن معروف و خوشنام خودش در ایران، یعنی تویوتا کمری را داریم.

 

مقایسه کلی تویوتا کمری و هوندا آکورد

مقایسه کلی تویوتا کمری و هوندا آکورد
مقایسه کلی تویوتا کمری و هوندا آکورد

تویوتا کمری و هوندا آکورد رقبای سرسختی هستند. چه در ایران و چه در سایر نقاط جهان. تا یکی دو سال گذشته، مقایسه آنها در بازار ایران راحت تر بود. چون خروجی های همزمان داشتند. اما اکنون هیچ مدل صفر یا سال آکورد وجود ندارد.

با این حال، آنها هنوز هم خودروهای رقابتی در نظر گرفته می شوند. برای کسانی که خودروهای ژاپنی را انتخاب می کنند، سواری نرم و پایین بودن استهلاک خودرو احتمالاً مهمتر از سایر ویژگی های آنها است. از نظر رانندگی، انتخاب بین این دو خودرو واقعا سخت است.

هوندا آکورد رقبای بسیار زیادی دارد که به گفته کارشناسان معمولاً در این رقایت یارای مقابله با آکورد را ندارند. چندین مرتبه این خودرو به عنوان خودروی سال انتخاب شده است.

اما می توان اینطور بیان کرد که در ایران میدان رقابت برای این زیبای مغرور، منصفانه نیست. حضور این سدان محبوب در بازار خودروی کشور ما به قدری ضعیف و بی روح است که نمی تواند با رقبای پرشمار خود رقابت نماید.

در مقایسه های معمول بین هوندا آکورد و دیگر خودروهای هم رده خود، این خودرو معمولاً بالاتر از رقبا قرار می گیرد، اما در نهایت تیراژ پایین عرضه و عدم وجود خدمات پس از فروش آن را از منحصر به فرد بودن باز می دارد.

حقیقت امر این است که هر دو خودروهای خوبی هستند. تویوتا کمری و هوندا آکورد از سدان های خانوادگی میان رده بازار خودرو هستند. اینها خودروهای مسابقه ای درگ نیستند. از این رو به جای بحث های خسته کننده و کلیشه ای، تفاوت این دو را بیان خواهیم نمود تا بتوانید بر اساس نیاز خود به راحتی بین این دو انتخاب نمائید.

همچنین بخوانید: نقد و بررسی تویوتا کمری هیبرید | مزایا و معایب

فیلم مقایسه Toyota کمری و Honda آکورد

ویدئوی زیر خودرو های تویوتا کمری و هوندا آکورد را با هم مقایسه کرده و مشخص می کند ارزش خرید کدام بیشتر است. که به خریداران این خودروها کمک زیادی می کند.

 

مقایسه فنی تویوتا کمری با هوندا آکورد

اما هوندا آکورد و تویوتا کمری از لحاظ فنی چه تفاوت‌هایی دارند و کدام یک بهتر از دیگری است؟ بسیاری معتقدند کیفیت دو خودروی هوندا آکورد و تویوتا کمری مشابه همدیگر است.

هر دو خودروی هوندا آکورد و تویوتا کمری به صورت استاندارد با یک موتور چهار سیلندر با یک موتور V6 به عنوان آپشن عرضه می شوند. در حالی که بسیاری از رقبا به دنبال استفاده از موتورهای چهار سیلندر توربو شارژ به عنوان یک گزینه ارتقا یافته هستند، هوندا و تویوتا همچنان قصد دارند از موتورهای V6 سنتی در سدان های سایز متوسط ​​خود استفاده کنند.

در مدل های جدیدتر، هر دو از یک موتور 3.5 لیتری شش سیلندر استفاده می کنند که هوندا آکورد 278 اسب بخار قدرت دارد و 342 نیوتن متر گشتاور و کمری 268 اسب بخار تولید کرده و 336 نیوتن متر گشتاور دارد.

علاوه بر این، هر دو خودرو از یک گیربکس شش سرعته اتوماتیک برای ارسال نیرو به چرخ های جلو استفاده می کنند. البته هوندا آکورد علاوه بر قدرت بیشتر، مصرف سوخت کمتری نیز دارد.

هوندا آکورد 11.3 لیتر در 100 کیلومتر شهری و 7.0 لیتر در 100 کیلومتر جاده ای مصرف می کند، در حالی که تویوتا کمری 11 لیتر در 100 کیلومتر شهری و 7.7 لیتر در 100 کیلومتر جاده ای مصرف می کند.

با موتورهای پایه، تفاوت بین آنها کمی بیشتر می شود. هوندا آکورد از یک موتور 4 سیلندر 2.4 لیتری استفاده می کند که 185 اسب بخار قدرت و 245 نیوتن متر گشتاور تولید می کند. در مقابل، تویوتا کمری دارای یک موتور بزرگتر 2.5 لیتری چهار سیلندر است که 178 اسب بخار قدرت و 230 نیوتن متر گشتاور تولید می کند.

هوندا آکورد از گیربکس شش سرعته دستی و CVT برای موتور چهار سیلندر خود بهره می برد، در حالی که مشتریان کمری فقط از یک گیربکس شش سرعته اتوماتیک استفاده می کنند.

هوندا آکورد این بار به صرفه نیست و به لطف گیربکس CVT در شهر 8.6 لیتر در هر 100 کیلومتر شهری و 6.4 لیتر در 100 کیلومتر جاده ای مصرف می کند. اما برخلاف تویوتا کمری در شهر 9 لیتر و در جاده 6.9 لیتر مصرف می کند.

جدول مقایسه مشخصات فنی تویوتا کمری و هوندا آکورد
خودرو
هوندا آکوردتویوتا کمری GL
کشور سازنده
ژاپنژاپن
سال (طراحی)
20132012
موتور
4 سیلندر 16 سوپاپه4 سیلندر 16 سوپاپه
حجم موتور
2356سی سی2494سی سی
حداکثر قدرت
185 اسب بخار در 6400 دور در دقیقه181 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه
حداکثر گشتاور
250 نیوتن متر در 3900 دور در دقیقه235 نیوتن متر در 4100 دور در دقیقه
جعبه دنده
CVT6 دنده خودکار
شتاب 0 تا 100
9.8 ثانیه8.8 ثانیه
حداکثر سرعت
208 کیلومتر در ساعت195 کیلومتر در ساعت
وزن
1526 کیلوگرم1475 کیلوگرم
اندازه (میلیمتر)
4861 طول – 1849 عرض – 1466 ارتفاع4805 طول – 1825 عرض – 1470 ارتفاع
مصرف سوخت ترکیبی
7.6 لیتر در هر صد کیلومتر9.3 لیتر در هر صد کیلومتر
حجم باک
65 لیتر70 لیتر
ترمز و پایداری
ABS – EBD – VSA – BAABS – EBD – BA – پکیج سیستم کنترل پایداری خودرو VSC
کیسه هوا
کیسه هوای برای سرنشینان جلو – کیسه هوای جانبی – کیسه هوای پرده‌ای – مجموعا 6 کیسه هوا در مدل EXA و 8 کیسه هوا در مدل EXBکیسه هوای راننده و سرنشین جلو – کیسه هوای جانبی – کیسه هوای پرده‌ای
سیستم صوتی
صفحه نمایش 8 اینچی، بلوتوث و قابلیت پخش MP3، WMA و CD مشترک در مدل‌های EXA و EXB – سیستم صوتی به همراه 6 بلندگو در مدل EXA – سیستم صوتی Premium با حافظه 16 گیگابایتی به همراه 7 بلندگو و یک ساب‌ووفر و نویگیشن در مدل EXBسیستم صوتی با قابلیت پخش CD و MP3 به همراه 6 بلندگو

تفاوت مشخصات فنی موتور تویوتا کمری و هوندا آکورد

 

مقایسه مشخصات فنی تویوتا کمری و هوندا آکورد
مقایسه مشخصات فنی تویوتا کمری و هوندا آکورد

موتور 4 سیلندر 2500 سی سی در تمامی مدل های تویوتا کمری دیده می شود. در خودروهای تولیدی بعد از سال 2012 می توانیم کمی فضای بیشتر، تجهیزات بیشتر، راندمان بالاتر و البته مصرف سوخت به صرفه تری را شاهد باشیم.

تجهیزات این خودرو شامل سیستم ورود بدون کلید با دکمه باز کردن درب عقب و دکمه فعال کردن آژیر، تنظیم عمودی صندلی راننده، برف پاک کن متناوب، نمایشگر دمای بیرون، شیشه برقی با محافظ، تنظیم ارتفاع چراغ های جلو، رینگ آلومینیومی و دارای تهویه مطبوع دستی است.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه مقایسه فنی هوندا آکورد و تویوتا کمری جدول های زیر را مطالعه کنید.

 

جدول مشخصات فنی تویوتا کمری
کلاس بدنهسدان متوسط خانوادگی
ابعاد بدنه (mm)4805*1825*1470
فاصله محوری (mm)2775
تعداد سیلندر4
حجم موتور (cc)2500
تعداد سوپاپ16
حداکثر قدرت (hp)181
حداکثر گشتاور (n.m)235
گیربکس6 دنده اتوماتیک
ترمز جلودیسکی
ترمز عقبدیسکی
نوع فرمانالکتریکی
وزن خالص (kg)1475
مصرف سوخت ترکیبی (lit/100 km)7.8
ظرفیت باک (lit)65

 

مقایسه مشخصات فنی هوندا آکورد با تویوتا کمری
مقایسه مشخصات فنی هوندا آکورد با تویوتا کمری

از جمله تجهیزات هوندا آکورد می توان به گیربکس اتوماتیک CVT، چرخ های 17 اینچی، سیستم TPMS (نشانگر باد لاستیک)، چراغ های روشنایی روز DRL، سانروف، سیستم ورود بدون کلید، سنسور باران، چراغ های روشن و خاموش خودکار (چراغ سنسور) اشاره کرد.

گرمکن آینه های جانبی، سیستم کنترل تهویه مطبوع مجزا برای سرنشینان جلو، دوربین عقب و کروز کنترل. همچنین این خودرو مجهز به صندلی راننده با قابلیت تنظیم 10 جهته، صفحه نمایش دوگانه، آینه وسط الکتروکرومیک، دو صندلی حافظه دار، تنظیم برقی صندلی سرنشین جلو و گرمکن صندلی های جلو مجهز شده است.

جدول مشخصات فنی هوندا آکورد
کلاس بدنهسدان متوسط خانوادگی
ابعاد بدنه (mm)4935*1850*1465
فاصله محوری (mm)2775
تعداد سیلندر4
حجم موتور (cc)2400
تعداد سوپاپ16
حداکثر قدرت (hp)173
حداکثر گشتاور (n.m)230
گیربکس5 دنده اتوماتیک
ترمز جلودیسکی
ترمز عقبدیسکی
نوع فرمانالکتریکی
وزن خالص (kg)1495
مصرف سوخت ترکیبی (lit/100 km)7.8
ظرفیت باک (lit)65

 

باتری تویوتا کمری و باتری هوندا آکورد در کیان باتری با قیمت مناسب و ارسال و نصب رایگان در شهر تهران است.

مقایسه امکانات و آپشن های Toyota Camry با هوندا آکورد

مقایسه امکانات و آپشن های تویوتا کمری با هوندا آکورد
مقایسه امکانات و آپشن های تویوتا کمری با هوندا آکورد

در مورد امکانات نخست می‌توان به نمایشگر اطلاعاتی و سرگرمی بزرگ هر دو خودرو اشاره نمود؛ با این تفاوت که نمایشگر هوندا آکورد روی داشبورد قرار دارد و نمایشگر کمری به‌ صورت یکپارچه روی کنسول وسط نصب شده است.

به لحاظ بصری، نمایشگر اطلاعاتی تویوتا کمری با طراحی فضای داخلی هماهنگ‌تر است؛ اما از نظر کارایی، هوندا آکورد در این قسمت درک حسی بهتری دارد. ساختار کنترلی کمری، هم از نظر فیزیکی و هم دیجیتال، راننده را سردرگم می‌کند.

به طور مثال جفت‌سازی تلفن همراه با آکورد نه‌ تنها راحت و سریع‌تر است بلکه در این حالت نمایشگر، رابطی شبیه به گوشی هوشمند نمایش می‌دهد و گرافیک واضح‌تری دارد.

از آنجا که تویوتا اختلاف نظر‌هایی با غول‌های نرم‌افزاری دارد؛ فقط آکورد اپل CarPlay و اندروید Auto عرضه می‌کند؛ در عوض تویوتا امکان بارگیری برنامه‌های بومی خود از قبیل Scout GPS Link App را ارائه می‌دهد. این برنامه روی گوشی هوشمند نصب می‌شود و روی نمایشگر اطلاعاتی قابل نمایش است.

هر دو خودرو در ویرایش‌های رده‌بالا اتصال Wi-Fi را در اختیار راننده و سرنشین‌ها قرار می‌دهند. همچنین برای علاقه‌مندان موسیقی، هوندا آکورد سیستم استریوی قدرتمندتری در تمامی ویرایش‌ها دارد.
سمت چپ هر دو خودرو نمایشگر دیجیتال تمام‌ رنگ روی صفحه مقابل راننده دیده می‌شود. اسکرین هوندا نصف صفحه را پوشانده است و امکانات بیشتری ارائه می‌دهد. هر دو نمایشگر به کمک دکمه‌ های غربیلک فرمان کنترل می‌شوند که یافتن‌ آنها به نظر راحت است.

تویوتا کمری XLE به نمایشگر رو به‌ رویی تمام‌ رنگ مجهز است؛ در حالی‌ که این امکان فقط در بالاترین ویرایش آکورد (تورینگ Touring) عرضه می‌شود. در مقابل، نسخه‌های ارزان‌‌تر تویوتا کمری به صفحه مقابل راننده تمام‌ رنگ با نصف اندازه نمایشگر ویرایش‌های XLE مجهز هستند.

مقایسه امکانات و آپشن های هوندا آکورد با تویوتا کمری
مقایسه امکانات و آپشن های هوندا آکورد با تویوتا کمری

برای پیش‌گیری از تصادف و هدایت بهتر راننده، کمری از تویوتا سیفتی سنس (Safety Sense) و آکورد از استاندارد هوندا سنسینگ (Sensing) استفاده می‌کنند. این سیستم‌ها قابلیت‌های مشابهی دارند و روی تمامی مدل‌های هر دو خودرو عرضه می‌شوند.

ویژگی‌ هایی مثل اخطار انحراف از بین خطوط، حفظ حرکت بین خطوط، هشدار برخورد از مقابل، ترمز اضطراری خودکار و کروز کنترل تطبیقی در خدمت راننده هستند. البته تفاوت‌هایی هم در عملکرد این استانداردها برای هر خودرو دیده می‌شود.

سیستم هوندا از تویوتا خیلی پیچیده‌تر است و این امر در قابلیت حفظ حرکت بین خطوط بیشتر به چشم می‌خورد. سیستم تویوتا با اصلاح هدایت و فرمان راننده خودرو را بین خطوط نگه می‌دارد؛ درحالی‌که دستیار هوندا در پیچ‌ ها هم کاربرد دارد و در مسیر‌های مستقیم، خودرو را تا حد زیادی بین خطوط هدایت می‌کند.

دستیار هوندا در شناسایی خطوط جاده عملکرد بهتری دارد. هر دو رقیب، به مانیتورینگ نقطه کور، دوربین‌های رصد پشت و پارکینگ سنسورهای اختیاری مجهز هستند و البته کمری از یک دوربین ۳۶۰ درجه استفاده می‌کند که در هیچ هوندا آکوردی به چشم نمی‌خورد.

بیشتر بخوانید: باتری مناسب خودروهای هوندا

مقایسه طراحی ظاهری Honda Accord و تویوتا کمری

مقایسه طراحی ظاهری هوندا آکورد و تویوتا کمری
مقایسه طراحی ظاهری هوندا آکورد و تویوتا کمری

تویوتا کمری در نمای جلو، چراغ هایی کشیده دارد که در راستای جلو پنجره قرار گرفته اند، اما بیشتر از آنکه بخواهند ظاهری شیک به وجود بیاورند، چهره ای خنگ و نه چندان با صلابت به نمایش می گذارند! گرافیک قدیمی چراغ ها و عدم وجود دی لایت هم در این امر، بی تاثیر نیست.

قاب مه شکن های جلو نیز به شکلی ناشیانه طراحی شده است. در برخی مدل های این نسل از کمری، به جای خطوط کرومی جلو پنجره، از شبکه لانه زنبوری استفاده شده که اندکی چهره خودرو را اسپرت تر و قابل تحمل می کند.

هوندا آکورد در نمای کناری، سادگی و متانت خود را حفظ می کند. درها بزرگ هستند. خطوط روی بدنه حساب شده و منطقی به نظر می رسند. آینه ها هم به صورت کاملاً هم رنگ با بدنه طراحی شده اند و چراغ راهنما را نیز بر روی خود دارند.

شاید مهم ترین خط جانبی آکورد، خط شانه قدرتمندی باشد که از روی دستگیره درها عبور داده شده است.

قطعاً شما هم حس می کنید که نمای عقب آکورد را قبلا جایی دیده اید. بله کاملاً درست حدس زدید! هیوندای جنسیس سدان!

شباهت این دو خودرو در طراحی چراغ های عقب و درب صندوق، انکار ناپذیر است. چراغ های عقب آکورد، گرافیک LED دارند و چهره ای متناسب با یک سدان نیمه لوکس خانوادگی را به خودرو می بخشند. چراغ ها به وسیله نواری کرومی به یکدیگر متصل می شوند. آکورد از عقب هم همان ژست مغرور و با پرستیژ خود را حفظ می کند.

مقایسه طراحی ظاهری تویوتا کمری و هوندا آکورد
مقایسه طراحی ظاهری تویوتا کمری و هوندا آکورد

اگرچه زیبایی صرفاً یک موضوع سلیقه ای است، اما یک سری از عناصر زیبایی پذیرفته شده عموماً توسط اکثریت مردم مشترک است. بسیاری از متخصصان سال 2007 را دوران اوج تویوتا می دانند، زیرا در همان سال با معرفی نسل هفتم کمری با طراحی انقلابی، ژاپنی ها در بازارهای بین المللی به ویژه در بازار بزرگ ایالات متحده به موفقیت دست یافتند.

اما طولی نکشید که خودروسازان کره جنوبی شکوفا شدند و طرح های محصولات خود را توسعه دادند و البته تویوتا کمری قدیمی شد و تا اواخر سال 2011، تویوتا توانست این خودرو را به سختی روی پا نگه دارد.

اما در کمال دقت و هوشمندی در طرحی جدید و پر شتاب توانستند نسل هشتم تویوتا کمری را طراحی و روانه بازار کنند.

از لحاظ طراحی داخلی:

مقایسه طراحی داخلی هوندا آکورد و تویوتا کمری
مقایسه طراحی داخلی هوندا آکورد و تویوتا کمری

در طراحی هر دو رقیب، راحتی کاربر هنگام نصب صندلی کودک در نظر گرفته شده است. البته هوندا آکورد کمی بهتر از تویوتا کمری است. درب های عقب خودروهای سدان دارای ورودی عریض برای قرارگیری راحت تر صندلی کودک هستند. آکورد فضای پای عقب بیشتری دارد.

در حالی که فضای این جبهه تحت تأثیر قرار نمی گیرد و یا کاهش نمی یابد. محل اتصال صندلی ایمنی کودک (Anchor: انکر) در هوندا آکورد زیر پارچه و آویز چرم دوخته‌شده پنهان شده؛ در حالی‌ که تویوتا کمری این بخش را زیر پوشش‌های پلاستیکی قرار داده است.

در کل دسترسی و پیدا کردن انکرهای کمری و اتصال آن‌ها به صندلی راحت‌تر است (برای یافتن لنگرهای مشکی هوندا آکورد باید کمی جا به جا شده و جستجو نمائید).

مقایسه طراحی داخلی تویوتا کمری و هوندا آکورد
مقایسه طراحی داخلی تویوتا کمری و هوندا آکورد

مواقعی که کاربر قصد حمل بارهای کشیده و باریک را دارد، می‌تواند پس از تا کردن پشتی صندلی‌ های عقب از فضای مشترک صندلی‌ ها و صندوق استفاده کند. فضای یاد شده در هوندا آکورد بزرگ‌تر است و برای وسایل بزرگ‌تر، در هر دو خودرو لازم است که به کمک دستگیره‌ های موجود در صندوق ابتدا صندلی‌ها را آزاد کنید، سپس از جانب خودرو آنها را به‌صورت دستی خم کنید.

ظاهراً ورودی صندوق عقب هر دو سدان به یک اندازه است و هیچ یک محفظه ذخیره‌ سازی در قسمت زیر کف ندارد. صندوق هوندا آکورد در حدود ۰.۰۲ تا ۰.۰۵ متر مکعب بزرگ‌تر است. در حالی‌ که تویوتا کمری به ستون‌هایی با قابلیت بازکردن کامل درب صندوق مجهز است؛ آکورد کمک‌ فنرهایی دارد که ارتقاع خودرو را ۱۵ سانتی‌متر افزایش می‌دهند.

دینامیک‌های سواری (رفتار حرکتی و پاسخ خودرو به کنش راننده) معمولا اهمیت زیادی برای کاربرهای سدان خانوادگی ندارند؛ اما هیچکس خودروی کسل‌ کننده نمی‌خواهد.

    ماشینت روشن نمیشه؟ خرید باطری ماشین از کیان باتری با ارسال و نصب رایگان در شهر تهران می باشد با تست باتری قبلی و دریافت مبلغ باتری در محل، کارت آسون میشه. حالا با 02188882222 تماس بگیرید!

تجربه رانندگی در Honda Accord بهتر است یا Toyota Camry؟

مقایسه تجربه رانندگی تویوتا کمری و هوندا آکورد
مقایسه تجربه رانندگی تویوتا کمری و هوندا آکورد

هوندا آکورد در بازار های جهانی با پیشرانه های مختلفی عرضه می شود که نسخه های وارد شده به کشورمان، مدل های میان رده هستند.

سواری هوندا آکورد در میان رقبا قابل ستایش است. سیستم تعلیق جلوی هوندا آکورد از نوع مک فرسون و عقب از نوع مستقل چند لینکی است. سواری آکورد کاملا نرم و راحت است و برای یک خانواده 4 تا 5 نفره می تواند لذت بخش باشد.

از طرفی به لطف مهندسی دقیق هوندا می توانید انواع مانورها را با آکورد تجربه کنید و با اطمینان کامل وارد پیچ ​​های تند شوید. هندلینگ آکورد نسبت به رقبایی مانند هیوندای سوناتا و کیا اپتیما در سطح بسیار بهتری قرار دارد.

مزیت بزرگ آکورد مصرف سوخت بسیار خوب و اقتصادی آن است. به لطف وجود سوئیچ ECO در این خودرو، با انتخاب حالت اقتصادی می توانید مصرف ترکیبی 7.0 لیتر در هر 100 کیلومتر را تجربه کنید که برای سدانی با این اندازه و بدنه قابل تحسین است.

تویوتا کمری نیز سالهاست که به نرمی و کیفیت سواری خود معروف بوده است. البته از نظر هندلینگ از هوندا آکورد کمی عقب است. با وجود تجهیز تویوتا کمری به کنترل پایداری (ESP) در این نسل، هنوز شاهد رفع کامل نقطه ضعف این خودرو که انحراف محور عقب بود، نیستیم.

هنوز نمی توانید احساس امنیت و محکم بودن تعلیق هوندا آکورد را هنگام ورود و خروج از پیچ های تند با تویوتا کمری تجربه کنید. از نظر مصرف سوخت، تویوتا کمری و هوندا آکورد نسبتاً مشابه هستند. البته با این تفاوت که وجود حالت ECO در هوندا آکورد سبب می شود که گیربکس به طور هوشمند، در مقاطعی به کاهش مصرف بنزین کمک کند.

با نگاهی به مشخصات ارائه شده، به راحتی می توان نتیجه گرفت که هوندا آکورد از مزیت قدرت بیشتر برخوردار است. اما در جاده ها اینطور نیست. هر دو خودرو به گونه ای تنظیم شده اند که شرایط را برای رانندگی آسان فراهم کنند و هیچ تفاوتی در قابلیت های آنها وجود ندارد.
با این حال، تفاوت هایی در عملکرد آنها وجود دارد. تویوتا کمری ماشین نرم تری است. کنترل تمام ابزارهای اصلی مانند فرمان، پدال گاز و ترمز به آرامی انجام می شود. همچنین سواری نرم تری را ارائه می دهد. اما اگر باد مخالفی وجود داشته باشد، این نرمی کاهش یافته و توانایی تویوتا کمری کاهش پیدا می کند.

هوندا آکورد عملکرد بهتری دارد و در مقایسه با تویوتا کمری کمی حس اسپرت تری دارد. هوندا اجازه می دهد تا ارتعاشات بیشتری به داخل کابین منتقل شود. هرچند هوندا آکورد نسبت به تویوتا کمری واکنش پذیری بهتری دارد.

دو خودروی مورد نظر ما هر دو سدان سایز متوسط ​​هستند، تویوتا کمری یک خودروی بزرگ با طول 185 اینچ است و هوندا آکورد حتی کمی بزرگتر است.

هر دو خودرو به صورت استاندارد با چرخ های 16 اینچی عرضه می شوند، اما هوندا آکورد با چرخ های 19 اینچی و تویوتا کمری با چرخ های 18 اینچی نیز قابل تقاضا و عرضه هستند.
هوندا آکورد معمولی 1437 کیلوگرم وزن دارد که حدود 32 کیلوگرم سبک تر از تویوتا کمری معمولی است، اما بایستی به خاطر داشت که هوندا آکورد به لطف گیربکس دستی سبک تر است.

البته این نتیجه با انتخاب مدل های جدیدتر تغییر می کند و هوندا آکورد 1635 کیلوگرم وزن دارد که 57 کیلوگرم سنگین تر از تویوتا کمری با وزن 1578 کیلوگرم است.
هوندا آکورد مدل سال 2016، از لحاظ طراحی بیرونی به روز شده و استفاده از کروم به خصوص در اطراف جلو پنجره آن افزایش یافته است. همچنین هوندا توانست با چراغ‌های LED و چرخ‌های 19 اینچی بزرگ‌تر، تصویر مدرن‌تری خلق کند.

 مقایسه ایمنی در تویوتا کمری و هوندا آکورد

در تست تصادف مستقلی که از سوی مرکز ANCAP استرالیا انجام شد نسل جدید تویوتا کمری موفق شد تا پنج ستاره ی کامل ایمنی را دریافت کند. نمره دقیق این خودرو از ۳۶.۱۶ از ۳۷ بود که نشان می دهد تویوتا کمری جدید از نظر برخورد از جلو، عقب و بغل خودرویی کاملاً ایمن است.

مقایسه ایمنی تویوتا کمری و هوندا آکورد
مقایسه ایمنی تویوتا کمری و هوندا آکورد

بر اساس نظر مدیران ANCAP بزرگترین نقطه ضعف آکورد در تست تصادف، به شرایط ایمنی راننده به خصوص در شدت ضربه راننده به پاهای راننده مربوط می شود.این درحالی است که نهمین نسل آکورد به صورت استاندارد به سامانه های ترمزگیری خودکار در شرایط اضطراری و سامانه کنترل مسیر (حفظ خط حرکت) مجهز است.

این خودروی زیبا و اقتصادی که از محبوبیت فراوان در بازارهای مختلف برخوردار است در تست تصادف ANCAP استرالیا تنها چهار ستاره ایمنی را به دست آورده است.این در حالیست که بسیاری از خودروسازان مشهور در طی سال های اخیر موفق به کسب هر 5 ستاره موسسات ایمنی می شوند و از این جهت کسب چهار ستاره، یک شکست قابل توجه برای مهندسی هوندا به حساب می آید.

تویوتا Camry بخریم یا هوندا Accord کدام بهتر است؟

مقایسه تویوتا کمری و هوندا آکورد کدام را بخریم
مقایسه تویوتا کمری و هوندا آکورد کدام را بخریم

هیچ راهی برای انتخاب خودروی بهتر بین هوندا آکورد و تویوتا کمری وجود ندارد.
این موضوع غیر ممکن است زیرا در مورد برتری کیفیت نیست، چون هر دو خودرو از این نظر امتیاز بالایی دارند. در چنین مواقعی که مزایای استفاده از خودرو بیشتر به نظر می رسد، به این معنی است که خودرو مطابق با ذائقه شخصی شما طراحی شده است.

فرقی نمی کند که طرفداران هر دو دلیل منطقی یا غیرمنطقی برای اثبات برتری یکی بر دیگری بیاورند، زیرا در هر صورت امری بی معنی است. یک طرف هرگز متقاعد نخواهد شد که طرف مقابل اشتباه می کند. انتخاب به عهده شماست.

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

بین 1 تا 5 ستاره نمره دهید

عضو شوید
آگاه شوید
guest
17 نظرات
فید بک نظرسنجی داخل متن
مشاهده تمام نظرات
علی
علی
1 سال پیش

سلام تویوتا کمری بدنه قوی تری داره یا هوندا آکورد؟

بهمنی
بهمنی
1 سال پیش

سلام
کدام ماشین در جاده از امنیت بالایی برخوردار هستش

عرشیا
عرشیا
1 سال پیش

سلام و درود
ممکنه کمکم کنید برای خرید ماشین تویوتا کمری بهتر هستش یا هوندا اکورد من که نتونستم تصمیم بگیرم بین این دو تا ماشین
مطالبی که گذاشتید خیلی عالی بود ممنون از مجموعه کیان باطری

اکبری
اکبری
1 سال پیش

سلام وقت بخیر برای ماشین کمری هیبرید باتری 50 آمپر هم میشود نصب کرد؟؟

اصلانی
اصلانی
1 سال پیش

مقالتون رو مطالعه کردم خیلی قابل استفاده و مفید بود از شما ممنونم بابت این همه اطلاعات خوبتون

بهنودی
بهنودی
1 سال پیش

بدنه ماشین تویوتا کمری از نظر آلیاژ ساخت خیلی بهتر از ماشین آکورد هست چراکه تست های متعددی روش انجام شده و مقاوم تر هم هست اگه اشتباه میگم لطفا نقد کنید عرائضم رو ممنونم…

یزدانی
یزدانی
1 سال پیش

با سلام خدمت شما دوست عزیز از مقالتون خیلی لذت بردم واقعا ممنونم فقط یک سوالی برام پیش اومد اینکه آیا وزن ماشین هم در روند سرعت تاثیر بسزایی داره یا اینکه تاثیر چندانی نداره و میشه با المان های دیگه جبران ضعف کرد 

باقری
باقری
1 سال پیش

سلام باتری کمری هیبرید با بنزینی فرق میکنه؟؟

کاوه
کاوه
1 سال پیش

سلام وقت بخیر
باتری خودروتویوتا کمری به خودرو هوندا آکورد نصب میشه ؟

مونا
مونا
1 سال پیش

به نظر من تویوتا کمری مدل ۲۰۱۷ فوق‌العاده است

ستاره علیان
ستاره علیان
1 سال پیش

ببخشید هوندا آکورد مد نظرم بود

ستاره علیان
ستاره علیان
1 سال پیش

کدام مدل کیا اپتیما در این بررسی مد نظر شما بوده؟

رضا فروتن
رضا فروتن
1 سال پیش

فکر کنم تمام خودرو سازهای ژاپن رو نام نبردید! درسته؟

محمدرضا سلیمانی
محمدرضا سلیمانی
1 سال پیش

ای کاش ما هم توی تولید محصولات مون نظم و قانون و سربلندی و افتخار ژاپن رو داشتیم. رو هر چیزی دست میزارن بهترین از کار در میاد. ببینید چه ماشینایی میزنن

سبد خرید
اسکرول به بالا
مشاوره رایگان و ثبت سفارش