مقایسه تارا و جک j4 کدام بهتر است؟

3.8
(105)

در این مقاله از کیان باتری به مقایسه تارا و جک j4 و تفاوت این دو خودرو از نظر فنی و ظاهری می پردازیم. جک جی 4 بهتره یا تارا اتوماتیک کدام را بخریم؟

مقایسه کلی تارا و جک j4

جک j4 و تارا اتوماتیک دو سدان خانوادگی جمع‌وجور هستند که هم از لحاظ قیمتی و هم ابعادی در یک کلاس قرار می‌گیرند و به احتمال بسیار قوی این سوال در ذهن بعضی مشتریان شکل می‌گیرد که تارا اتوماتیک بخریم یا جک جی4؟

از همین رو بهتر دیدیم در این مقاله به مقایسه جک j4 با تارا اتوماتیک بپردازیم تا ببینیم کدام یک سدان بهتری برای خرید است و نیازهای مشتریان ایرانی را به نحو مناسب‌تر تامین می‌کند. اگر شما هم تصمیم یه خرید تارا یا جک جی4 دارید، در ادامه با ما  همراه باشید.

همچنین بخوانید: نقد و بررسی مزایا و معایب جک J4

فیلم مقایسه تارا و دنا پلاس دنده ای

ویدئوی زیر از خودرو بانک خودرو های تارا و دنا پلاس را باهم مقایسه کرده و مشخص می کند ارزش خرید کدام بیشتر است. که به خریداران این خودروها کمک زیادی می کند.

مقایسه فنی تارا با جک جی 4

از نظر مشخصات فنی و آنچه زیر کاپوت قرار دارد، تفاوت محسوس و بسیاری بین این دو سدان ایرانی و چینی دیده نمی‌شود.

اگر مصارف درون شهری این دو سدان را در نظر بگیرید، اختلاف فاحشی بین چابکی و سرعت آنها دیده نخواهد شد. خوشختانه تارا اتوماتیک سواری نسبتا نرمی دارد و وقتی سوار آن می‌شوید، سیستم تعلیق اغلب کوبش‌ها را خنثی می‌کند؛ ولی ظاهرا محصول کرمان موتور در این زمینه عملکرد بهتری از خود نشان داده و مشتریان را راضی‌تر کرده است. همچنین مزیت دیگری که جک جی ۴ نسبت به تارا ایران خودرو دارد، مصرف سوخت کمتر آن است.

نیروی محرکه در جک J4 از طریق یک گیربکس سی وی تی اتوماتیک به محور جلو انتقال می یابد؛ حال آن که نیروی محرکه پیشرانه تارا از طریق یک گیربکس اتومات 6 سرعته به محور جلو منتقل می‌شود. حداکثر سرعت تارا 190 کیلومتر بر ساعت برآورد شده و رقیب چینی 10 کیلومتر بر ساعت کمتر اعلام شده و به لحاظ وزن نیز تارا با 1268 کیلوگرم از جک جی 4 با 1110 کیلوگرم سنگین‌تر محسوب می‌شود.

تفاوت مشخات فنی موتور تارا و جک جی 4

زیر کاپوت جک جی ۴ یک پیشرانه ۱.۵ لیتری ۴ سیلندر تعبیه شده و تارا اتوماتیک مجهز به یک پیشرانه ۱.۶ لیتری تنفس طبیعی است. توان خروجی این دو موتور تقریبا یکسان است.

پیشرانه تارا اتومات همان TU5 معروف است که می‌تواند حداکثر قدرت 113 اسب بخار و گشتاور 144 نیوتن‌متر را تولید کند. این در حالی است که موتور رقیب چینی قادر است نهایتا قدرت 103 اسب بخار و گشتاور 146 نیوتن‌متر را تولید نماید.

قدرت موتور تارا بهتر است، اما در عوض وزن جک جی 4 سبک‌تر و در نتیجه چابکی آن بیشتر است. در واقع محصول کرمان موتور می‌تواند در 13.5 ثانیه به سرعت صد کیلومتر بر ساعت برسد، در حالی که تارا در عرض 13 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت خواهد رسید.

مقایسه ابعاد جک j4 و تارا

تارا و جک J4 هر دو در دسته سدان های C سگمنت قرار می‌گیرند. طول، عرض و ارتفاع تارا به ترتیب برابر است با ۴۵۱۹، ۱۹۵۳ و ۱۴۶۶ میلی متر و این موارد برای جک J4 عبارت اند از ۴۳۳۵، ۱۷۲۵ و ۱۵۰۵ میلی متر.

با نگاهی به این اعداد و همچنین فاصله محوری ۲۶۵۲ میلی متری تارا در مقابل ۲۵۶۰ میلی متری جک متوجه خواهید شد که تارا در زمینه فضای داخلی اتاق نسبت به جک دست برتر را دارد؛ ضمن این که، صندوق عقب ۶۴۰ لیتری تارا هم در حدود ۹۰ لیتر از جک بزرگ تر است.

جدول مشخصات فنی جک جی 4 و تارا دنده ای

 

مشخصاتجک j4تارا دنده دستی
حجم موتور (سی‌سی)۱۴۹۹۱۵۸۷
حداکثر قدرت (اسب بخار)۱۰۳۱۱۳
حداکثر گشتاور (نیوتن‌متر)۱۴۶۱۴۴
سیستم انتقال قدرتاتوماتیک CVT۵ دنده دستی
سیستم فرمانبرقی (EPS)برقی
سیستم ترمزجلو دیسک و عقب کاسه‌ایجلو و عقب دیسکی
حجم مخزن سوخت (لیتر)۴۵۵۰
سایز رینگ‌ها۱۵ آلومینیومی۱۵ فولادی
طول خودرو (میلی‌متر)۴۳۳۵۴۵۱۹
عرض خودرو (میلی‌متر)۱۷۲۵۱۹۵۳
ارتفاع خودرو (میلی‌متر)۱۵۰۵۱۴۶۶
فاصله دو محور (میلی‌متر)۲۵۶۰۲۶۵۲
حجم صندوق عقب (لیتر)۵۵۰۶۴۰
شتاب صفرتا صد (ثانیه)۱۱۱۲.۵
حداکثر سرعت (کیلومتر بر ساعت)۱۸۰۱۹۰
مصرف سوخت ترکیبی (لیتر در صد کیلومتر)۶.۲۷.۱

باتری تارا و باتری جک جی 4 در کیان باتری با قیمت مناسب و ارسال و نصب رایگان در شهر تهران است.

امکانات و آپشن های تارا بهتره یا جک j4

در زمینه امکانات ایمنی و رفاهی می‌توان برتری را با تارا دانست. برخی امکانات مهم و کاربردی مانند سیستم کنترل پایداری الکتریکی، سیستم کنترل کشش، سیستم کمکی حرکت در سربالایی، ترمزهای عقب دیسکی و دی لایت در جک J4 موجود نیستند و در تارا دنده ای ارائه می‌شوند.

از طرفی در جک J4 تریم چرم داخلی و رینگ های آلومینیومی را داریم که این موارد در تارا دنده دستی نیستند؛ ضمن این که، گیربکس اتوماتیک جک نسبت به نوع دنده ای تارا اگرچه در شتاب گیری کندتر و تنبل تر عمل می‌نماید اما در ترافیک های شهری راحتی بیش تری را برای راننده به ارمغان می‌آورد.

از جمله امکانات مشترک تارا و جک J4 می‌توان به مواردی همچون دو عدد ایربگ، مانیتور، فرمان برقی، سنسور پایش باد تایرها، سنسور پارک عقب، آینه های کناری برقی، کنترل سیستم صوتی از روی فرمان، کروز کنترل و… اشاره نمود.

مقایسه طراحی ظاهری جک j4 و تارا

تارا اتومات در بازار داخلی ما خودرویی تازه به حساب می آید و با توجه به سلیقه مشتریانی که آن را خریداری کرده اند، طراحی جذاب و هیجان انگیزی دارد. اگرچه در برخی جاها ناهماهنگی های زیادی وجود دارد، اما طرفداران تارا در این مورد تردید دارند، اما با تمام این اوصاف ظاهر محصول ایران خودرو نسبت به جک G4 رتبه بهتری دارد.

جک J4 سدان محصولی از گروه خودروسازی کرمان موتور است که توانسته جایگاه خود را در بازار ما پیدا کند. اما متاسفانه طراحی آن از یک الگوی قدیمی و سنتی الهام گرفته شده است. عناصر این طرح مبهم و گنگ هستند و نمی توان هماهنگی زیادی بین عناصر آن مشاهده کرد. مشتری امروزی به دنبال خطوط هیجان انگیز و چهره ای اسپرت و تهاجمی است. با این حال، جک J4 ساده تر از این کلمات است.

آبی پوشان ایران خودرو نتوانستند آنطور که باید جلو و عقب تارا اتوماتیک را زیبا کنند و از این نظر مغلوب رقیب چینی خود می شوند. با نگاهی به جلو و عقب جک جی 4 متوجه خواهید شد که چراغ های این سدان چینی از طراحی جذاب تری نسبت به تارا برخوردارند.

از لحاظ طراحی داخلی:

از طراحی بیرونی که بگذریم، به طراحی داخلی هر دو خودرو می رسیم. رقیب چینی تارا، ایران خودرو، کابین زیباتری دارد و اگرچه کابین هر دو سدان ساده و قدیمی است، اما المان های محصول کرمان جذاب و جذاب تر خواهد بود. از نظر متریال و متریال داخلی، هر دو خودرو در یک سطح هستند و مزیت محسوسی بین آنها وجود ندارد.

یکی از مهم ترین عناصر یک خودروی خوب برای خانواده های ایرانی، جادار بودن کابین به خصوص در ردیف عقب است. چیزی که مثلاً در پژو 206 و انواع آن وجود ندارد. علاوه بر این ظرفیت صندوق عقب می تواند عامل مهمی در انتخاب خودرو باشد زیرا مشتریان ایرانی علاقه زیادی به سفر دارند.

فضای بزرگ و کابین جادار به علاوه صندوق عقب بزرگ اتوماتیک تارا کمی بهتر از جک G4 خواهد بود و رضایت مشتریان را جلب خواهد کرد. دلیل این فضای بزرگ، فاصله محوری بیشتر تارا نسبت به رقیب چینی (حدود 9 میلی متر) است. همچنین صندوق عقب این خودرو 640 لیتر گنجایش دارد و از این نظر یکی از بهترین سدان های ایران خودرو به حساب می آید.

    ماشینت روشن نمیشه؟ خرید باطری ماشین از کیان باتری با ارسال و نصب رایگان در شهر تهران می باشد با تست باتری قبلی و دریافت مبلغ باتری در محل، کارت آسون میشه. حالا با 02188882222 تماس بگیرید!

تارا بخریم یا جک جی 4 کدام بهتر است؟

طراحی ظاهر سلیقه ای است و نمی توان گفت که باید ماشین خاصی را به دلیل زیبا بودن خرید، زیرا زیبایی نسبی است. اما مشخصات فنی و امکانات رفاهی دو قسمتی هستند که در کنار قیمت یک محصول یک انتخاب منطقی و عاقلانه را انجام می دهند. در شرایط فعلی به نظر می رسد ایران خودرو تارا اتومات از ارزش خرید بالاتری نسبت به جک G4 برخوردار باشد.

یکی از دلایل عمده این انتخاب را می توان خدمات پس از فروش گسترده و مناسب ایران خودرو برای محصول جدید خود دانست که متاسفانه چنین گارانتی برای محصول کرمان موتور وجود نخواهد داشت. قطعات اتو تارا در بازار به وفور یافت می شود، در حالی که یافتن قطعات جک J4 گران است.

از جمله دلایلی که مشتری را به سمت خرید تارا سوق می دهد می توان به امکانات رفاهی متنوع و بیشتر، سطح ایمنی و تجهیزات بیشتر، پلت فرم مشترک با پژو 301، کابین جادارتر، صندوق عقب بزرگتر، طراحی جسورانه، کنترل و هندلینگ بهتر، کنترل پایداری و تلاطم اشاره کرد. سیستم ها برجسته شدند.

اما این جک G4 کرمان موتور است که به عنوان یک سدان شهری جمع و جور می تواند سواری نرم و با کیفیتی را به مشتریان ارائه دهد. کیفیت موتور این خودرو بهتر است و تسمه تایم موتور از کیفیت بی نظیری برخوردار است. از طرفی افت قیمت جک جی 4 کارکرده بیشتر از بالاست اتوماتیک خواهد بود و می تواند به دست مشتری سپرده شود.

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

بین 1 تا 5 ستاره نمره دهید

عضو شوید
آگاه شوید
guest
6 نظرات
فید بک نظرسنجی داخل متن
مشاهده تمام نظرات
اکبر
اکبر
11 ماه پیش

با سلام خدا شاهده من الان جک جی ۴دارم پیرم رو درآورده اولا مصرفش در داخل شهر تا ۱۰ و نیم می‌ره و تا بخواد بیاد به ۷ و نیم باید یه مسافت بدون توقف چند صد کیلومتری بری تا بیاد ۷ و نیم. بعدشم صدای کمک های عقبش خیلی زیاده و تو دست اندازها اگه یکم با سرعت رد بشی و ترمز نگیری سرنشین های عقب با کله به شدت میخورن به سقف. بارها بچه ام با کله خورده به سقف و کلی صدمه دیده. می‌خوام بفروشم نمی‌دونم چی بخرم لطفاً راهنمایی بفرمایید

مهدی
مهدی
در جواب  اکبر
7 ماه پیش

تارا اتومات بخر ک منم داشتم و برینه ب اعصابت همش در حال نوبت زدن تو ایران خودرو باشی

آرش
آرش
11 ماه پیش

جک j4 اصلا و اصلا تعلیق خوبی نداره به عنوان کسی که این ماشین و داشته میگم نمیدونم با چه علمی میگین تعلیقش خوبه و صدا کمی از عقب میاد.
من کمک های عقب ماشین و عوض کردم و کمک گازی گذاشتم اونقد کمک عقبش بد بود که از من به عنوان استوک نخریدن مصرف سوخت هم بالاس اصلا پایین نیست
لطفا اطلاعات اشتباهی ندین

لاویجی
لاویجی
1 سال پیش

شتاب صفر تا صد خودرو جک J4 پایین تر از خودرو تارا هست به نظر من نه تنها پایین تره بلکه نرم تر هم هست درسته؟؟؟

امین پور
امین پور
1 سال پیش

سیستم ایمنی ماشین جک جی 4 خیلی بهتر از ماشین تارا هست بنظر من اگه بین این دوتا ماشین شک کردید ماشین جک بخرید. درست میگم آقا ؟؟؟؟

صفاری
صفاری
1 سال پیش

جک J4 ماشین خوبیه من پیشنهاد میکنم همین ماشین رو خریداری کنید

سبد خرید
اسکرول به بالا
مشاوره رایگان و ثبت سفارش