مقایسه اچ سی کراس با جک J4 و جی 5

4.7
(126)

در این مقاله از کیان باتری به مقایسه اچ سی کراس و جک j4 و تفاوت این دو خودرو از نظر فنی و ظاهری می پردازیم.  جک جی 4 اتوماتیک بهتره یا H30 کراس اتوماتیک کدام را بخریم؟

مقایسه اچ سی کراس با جک J4 و جی 5
مقایسه اچ سی کراس با جک J4 و جی 5

مقایسه کلی اچ سی کراس و جک j4

این روزها اچ سی کراس و جک جی ۵ تقریبا محدوده قیمتی یکسانی دارند و به نوعی رقیب هم محسوب می‌شوند. در این میان ممکن است به سراغ خرید جک j5 بروید اما بعد از خرید، سیستم تعلیق عقب نسبتا خشک آن باعث نارضایتی شما شود. در طرف دیگر اگر h30 کراس بخرید، احتمالا کابین بزرگتر جک جی ۵ و بعضی مزایای دیگر را از دست می‌دهید.

 بنابراین اگر هنوز تصمیم خود را برای خرید یکی از این دو محصول چینی نهایی نکرده‌اید، بهتر است مطلب مقایسه h30 کراس با جک j5  را بخوانید.

همچنین بخوانید:نقد و بررسی مزایا و معایب اچ سی کراس (H30 Cross)

فیلم بررسی اچ سی کراس

ویدئوی زیر خودروی اچ سی کراس بررسی کرده و مشخص می کند ارزش خرید کدام بیشتر است. که به خریداران این خودروها کمک زیادی می کند.

مقایسه فنی اچ سی کراس با جک j4

اما جک j4 و اچ سی کراس از لحاظ فنی چه تفاوت‌هایی دارند و کدام یک بهتر از دیگری است؟ بسیاری معتقدند کیفیت دو خودروی j4 و اچ سی کراس مشابه همدیگر است.

H30 Cross دارای یک موتور 1.5 لیتری است که قدرت 113 اسب بخار و گشتاور 148 نیوتن متر را تولید می کند. این خودرو با یک جعبه دنده 5 سرعته و گیربکس دستی ارائه می شود و سیستم جریان پیشرانه گردشی را داراست. همچنین، این خودرو با سیستم ترمز دیسکی در هر دو سمت جلو و عقب بهبود یافته است و با سیستم ABS، EBD و BA همراه است.

از سوی دیگر، J4 دارای موتوری 1.6 لیتری است که قدرت 117 اسب بخار و گشتاور 155 نیوتن متر را تولید می کند. این خودرو با یک جعبه دنده 6 سرعته و گیربکس دستی یا اتوماتیک ارائه می شود. J4 با سیستم ترمز دیسکی در هر دو سمت جلو و عقب، سیستم ABS، EBD و BA، سیستم کنترل پایداری الکترونیکی (ESC) و سیستم کنترل فرمان برقی (EPS) همراه است.

با توجه به این مشخصات، J4 به نسبت H30 Cross یک موتور بزرگتر و سیستم ترمز، سیستم های ایمنی و کنترل بهتری دارد. با این حال، بسته به نیازها و سلیقه شما، هر دو خودرو قابل قبول هستند.

تفاوت مشخات فنی موتور اچ سی کراس و j4 اتومات

بنابراین، JAC H30 Cross از لحاظ موتور 1.6 لیتری و قدرت 118 اسب بخار بهتر از JAC J4 عمل می‌کند. همچنین، با وزن بیشتر و ابعاد بزرگتر، این خودرو برای استفاده خانوادگی و سفرهای طولانی مناسب‌تر است.

اما هزینه خرید JAC H30 Cross بیشتر از JAC J4 است و هزینه نگهداری و تعمیرات آن نیز بیشتر است. همچنین، اگر انتخاب کنید تا اتوماتیک CVT را برای JAC H30 Cross انتخاب کنید، هزینه خرید آن بیشتر می شود.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه مقایسه فنی جک جی 5 اتومات و اچ سی کراس اتومات جدول زیر را مطالعه کنید.

جدول مشخصات فنی جک جی 5 و اچ سی کراس

1396 جک جی 5 1800 اتوماتیکدانگ فنگ H30 کراس اتومات صفر
سال طراحی خودرو20142013
کلاس خودروسدان چینیchinese compact hatchback car
حجم موتور1834 سی سی1600 سی سی
موقعیت موتورجلوجلو – TU5
گیربکس4 سرعته اتوماتیک جلو، Tip Tronicگیربکس اتوماتیک
سیلندر44
طول4590 ميلي‌متر4351 ميلي‌متر
عرض1765 ميلي‌متر1760 ميلي‌متر
ارتفاع1465 ميلي‌متر1528 ميلي‌متر
حداکثر قدرت140 اسب بخار در دور موتور 6500 دور در دقیقه105اسب بخار در 5750 دور در دقيقه
حداکثر گشتاور165 نیوتن متر در طیف دور موتوری 5000 دور در دقیقه142 نيوتن متر در 4000 دور در دقيقه
سوپاپ1616
دیفرانسیلجلوجلو
شتاب 0 تا 10014.312.5
حداکثر سرعت175183
وزن1355 کیلوگرم1230 کیلوگرم
فاصله بین دو محور2710 میلیمتر2610 میلیمتر
مصرف سوخت ترکیبی– لیتر7.04 لیتر
حجم باک55 لیتر51 لیتر
حجم فضاي صندوق عقب– لیتر417- حجم فضاي صندوق عقب (ليتر ) با صندلي هاي تا شده عقب: 1137 لیتر
سیستم های ترمز و پایداریجلو دیسک دو جداره با قابلیت تهویه و خنک شونده، عقب دیسک – مجهز به ترمز ضد قفل (A.B.S) چهار کاناله (تمامی چرخها) – قابلیت توزیع هوشمند نیروی ترمزی بر حسب وزن و بار (E.B.D) – ترمز ABS و EBDترمز جلو ديسكي با سيستم خنك شونده، ترمز عقب ديسكي توپر، سيستم ترمز ضد قفل با سيستم توزيع الكترونيكي نيرو(ABS+EBD)

باتری اچ سی کراس و باتری جک جی 4 در کیان باتری با قیمت مناسب و ارسال و نصب رایگان در شهر تهران است.

مقایسه امکانات و آپشن های اچ سی کراس اتومات با جک j4

H30 کراس به امکانات رفاهی از قبیل چراغ های جانبی راهنما دار به همراه گرمکن-سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک-فرمان هیدرولیک و مجهز به کلید های کنترلی سیستم صوتی و بلوتوث هندزفری-روکش چرمی غربیلک فرمان-سیستم ضد سرقت ( ایموبلایزر (-قفل میکرو سوئیچی درب ها-سنسور پارک و دوربین عقب-چراغ مه شکن جلو و عقب-کامپیوتر سفری-سان روف برقی و جاعینکی مجهز شده است.

جک J4 به امکاناتی نظیر کروزکنترل، 6 بلندگو، آینه‌های برقی، چراغ‌های جلوی اتوماتیک، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک، سیستم کنترل فشار باد لاستیک هاو رینگ آلومینیومی 15 اینچی مجهز شده است.

جدول امکانات رفاهی جک جی 5 و اچ سی کراس

تجهیزات جک جی 5دانگ فنگ H30 کراس اتومات
کیسه هواکیسه هوای راننده و سرنشین جلوراننده، سرنشين جلو و جانبي (4عدد)
مالتی مدیاسیستم رادیو پخش MP3/CD/USB با 4 باندصفحه نمايشي لمسي 6.5 اينچي با قابليت پخش فايل هاي تصويري و داراي پورت AUX، USB و GPS، كارت SD و بلوتوث، 4عدد بلندگو و 2عدد تيوتر
سایز تایر (لاستیک ها)مجهز به رینگ 16 اینچ آلومینیومی“72301 و 72303: رينگ اسپرت آلومينيومي16 205/50R و 72304: رينگ فولادي”
استاندارد محیط زیستEuro IV (یورو 4)72301: يورو4 و 72303 و 72304: يورو5
صندلیصندلی جلو با قابلیت تنظیم در 8 جهت تنظیم دستی پشت سری – صندلی و روکش فرمان چرمیصندلي راننده با قابليت تنظيم دستي در 6 جهت، صندلي هاي عقب تاشو
تهویه مطبوعسیستم تهویه مطبوع خودکاراتوماتيك
شیشه ها و آینه هاشیشه بالابر جلو و عقب برقی آینه جانبی برقی – آینه جانبی دارای گرمکنآينه هاي جانبي برقي، گرمكن دار داراي راهنما + شيشه بالابر هاي جلو و عقب برقي
چراغشیشه بالابر جلو و عقب برقی آینه جانبی برقی – آینه جانبی دارای گرمکنچراغ هاي عقب LED دار و چراغ هاي جلو LED كريستالي، چراغ هاي مه شكن جلو و عقب
سانروفدارد
تجهیزات ایمنیسيستم ضد سرقت (ايموبيلايزر)، قفل ميكرو سوييچي درب ها، سنسور دنده عقب، چراغ مه شكن جلو و عقب و دوربين ديد عقب، ايزوفيكس
سیستم فرمانچرخ دنده شانه ای (Rack & Pinion)، کمک هیدرولیکی – فرمان هیدرولیک با قابلیت تنظیم ارتفاعهيدروليكي، با قابليت تنظيم در 4 حالت و مجهز به كليد هاي كنترلي سيستم صوتي و بلوتوث (MFC )
ویژگی ها و امکاناتجلو، فنر حلقوی با ستون مک فرسون – عقب فنر حلقوی و اتصال جناقی دوبل مستقلجا عينكي، اسپويلرعقب، كامپيوتر سفري، چراغ مطالعه جلو و عقب، سان روف برقي + صندلي پارچه اي 2 رنگ، روكش چرمي غربيلك فرمان، تزئينات طرح متال، قطعات تزييني دور بدنه، آيينه هاي جانبي و سپرهاي هم رنگ بدنه
سيستم انژكتوریپاشش چند نقطه ای
مقایسه قیمتمحصول ارزانترمحصول گرانتر

مقایسه طراحی ظاهری جک j5 و اچ سی کراس

این دو ماشین مونتاژ داخل طرح بدنه نسبتا متعادلی دارند که هر کدام می‌تواند مورد پسند دسته‌ای از افراد قرار گیرد. اما در این بین احتمالا مشتریان بیشتری با ظاهر پخته‌تر جک جی ۵ ارتباط برقرار می‌کنند و آن را از لحاظ طراحی بدنه و فرم بیرونی، ماشین زیباتری می‌دانند.

از لحاظ طراحی داخلی:

پس از ورود به کابین این دو متوجه می‌شوید که سطح طراحی داخلی آنها تقریبا یکسان است و برتری خاصی برای هیچ یک نمی‌توان در نظر گرفت. درمجموع طراحی داخلی جک جی ۵ و دانگ فنگ اچ سی کراس تقریبا قدیمی شده و حالا دیگر جذابیت قبلی را ندارد.

نکته مثبت جک جی ۵ بهره‌مندی از ۱۰ سانتیمتر فاصله محوری بزرگتر است که همین قضیه فضای پای بیشتری برای حاضران در ردیف عقب این خودرو فراهم می‌کند. همچنین صندوق عقب جک جی ۵ هم به صورت جزئی (حدود ۱۳ لیتر) نسبت به محفظه پشت دانگ فنگ h30 کراس بزرگتر است.

بنابراین تعیین برنده نهایی مقایسه اچ سی کراس با جک جی ۵ از نظر طراحی بدنه و کابین، به نظر و سلیقه مشتری ارتباط مستقیم پیدا می‌کند؛ اما از لحاظ میزان فضای داخل کابین، وضعیت جک جی5 بهتر از حریف است.

    ماشینت روشن نمیشه؟ خرید باطری ماشین از کیان باتری با ارسال و نصب رایگان در شهر تهران می باشد با تست باتری قبلی و دریافت مبلغ باتری در محل، کارت آسون میشه. حالا با 02188882222 تماس بگیرید!

تجربه رانندگی در جک j4 بهتر است یا اچ سی کراس؟

با توجه به قدرت بیشتر موتور جک جی۵، شاهد هستیم که چابکی این خودرو نسبت به حریف بالاتر است؛ به حدی که شتاب صفر تا صد جک جی ۵ چیزی حدود ۱۱ ثانیه برآورد شده اما این رقم برای دانگ فنگ اچ سی کراس به حوالی ۱۳ ثانیه می‌رسد.

در مورد تجربه رانندگی هم باید بدانید که سواری جک J5 کمی خشک‌تر است اما در عوض هندلینگ و پایداری بهتری ارائه می‌دهد. در سوی دیگر دانگ فنگ h30 کراس سواری نرم‌تری را برای شما فراهم می‌کند اما احتمال منحرف شدن قسمت عقب خودرو در سرعت‌های بالا برای آن وجود دارد.

مقایسه ایمنی در اچ سی کراس اتوماتیک و j4 اتوماتیک

بنا بر اداعای سازنده در بدنه و شاسی جک J4 از فولاد مستحکم با مقاومت بالا استفاده شده و از همین رو توانسته تمامی استاندارد های اروپایی را رعایت کند.همچنین این خودرو به لطف شش کیسه هوا، کمربند ایمنی Pretensioners و سیستم های ABS  و EBD در نسخه فول توانسته 5 ستاره ایمنی را از سازمان استاندارد چینی CNCAP بدست آورد.

اگر قصد خرید این دو خودرو را دارید مشخصا ایمنی جزو ملاک های آخر شما می باشد چرا که اچ سی کراس از موسسه ایمنی C-NCAP که مربوط به کشور چینی بوده توانسته فقط 3 ستاره ایمنی را دریافت نماید، این در حالی است که اکثر خودرو در این تست نامعبر براحتی 5 ستاره را دریافت می کنند.H30 کراس از دو کیسه هوا در جلو، ترمز های مجهز به سیستم ABS و EBD و سنسور دنده عقب بهره می برد.

اچ سی کراس بخریم یا جک j4 کدام بهتر است؟

جهت نتیجه گیری نهایی باید گفت مقایسه این دو خودرو مقایسه دو نسل متفاوت از خودروسازی چین است که قطعا فناوری روز جک J4 چربش کاملا محسوسی نسبت به دانگ فنگ H30 کراس دارد. این امر را اعداد و ارقام و همچنین ایمنی دو خودرو به وضوح نشان می دهد.

اما باید توجه داشت فروش مناسب H30 کراس نه به خاطر مشخصات فنی و ایمنی آن است بلکه تنها مربوط به ظاهر کراس اوور مانندش می باشد. تب خرید شاسی بلند و کراس اوور  نکته اتکای ایران خودرو برای فروش این خودرو است.

برای اثبات این موضوع کافی است نگاهی به دانگ فنگ S30 که در حقیقت نسخه سدان H30 کراس است بیاندازید. این سدان چینی اصلا از بازار خوبی برخوردار نیست در حال در تمامی اجزای آن  با نسخه هاچ بک یکسان است.

در نهایت باید گفت اگر ایمنی، مشخصات فنی مدرن و مصرف سوخت و راندمان بالای برای شما اهمیت دارد جک J4 بطور قطع گزینه منطقی تر است. اما اگر قرار است فقط پول خود را بخاطر ظاهر کراس اوور  ها هزینه نمایید گزینه مورد نظر شما H30 کراس است.

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

بین 1 تا 5 ستاره نمره دهید

عضو شوید
آگاه شوید
guest
3 نظرات
فید بک نظرسنجی داخل متن
مشاهده تمام نظرات
شرقی
شرقی
1 سال پیش

مقالتون خیلی عالی بود خیلی قابل استفاده و مفید بود دمتون گرمممممم

جلیلوند
جلیلوند
1 سال پیش

منظور از گشتاور موتور چیه الان گشتاور موتور ماشین جک بیشتر از ماشین اچ سی کراس هست ینی ماشین خوبیه ؟

تجلی
تجلی
1 سال پیش

حجم موتور چیه؟ چه تاثیری در روند حرکت ماشین داره الان تو این مقاله ای که مطالعه میکردم شما نوشته بودید حجم موتور جک بابلاتر از اچ سی کراس هست

سبد خرید
اسکرول به بالا
مشاوره رایگان و ثبت سفارش