علت خاموش شدن ناگهانی موتور سیکلت

4.6
(815)

منظور از خاموش شدن ناگهانی موتور سیکلت چیست؟ شما در بزرگراه سوار می شوید و از هوای آزاد و تازه لذت می برید. شما دریچه گاز را باز نگه داشته اید و فقط می توانید صدای زیر و صدای موتور سیکلت خود را در زیر خود بشنوید.

ناگهان صدای موتور از بین می رود.  دست شما هنوز روی گاز است، بنابراین شما فقط به کنترل پنل خود نگاه می کنید تا متوجه شوید موتور سیکلت شما هیچ قدرتی ندارد. موتور سیکلت شما خاموش است و می توانید کناری متوقف کنید.

این یک سناریوی ترسناک است که می تواند برای بهترین موتور سواران اتفاق بیفتد. اگر چنین اتفاقی برای شما بیفتد، خوب است بدانید اگر موتور سیکلت شما هنگام رانندگی خاموش شد، به دنبال چه چیزی باشید و چگونه خود را آماده کنید.

 علت خاموش شدن ناگهانی موتور سیکلت
علت خاموش شدن ناگهانی موتور سیکلت

در اینجا پاسخ کوتاهی به دلیل خاموش شدن موتورسیکلت در هنگام سوار شدن آورده شده است:

دلایل خاموش شدن ناگهانی موتور سیکلت هنگام حرکت

دلایل مختلفی وجود دارد که موتور سیکلت می تواند هنگام رانندگی خاموش شود. سوخت کم یا خرابی باتری موتور سیکلت از مهمترین دلایل خاموش شدن ناگهانی موتور سیکلت در هنگام رانندگی است. اما ممکن است دلایل دیگری نیز وجود داشته باشد که همه آنها به مشکلات سوخت یا برق مرتبط هستند.  

در اینجا دلایل متداول خاموش شدن موتورسیکلت ها در هنگام سوار شدن آورده شده است:

مسائل مربوط به منبع سوخت

سوخت دلیل روشن برای روشن نشدن موتور سیکلت است.  با این حال، مشکلات سوختی مختلفی وجود دارد که ممکن است باعث شود موتورسیکلت شما هنگام رانندگی متوقف شود.

1- خارج از سوخت

اگر تا به حال آنقدر بدشانس بوده اید که گرفتار موتور سیکلت ای شوید که هنگام سوار شدن خاموش می شود، مایلم شرط ببندم اولین چیزی که بررسی کردید مخزن سوخت بود.
اتمام سوخت برای بهترین ما اتفاق می افتد!

برخی از موتور سیکلت ها ممکن است نشانگر سوخت نداشته باشند یا سوخت سنج معیوب باشند.  دلیلش هرچه باشد، فقط به یاد داشته باشید- این اتفاق می افتد!

اگر در حال موتور سیکلت سواری هستید، یک سوئیچ رزرو روی سوپاپ سوخت دارید، فقط در این مواقع.

2- پمپ سوخت

اگر مخزن سوخت پر است اما موتور سیکلت هنوز روشن نمی شود، ممکن است خرابی پمپ سوخت باشد.

3- گاز آلوده

سیستم سوخت شما حساس است.  اگر آوار سوخت شما را آلوده کند، موتور سیکلت نمی تواند درست کار کند.  اگر مایعی غیر از بنزین در مخزن شما گیر کند، همین امر صادق است.

آب و سوخت دیزل شایع ترین عامل آلودگی گاز هستند.  به همین دلیل است که شما نباید چیزی جز بنزین در مخزن خود قرار دهید.

اگر فکر می کنید سوخت شما آلوده شده است، بهتر است سوخت را تخلیه کرده و مخزن را تمیز کنید.  محصولاتی وجود دارد که می توانید برای تمیز کردن مخزن خریداری کنید یا می توانید موتور سیکلت خود را به فروشنده/فروشگاه مستقل خود ببرید.

در حالی که شما در حال تمیز کردن مخزن هستید، همچنین ممکن است ایده خوبی باشد که سوراخ ها یا نشتی های مخزن را در محل آلودگی بررسی کنید.

مسائل مربوط به سیستم برق

سیستم شارژ موتور سیکلت شما دارای سه قسمت اصلی است.  باتری، استاتور و یکسو کننده تنظیم کننده.  هر یک از این اجزا عملکردهای متعددی را انجام می دهند و همزمان با موتور سیکلت در حال کار، همزمان با یکدیگر کار می کنند.

اگر یکی از این اجزا کار نمی کند، ممکن است چندین مشکل را در موتور سیکلت خود تجربه کنید، از جمله خاموش شدن موتور سیکلت در هنگام رانندگی.

4- باتری خراب است

باطری موتور سیکلت توان اولیه موتور سیکلت را برای شروع به کار می دهد. همچنین هنگامی که استاتور شما قادر به برآوردن تقاضای الکتریکی موتور سیکلت شما نیست، ضعف را افزایش می دهد. این تنها زمانی باید اتفاق بیفتد که با سرعت کم و RPMS پایین حرکت می کنید.

در حالی که موتور سیکلت در حال کار است، باتری توسط استاتور شارژ می شود.  یکسو کننده تنظیم کننده همچنین به عنوان محافظی در برابر دینام عمل می کند تا مطمئن شوید که نیروی زیادی ارسال نمی کند. از آنجا که هر سه مولفه در کنار هم کار می کنند، اگر تمام ولتاژ مورد نیاز خود را دریافت نکنند، خراب می شوند و به طور بالقوه موتور سیکلت را می کشند.

هنگامی که در حال بررسی موتور سیکلت برای مقصر خاموش شدن هستید، مطمئن شوید که پایانه های باتری را بررسی می کنید.  از اینکه چند بار مشکل باتری در واقع فقط یک مشکل سخت افزاری ساده است، شوکه خواهید شد.

با این حال، شما همیشه این شانس را نخواهید داشت.  گاهی اوقات، واقعاً یک باتری خراب است که به هر دلیلی شارژ خود را از دست داده است.  بهترین روش برای آزمایش باتری انجام آزمایش بار است.  بسته به نوع باتری، مشخصات در هنگام عبور یا خرابی متفاوت است.

به عنوان مثال، یک باتری نشسته می تواند ولتاژ سطحی (بدون بار) 12. 4 ولت داشته باشد، که رضایت بخش است.  اما به محض بارگذاری روی آن، ولتاژ به 3 کاهش می یابد. این باتری خراب است.  استفاده از مناقصه باتری می تواند باتری را در صورتی که در حین آزمایش بار هنوز ولتاژ دارد ذخیره کند.

5- شمع های خراب

شمع نقش مهمی در ایجاد قدرت برای موتور سیکلت شما دارد.  هنگامی که جرقه می زند، مخلوط سوخت هوا را در محفظه احتراق هنگامی که پیستون در بالاترین موقعیت خود قرار دارد (مرکز مرده بالا)، مشتعل می کند.  اگر مشکلی در شمع شما وجود داشته باشد، به درستی مشتعل نمی شود، به همین دلیل است که آتش سوزی، عکس معکوس یا احساس قدرت ضعیف اتفاق می افتد.

دلایل مختلفی وجود دارد که شمع می تواند خراب شود.  یکی این است که اگر موتور سیکلت شما باریک کار می کند.  این می تواند باعث ایجاد سایش زودرس در شمع های شما شود.  اگر موتور سیکلت شما بدون چربی حرکت می کند، این بدان معناست که نسبت هوا به سوخت بیشتر به نفع هوا است.

از آنجایی که شمع برای سوختن به مخلوط سوخت هوا متکی است، اگر هوا بیشتر از سوخت باشد، این امر باعث می شود سوخت بیشتر داغ شود و ذوب شمع را در معرض خطر قرار دهد.  شمع ها نیز می توانند به دلیل سوخت زیاد یا روغن خارج شوند.

گاهی اوقات، مهم نیست که چقدر از موتور سیکلت یا شمع خود مراقبت می کنید.  در نهایت، آنها آن را به سادگی از بین می برند.

6- استاتور معیوب

استاتور شما به چندین قطعه موتور سیکلت شما ولتاژ می دهد و به تولید ولتاژی کمک می کند که در نهایت به شمع می رسد.  استاتور همچنین باتری شما را هنگام روشن بودن موتور سیکلت شارژ می کند.

ECU جرقه را کنترل می کند و ولتاژ اصلی آن را از باتری دریافت می کند.  اگر استاتور باتری را تغذیه نکند، نمی تواند جرقه ایجاد کند.

هنگامی که استاتور شما خراب می شود، چند مشکل را تجربه خواهید کرد.  راه اندازی موتور سیکلت شما سخت خواهد بود و ممکن است موتور دچار خرابی شود یا نتیجه معکوس داشته باشد.

اگر استاتور خراب شود، جرقه ای دریافت نمی کنید، به این معنی که موتور سیکلت به هیچ وجه روشن نمی شود.  همچنین به احتمال زیاد باتری شما بعد از سوار شدن دائماً می میرد زیرا استاتور آن را شارژ نمی کند.

همه چیز درباره موتور سیکلت و آشنایی با اجزای آن

اگر موتور سیکلت ناگهان خاموش شد چه باید بکنیم؟

صحبت از تجربه شخصی، موتور سیکلت سواری با سرعت 80 مایل در ساعت در آزادراهی که ناگهان قدرت خود را از دست می دهد، یک تجربه بسیار ترسناک است. کمی عصب و اعتماد به فیزیک نیاز دارد تا من را روی شانه خاکی بیاورم و به طور ایمن توقف کنم.

اما اگر من بتوانم این کار را انجام دهم، شما نیز می توانید (اما امیدوارم مجبور نباشید).  فقط این موارد را در نظر داشته باشید:

1- آرامش خود را حفظ کنید

می دانم، گفتن آن بسیار ساده تر از انجام دادن آن است، اما من واقعاً در برخی مواقع هنگام سوار شدن گرفتار شده ام و اولین دلیل که می توانم از آنها عبور کنم این بود که می توانم آرامش خود را حفظ کنم.

وقتی ما وحشت زده می شویم و کارها را از روی وحشت یا ترس انجام می دهیم، زمانی است که خود را در بیشترین خطر قرار می دهیم.

2- ترمز خود را محکم نزنید

هنگامی که هنگام رانندگی مشکلی پیش می آید، ممکن است اولین غریزه شما این باشد که موتور سیکلت را به شدت متوقف کنید، اما در مورد موتورسیکلت ها، این به ندرت بهترین راه حل است.  درواقع خلاف این موضوع صحت دارد.

هنگامی که هنگام رانندگی مشکلی پیش می آید، اغلب بهتر است به داخل متمایل شوید و گاز بیشتری به موتور سیکلت بدهید، یا انحراف داشته باشید.  به ندرت ایده خوبی است که موتور سیکلت خود را بلافاصله متوقف کنید.

 خاموش شدن موتور سیکلت هنگام شتاب
خاموش شدن موتور سیکلت هنگام شتاب

3- از هر حرکتی که برای باقی ماندن در اختیار دارید استفاده کنید

اگر در اتوبان یا بزرگراه هستید وقتی موتور سیکلت شما قدرت خود را از دست می دهد (مانند من)، از شتاب لازم برای تغییر مسیر به شانه استفاده کنید.  یکی دیگر از دلایلی که به ترمزها ضربه نمی زنید.

کمی احساس خواهید کرد که در حال بازی قورباغه هستید، اما این کار قابل انجام است (به من اعتماد کنید).  همچنین ممکن است ایده خوبی باشد که در خطوط بیرونی سوار شوید و فقط از داخل برای عبور استفاده کنید، به همین دلیل.

4- قبل از بازرسی از موتور سیکلت خود به یک نقطه امن برسید

 موتور سیکلت هنگام رانندگی متوقف شد
موتور سیکلت هنگام رانندگی متوقف شد

ممکن است وسوسه انگیز باشد که بلافاصله از موتور سیکلت خود پیاده شوید و شروع به خزیدن در زیر آن کنید تا ببینید چرا خاموش شده است، اما این توصیه نمی شود، به خصوص اگر در بزرگراه هستید. تمام تلاش خود را بکنید تا موتور سیکلت را قبل از بازرسی به پارکینگ یا منطقه ای با تردد کم هدایت کنید. علاوه بر این، مگر اینکه یک کیت ابزار گسترده حمل کنید، به هر حال کارهای زیادی نمی توانید در کنار جاده انجام دهید.

همچنین بخوانید: آموزش گام به گام موتور سواری مبتدی و حرفه ای

ویدئو عیب یابی خاموش شدن ناگهانی موتورسیکلت

موتورسیکلت من هنگام رانندگی چند بار متوقف می شود  و این مشکل را به این ترتیب پیدا کردم.

نتیجه نهایی

بهترین راه برای جلوگیری از خالی کردن موتور سیکلت این است که مخزن خود را پر و باتری موتور سیکلت شارژ نگه دارید. همچنین مهم است که موتور سیکلت خود را بین سرویس ها بررسی کنید، به ویژه اگر چیزی درست نیست.

همانطور که تازه یاد گرفتیم، حتی یک قسمت کوچک، مانند شمع، می تواند سیستم شما را خراب کند.

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

بین 1 تا 5 ستاره نمره دهید

عضو شوید
آگاه شوید
guest
38 نظرات
فید بک نظرسنجی داخل متن
مشاهده تمام نظرات
هموطن
هموطن
5 روز پیش

سلام – من موتور کویر رادیسون طرح ویو دارم – نزدیک به یک سالی میشه که این موتور رو خریدم – متاسفانه از دنده های 2 به 1 و یا زمان توقف و ادامه حرکت – موتور کپ میکنه و حرکت نمیکنه و باید گاز موتور را رها کنم و بعد از چند ثانیه مجدد اقدام به گاز دادن بکنم تا حرکت کنه – به نظر شما مشکل از کجا میتونه باشه

امیر
امیر
15 روز پیش

سلام هوندا125دارم درحال راه رفتن بودم تازه که یهو گازش قطع شد و کم کم خاموش شد لطفاً بگید مشکلش چیه

مهدی
مهدی
23 روز پیش

سلام من یه طرح ایروکس صفر خریدم نمیدونم چرا وقتی روشنش میکنم بعد یک دقیقه خاموش میشه!بعد بعضی وقتا روشن میشه دوباره خاموش میشه بعضی وقتها هرچی استارت میزنم روشن نمیشه!بعد وقتی داری حرکت میکنی یهو مثل حالت ریپ میزنه و گاز نمیخوره و خاموش میشه ولی وقتی داغ میشه دیرتر خاموش میکنع دیاگ زدم سیم کشی هم تست شده انژکتور باک سوزنا پمپ بنزین همرم سرویس کردم اما هنوز این مشکل برطرف نشده کسی بلده راهنمایی کنه

رضا
رضا
در جواب  مهدی
6 روز پیش

سلام خسته نباشید منم یه طرح کلیک دارم دقیقاً مشکل موتور شما رو داره یعنی بقرآن هر قطعه ای که بگید من عوض کردم شمع عوض کردم انژکتور شستم رو ایسیو برنامه هم ریختم ولی باز همون مشکلو داره بخدا دیگه خسته شدم اصلا نمیدونم چکار کنم

رضا
رضا
در جواب  مهدی
6 روز پیش

مثلا تو حرکت که هستم هی پشت سر هم ریپ میزنه بعدش دیگه خفه میشه خاموش میکنه

میکائیل
میکائیل
1 ماه پیش

من بنلی ۱۵۰ طرح قدیم دارم وقتی یخورده با موتور تو شهر میگردم چراغ چک روشن میشه و باز خاموش میشه و وقتی گاز میدم دور موتور مثل قبلا بالا نمیاد ولی یه دفعه دور موتور میاد بالا و موتور شتاب میگیره خواهشا راهنمایی کنید👌🏻

آخرین ویرایش 1 ماه پیش توسط میکائیل
رزاق
رزاق
2 ماه پیش

سلام وقتتون بخیر ببخشید من دو روز پیش رینگ پیستون موتور یاماها 80عوض کردم الان بعد چند دقیقه سوار شدن داغ میاد خاموش میشه داخل موتوری صدای تق تق میده لطفاً جواب بدید ممنون میشم 🌹

بهروز
بهروز
3 ماه پیش

با سلام و خسته نباشيد من موتور ويو روشن ميشه بع از كلي حركت وقتي موتور داغ ميشه در سرعت كم خاموش ميشه؟

mostafa shekari
mostafa shekari
5 ماه پیش

خوب

عرفان
عرفان
5 ماه پیش

سلام من ۱۲۵دارم وقتی تازه روشن میکنم موتور حرکت نمیکنه تا دنده میزنم خاموش میشه باید پنج دقیقه ای صبر کنم بعد حرکت کنم بنظرتون دلیلش چی میتونه باشه یکی لطفا راهنمایی کنه

ممد
ممد
6 ماه پیش

سلام من یک موتور پرواز انژکتوری 125 دارم در هنگام حرکت کردن عادی سرعت های ثابت مثل 30،20 40،یا50 شروع به بد کار کردن میکنه و خاموش میشه با دنده های 1 تا 3 هم اصلا نمیشه سرعت ثابت باش بری دنده 4و5 پنج هم باید باهاش تند بری که خاموش نشه خیلی هم هزینه کردم مثل سرویس انژکتور دیاگ هم گذاشتم چیزی نشون نداده مشکل از کجاشه هیچکس نتونسته تعمیرش کنه اگه میدونید کمک کنید ممنون تشکر

آرش
آرش
در جواب  ممد
6 ماه پیش

مشکلش دست منه اگه درست نشد

سیدرضاترابی
سیدرضاترابی
7 ماه پیش

موتور تو سرعت بالا یهو خاموش میشه بعد ک یک گوشه چند دقیقه میستم بعد هندل میزنم روشن میشه موتورم کاربراته کویل عوض کردم شارژ عوض کردم

آخرین ویرایش 7 ماه پیش توسط سیدرضاترابی
آرش
آرش
در جواب  سیدرضاترابی
6 ماه پیش

مشکل بوبین داره قسمت پیکاب

ارمان
ارمان
10 ماه پیش

سلام من طرح وسپا رهرو۱۵۰ دارم وقتی دور موتور میره بالا انگار مثل اینکه قطع کن موتور رو بزنی اونطوری خاموش میشه نمیدونم چیکار کنم

احمدزاده
احمدزاده
10 ماه پیش

موتور سیگلت هوندا چندبار پیکاپ عوض کردم بازم داغ میکنه خاموش میشه نمیدونم مشکل چیه

رسول
رسول
11 ماه پیش

من تجربه ای داشتم که کمتر موتورسازی بلده، درب باک جدید موتور من سوراخش کیپ بود و هوا جایگزین بنزین خارج شده نمیشد برای همین موتور حین حرکت خاموش میشد. بعد از کلی هزینه الکی و حل نشدن مشکل، بطور اتفاقی منشا مشکلو فهمیدیم

قاسم
قاسم
11 ماه پیش

سلام. خسته نباشید من موتورهندا۱۲۵دارم.یک مشکل دارد تو زمستان تابستان فرقی نمی کند وقتی کمی زمین خیس بشود و آب به داخل گلگیر بپاشد موتور درحال حرکت خاموش نشود.ولی اگر حرکت نکنم خاموش نمی شود تا حالا خیلی خر مش کردم‌.کسی عیبش را نفهمیده تمام لوازم برقی را تست کردم.سالم هست.اگر داخل خیابان کمی آب ریخته شده باشد موتورم وقتی از تو آب رد شم خاموش می شود ‌.ولی هندل که می زنم روشن می شود.باید از جایی که آب ریخته شده نروم که خاموش می شود. متشکرم نشون عیب را بگوئید.

علی
علی
1 سال پیش

سلام بنلی ۱۵۰ طرح قدیم دارم مدتی است که سر صبح زمانی که موتور سرده در حین حرکت بیشتر روی دنده های سه و چهار موتور هم همزمان با گرفتن ترمز یا کلاچ خاموش میکنه این عیب ادامه داره تا زمانی که موتور داغ میشه که حدوداً یک ربع طول میکشه پس از آن دیگه موتور خاموش نمیکنه میتونید راهنمای کنید

امیرحسین
امیرحسین
1 سال پیش

سلام ارادت یه هندا کویر 200 سی سی دارم انژکتور در دور موتور بالا یهو چراغ چک روشن میشه موتور خاموش میشه انگاری از اگزوز شلیک میکنه با صدای بلند بعد چراغ چک خاموش میشه دوباره استارت میزنم موتور راحت روشن میشه.خیلی اتفاق میوفته. مشکلش چیه؟

آخرین ویرایش 1 سال پیش توسط امیرحسین
سینا
سینا
در جواب  امیرحسین
3 ماه پیش

سلام ، جای ایسیو زیر زینتو عوض کن مشکل حل میشه ..
جای بدی گذاشتن وقتی میشینی رو زین به ایسیو فشار میاد اینطوری میشه ، یا بذار زیر باک یا تو جای دریچه هوا .. اوکی میشه ..

سجاد
سجاد
1 سال پیش

تریل روان ۲۰۰ دارم یک ماه خواب بوده فقط برای باطری نخوابه استارت میزدم الان روشن کردم حرکت کنم دنده یک میزنم خاموش میشه کسی هست بتونه راهنمایی کنه ممنون از دوستان🙏

حسین
حسین
در جواب  سجاد
8 ماه پیش

سلام.جک موتورت سنسور داره.جکو بزن بالا درست میشه.برا این گذاشتن که تا جک بالا هست چون خطر زمین خوردن هست موتور حرکت نکنه

محمد
محمد
در جواب  حسین
3 ماه پیش

سلام ای خدا پدرتو بیامرزه این دهن منو سرویس کرده بود یک ساعت کامل سر کوچه مون درگیر بودم تا پیامتو دیدم جک دادم بالا درست شد رفتم❤️🤝

مصطفی
مصطفی
1 سال پیش

سلام من موتور طرح آیروکس دارم که خاموش میشه هم وقتی سرد و هم گرم اصلا تفاوتی نداره خیلی وقتا خاموش میشه رو اعصابم

سعید
سعید
در جواب  مصطفی
1 سال پیش

عین مشکل منو داری شمع پمپ بنزین قطع کن انژکتور ایناروچک کن اوکی میشه درنهایت یه دیاگ بزن

مهدی
مهدی
در جواب  مصطفی
23 روز پیش

داداش مشکلت حل شد؟منم این مشکلو دارم دیاگ زدم سیم کشیو برسی کردم پمپ بنزین انژکتور همرم تست کردم سالمه ولی باز خاموش میشه

رضا
رضا
در جواب  مهدی
6 روز پیش

منم دقیقا یه طرح کلیک دارم هر قطعه ای که شما بگی عوض کردم شمع عوض کردم چمیدونم رو ایسیو برنامه ریختم همه کار کردم ولی بازم هی ریپ میزنه بعدش خاموش میکنه

رضا
رضا
در جواب  مهدی
6 روز پیش

تو رو خدا اگه راه حلی دارید بگید دیگه خسته شدم ممنونم 🙏🏻🙏🏻🙏🏻🙏🏻

حسین رحمانیان
حسین رحمانیان
1 سال پیش

لطفا جواب بدین خیلی مهمه موتورخشک خریدم 200 نیکتاز از اولش همینطور بود موتور خودش خاموش میشه وقتی بخوام کلاچ بگیرم دنده عوض کنم خاموش میشه الان چراغ ال ای دی گذاشتم برای موتور چند لحظه همینطور موتور ثابت باشه خاموش میشه لطقا اگه کسی میدوه بگه

نیما حیدری
نیما حیدری
در جواب  حسین رحمانیان
1 سال پیش

دوست عزیز اگر فقط زمان تعویض دنده خاموش میشه من سه تا هندا ۲۰۰ شرکتای مختلف داشتم درد همشون اینه بیش از حد داغ میکنن کلاچ میچسبه و تق خاموش میشه مخصوصا از خلاص به دنده ۱ یا دو به ۱ راهی نیست یا پر گاز کلاچ ول کن یا روغن موتور کراس بریز یکم بهتر میشه ولی در کل همینه حتی تو زمستون توی تابستون که کلا داغ میکنن باید بزنی کنار خنک بشه یکم راه حل بهترم اینه موتور عوض کنی با حجم پایین مثل طرح ویو و اسکوتر … یا بسازی باهاش هزینه الکی نکن

اسماعیل
اسماعیل
در جواب  نیما حیدری
8 ماه پیش

متاسفانه بنده هم همین مشکل و داشتم از دوتا شرکت موتور ۲۰۰ اولی خاموش میشد کلی کلنجار رفتم درست نشد تو مخم نرفت با کلی ضرر فروختم کلی تحقیق ی ۲۰۰ طرح از ی شرکت دیگه گرفتم اونم همون بود مو نمیزد الانم موتور ندارم و موندم چی بخرم فقط تنها چیزی که میتونم بگم اینه موتورهای ۲۰۰ طرح حتی خود باکسر هم شامله به علت بی کیفیت بودن و تناقص در اجزای موتور و نداشتن کیفیت و عدم موجود بودن قطعه خریدش اشتباهه لا اقل برای افراد حساس

علی
علی
1 سال پیش

سلام من هندا ۱۲۵ دارم در حین حرکت تو دنده وقتی میخوام یه دنده بیام عقب موتور خاموش میشه دلیلش چیه

حسین رحمانیان
حسین رحمانیان
در جواب  علی
1 سال پیش

برای منم همنیطوره 200 هست همینطوره:(

نیما حیدری
نیما حیدری
در جواب  علی
1 سال پیش

سلام اگر در تمامی حالتها چه سرد یا گرم خاموش میشه و کاربوراتور هست خب تنظیم نیست اگر انژکتور هست پمپ بنزین خرابه ولی اگر فقط زمان گرم بودن خاموش میکنه داستان اینه:صفحه کلاچ میچسبه وقتی شما کلاچ ول میکنی صفحه ها چون داغن بهم چسبیده میمونن و موتور خاموش میشه من یک سال گیر این مساله بودم هوندا ۲۰۰ دارم همه تعمیرگاه رفتم موتور انژکتور تبدیل به کاربرات کردم فرقی نکرد صفحه نو انداختم فرقی نکرد تا یه استادی گفت فقط زمانی اینطوری میشه که انجین داغ کرده باشه مثلا یک ساعت گشت توی شهر با سرعت پایین کافیه… خواندن ادامه ...

محمد
محمد
در جواب  نیما حیدری
7 ماه پیش

داداش یعنی با یه روغن و عوض کردن صفحه درست میشه برای وقتی که داغ میکنه این جوری میشه بردم تعمیرگاه میگه که باید انژکتور شسته بشه

امیر
امیر
در جواب  نیما حیدری
4 ماه پیش

سلام داداش من هم مشکل خاموش شدن موتور وقتی دنده کم میکنم دارم میشه لطفا یه راهنمایی کنی مشکلم برطرف بشه. خیلی ممنون

علی
علی
2 سال پیش

سلام
اگرباتری را درمدت زمان زیادی از مسیر خارج نگه داریم
بصورت مستقیم ودر درجه ی اول
روی کدام قسمت قسمتهای دیگر برقی موتور سیکلت
تاثیر میگذارد . ممنون

سبد خرید
اسکرول به بالا
مشاوره رایگان و ثبت سفارش