10 راه برای صرفه جویی در هزینه های خودرو

4.7
(126)

امروزه هزینه های خودرو به حدی بالا رفته است که اکثر رانندگان از این موضوع گله مند هستند؛ در این میان لازم دانستیم تا مقاله ای برای شما تهیه کنیم و طی آن راه هایی را به شما معرفی کنیم که با انجام دادن آن ها می توانید تا حد قابل قبولی صرفه جویی در هزینه های خودرو انحام دهید.

صرفه جویی در هزینه های خودرو
صرفه جویی در هزینه های خودرو

پیشنهاد می کنیم حتما تا انتها این مقاله همراه کیان باتری باشید.

راه های صرفه جویی در هزینه های خودرو

1- ماشین خود را تا حد امکان نگه دارید.

برخی از افراد عادت دارند به سرعت خودرو را عوض کنند و یا تا زمانی که خودرو دارای گارانتی است از آن استفاده می کنند و پس از آن به سراغ خودرو جدید دیگری می روند.

اما آیا می دانستید بیشتری استهلاک خودرو در 5 سال ابتدایی ماشین اتفاق می افتد؟

بنابراین این که شما یک خودرو را برای 10 تا 15 سال نگه دارید بهترین شرایط برای استفاده حداکثری از پول خودرو است.

2- در خرید خودرو دقت داشته باشید

راهنمای خرید خودرو
راهنمای خرید خودرو

مهم است که به یاد داشته باشید که خودروها دارایی ها در حال استهلاک هستند، هر پولی که برای یک وسیله نقلیه خرج می کنید به یاد داشته باشید که درصد زیادی از دست خواهید داد. خرید ماشین دست دوم و خرید یک وسیله نقلیه ارزان قیمت راه های خوبی برای صرفه جویی در هزینه های خودرو هستند.

بیشترین استهلاک یک وسیله نقلیه در 5 سال اولی است که در جاده است. پس از آن 5 سال استهلاک شروع به کاهش قابل توجهی می کند تا زمانی که خودرو دیگر ارزش پولی نداشته باشد، اگر بتوانید در یکی از سال های آخر عمرش مانند 8 تا 16 سالگی وسیله نقلیه ای بخرید، مبلغ قابل توجهی در قیمت خرید و بیمه خودرو صرفه جویی خواهید کرد.

علاوه بر این، خرید خودرویی که قیمت کمتری دارد یا بدون افزودنی های گران قیمت عرضه می شود، راهی فوق العاده برای صرفه جویی در هزینه است.

3- خرید خودرو های کم مصرف

 می دانید که قیمت بنزین بسیار بالا رفته است، در حین اگر خودرو شما جزو ماشین های پر مصرف باشد مسلما باید هزینه های بسیاری را بابت این موضوع پرداخت کنید.

پیشنهاد ما به شما این است که قبل از خرید خودرو، میزان مصرف سوخت آن را به خوبی بررسی نمایید. اگر جزو افرادی هستید که خودرو را برای کار خود انتخاب می کنید و یا استفاده شما از خودرو زیاد است، پیشنهاد می کنیم به سراغ خودرو هایی بروید که دوگانه سوز هستند.

به این طریق تا حد بسیار زیادی صرفه جویی در هزینه های خودرو انجام داده اید.

در ویدیو زیر 10 نمونه از این خودرو ها معرفی شده است.

4- صرفه جویی در هزینه های خودرو با خرید ماشین های مطمئن

خودرو های ایمن
خودرو های ایمن

ساده ترین مدل های خودرو قیمت بسیار بالایی دارند، تصور کنید شما چندین سال پول کنار گذاشته اید تا بتوانید یک ماشین تهیه کنید.

خودرو مورد نظر خود را می خرید اما مدتی نمی گذرد که خرج ها متنوع بر روی دست شما می گذارد و مجبور می شوید بسیار برای آن خرج کنید.

مسلما در میان مدل های انبوهی که از خودرو ها موجود است شما باید تحقیقات بسیاری انجام دهید تا بتوانید ماشینی را پیدا کنید که قابل اعتماد باشد و ساخت آن به نحوی باشد که زود به خرج نیفتد.

در میان خودرو های تولید داخلی که واضح است و همه شما به خوبی با آن ها آشنا هستید؛ بنابراین اگر قصد خرید خودرو های ایرانی داشته باشید کمی کارتان راحت است.

اما اگر گزینه شما بر روی برند های خارجی باشد در این صورت کارتان کمی سخت می شود؛ با توجه به اینکه خدمات پس از فروش خودرو های خارجی در ایران به سختی انجام می شود و یا در صورت خرابی قطعات آن ها را با قیمت بالا باید خریداری کنید. به همین جهت لازم است که در زمان خرید به خوبی تمامی این موارد را در نظر داشته باشید.

در ادامه 25 برند خودرو معتبر جهانی را برای شما اماده کرده ایم.

  • تویوتا
  • لکسوس
  • بیوک
  • هوندا
  • هیوندای
  • رم
  • سوبارو
  • پورشه
  • طفره رفتن
  • اینفینیتی
  • بی ام و
  • نیسان
  • آئودی
  • جی ام سی
  • شورلت
  • ولوو
  • جیپ
  • مرسدس بنز
  • کادیلاک
  • آب کم عمق
  • مینی
  • فولکس واگن
  • تسلا
  • لینکلن

5- به سراغ خودرو هایی بروید که تعمیر آن ها ارزان است

تعمیرات خودرو
تعمیرات خودرو

نکته مهم دیگری که در هنگام خرید خودرو باید در نظر داشته باشید این است که هزینه تعمیر آن خودرو چقدر است.  برندهای لوکس تقریباً همیشه هزینه بیشتری برای تعمیر دارند؛  دیگر خودروهایی که باید مراقب آنها بود، برندهای آلمانی و خودروهای هیبریدی و الکتریکی هستند.  وسایل نقلیه ژاپنی مانند تویوتا و هوندا کار کردن بر روی آنها بسیار آسان است که باعث می شود هزینه تعمیر آنها کمتر شود.

برای صرفه جویی در هزینه های خودرو لازم است که قبل از خرید تمامی این موارد را به خوبی رعایت کنید.

6- از خودرو خود به خوبی نگهداری کنید

نگهداری خوب وسیله نقلیه به دوام بیشتر آن کمک می کند و در طول زمان تعمیرات غیر ضروری کمتری خواهد داشت، همچنین به شما در صرفه جویی در هزینه بنزین کمک می کند.  آیا می‌دانستید خودروهایی که به درستی نگهداری نمی‌شوند، ممکن است با سرعت بسیار بالاتری در سوخت سوخته شوند؟ علاوه بر این مواردی مانند تعویض مکرر روغن، نگهداری و چرخش لاستیک، تعویض فیلتر هوا و کار اگزوز می تواند به حفظ خودرو شما کمک کند.

7- صرفه جویی در هزینه های خودرو با رانندگی کم تر

یک راه برای پایین نگه داشتن هزینه های خودرو این است که میزان رانندگی خود را محدود کنید. این موضوع طبیعی است که هر چه قدر شما کم تر رانندگی کنید در نتیجه هزینه کمتری برای خودرو پرداخت می کنید.

بنابراین با توجه به هزینه های بالای خرج خودرو از رانندگی های غیر ضروری خود بگذرید.

8- ماشین خود را تحت گارانتی نگه دارید

گارانتی خودرو
گارانتی خودرو

گارانتی یک راه عالی برای صرفه جویی در هزینه تعمیرات خودرو است، اکثر خودروها وقتی نو خریداری می شوند دارای گارانتی هستند، اما اکثر مردم نمی دانند که وقتی گارانتی نمایندگی شما تمام شد، می توانید برای وسیله نقلیه خود گارانتی بخرید. داشتن گارانتی تمدید شده یا قرارداد خدمات خودرو می تواند به شما کمک کند تا هزینه های خودرویی را که به سادگی از عهده آن بر نمی آیید، بپردازید.

گارانتی خودرو در اصل یک بیمه نامه برای تعمیرات خودرو است، شما حق بیمه ماهیانه می پردازید و زمانی که خودروی شما مشکل فنی کوچکی داشته باشد می توانید به مرکز گارانتی مراجعه کنید تا بدون پرداخت هیچ هزینه ای مشکل ماشین شما رفع شود.

همچنین بخوانید: بیمه بدنه خودرو شامل چیست؟ | همه چیز درباره بیمه بدنه

9- صرفه جویی در هزینه های خودرو با رانندگی ایمن

یکی دیگر از کارهایی که شما باید در جهت کم کردن هزینه های خودرو انجام دهید این است که طرز رانندگی خود را تغییر دهید.

توجه داشته باشید که شما ماشین می خرید که بتوانید با آن به راحتی رفت و آمد کنید و راحتی بیشتری داشته باشید. به همین جهت باید با آن با ملایمت رفتار کنید و در رانندگی خود توجهات لازم را داشته باشید.

اولین چیزی که باعث می شود خودرو خراب شود و مجبور به پرداخت هزینه شوید خود شما هستید؛ اگر شما به خوبی با خودرو خود رانندگی کنید و توجهات لازم را نسبت به آن داشته باشید مطمئن باشید که هیچ زمان خراب نخواهد شد.

10- توجه به قطعات مصرفی خودرو

قطعات مصرفی خودرو
قطعات مصرفی خودرو

آخرین راهی که برای صرفه جویی در هزینه های خودرو باید به آن توجه کنید قطعات مصرفی خودرو می باشد.

به طور مثال:

فیلتر هوا: شما باید این قطعه را به صورت مرتب و دوره ای تعویض کنید تا کارایی خود را از دست ندهد و به سایر بخش های خودرو آسیب نزند. اگر این کار را به درستی انجام ندهید در بلند مدت آسیب های بسیاری به موتور خودرو وارد می شود و هزینه های شما چند برابر می شود.

باتری ماشین: از آنجایی که سیستم برق خودرو وابسته به باطری است لازم است که به این قطعه توجه بسیاری داشته باشید. برای کسب اطلاعات به روز از قیمت باتری ماشین کلیک کنید!

کولر خودرو: سیستم کولر خودرو نیاز به بررسی و مراقبت برای صرفه جویی در هزینه‌های خودرو را دارد زیرا به مرور زمان و در صورت عدم استفاده مداوم و منظم، دچار مشکلاتی از جمله نشتی گاز خنک کننده می‌شود.

بررسی شمع و وایر ها: برای بهینه سازی موتور لازم است که به شمع و وایر ها توجه ویژه ای داشته باشید.

روغن موتور و سایر مایعات خودرو

بررسی باد چرخ های خودرو: اگر باد چرخ ها کم باشد میزان مصرف سوخت افزایش می یابد به همین دلیل باید فشار استاندارد برای چرخ ها را رعایت کنید.

امیدواریم که این مقاله برای شما مفید بوده باشد و توانسته باشیم شما را به خوبی با راه های صرفه جویی در هزینه های خودرو آشنا نماییم؛ در صورتی که تجربه ای در این زمینه دارید خوشحال می شویم نظر خود را در اختیار ما و دیگر کاربران سایت قرار دهید.

 

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

بین 1 تا 5 ستاره نمره دهید

عضو شوید
آگاه شوید
guest
0 نظرات
فید بک نظرسنجی داخل متن
مشاهده تمام نظرات
سبد خرید
اسکرول به بالا
مشاوره رایگان و ثبت سفارش