تاثیرگذارترین چهره های خودرویی 2021

4.8
(42)

چهره های تاثیرگذار در صنعت خودرو سازی برای سال 2021 مشخص شد، طبق نوشته های موجود در نشریه موتورترند، در سال جاری 50 چهره به دلایل مختلف، تاثیر قابل توجهی بر صنعت خودرو داشته اند. برای آشنایی بیشتر با این چهره ها تا انتها این مقاله همراه کیان باتری باشید.

چهره های تاثیرگذار در صنعت خودرو سازی
چهره های تاثیرگذار در صنعت خودرو سازی

برای خرید باتری خودرو به صورت عمده و خرده کلیک کنید!

تاثیرگذارترین چهره هایی خودرویی

به اواخر سال 2021 نزدیک شده ایم و نشریه موتورترند برای شانزدهمین مرتبه اقدام به معرفی چهره های تاثیرگذار در صنعت خودروسازی کرده است.

سال جاری پر از اتفاق های تازه در بخش خودروسازی جهان بوده است، افزایش تولیدات خودرو های برقی، مشکلات بیماری کرونا، عدم برگزاری نمایشگاه های خودرو، رونمایی از محصولات جدید به صورت مجازی و … تنها بخشی از این اتفاقات می باشد.

اما با تمام این صحبت ها موفقیت های بزرگی در جهان خودرو نیز ایجاد شده است، که تمامی این ها سبب شده است سالی پر از فراز و نشیب برای صنعت خودروسازی داشته باشیم.

در ادامه به معرفی چهره های برتر در سال جاری می پردازیم.

کسی که woven را ساخت

آکیو تویودا
آکیو تویودا

مدیر عامل شرکت خودروسازی تویوتا یعنی آکیو تویودا یکی از افرادی است که به عنوان تاثیرگذارترین چهره خودرویی معرفی شده است، آکیو تویودا که در حال حاضر 65 سال سن دارد از سال 2009 مدریت شرکت تویوتا را آغاز کرده است.

بسیاری از افراد توبودا را به دلیل داشتن شخصیت کاریزماتیک ستایش می کنند؛ ایشان توانسته است تنوع ماشین های برقی را افزایش دهد و با تلاش های بسیاری که داشته است موفقیت های بسیاری برای کمپانی تویوتا رقم زده است.

جالب است بدانید که به دلیل مدیریت فوق العاده آکیو تویودا کمپانی تویوتا حتی در دوران سخت کرونا سوددهی داشته است و هزاران نفر شغل خود را حفظ کرده اند.

به گفته کارشناسان خودرو، دوران کرونا سخت ترین زمان برای کسب و کار های جهان بوده است و بسیاری از کمپانی های بزرگ در این دوران ضعف بسیاری پیدا کرده اند، اما سود دهی شرکت تویوتا در این دوران نشان از از مدیریت فوق العاده و کارآمد تویوتا دارد.

تمامی این موارد باعث شده است فعالان حوزه خودرو مدیرعامل تویوتا را به عنوان شخصیت برتر 2021 معرفی کنند.

جیم بامبیک

جیم بابیک قائم مقام و مدیر بخش محصول فورد است. دلیل انتخاب بامبیک در این لیست به طراحی خودرو فورد ماوریک باز می گردد. این ماشین که به عنوان یک پیکاپ جمع و جور شناخته شده است از دستاورد های مهم جیم بامبیک می باشد.

با باتوجه به قیمت مناسب این خودرو و پلتفرم های جذابی که بر روی آن قرار گرفته شده است، طی 20 ماه اخیر موفق شده است نظر های بسیاری را به روی خود جلب کند.

جالب است بدانید که در سال 2020 اصلا اشاره ای به اسم جیم بامبیک نشده بود، اما با ورود خودرو فورد ماوریک به بازار خودرو، برای سال 2021 به عنوان یکی از 50 چهره تاثیرگذار در بخش خودرو شناخته شد.

بیشتر بدانید: معنی پلتفرم در خودرو چیست؟

چهره برتر جنرال موتورز

اَل اوپنهایزِر (Al Oppenheiser)
اَل اوپنهایزِر (Al Oppenheiser)

اَل اوپنهایزِر (Al Oppenheiser) سرپرست تیم مهندسین هامر EV / جنرال موتورز است، که برای سال 2021 به عنوان یکی از تاثرگذارترین چهره های خودرویی شناخته شده است.

خودرو هامر خودرویی است که به تازگی توسط کمپانی جنرال موتورز ارائه شده است و قابلیت های جالبی که در آن به کار رفته است، سبب متمایز شدن این خودرو از سایر ماشین های برقی شده است.

در ابتدا برای ساخت هامر فرصت 4 ساله ای ایجاد شده بود که سرانجام به 2 سال و نیم کاهش یافت، این موضوع رکورد جدید و تازه ای در جنرال موتورز است.

اما جنرال موتورز خود کمپانی بزرگی است که توانست در اوضاع کرونا و پس از شروع واکسیناسیون، بسیار زودتر از هم رقیبان خود اوضاع را سروسامان دهد. از زمانی که واکسیناسیون جهانی برای کرونا شروع شده است، اوضاع بازار خودرو بهبود بسیاری پیدا کرده است و کمپانی جنرال موتورز از این قاعده مستثنی نیست.

مت ریماک

موسس و مدیرعامل ریماک گروپ و ریماک تکنولوجیز، مدیرعامل بوگاتی ریماک است. ریماک حتی برای سال 2020 در رتبه 33 از چهره های تاثیرگذار در جهان قرار گرفته بود.

دلیل محبوبیت ریماک معرفی خودرو ریماک نورا به عنوان یک سوپر اسپرت است که تحسین های بسیاری را به سوی خود جذب کرده است.

ریماک می گویید که در طراحی این خودرو به دنبال فرمی بوده است که با مرور زمان قدیمی نشود و همچنان محوبیت خود را حفظ کند. بر روی این خودرو از هوش مصنوعی استفاده شده است که رانندگان پیست اتومبیل رانی را راهنمایی می کند تا رکورد بهتری داشته باشند.

این هوش مصنوعی با چند بار عبور از پیست بهترین مسیر حرکت را محاسبه می کند و اطلاعات لازم را در اختیار راننده قرار می دهد.

علاوه بر تولید این خودرو، تامین سامانه باتری و سیستم اطلاعات سرگرمی نیز بر عهده شرکت ریماک است.

موفقیت ریماک تا اندازه ای بوده است که موفق شده است نظر شرکت های بزرگی مثل هیوندای و پورشه را جهت سرمایه گذاری جذب کند.

تمامی این موارد سبب شده است که ریماک برای دومین سال متوالی در لیست تاثیرگذارترین چهره های خودرویی قرار بگیرد.

چهره برتر در هیوندای

ایوسان چانگ مدیرعامل هیوندای موتور گروپ است، چانگ حتی در سال گذشته در رتبه 14 قرار گرفته بود.

در سال جاری نخستین باری بود که چانگ مدیریت گروه هیوندای را بر عهده گرفت، در طی این سال چندین مدل جدید از برندهای کیا، هیوندای و جنسیس به بازار خودرو معرفی شد.

هیوندای همچنین اعلام کرده است که تصمیم دارد در زمینه محصولات برقی تنوع بسیاری ایجاد کند. این شرکت برنامه ساخت خودرو های سلول سوختی و گسترش فناوری خودرو را در سر دارد.

کمپانی هیوندای برنامه هایی برای عرضه فناوری مبتنی بر هیدروژن و راهکار های حرکت پذیری برای حمل و نقل و سایر بخش های صنعتی تا سال 2024 رونمایی کرده است.

ایوسان چانگ در نخستین روز نمایش فناوری هیوندای اعلام کرد که این شرکت قصد دارد بر روی تمامی خودرو های جدید شامل اتوبوس ها و کامیون های سنگین که عرضه می کند تا سال 2028 از باتری هایی با پیل گسترده استفاده کند.

تمامی این موضوعات نشان می دهد که این غول بزرگ خودروسازی تصمیمات بسیاری بزرگی برای سال های آینده دارد.

کارلوس تاوارس

بهترین خودرو جهان در 2021
بهترین خودرو جهان در 2021

مدیر عامل استلانتیس در سال 2020 نیر در جایگاه 9 فهرست تاثیرگذارترین چهره های خودرویی قرار گرفته بود و برای سال جاری هم جایگاهی در این لیست به دست آورده است.

پس از اتحاد فیات کرایسلر و پژو سیتروئن و تشکیل گروه استلانتیس در ژانویه ۲۰۲۱، کارلوس تاوارس به عنوان مدیرعامل چهارمین خودروساز بزرگ جهان شناخته شد.

تاوارس برای تمامی برندهایی که زیر نظر استلانتیس فعالیت می کنند برنامه های بسیار متنوعی دارد و طبق صحبت های این مدیرعامل در سال های آینده تنوع محصولات برقی تولید شده توسط این شرکت افزایش می یابد.

لوسید موتورز

پیتر رالینسون (Peter Rawlinson) مدیرعامل و سرپرست بخش فناوری لوسید موتورز است. در سال گذشته یعنی 2020 رالینسون در جایگاه پنجم چهره های تاثیرگذار بود و در سال جاری به صورت مجدد در این لیست قرار گرفته است.

تیم طراحی این شرکت از افراد خلاقی تشکیل شده است که توانسته اند خودوریی قدرتمند و سبک با مجموعه باتری به ظرفیت 113 کیلووات ساعت و شعاع بیش از 800 کیلومتر تولید کنند.

البته لازم به ذکر است خودروی ساخته شده توسط این کمپانی تاکنون لقب خودروی برتر سال 2022 را به دست آورده است.

لیست بهترین خودرو های جهان در سال 2021

تا اینجا به خوبی با تاثرگذار ترین چهره های خودریی 2021 آشنا شدید؛ در ادامه مقاله قصد داریم شما را با بهترین خودرو های جهان برای سال جاری آشنا کنیم.

تویوتا کرولا

بهترین خودرو جهان در 2021

عنوان بهترین ماشین سال 2021 در کلاس سدان به خودرو تویوتا کرولا رسیده است، این خودرو در ابتدا در سال 1966 به بازار عرضه شد و قطعا کسی تصورش را نمی کرد که در 55 سال بعد باز هم این خودرو در سطح اول دنیا باشد!

در این خودرو انواع و اقسام تکنولوژی های روز دنیا به کار رفته است که راحتی بسیاری برای رانندگان و سرنشینان فراهم شده است.

از نظر ظاهری این خودرو رنگ بندی و طراحی مناسبی دارد که سبب شده است پرفروش ترین خودروی سال 2021 شناخته شود.

در سال گذشته نیز تویوتا کرولا به عنوان بهترین خودروی سبز جهان شناخته شد و تمامی کارشناسان خودرو معتقدند که نسخه جدید این خودرو بهترین خودرو سواری می باشد.

مزدا CX-30

دومین خودرویی که به عنوان بهترین ماشین سال 2021 شناخته شده است تولید کشور ژاپن و از شرکت مزدا است. اولین عاملی که در این خودرو به چشم می آید تغییرات بسیار جالبی است که ایجاد می کند، این خودرو به راحتی از حالت آنرود به آفرود تبدیل می شود و نظر بسیاری از خریداران را به خود جذب کرده است.

جدا از این ویژگی، در طراحی بدنه مزدا از ایده های جذابی استفاده شده است، این ماشین بدون داشتن هیچ گونه تجمل اضافی نور محیط اطراف را بر روی بدنه بازتاب می کند.

سوبارو فارستر

سوبارو فارستر
سوبارو فارستر

جالب است که سومین خودرو در این لیست باز هم از تولیدات ژاپن می باشد، این موضوع نشان از این دارد که خودروسازان این کشور رقابت های بسیاری با یکدیگر دارند و هر کدام به دنبال بهترین شدن هستند.

سوبارو فارستر نیز برای اولین بار در سال 1997 رونمایی شد و تاکنون پنج نسخه از آن به بازار خودرو ارائه شده است.

این خودرو از موتور 2000 سی سی استفاده می کند که در کنار سایر امکانات رانندگی بسیاری راحتی را برای رانندگان ایحاد کرده است.

اختصاصی ترین تکنولوژی به کار رفته در این خودرو <سیستم کمک دید راننده> است که در زمان حواس پرتی و سرحال نبودن راننده به او هشدار می دهد.

این قابلیت برای 5 راننده به صورت مجزا ذخیره می شود که می توان برای هرکدام ارتفاع صندلی و جهت آیینه ها را مشخص کرد.

کیا تلوراید

زمانی که برای اولین بار در سال 2016 این خودرو به بازار عرضه شد، بسیاری از کارشناسان خودرو متوجه شدند که با خودرویی با کیفیت روبرو هستند.

تولید این ماشین 3 سال به طول انجامید و در آخر برای سال 2019 در بازار آمریکا از آن رونمایی شد.

امکاناتی نظیر موتور 3500 سی سی و گیربکس اتوماتیک 8حالته سبب محبوبیت این خودرو در میان خریداران شده است.

لکسوس RX

لکسوس
لکسوس

گزینه بعدی که در لیست بهترین خودرو های جهان قرار گرفته است ماشینی ژاپنی و زیرگروه کمپانی تویوتا می باشد.

در نسخه جدید این خودرو از امکاناتی نظیر سیستم هشدار، تاچ پد و نمایشگر چهره، شارژر وایرلس، اسکرین میرورینگ استفاده شده است.

لکسوس برای اولین بار در سال 1998 به بازار معرفی شد و از همان سال های اولیه تولید، نظر های بسیاری را به خود جذب کرد.

مدل های جدید این خودرو جدابیت بسیاری دارد که امیدواریم به زودی آن را در خیابان های ایران ببینیم.

تسلا مدل 3

هرچند که کمپانی های بزرگ جهانی نظیر تویوتا یا نیسان قدم بسیار بزرگی در زمینه خودرو های برقی برداشته اند و امروزه سهم عظیمی از فروش خودرو های برقی در جهان به این کمپانی ها تعلق دارد. اما رتبه برتر در زمینه ماشین های الکتریکی همچنان در اختیار کمپانی تسلا می باشد.

شتاب صفر تا صد تسلا حدود 3 ثانیه است و از امکانات و آپشن های بسیاری بر روی آن استفاده شده است.

کلام آخر

در ابتدای این مقاله در مورد تاثیرگذارترین چهره های خودرویی 2021 صحبت کردیم و پس از به معرفی 6 عدد از بهترین خودرو های جهان در سال جاری پرداختیم؛ امیدواریم که این مقاله برای شما مفید بوده باشد و توانسته باشیم اطلاعات مفیدی را در اختیار شما قرار دهیم. ویدئوی زیر خودروهای جدید برتر سال 2021 را نشان میدهد.

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

بین 1 تا 5 ستاره نمره دهید

عضو شوید
آگاه شوید
guest
0 نظرات
فید بک نظرسنجی داخل متن
مشاهده تمام نظرات
سبد خرید
اسکرول به بالا
مشاوره رایگان و ثبت سفارش