نقد و بررسی مزایا و معایب جک S5

4.3
(194)

در این مقاله از کیان باتری به نقد و بررسی جک S5 و مزایا و معایب آن می پردازیم. جک اس 5 (jac s5 ) یک کراس اوور جمع و جور شهری چینی است که نخستین مرتبه در نمایشگاه خودرو پکن ۲۰۱۲ به عنوان یک مدل مفهومی کانسپت به نمایش درآمد و از اواخر سال ۱۳۹۳ به صورت مونتاژ داخل راهی بازار کشورمان شد که استقبال نسبتا گسترده مشتریان کرمان موتور در پی داشت. در سال ۱۳۹۵ نیز نسخه اتوماتیک جک s5 به مشتریان تحویل داده شد.

نقد و بررسی مزایا و معایب جک S5
نقد و بررسی مزایا و معایب جک S5

معرفی و بررسی جک S5

جک S5 این خودرو چینی که در ابتدا به صورت دنده ای وارد بازار شده بود. بعد از مدتی به صورت اتوماتیک توسط کرمان موتور مونتاژ شد. با معرفی این خودرو کرمان موتور دوباره توانست فاصله خود از رقبا را زیاد کند، با توجه به فروش خوب نسخه دنده ای این خودرو، امروزه هم از مدل اتوماتیک آن استقبال خوبی به عمل آمده است.

فیلم تست و بررسی جک اس 5 اتوماتیک

ویدئوی زیر از کانال خودروبانک خودروی جک S5 را معرفی و مورد بررسی قرار داده است. و مشخصات و عملکرد فنی آن پرداخته است که به خریداران این خودرو کمک زیادی می کند.

 

بررسی مشخصات فنی جک S5

جک S5 جدید علاوه بر بخش ظاهری از لحاظ فنی نیز ارتقا پیدا کرده است. کرمان موتور این خودرو را به جای موتور 2 لیتری قبلی، با موتور 1.5 لیتری به بازار عرضه می‌کند. این پیشرانه جدید به سیستم تزریق سوخت مستقیم مجهز شده که نتیجه آن افزایش راندمان و بهبود عملکرد کاری آن خواهد بود. هرچند حجم این پیشرانه نسبت به قبل حدود نیم لیتر کاهش پیدا کرده، اما توان آن کاهش نیافته و از نظر مصرف سوخت نیز نسبت به قبل بهینه‌تر شده است.

مشخصات فنی موتور جک اس 5 جدید

حداکثر قدرت موتور این خودروی کراس اوور کامپکت چیزی معادل ۱۶۱ اسب بخار (نسخه یورو ۵) تا ۱۷۱ اسب بخار اعلام شده است که در دور موتور ۵۵۰۰ پدیدار می‌شود. ۲۵۱ نیوتن متر گشتاور حاصل از این پیشرانه نیز از دور ۱۵۰۰ تا ۴۵۰۰ rpm تحت اختیار راننده خواهد بود.

دقت بالای گیربکس ۶ سرعته دو کلاچه عملکرد مناسب موتور را تکمیل کرده و موجب حرکت سرحال‌تر خودرو نسبت به گذشته شده است، به نحوی که شتاب جک S5 جدید نسبت به قبل بالاتر احساس می‌شود.

جدول مشخصات فنی جک S5 دستی و اتوماتیک

جک S5دستیاتوماتیکاتوماتیک جدید
محور محرکدیفرانسیل جلو
حجم موتور۱۹۹۷ سی سی۱۴۹۹ سی سی
نوع موتورHFC4GA3.1DHFC4GC1.6D
سوخت‌رسانیچند نقطه‌ای MPiتزریق مستقیم GDi
تنفس موتورتوربوشارژ
حداکثر قدرت۱۷۴ اسب بخار در ۵۲۰۰ دور در دقیقه۱۷۱ اسب بخار در ۵۵۰۰ دور در دقیقه
حداکثر گشتاور۲۳۵ نیوتن متر در ۲۰۰۰ – ۴۰۰۰ دور در دقیقه۲۶۵ نیوتن متر در ۲۰۰۰ – ۴۰۰۰ دور در دقیقه۲۵۱ نیوتن متر در ۱۵۰۰ – ۴۵۰۰ دور در دقیقه
شتاب۱۱ ثانیه۱۳ ثانیه۱۱ ثانیه
حداکثر سرعت۱۸۰ کیلومتر بر ساعت۱۹۰ کیلومتر بر ساعت
تعداد سیلندر۴
تعداد سوپاپ۱۶
انتقال قدرت۶ سرعته دستی۶ سرعته اتومات DCT
مصرف سوخت ترکیبی۷.۷ لیتر در صد کیلومتر۷.۹ لیتر در صد کیلومتر۸.۶ لیتر در صد کیلومتر
استاندارد آلایندگییورو ۵
سیستم فرمانبرقی
سیستم تعلیق جلومک فرسون فنر پیچشی
سیستم تعلیق عقبمولتی لینک
نوع بدنهشاسی بلند جمع و جور (کراس اوور)
نوع رینگآلومینیومی
نوع شاسییکپارچه
ترمز جلودیسکی
ترمز عقبدیسکی

باتری جک اس 5 در کیان باتری با قیمت مناسب و ارسال و نصب رایگان در شهر تهران است.

معرفی امکانات و آپشن های رفاهی جک S5

در بحث امکانات رفاهی جک اس ۵ اتوماتیک به عنوان نسخه فول آپشن دارای تجهیزات بیشتری از اس۵ دنده‌ای بوده و سطح متعادلی از آپشن‌ها را در اختیار کاربران خود می‌گذارد. از جمله مهمترین تجهیزات جک اس ۵ می‌توان از موارد زیر نام برد:

سیستم کنترل ایستایی در سربالایی، سامانه کنترل سرعت در سرازیری، اتولایت، چراغ مه شکن جلو و عقب، فرمان برقی دو حالته، سیستم صوتی با شش اسپیکر، نمایشگر، رهیاب، دوربین عقب، بلوتوث، استارت و ورود بدون کلید، تهویه اتومات دوگانه، صندلی برقی راننده ۶ حالته + مموری، گرمکن صندلی جلو، روکش چرمی صندلی‌ها، آینه‌های جانبی با تنظیم برقی، سانروف.

ناگفته نماند جک اس ۵ موفق به دریافت پنج ستاره ایمنی از موسسه c-ncap چین شده و امنیت تقریبا قابل قبولی را به کاربران خود ارائه دهد. بخشی از این میزان امنیت جک اس ۵ مدیون وجود امکانات ایمنی است که در ادامه به آنها اشاره کرده‌ایم: سامانه کنترل پایداری، حسگر پارک جلو و عقب، حسگر فشار باد تایر، ترمز ضد قفل ABS، توزیع نیروی ترمز EBD، ترمز کمکی، ۴ عدد کیسه هوا، کمربند ایمنی پیش‌کشنده، پشت سری فعال.

 دانلود دفترچه راهنمای جک S5

    بررسی طراحی ظاهری جک اس فایو

    طراحی ظاهری دلنشین یکی از مهمترین عوامل موفقیت محصولات کره‌ای محسوب می‌شد، بنابراین چینی‌ها نیز که در آن دوران به کپی برداری از روی محصولات دیگر خودروسازان، بیش از پیش روی آورده بودند شروع به الگو برداری از طرح ظاهری مدل‌های مختلف کره‌ای نمودند که یکی از معروف‌ترین این خودروها در ایران، مدل کراس اوور جک S5 است.

    بررسی طراحی بیرونی جک S5

    نمای جلوی جک s5

    در نمای روبروی این خودرو با چهره‌ای نسبتا عبوس و اخم آلود مواجه هستیم. چراغ‌های جلو در دو جناح بالایی چهره سایز مناسبی داشته و از طراحی ساده اما متناسبی برخوردار شده‌اند.

    یک جلوپنجره کشیده با فرم ذوزنقه مانند و پهنای نسبتا کم که بخش زیادی از آن توسط تزئینات کرومی و لوگوی ستاره‌ای جی ای سی به اشغال درآمده، فضای مابین دو چراغ اصلی را پر نموده است.

    بخش عمده ناحیه میانی سپر توسط یک هواکش ذوزنقه شکل که سه نوار افقی کرم رنگ در زمینه آن مشاهده می‌شود، به تسخیر درآمده است. طراحی ذوزنقه ای شکل جلو پنجره و مجرای بزرگ ورودی هوا به گونه‌ای است که به دلیل وارونه قرار گرفتن این دو شکل هندسیِ مشابه نسبت به یکدیگر، ترکیب جالب و هماهنگی در چهره S5 پدید آمده است. جایگاه نصب پلاک نیز در پایین همین محدوده سیاه رنگ قرار گرفته است.

    نمای جانبی جک s5

    نمای جانبی جک S5 شباهت بسیار زیادی به هیوندای توسان نسل قبل داشته و تفاوت‌های اندکی میان این دو قابل تفکیک و تمیز دادن است.

    فریم پنجره‌ها به فرم برگی شکل طراحی شده و از انحناهای زیبایی برخوردار شده است. خطوط حجمی آنچنانی در این نما به کار نرفته و تنها یک خط کاملا کم عمق، از گوشه چراغ عقب تا انتهای درب جلو امتداد یافته است. در ناحیه زیرین درب‌ها نیز تزیینات پلاستیکی همراه با نوار کرومی قابل مشاهده هستند.

    ریل سقفی، دستگیره‌های کرومی، آینه‌های راهنمادار، اسپویلر تعبیه شده در بالای شیشه عقب و رینگ‌های پنج پره دوبل، از جمله نکات دیگر قابل مشاهده در نمای جانبی جک اس5 هستند. تغییر سایز رینگ‌ها از ۱۷ اینچ در مدل دستی به ۱۸ اینچ در مدل اتوماتیک و اضافه شدن سنسور پارک در سپر جلو برای مدل اتوماتیک نیز از جمله تفاوت های اندک ظاهری میان دو مدل اس5 دستی و اتوماتیک است.

    نمای پشت جک s5

    از نمای پشت، جک S5 یادآور مدل معروف آئودی Q5 بوده و از هماهنگی کافی با سایر بخش‌های بدنه برخوردار شده است. چراغ‌های عقب به صورت دو تکه طراحی شده و لامپ های LED درون آنها به کار گرفته شده‌اند.

    چراغ‌های مه شکن – شب‌نمای قرمز رنگِ کشیده و باریک نیز در جوانب سپر تعبیه شده و سر اگزوزهای چهار ضلعی کروم رنگ، ناحیه پایینی و سیاه رنگ سپر را مزین به رنگ و لعاب خود نموده‌اند.

    طراحی داخل کابین جک اس 5

    در داخل کابین S5 با فضایی جادار و زیبا روبرو هستیم که بواسطه طراحی خلاقانه دریچه‌های تهویه، نشانگرهای اسپرت پشت‌آمپر و ارگونومی مطلوب ادوات، حس خوبی به سرنشینان منتقل میکند. جای پا و سر هم برای تمامی سرنشینان مناسب در نظر گرفته شده و با توجه به محفظه صندوق نسبتاً جادار S5 میتوانیم از این ماشین به عنوان خودرویی مناسب برای خانواده یاد کنیم.

    تنها مشکل در همان بحث همیشگی و تکراری کیفیت نه چندان عالی متریال مورد استفاده خلاصه میشود که البته با در نظر گرفتن رقبای قیمتی در این مورد هم نمیشود خیلی به S5 خرده گرفت.

    کابین نسخه اتوماتیک نیز از نظر ظاهری تفاوت چندانی با مدل دنده‌ای ندارد و تنها در موارد جزئی نظیر نورپردازی متفاوت پشت آمپر، نمایشگر بزرگ‌تر و آپشن‌های اضافه مثل ترمز پارک برقی، از نمونه دنده‌ای تمیز داده میشود. البته در نسخه فیس لیفت شاهد رنگ‌بندی متفاوت تریم داخلی و اضافه شدن کلیدهای کروزکنترل هم هستیم.

     مزایا و معایب جک اس 5

    از نکات مثبت آن می توان به طراحی ظاهری زیبا، کابین جادار و جذاب، امکانات رفاهی قابل قبول، پیشرانه پرقدرت و خدمات پس از فروش گسترده کرمان موتورنام برد.

    و از نکات منفی می توان به متریال نه چندان مرغوب کابین، استفاده از تسمه تایم به جای زنجیر در پیشرانه و نیاز به تعویض ان در فواصل زمانی کوتاهتراشاره کرد.

    چرا جک اس 5 بخریم؟مزایا

    • طراحی ظاهری مناسب
    • طراحی داخلی زیبا
    • قدرت موتور و شتاب
    • کیفیت فنی قابل قبول

     معایب جک s5

    • کیفیت سواری نه چندان مناسب در حین عبور از مسیرهای ناهموار
    • حساسیت به کیفیت بنزین
    • برخی مشکلات گیربکس اتوماتیک

        ماشینت روشن نمیشه؟ خرید باطری ماشین از کیان باتری با ارسال و نصب رایگان در شهر تهران می باشد با تست باتری قبلی و دریافت مبلغ باتری در محل، کارت آسون میشه. حالا با 02188882222 تماس بگیرید!

    وضعیت ایمنی جک اس 5

    بررسی این خودروی چینی از نظر ایمنی نشان می دهد که خودروی عالی با عملکرد بسیار خوب است که در تست تصادف سی انکپ ۵ ستاره ایمنی را کسب کرده است. استاندارد های شرکت سی انکپ از همه استانداردهای موجود بالاتر است.

    از جمله امکانات و تجهیزات ایمنی جک S5 فیس لیفت، میتوان به چهار عدد کیسه‌هوا به علاوه پشت‌سری فعال، کمربند ایمنی پیش‌کشنده، سیستم‌های ترمز ضدقفل ABS، توزیع نیروی ترمزEBD و ترمز کمکی به‌علاوه سامانه‌های کنترل پایداری و هرزگردی اشاره کرد.

    بررسی رقبای جک اس 5

    جک S5 فیس لیفت با توجه به مشخصات فنی و بازه قیمتی اعلام شده اش توسط کرمان موتور، باید در بازار خودروی ایران با خودروهای چینی پرطرفدار دیگری مثل چری تیگو 7 و ام وی ام X55 مدیران خودرو و دیگنیتی پرایم گروه بهمن خودرو به رقابت بپردازد.

    نقطه ضعف اصلی جک S5 فیس لیفت در مقابل سه رقیب یاد شده، کمبود امکانات رفاهی و ظاهر قدیمی‌تر آن است. البته شاید بتوان گفت که جک S5 جدید از نظر قوای فنی حرف های بیشتری برای گفتن خواهد داشت.

    ارزش خرید جک S5

    روی هم رفته، جک اس ۵ اتومات یکی از بهترین شاسی بلندهای حال حاضر بازار ایران در رنج قیمتی خود است و رقبایی چون تیگو ۵، بی وای دی S6 و هایما S7 توربو را پیش روی خود دارد که از نظر شتاب گیری و قابلیتهای حرکتی جک s5 اتومات بهتر از تیگو ۵ و بی وای دی S6 و کمی کندتر از هایما s7 توربو عمل می‌کند.

    به طور خلاصه بخواهیم بگوییم، در بازار فعلی ایران اگر به دنبال خرید یک شاسی بلند کامپکت، با موتوری قدرتمند، تجهیزات و امکاناتی خوب، ایمن و با طراحی زیبا و اسپرت هستید و همچنین موارد مطرح شده در بخش دلایل نخریدن این خودرو از نظر شما قابل چشم پوشی است، از نظر ما، جک اس ۵ می‌تواند برای شما یک انتخاب بسیار خوب باشد.

    نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

    بین 1 تا 5 ستاره نمره دهید

    عضو شوید
    آگاه شوید
    guest
    0 نظرات
    فید بک نظرسنجی داخل متن
    مشاهده تمام نظرات
    سبد خرید
    اسکرول به بالا
    مشاوره رایگان و ثبت سفارش