باتری مناسب غلتک

4.9
(150)

غلتک های جاده اغلب برای ساخت و ساز جاده یا برای ایجاد بستر فشرده برای محدوده بزرگ مورد استفاده قرار می گیرند، اگرچه می توانند در بخش های مختلف مانند سایت های دفن زباله یا پروژه های کشاورزی نیز استفاده شوند.

انواع دستگاه غلطک : 

Grid rollers غلطک شبکه ای: مدل‌های غلتک‌های شبکه‌ای دارای سطح فولادی سنگین استوانه‌ای هستند که شبکه‌ای از میله‌های فولادی را تشکیل می‌دهند که شبکه‌ای را با سوراخ‌های مربع شکل تشکیل می‌دهند.آنها معمولاً برای تراکم خاکهای درشت با درجه بندی خوب و سنگهای هوازده، اغلب در پروژه های جاده های زیربنایی و زیرپایه استفاده می شوند. آنها برای خاک های رسی، خاک های سیلتی یا خاک های یکنواخت مناسب نیستند.
Smooth wheeled rollers: به طور کلی دو نوع غلتک چرخ دار صاف وجود دارد: غلتک یک و دو درام. آنها همچنین به عنوان غلتک استاتیک شناخته می شوند این غلتک ها Double Drum or Tandem پشت سر هم یا غلتک دو درام هستند که یک درام فولادی در جلو و یکی در پشت دارند. این غلتک ها برای سطوح صاف یا تدریجی مانند آسفالت عالی هستند، اما از آنجایی که کشش بسیار کمی دارند، برای موارد تخصصی توصیه نمی شوند. وزن ناخالص این غلتک ها در محدوده 8 تا 10 تن می باشد. وزن غلتک را می توان با بالاست کردن فضای داخلی درام های غلتکی با شن و ماسه مرطوب تا 20 تن افزایش داد.

Pneumatic rollers غلتک های پنوماتیک : غلتک‌های بادی که گاهی اوقات غلتک‌های تایر بادی نامیده می‌شوند، نوعی غلتک سواری بزرگ هستند که چندین ردیف تایر لاستیکی در قسمت جلو یا عقب دارند. لاستیک های لاستیکی 80 درصد سطح پوشش و فشار یکنواخت را در سراسر عرض لاستیک ها فراهم می کنند.

آنها معمولاً برای روسازی ها استفاده می شوند و می توانند به صاف و هموار کردن پروژه کمک کنند، اما برای روسازی های قیری سرد یا مخلوط سرد و لایه های خاک سست نیز عالی هستند. 

Sheeps foot rollers غلطک های پا گوسفندی:  غلتک‌های پا گوسفندی، که به عنوان غلتک‌های پادریایی یا ضربه‌ای نیز شناخته می‌شوند، غلتک‌هایی هستند که دارای بسیاری از شاخه‌های مستطیلی شکل یا «پا» هستند. آنها برای فشرده سازی خاک و خاک رس سیلتی در کارهای راهسازی عالی هستند.

وزن درام فوت گوسفند را می توان با بالاست کردن آن با آب، ماسه مرطوب یا نصب قطعات فولادی بر روی آن افزایش داد و کار فشرده سازی کارآمدتری را ارائه داد.

 
Single drum rollers غلطک های تک درام : غلتک های سه چرخ یا تک درام از رایج ترین قطعات ماشین آلات سنگین هستند. وقتی مردم به غلتک های جاده فکر می کنند، معمولاً یک غلتک سه چرخ را تصور می کنند. آنها معمولاً یک درام فولادی در جلو و دو چرخ مخصوص در عقب دارند که می تواند از پنچر شدن بیشتر لاستیک ها جلوگیری کند.

غلتک های تک درام به دلیل اندازه کوچکتر می توانند در فضاهای تنگ تر و پروژه های تخصصی تر کار کنند. آنها برای ایجاد فونداسیون ساختمان ها و سنگفرش بزرگراه ها یا پیاده روها عالی هستند، اما به دلیل وزن اضافی در جلو، روی برخی از سطوح غلت نمی زنند.

Pad foot/ Tamping rollers غلتک های  سطج کوب: از نوع غلتک های پا گوسفندی هستند با این تفاوت که عمل کوبیدن را نیز انجام می دهند. به دلیل ظرفیت تولید بزرگتر، آنها در حال جایگزین شدن با غلطک های پا گوسفندی هستند. درجه تراکم به دست آمده بیشتر است و یکنواختی تراکم بیشتر است. آنها با سرعت بالا کار می کنند و حتی قادر به شکستن توده های بزرگ هستند.
Vibratory Rollers غلتک های لرزشی: تقریباً مشابه غلتک های چرخ صاف (شامل درام تک و دوتایی) هستند به جز یک تفاوت عمده: آنها دارای یک جزء لرزشی تخصصی هستند. همانطور که غلتک سطح را فشرده و مسطح می کند، به لرزه در می آیند.

از آنجایی که خاک، آسفالت و بتن دارای فضاهای خالی طبیعی هستند، می توانند باعث تاب برداشتن و فرو رفتن ساختمان شوند و به سازه آسیب وارد کنند. استفاده از غلتک لرزشی در پروژه ساخت و ساز شما می تواند به حفظ یکپارچگی ساختاری ساختمان کمک کند. انواع دیگری از خاک که غلتک های لرزشی در فشرده سازی آنها عالی هستند، سنگ های خرد شده یا شن هستند.

 

باتری غلتک در کجا قرار دارد؟

اگر شما محل باتری غلطک را نمی دانید به احتمال بسیار جایگاه باتری غلتک شما در قسمت عقب دستگاه قرار دارد اما اگر غلطک شما از نوع دو درامی یعنی ( دو غلطکی) باشد معمولا باتری در کنار کابین راننده طراحی می شود. البته لازم است بدانید محل باتری در غلطک ها با توجه به فراوانی طراحی آنها و اندازه های مختلف آنها می تواند متفاوت باشد و شما می توانید از کتابچه راهنمای دستگاه محل باتری را پیدا کنید.

محل قرار گرفتن باتری غلطک هیوندای
محل قرار گرفتن باتری غلطک هیوندای

 

فیلم نگهداری باتری غلطک برای افزایش طول عمر باتری

در ویدئوی زیر شما روش نگهداری از باتری ماشین سنگین را مشاهده می کنید که از دو باتری 12 ولتی برای استارت استفاده می کند که به صورت سری بسته شده اند.

این ویدئو توسط شرکت کاترپیلار سازنده ماشین آلات سنگین آمریکا تهیه شده است.

 

باتری غلتک چند آمپر است:  باتری غلتک با توجه به تعداد باتری در نظر گرفته شده توسط کارخانه و نوع غلتک و میزان ادوات مجهز شده به غلتک می تواند بسیار متفاوت باشد اما بطور کلی باتری غلتک ها در مجموع باتری ها در بیشتر مواقع بین 120 تا 200 آمپر می باشد. همچنین می تواند 12 ولت یا 24 ولت باشد که اگر برای غلتک جریان 24 ولت نیاز باشد با توجه به اینکه تمام باتری های تولیدی 12 ولتی هستند لازم است باتری ها به صورت سری بسته شوند.

روش سری بستن باتری ها برای دریافت ولتاژ 24 آمپر
روش سری بستن باتری ها برای دریافت ولتاژ 24 آمپر

 

با توجه به اینکه باتری غلتک ها ممکن است با تعداد متفاوتی باشد و شما بخواهید آنها را به صورت سری و یا موازی ببندید بهتر است این مورد را بیشتر بررسی کنیم.

مقایسه بستن باتری ها به صورت سری و موازی
مقایسه بستن باتری ها به صورت سری و موازی

 

همانظر که در تصویر فوق می بینید در اتصال Series سری 4 باتری 100 آمپر با ولتاژ 12 ولت با اتصال قطب های منفی به مثبت (سری بستن باتری ها) مطابق شکل فوق در نهایت  آمپر خروجی شما بدون هیچ تغییر 100 آمپر خواهد بود و تنها ولتاژ باتری تغییر می کند و با توجه به اینکه شما 4 باتری 12 ولتی دارید جمع ولتازهای آنها 48 ولت خواهد بود. یعنی اگر سه باتری را به صورت سری می بستید شما جریان 100 آمپر را با ولتاژ 36 ولتی دریافت می کردید.

بنابراین اگر شما به ولتاژ 24 ولت 100 آمپر نیاز دارید می بایستی تنها دو باتری را به صورت سری ببندید.

اما در اتصال موازی Parallel همانظور در تصویر می بینید شما اگر 4 باتری 100 آمپر داشته باشد و به صورت موازی ببندید شما جریان برق 12 ولتی 400 آمپر ساعت را دریافت خواهد کرد. یعنی ولتاژ بدون تغییر خواهد بود و تنها آمپر افزایش یافته است.

این ویدئو نحوه سیم کشی باتری ها به صورت سری و موازی را نشان می دهد. سری یعنی اتصال یک ترمینال منفی یک باتری به قطب مثبت یک باتری دیگر برای افزایش ولتاژ. از طرف دیگر، اتصال موازی به معنای اتصال پایانه های “مانند” (مثبت به مثبت و منفی به منفی) باتری ها به یکدیگر است. این ولتاژ را افزایش نمی دهد، اما میزان آمپر را افزایش می کند. این ویدئو نحوه دریافت ولتاژ 24 و 36 ولت از یک سری باتری های 12 ولتی را نشان می دهد.

برای غلتک باتری اسیدی مناسب است یا باتری اتمی؟

با توجه به اینکه باتری های اتمی به تعداد زیادتری نسبت به باتری ها اسیدی تولید می شود. شما برای خرید باتری های اتمی دردسر کمتری دارید و می توانید برندهای مختلفی را بررسی و باتری مناسب خودرو و بودجه خود را تهیه نمایید.

اما برای خرید باتری های اسیدی در آمپرهای کمتر از 100 شما با مشکل جدی مواجه خواهید شد و کلا باتری های اسیدی زیر 100 آمپر یافت نمی شود و در آمپرهای بالاتر از 100 آمپر نیز گزینه های خرید شما بسیار محدود خواهند بود.

اگر باتری اتمی به کیفیت بالا تولید شود از لحاظ عمر و کارایی بهتر از باتری ها اسیدی عمل خواهد کرد. اما اگر برندهای با کیفیت مناسب نباشد خرید باتری های اسیدی ( نیاز به بررسی آب باتری) مناسب تر خواهد بود و شما می بایستی در حفظ وضعیت باتری خود مراقبت بیشتری را نسبت به باتری اتمی انجام دهید.

برای باتری غلتک از کدام مارک خرید کنیم؟

تمام شرکت های تولید باتری در ایران باتری خودروهای سنگین را تولید می کنند و تمام باتری های موجود در بازار از نوع سرب اسیدی کلسیمی هستند و به صورت اتمی (سیلد اسیدی) و اسیدی ( آبخور دریچه دار) تولید می شوند. تنوع مارک های باتری در ایران آنقدر زیاد است که انتخاب باتری با توجه به مارک برای شما تا حدودی گیج کننده خواهد بود. بنابراین بهتر است اولویت کارخانه باتری سازی را انتخاب و از میان محصولات کارخانه موردنظر باتری مناسب خود را انتخاب کنید.

در نظر داشته باشید بیشتر محصولات بعضی از کارخانه های تولید باتری در ایران از نظر اسم و نوع بسته بندی متفاوت هستند و در یک خط تولید می شوند. 

 چرا و چگونه باتری خود را از کیان باتری تهیه کنیم ؟!  

کیان باتری به عنوان یک استارت آپ تخصصی در زمینه فروش باتری ماشین و یو پی اس و ارائه انواع باتری خودرویی و صنعتی به فعالیت می پردازد. کیان باتری به صورت شبانه روزی و در تمام ایام سال، حتی تعطیلات رسمی باز بوده و به ارائه خدمات میپردازد. حمل، نصب و تست دینام و سیستم برق خودرو کاملا رایگان بوده و به جز هزینه باتری، شما هیچ هزینه دیگری پرداخت نخواهید کرد.

 

برای آشنایی با مجموعه کیان باتری توصیه میشود فیلم زیر را مشاهده نمایید:

قیمت باتری های مناسب غلتک با احتساب دریافت باتری فرسوده: 

ما باتری مناسب غلتک های ذیل را معرفی کرده ایم. شما جهت خرید باتری های غلتک زیر و دیگر غلتک ها می توانید با شماره 02188882222 مجموعه کیان باتری تماس بگیرید.

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

بین 1 تا 5 ستاره نمره دهید

عضو شوید
آگاه شوید
guest
0 نظرات
فید بک نظرسنجی داخل متن
مشاهده تمام نظرات
سبد خرید
اسکرول به بالا
مشاوره رایگان و ثبت سفارش