اثر فلزات سنگین باتری ماشین بر بدن انسان

4.5
(21)

اثر فلزات سنگین باتری ماشین بر بدن انسان می تواند غیرقابل جبران باشد.

همانطور که میدانید در باتری ماشین از فلزات سنگین مانند سرب و آرسنیک استفاده می شود. یکی از مهمترین مسائل در این مورد اثرات این فلزات بر روی بدن انسان هاست.

فلزات سنگین به علت عدم دفع در بدن یا به عبارتی رسوب کردن و انباشته شدن باعث بروز بیماریها می شوند.

تاثیرات مخرب فلزات سنگین موجود در باتری

خوردن محتویات باتری ماشین

بلعیدن محتویات باتری بسیار خطرناک است. محتویات یک باتری باز شده می تواند منجر به سوختگی های جدی شیمیایی دهان، مری و معده و روده شود.

این محتویات شامل سرب و ترکیبات آن می باشند که می تواند منجر به اختلال در سیستم های معده و روده شود و این اختلال با کاهش اشتها، اسهال یا یبوست همراه با قولنج، دشواری در به خواب رفتن، و خستگی مشخص شود.

نتیجه نشانه های مزبور احتمالاً مسمومیت کل ساختار بدنی است که بایستی توسط پزشک درمان گردد. قرار گیری در معرض سرب باتری اغلب اوقات در اثنای عملیات احیاء و بازیافت سرب رخ می دهد.

اگر محتویات باتری یا باتری باز بلعیده شد شخص را وادار به استفراغ کردن یا غذا خوردن و یا آشامیدن نکنید. بلافاصله فرد مزبور را به نزدیکترین واحد درمانی معرفی کنید.

اثر فلزات سنگین باتری ماشین بر انسان
اثر فلزات سنگین باتری ماشین بر انسان

بو کردن محتویات باتری

ریه ها را تحریک نماید و می تواند باعث بروز نشانه ای شبیه به بلعیدن شود. قرارگیری در معرض گرد و غبار و بخار و گاز سرب اغلب اوقات در هنگام عملیات بازیابی سرب رخ می دهد. شخص مبتلا را به فضای آزاد منتقل کنید و به دنبال رسیدگی و مراقبت پزشکی باشید.

تماس با پوست

محتویات باتری باز میتواند پوست را تحریک نماید و یا منجر به سوختگیهای شیمیایی شود. لباس آلوده را از تن فرد مبتلا در آورید و پوست او را با آب و صابون بشویید. اگر سوختگی شیمیایی پیش آمد یا تحریک ادامه پیدا کرد او را سریعاً به مراکز درمانی منتقل کنید.

تماس با چشم 

محتویات باتری باز می تواند تحریک و سوختگی های شیمیایی را باعث شود. چشمها را به سرعت و به طور کامل بمدت لااقل ۱۵ دقیقه و در حالیکه پلک های بالا و پائین را باز می کنید با آب بشویید تا هیچگونه اثری از مواد شیمیایی باقی نماند و فرد مذکور را سریعاً به نزدیکترین مرکز درمانی چشم پزشکی انتقال دهید.

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

بین 1 تا 5 ستاره نمره دهید

عضو شوید
آگاه شوید
guest
1 دیدگاه
فید بک نظرسنجی داخل متن
مشاهده تمام نظرات
جمال رضایی
جمال رضایی
3 ماه پیش

جالب بود. خیلی ممنون.

سبد خرید
اسکرول به بالا
مشاوره رایگان و ثبت سفارش